BMW R80RT - turbulentie

Fredbruins

Rookie
30 jan 2002
1
0
Nijmegen
Hallo,

Ik heb een R80RT en rij dagelijks 100 km woon-werk.
Ik heb erg veel last van turbulentie/gebulder van de wind rond mijn helm. Mijn BMW dealer zegt dat de enige goede oplossing een andere BMW is (RT met electrische ruit). Heeft iemand een oplossing (bv. een klein spoilertje erop o.i.d.)

Fred
 
Hallo,

Ik heb een R80RT en rij dagelijks 100 km woon-werk.
Ik heb erg veel last van turbulentie/gebulder van de wind rond mijn helm. Mijn BMW dealer zegt dat de enige goede oplossing een andere BMW is (RT met electrische ruit). Heeft iemand een oplossing (bv. een klein spoilertje erop o.i.d.)

Fred

Een flip up ruitje monteren wil wel eens helpen.
 
Als dealer zou ik ook zeggen dat je een andere
motor nodig hebt.... :P


Al eens aan oordopjes gedacht?
Ik gebruik als ik veel snelweg ga rijden gewoon
van die standaard gele proppen, helpt al goed.
Neem aan dat oordopjes specifiek voor motorrijden
het nog beter doen...
 
Al eens aan oordopjes gedacht?
Ik gebruik als ik veel snelweg ga rijden gewoon
van die standaard gele proppen, helpt al goed.
Neem aan dat oordopjes specifiek voor motorrijden
het nog beter doen...

Gelijk zelf maar ff wat van die Alpine MotoSafe doppen besteld. Had vrijdag behoorlijk last van m\'n oren na het rijden... :(
 
Gelijk zelf maar ff wat van die Alpine MotoSafe doppen besteld. Had vrijdag behoorlijk last van m\'n oren na het rijden... :(

Maar met je Rebel toch niet nodig? Die rijd maar 120 ;) Ik gebruik ook geen oordoppen als ik op m\'n XR rijd, geen last van de wind. De mensen waar ik voorbij rijd, die kunnen beter doppen in doen.

ff offtopic : hoe was de rit op de T-Cat?
 
Hallo,

Ik heb een R80RT en rij dagelijks 100 km woon-werk.
Ik heb erg veel last van turbulentie/gebulder van de wind rond mijn helm. Mijn BMW dealer zegt dat de enige goede oplossing een andere BMW is (RT met electrische ruit). Heeft iemand een oplossing (bv. een klein spoilertje erop o.i.d.)

Fred

Er zijn van die speciale ruiten op de markt, met een soort van gaatjes onderin, dat zorgt voor een betere luchtstroom achter je ruit, waardoor de turbulentie weg gaat. Kweet alleen niet hoe ze heten, wellicht iemand hier of je dealer?
 
Zoals eerder gezegd: ruit verhogen of verlagen. Vraag eens na bij de Hobbyist in Hunsel (0475 567890) of kijk op hun website [spam modus] www.hobbyist.nl [/spam modus], daar wordt ditzelfde probleem ook behandeld. Succes ermee!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan