BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Ja dat weet ik, maar iedereen weet wat ik bedoel. En de functie/ het gebruik is exact hetzelfde. (Koude start)
 
het is jammer dat BMW geen originele topkoffer levert voor de 1150. En deze koste toen niet veel. Mensen die achter mij rijden zien de koffer trillen, omdat deze inderdaad wat verder op de motor staat.

Nou ben ik wel benieuwd hoe die topkoffer bevestigd zit. Toch niet alleen met die Givi draagplaat op dat stuk plastic?
drager.jpg

Dat verklaart namelijk dan wel het trillen. Is er niet voor gemaakt.

Ik heb een kleinere Givi topkoffer gekocht met een Givi dragerset.
GiviRack.jpg

Trilt nooit. En met kleinere Givi topkoffer
IMG-20190516-WA0019.jpg


Maar een BMW hoort toch zwart te zijn.

Echt niet. Hyperpro veren, die moeten zwart zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond toch nog even een rondje gedaan
 

Bijlagen

  • 20200703_193638.jpg
    20200703_193638.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 13
  • 20200703_193612.jpg
    20200703_193612.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 13
En als je de startmotor opent zie je misschien wel wat ik zag soort van slijpsel;(
Ik werd begroet met deze plaatjes nadat ik uit nieuwsgierigheid de oude startmotor opende.
Volgens mij hoort dat plaatje daar niet te zitten :+
 

Bijlagen

  • IMG-20200704-WA0001.jpg
    IMG-20200704-WA0001.jpg
    164,6 KB · Weergaven: 11
  • 20200704_144622.jpg
    20200704_144622.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 11
Vandaag bij de heren van MSA in Ede geweest. Er zat al een tijdje een heel klein beetje speling op het achterwiel. Bij de vorige beurt naar laten kijken en toen bleek de speling op de lagers van de cardanklok te zitten. (nummer 2 op de afbeelding) . Men heeft toen de lagers iets strakker gezet maar dat leek niet te helpen. De speling was echt minimaal, dus ik kreeg het advies mee om het in de gaten te houden. Nu stond de motor paar weken terug een hele dag in de zon en was de boel erg warm geworden. En toen was de speling ineens een stuk erger. Dus afspraak gemaakt. Vandaag was het natuurlijk een stuk frisser en daarmee ook de speling weer een stuk minder. Toch de twee lagers laten vervangen. En wat een verschil. Ik herken de motor niet weer. Ondanks dat de speling minimaal was had het toch effect op de motor. De motor rijdt nu een stuk strakker, vooral op rotondes merkbaar. Ook heeft er vanaf het begin een geklapper in gezeten als je over een kleine oneffenheid in de weg reed. Net of er speling tussen demper en achterbrug zat. MAar dit nooit kunnen vinden. Ook dat geklapper is nu weg. De hele vering lijkt nu veel beter te werken. soepeler. En omdat de cardan uit mekaar moest voor deze reparatie zijn meteen de spiebanen gesmeerd. En ook dat merk je goed. Al met al ben ik zeer tevreden. Alleen jammer dat ik op terug weg in een stevige regenbui kwam . Mijn net gepoetste motor weer helemaal smerig. HAHA. Dat wordt weer poetsen binnenkort.


B0002682.png
 
heb dat ook gehad met mijn vorige 850, gelijk de keerring laten vervangen , moet nog een andere schokdemper hebben
 
Vering zit ik ook al een tijdje over te twijfelen. Ik ben een zeer rustige rijder. En vraag me af of ik echt veel voordeel van een nieuwe demperset zal hebben. Zeker nu de vering ook weer beter lijkt te werken door de frisse lagers.
 
Vering zit ik ook al een tijdje over te twijfelen. Ik ben een zeer rustige rijder. En vraag me af of ik echt veel voordeel van een nieuwe demperset zal hebben. Zeker nu de vering ook weer beter lijkt te werken door de frisse lagers.
Wat doet je denken dat je (een) nieuwe demper(s) nodig hebt dan?
 
