BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Poeh lieve mensen. Hier wordt ik toch wel erg warm van hoor!
Gebaseerd op een R1150R. Mocht ik mijn Rusor ooit nog gaan verbouwen dan wordt dit zeker een grote inspiratiebron!
1616756708877.png
 
Even een klein stukje gereden en gefilmd met de vertrouwde GoPro Hero 5 Black. Veel soepeler met de nieuwe injectors en iridium bougies.. Verschil is zelfs met steenkoude motor al vrij direct merkbaar:
(oh en dat 2 keer starten is vanwege de ontwerpfout van BMW voor dit type ABS :p )

 
Ik heb geen Go Pro of vergelijkbaar, dus geen filmbeelden of zo. Maar vandaag even lekker rondje Veluwe gedaan. Blijft toch mooi gebied.
Gelijk mijn nieuwe aanpassing uitgeprobeerd. Ik kreeg steeds meer last van mijn polsen en handen. Tijd om de ergonomie aan te passen en het stuur iets hoger en naar mij toe te halen. Voor degenen die er al eens op gereden hebben, het geeft meer de zithouding van de GS1150.
varioriser2.jpg

Je zit wat rechterop. Normaal zit je stuur op de plek van die bouten met die zwarte afdekkappen.
 
Hoe is het verbruik met die Getillt set?
Zodra ik weer tank zal ik het je zeggen 😉. Heb vanwege hart-revalidatie nog niet de energie om grotere stukken te rijden..

Wel mezelf een kadootje gehaald. Een erg lastig te vinden “sport” windscherm voor de 1150, maar die schijnt ook op de 1100’jes van na 97 te passen 😋
6B656BF0-13F2-4C14-B3E6-E474FC3E474F.jpeg
 
Zou ze er direct uit halen als het meer is,
Even serieus misschien is het verbruik iets hoger maar het makkelijker rijden wat het blok doet zal dan voor de hobbyrijders
onderons toch geen probleem zijn.
Als je het verschil in motorgedrag merkt boeit dat hele verbruik niets meer hoor. Motor word er zoveel krachtiger en soepeler door (bij een 1100).. en wat ik overal heb gelezen vooraf; verbruik blijft hetzelfde
 
Vandaag mijn r1100r naar de garage kunnen brengen, eerder had ik al extreem hoog benzine verbruik (1 op 10). Nu begon er benzine bij de olievuldop op te borrelen... er gaat iets goed mis in dat blok, ik zou alleen niet weten wat...
 
Vandaag mijn r1100r naar de garage kunnen brengen, eerder had ik al extreem hoog benzine verbruik (1 op 10). Nu begon er benzine bij de olievuldop op te borrelen... er gaat iets goed mis in dat blok, ik zou alleen niet weten wat...
Wacht, de benzine borrelt op bij de olievuldop?
Injectoren die open blijven staan waardoor benzine langs de cilinders de carter in loopt??
 
Wacht, de benzine borrelt op bij de olievuldop?
Injectoren die open blijven staan waardoor benzine langs de cilinders de carter in loopt??
Ik heb geen idee hoe het komt. Maar ik heb t idee dat ze teveel benzine geven (want hij stinkt) en verkeerd getimed staan (valt geregeld uit als ik het gas dicht gooi, voor een stoplicht bijvoorbeeld).
 
Damn... Olie in die tijd nog eens gepeild dan? Want als de benzine bij de olievuldop omhoog borrelt zal die carter goed vol zitten. Van smeren zal dan ook nog maar weinig spraken zijn...
 
Damn... Olie in die tijd nog eens gepeild dan? Want als de benzine bij de olievuldop omhoog borrelt zal die carter goed vol zitten. Van smeren zal dan ook nog maar weinig spraken zijn...
Die had ik gelukkig recent vervangen, maar het oliepeil was nog goed. Maar toen ik de dop open deed rook het alleen naar benzine en zag ik gelukkig niks geks verder

Maar gelukkig is het nog garantiewerk :]
 
Godzijdank :}

Keep us posted zou ik zeggen. Ben bij dit soort gevallen altijd wel benieuwd wat precies de oorzaak is
 
Godzijdank :}

Keep us posted zou ik zeggen. Ben bij dit soort gevallen altijd wel benieuwd wat precies de oorzaak is
De garage belde! goed nieuws, het was te repareren. De vorige eigenaar had er grote injectoren met een niet kloppende inlaat op de motor gezet. De injectoren zorgde voor een zeer groot benzine toevoer. Dus ze hebben alle onderdelen aan het blok weer origineel gemaakt. Dus ik ben benieuwd of dit geholpen heeft, ik zou het heel gek vinden als het niet helpt.
 
De garage belde! goed nieuws, het was te repareren. De vorige eigenaar had er grote injectoren met een niet kloppende inlaat op de motor gezet. De injectoren zorgde voor een zeer groot benzine toevoer. Dus ze hebben alle onderdelen aan het blok weer origineel gemaakt. Dus ik ben benieuwd of dit geholpen heeft, ik zou het heel gek vinden als het niet helpt.
Ben dan wel benieuwd wat er op zat, en hoe anders de motor zal rijden met originele 😉
 
Het bleek toch niet om een injector te gaan, maar de vorige eigenaar had er een 'luchtinlaat tempsensor faker' ingezet zodat het vermogen vergroot wordt, maar dus ook de benzine toevoer. Ik heb er nooit van gehoord, maar hij start en rijdt als een zonnetje nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan