BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

En toch... Kan ik niet de weg op met de rusor...

Was net opgestapt om voor het weekend naar Nijmegen te vertrekken, blijkt dat de ABS een storing geeft. Geen remmen... blijkt de storm toch nog een staartje te hebben...
 
En toch... Kan ik niet de weg op met de rusor...

Was net opgestapt om voor het weekend naar Nijmegen te vertrekken, blijkt dat de ABS een storing geeft. Geen remmen... blijkt de storm toch nog een staartje te hebben...
Leg de accu een uurtje los, dan hoort het zich te resetten
 
Afgelopen week tussen het werk door de koppelingsplaat van de motor vervangen. Er zat geen slijtage aan de ijzeren delen dus deze hergebruikt. Koppeling begon licht te slippen in zijn 3 met de Tills injectoren 😉.
Gisteravond eindelijk tijd voor een testrit en rijd weer als nieuw 😋
Het ruitje bevalt ook prima, net ietsjes uit de wind
C2C5A47D-CBF4-4949-B908-BE39101D9E58.jpeg
1AB0F646-F732-46E8-AC62-D28DD1BA6C35.jpeg

8265C4E7-343C-4951-B11E-F87CF227AF88.jpeg

B43F32E9-8282-45DB-B3A9-C0332235B68B.jpeg
 
Afgelopen week tussen het werk door de koppelingsplaat van de motor vervangen. Er zat geen slijtage aan de ijzeren delen dus deze hergebruikt. Koppeling begon licht te slippen in zijn 3 met de Tills injectoren 😉.
Gisteravond eindelijk tijd voor een testrit en rijd weer als nieuw 😋
Het ruitje bevalt ook prima, net ietsjes uit de windBekijk bijlage 1629568Bekijk bijlage 1629569
Bekijk bijlage 1629570
Bekijk bijlage 1629571
Lekker bezig! Blijft er bizar uit zien wanneer een BMW zo uit elkaar wordt getrokken voor de koppeling
 
Het kost je als niet professional zonder volledige werkplaats ook best wat tijd, pijn en moeite. Maar voor mij voelt een motor meer eigen als je er zelf fysiek aan hebt bijgedragen dat hij goed rijd 😉
Nog geen problemen gehad (afkloppen ... '(), maar heb me wel laten vertellen dat het aardig wat pegels kost als je het door een professional laat doen.
 
Klopt, het blijft in alle gevallen heel veel uren werk om bak en blok uit elkaar te trekken. Als je halverwege binnenkomt in de werkplaats, denk je dat het nooit meer goedkomt en je een andere motor moet gaan kopen.
 
Klopt, het blijft in alle gevallen heel veel uren werk om bak en blok uit elkaar te trekken. Als je halverwege binnenkomt in de werkplaats, denk je dat het nooit meer goedkomt en je een andere motor moet gaan kopen.
Ach… zolang je geen boutjes etc overhoudt is het net zo simpel als technisch lego, alleen zijn de onderdelen wat lomper. Had altijd meer moeite met sleutelen aan japanners, daar was je meer tijd kwijt aan boutjes loskrijgen zonder ze stuk te maken dan daadwerkelijk sleutelen.. (en dan bedoel ik niet alleen maar de JIS schroeven..)
 
Ik heb dit weekend ook even wat grotere ronde gemaakt en vandaag olie en filter vervangen. Ongeveer 800km met lage kwaliteit mineraal olie 10w40 gedraaid om het blok “schoon” te rijden en nu dus de “echte” motorex 15w50 😉
D64BAED9-8D71-4CA5-B1D2-965B7B608866.jpeg
6CF96BEA-A810-4576-B373-788CD1F81CF5.jpeg
 
Ze lijken inderdaad veel op elkaar. Maar bij 2. Boxerbooster schrijft Tills : only - Powertuning en not for road use..for racing only .
 
Wel de juiste boxerbooster nemen als je daarvoor kiest, niet die voor de S. Wat ik hoorde is dat ze bijna gelijk zijn, boxerbooster zou iets meer verbruiken. Zeker bij een sportieve rijstijl 😉
 
Ze lijken inderdaad veel op elkaar. Maar bij 2. Boxerbooster schrijft Tills : only - Powertuning en not for road use..for racing only .
Klopt, zag ik ook. Maar dat zien we wel vaker in de omschrijving staan om de billen voor de wet te beschermen :+
Wel de juiste boxerbooster nemen als je daarvoor kiest, niet die voor de S. Wat ik hoorde is dat ze bijna gelijk zijn, boxerbooster zou iets meer verbruiken. Zeker bij een sportieve rijstijl 😉
Voor mijn rusor zou deze boxerbooster goed moeten zijn. Maar als er voor de rest niet echt verschil is zullen de 1200 injectoren wel de verstandigere keuze zijn
 
Nou, ik heb nu een paar keer getankt en redelijk leeggereden. Met mijn stevige rijstijl, iridium bougies en de Bosch EV14 injectoren rijd ik 1:18/1:20 (op E5)
77F75BEC-BF0E-4D12-A24F-AF1931697BB4.jpeg
 
1:18??? Ik kom toch echt niet verder dan 200 km de tank* wat uit komt op zo'n 1:14...

*[Edit] Ik tank meestal wanneer het waarschuwingslampje gaat branden. Dan gaat er zo'n 15 liter in.
 
Laatst bewerkt:
Laatste keer was na 200km dat ik er 11,2 liter in kon gooien. Misschien helpt het ook dat ik alleen een klein windschermpje heb..
 
ik rij 1 op 16 in de winter en 1 op 18 in de zomer.
Schommelt soms, maar ligt er nooit ver vanaf. Ik heb ook dat kleine schermpje.
Rijd altijd binnendoor 28 km enkele reis, zelden harder dan 100.
 
Terug
Bovenaan Onderaan