Ik vond de vering achter erg stug en houterig werken. Gaf redelijke harde klappen door aan mijn rug. Nu vandaag alles weer soepel gemaakt is lijkt de vering een stuk comfortabler. Ik ga binnenkort maar eens weer een lange rit maken om dit te testen.
 
de standaard dempers zijn niet het beste wat op de markt is, ik dub om een YSS Z 456 , of leg ik dat geld bij een R1200GS DOHC ??
 
geen enkele motor wordt standaard met top spul uitgerust. Maar in 95% van de gevallen voldoet het voor mij (rustige rijder, hoef niks te bewijzen en iedereen mag sneller dan mij rijden).
Ik heb geen idee wat een YSS z 456 moet kosten (neem aan dat het een of andere hi tech demper is) maar is dat spul zo duur dat je er eventueel ook een nieuwere gs voor kan kopen?
Dan zou ik trouwens eerder een andere all road dan een gs kopen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
geen enkele motor wordt standaard met top spul uitgerust. Maar in 95% van de gevallen voldoet het voor mij (rustige rijder, hoef niks te bewijzen en iedereen mag sneller dan mij rijden).
Ik heb geen idee wat een YSS z 456 moet kosten (neem aan dat het een of andere hi tech demper is) maar is dat spul zo duur dat je er eventueel ook een nieuwere gs voor kan kopen?
Dan zou ik trouwens eerder een andere all road dan een gs kopen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

bijna alle vervanging aftermarket dempers zijn beter ,, deze is instelbaar en de mensen die ze hebben op hun R zijn zeer lovend, ook al rij je rustig, ben ook niet zo'n scheurneus maar vind S bochten nemen wel erg leuk met een R , je voelt meer stabiliteit in snelle bochten.

een YSS Z456 is een nieuw model een Z506 is wat ouder en iets minder maar goedkoper.

een nette R 1200 GS DOHC betaal je minimaal 7 K en dan heeft ie wel ongeveer een ton gelopen, de leuke doen snel 8,5 a 10 K met de leuke spullen.
als je puur off road wil zou een Honda africa twin 1000 wel een aanrader zijn of KTM
 
Ik ben meer van de suzuki v strom en yamaha tracer 900. Vooral de nieuwe 1050 vstom xt vind ik erg geslaagd. En kwa karakter denk ik ook meer bij mij passen. Maar dat is makkelijk praten voor mij. Koop hem toch niet. Blijf lekker bij mijn 1150r. Die brengt me overal waar ik wil zonder pijnlijk lichaam. En ik vind hem nog mooi ook.
 
Ik ben meer van de suzuki v strom en yamaha tracer 900. Vooral de nieuwe 1050 vstom xt vind ik erg geslaagd. En kwa karakter denk ik ook meer bij mij passen. Maar dat is makkelijk praten voor mij. Koop hem toch niet. Blijf lekker bij mijn 1150r. Die brengt me overal waar ik wil zonder pijnlijk lichaam. En ik vind hem nog mooi ook.

een tracer 900 is erg gaaf, een v strom heb ik niet zoveel mee de 1000 rijd geweldig maar zuipt best wel , de nieuwere zijn beter , de oude 650 geen koppel bij lage toeren wel erg zuinig ,
 
Ik vond de vering achter erg stug en houterig werken. Gaf redelijke harde klappen door aan mijn rug. Nu vandaag alles weer soepel gemaakt is lijkt de vering een stuk comfortabler. Ik ga binnenkort maar eens weer een lange rit maken om dit te testen.

Hagon zou ook kunnen. YSS en Hagon zitten in het zelfde prijssegment. Zij leveren een gecombineerde veer + schokdemper.
Bijvoorbeeld YSS via Polo Motorrad
 
Laatst bewerkt:
 
Terug
Bovenaan Onderaan