BMW R80ST -> brat/scrambler

google eens op motolab of een ander caferacer web-ding.
maar zoals ik lees heb je wel een orginele g/s -st tank.
 
Ik had dat grind in de tank en heen en weer schudden nooit gesnapt. Er zit in de cb125-tank van mijn vriendin duidelijk hoorbaar een boutje of iets dergelijks, en daar heb ik uren aan zitten schudden maar het wil er niet uit (en het zit weldegelijk los)
Hoe krijg je er dan in hemelsnaam al dat grind weer uit?
 
Pas op Facebook een van de BMW verbouwers gezien die van die Monza doppen verkocht, zal ff zoeken.

\[edit]
kan het niet zo snel vinden, misschien dat Mischa het weet?

https://www.facebook.com/77customs/info?tab=page_info

\[edit]

[edit2]

http://www.caferacerwebshop.com/original-bmw-monza-rv2-fuel-cap.html

[edit2]
Ik weet dat die dingen populair zijn. Je hebt er wel een losse adapter voor nodig die je in de /7 tank schroeft. Die adapter kost particulier al 72 euro

full


Ik vind hem niet mooi, hij steekt te hoog uit. Ik zou liever een oude Japanse Monza dop van bijvoorbeeld een 400four in een BMW tank lassen.
 
Als je door de vulopening naar binnen kijkt en je ziet een rood tot lichtbruine aanslag is dat geen roest maar de coating die BMW zelf aanbrengt.

In ieder geval mijn R65 van 1985 heeft dat wel.
 
Ik weet dat die dingen populair zijn. Je hebt er wel een losse adapter voor nodig die je in de /7 tank schroeft. Die adapter kost particulier al 72 euro

[afbeelding]

Ik vind hem niet mooi, hij steekt te hoog uit. Ik zou liever een oude Japanse Monza dop van bijvoorbeeld een 400four in een BMW tank lassen.
boxertuup heeft dacht ik een andere tankdop aansluiting.
 
@ hippie
je hebt idd gelijk wat betreft de tankdop. Het is geen schroefsluiting, maar een soort bajonetsluiting.

Ik ben op zoek naar deze dop (al dan niet met ontluchting via een slang)
full

full


De Monza dop vind ik op zich wel mooi, maar past niet op deze tank. Compleet kost de dop 160 170 euro. Op de originele ST-tank had die wel weer gepast, maar die is verkocht.
Mogelijk dat een andere alu-dop ook past. Het zal alleen even zoeken worden naar de juiste maat.

De nieuwe (gebruikte) benzinekranen zijn ook binnen. Gekocht in Duitsland bij Gummikuh.de. Goede spullen, zeer redelijke prijs (25 euro) en snelle verzending. Alleen optisch even iets schoonmaken.
 
Ondanks de drukte toch nog een aardig stukje voor de motor kunnen maken. Eerder heb ik al verteld dat ik de accu niet meer op de oorspronkelijk plek wil laten terug komen en zo het achterste deel van het subframe zo kaal/leeg mogelijk wil houden.
De accu verhuist naar de bovenzijde van de versnellingsbak en de luchtfilterbak komt te vervallen. Die zal vervangen worden door 2 open filters. Nu zijn er accuhouders in de handel verkrijgbaar. De mooie zijn prijzig en de betaalbare vind ik niet mooi. Dus bij de ijzerboer wat materiaal gehaald en aan de slag.

full

full

full

full


Het motorblok hangt inmiddels weer in het gestripte frame en met de nieuwe afdekkap ziet het er zo uit.

full

full


De oude roestige accuhouder ontdaan van alle roest en gerecycleld.

full


En dit is dan uiteindelijk de bedoeling van het geheel.

full
 
Een stuk van de oude slang naar het luchtfilter inkorten en dan voorzien van een klein filtertje. Zijn voor een paar euro te koop. Ik moet alleen nog even kijken of ik de slang en filter buiten het startmotordeksel laat steken
 
Aan de slag geweest met het maken van een nieuwe zadelplaat. Gekozen voor alu vanwege het gewicht, de bewerkbaarheid en de afwerking. Op een staalplaat had ik draadeinden kunnen lassen, maar dat afgezet tegen het gewicht, roesten en poedercoaten, dan is alu veel voor de handliggender.

full

full


De benzinekranen op de kop getikt bij Gummikuh.de waren technisch gezien goed, dus optisch ook maar passend gemaakt bij de rest.

full


Het contactslot was door de vorige eigenaar al naar de achterzijde verplaatst. In het bevestigingsplaatje komt verder nog een aansluiting voor de druppelader.

full

full


Verder zat op het oude plaatje een lampje bevestigd en het groene kunststof glaasje van een knipperlicht van de tellers was erop geplakt. Ik heb nog niet kunnen vinden waar dit lampje voor dient. Ik zal later een foto posten van dit lampje, misschien dat het iemand direct al iets zegt als ie het ziet. :?
 
Laatst bewerkt:
Wilde gok , laatstroomlampje.
ben wel benieuwd.

Hippie
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan