BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Het enige wat ik daar vind is dat ze op maat gemaakt worden.
Dan moet ik dus alles in gaan meten.
Ik had gehoopt dat iemand ze gewoon heeft liggen.
Ik zal morgen eens rond gaan bellen
 
even twee vraagjes voor de r1150r rijders. (of tweede generatie 850). Hoe stug is julllie achterveer? als ik op mijn zadel leun kan ik de motor nauwelijk in de vering drukken. De veervoorspannings staat op standaard.
En de tweede vraag: ik heb nu pilot road 4 gt banden er onder liggen (op aanraden van de dealer) Echter vind ik dit een waardeloze band. Ik stel niet zoveel eisen aan een band. rond en zwart is meestal genoeg. Maar deze band is zwaar drama. Enorm gevoelig voor lengte richels en heel erg de bocht invallen.Michelin komt er dus niet meer op. Maar waar rijden jullie mee en hoe is jullie ervaring daarmee
Ik zie hier een discussie over banden, maar zie dat je in deze post ook aangeeft dat je de vering niet ingedrukt krijgt? Zou je daar niet naar moeten kijken dan?

Ik rijd met mijn rockster zelf op Pilot Road 2's, onder andere op advies van Jensen Motoren die zweren bij Michelin. Eerlijk gezegd geen idee wat de GT variant voor een verschil zou maken, maar ze raadde mij PR 2 of 5 aan.

Aangezien vering en banden 1 op 1 met elkaar verbonden zijn, zou bijv een kapotte veer niet kunnen zorgen voor je ongenoegen met de band?
 
Ik zou de handel eens opnieuw instellen, want die lijkt te veel veervoorspanning te hebben.
R1150-R-Spring-preload.jpg


Schokdempers instellen
R1150-R-Shock-adjustment.jpg
 
Voor mijn R1100R heb ik gewoon een (stalen) set besteld bij mymotor.nl,
had 'm na een paar dagen binnen en alles paste netjes incl. de banjo boutjes...
Prijs was ook oké overigens.

edit:
Vergeet te zeggen dat ik gewoon even gebeld heb, type en bjr doorgegeven en werd prima en behulpzaam te woord gestaan.
 
Haha ja onze bimmers zijn gewoon te betrouwbaar (op dit moment). Snel afkloppen _O-

Ik ga in oktober weer een weekend toeren door de Eifel. Zal eens zien hoe en/of wat er dan weer gaat gebeuren. Nu eerst maar eens herstellen van een lelijke valpartij met de benenwagen. De Rusor nu in bedwang houden zit er even niet in :+
 
Hallo, ik heb een R1150R, 2002, waar ik sinds kort het probleem heb dat mijn tank vacuum zuigt.
Heeft iemand hier ook last van (gehad)?
En mogelijke oplossing

bankpas.jpg


Groet Hans
 
Welkom Hans! Mooie brommert!

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de tank vacuüm zuigt?
Volgens mij is de ontluchting een vlottertje in de tank. Die kan nog wel eens van zijn houder vallen en onder het brandstof niveau vallen. Heb je ook last van druppels benzine uit de ontluchting slangen toevallig?
 
De motor houdt in en de tankdop gaat moeilijk open en als ie opengaat hoor je een zuigend geluid.
Er komt geen benzine uit de ontluchting slangen
 
De motor houdt in en de tankdop gaat moeilijk open en als ie opengaat hoor je een zuigend geluid.
Er komt geen benzine uit de ontluchting slangen
Dan klinkt dat idd als een tank die vacuüm trekt. Vervelend...

Ik kan zo snel even niet vinden waar de tankontluchting zit. Wat ik online kan vinden zit de ontluchting via slangen in de tank zelf. Maar not so sure... Zou even een BMW garage of je eigen motorzaak op de hoek raadplegen. Die zullen dit wel weten.
 
Dan klinkt dat idd als een tank die vacuüm trekt. Vervelend...

Ik kan zo snel even niet vinden waar de tankontluchting zit. Wat ik online kan vinden zit de ontluchting via slangen in de tank zelf. Maar not so sure... Zou even een BMW garage of je eigen motorzaak op de hoek raadplegen. Die zullen dit wel weten.
probleem is opgelost. De ontluchtingsslang zat klem tussen tank en frame.
 
Hmm ok zonde. Zo'n simpel te voorkomen probleem.
Als het goed is weten BMW monteurs wel dat er veel van dat soort kleine leidingen zitten die netjes weggewerkt moeten worden na het installeren van de tank...
 
Terug
Bovenaan Onderaan