bmw r80rt probleem, wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoyH

Die hard MF'er
19 dec 2008
478
0
Roermond
Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen waar het zekeringenkastje zit bij een R80RT?

Ik wil er graag een Krauser kofferset opzetten, maar kan nergens een handleidining of foto's vinden voor de montage aangezien dit niet 1,2,3 erop zit......kan iemand mij misschien helpen?

alvast bedankt,

m.v.g. Joy
 
achterin je koplamp zit een printplaat met bovenin 2 zekeringen. meer is er niet
latere modellen blijkt het verplaatst te zijn |(

voor die kofferset: welk bouwjaar is je motor?
 
Laatst bewerkt:
allereerst bedankt voor de eerste oplossing :D

de motor is van 1988
 
dat is voor mij te laat, monolever, dat is toch dat plastic rek?
de oude rekjes zitten bij de schokbrekers, de douvoetsteunen en dwars achter op het frame, de latere types ken ik niet.
 
Waarschijnlijk zit je zekeringkastje onder/achter je bovenste framebuis onder je buddyseat. Bij mij (een R65 uit 1986) is het een zwart bakelieten kastje met 2 zekeringen erin.
 
Waarschijnlijk zit je zekeringkastje onder/achter je bovenste framebuis onder je buddyseat. Bij mij (een R65 uit 1986) is het een zwart bakelieten kastje met 2 zekeringen erin.


+1. Ik heb ook een R80Rt uit '88. Is een zwart, plastiken bakje met een draaischroefje erop dat in de buurt van de achterkant van je bovenste framebuis zit.
 
Daar zit het bij mijn schoonvader's '84-er in ieder geval wèl ja....
 
Zekeringkastje zou inderdaad onder de framebuis moeten zitten, even het bakje van het boordgereedschap weghalen en je ziet het.

De kofferrekken zouden zichzelf moeten wijzen zou ik denken. Voor zover ik weet zitten er maar drie contactpunten op: bij de duolevers zet je ze aan weerskanten bij het bovenste oog van de schokbrekers en op de framestukken waar ook de duovoetsteuntjes opzitten, en boven het achterlicht/onder het zadel door een soort tunneltje aan elkaar.
Misschien dat ook wat foto's je een idee kunnen geven over hoe het zit: deze of deze bijvoorbeeld.
 
Allereerst allemaal bedankt voor de reactie's, had de zekeringen onder het zadel al gevonden, maar dacht dat er meer waren voor bijvoorbeeld de toeter die het op het moment niet doet.

Ik snap dat de orginele kofferset van bmw makkelijk te monteren is en het meteen te zien zou moeten zijn waar wat vast hoort, maar nou komt het probleem: het is een krauser kofferset met bevestiging.

Hier ff de kofferset, deze zou geschikt zijn volgens de vorige eigenaar voor een r80rt:

Foto-W3FUWCVS.jpg

Foto-RZRH8JAV.jpg

Foto-VWFLDHHQ.jpg

Foto-3FFQ3MBK.jpg
 
Waarschijnlijk zit je zekeringkastje onder/achter je bovenste framebuis onder je buddyseat. Bij mij (een R65 uit 1986) is het een zwart bakelieten kastje met 2 zekeringen erin.
weer wat geleerd.

dat kofferrek is wel pas te maken.
de twee lange strippen met de bocht horen om de achterschokbrekers naar de subframeboutjes op de duosteunen te gaan.
jij hebt maar 1 schokbreker!
het rek is dus van voor '85 en past naadloos op die modellen.

vroeger kon je bij de krauserdealer kant en klare aanbouwsetjes bestellen voor jouw motor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan