BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Een citrus Rockster uit 03 ;)

Meteen welkom overigens! Zoals je ziet is het niet het meest actieve topic. Maar vaak wel leuke foto's of kennis om te delen!
 
Laatst bewerkt:
Ook een mooie kleurstelling. Nee het loopt hier geen storm inderdaad haha.
Wij zijn net terug van vakantie dus hopelijk tijd om deze week de fietsen nog eens lekker uit te laten :]
 
Kun je meteen een fotootje maken om hier eens langs te gooien ;)

Vond die black rocksters wel geinig. Was geen echte editie toch?
 
Ja nou het schijnt in België een remake te zijn van een stuk of 17 fietsen (rocksters) omdat de originele kleurstelling niet zo lekker verkocht daar. De kleuren zijn er af gehaald, paar andere stickers erop en een laser-uitlaat gemonteerd.
Bovenstaande info heb ik trouwens niet vanuit officiële bron (BMW) maar vanuit verschillende andere kanalen.
Ik zal het zeker niet nalaten om weer een paar foto's te schieten als ik aan het toeren ben.
 
Zoals beloofd, vanmorgen zijn we een kort rondje wezen fietsen (zwolle-Wijhe-heerde-Zwolle).
Naar alle waarschijnlijkheid doen we donderdag nog een rondje en zaterdag een rit met de MC.
 

Bijlagen

  • 20210810_110338.jpg
    20210810_110338.jpg
    345,1 KB · Weergaven: 21
  • 20210810_110555.jpg
    20210810_110555.jpg
    311,7 KB · Weergaven: 21
  • 20210810_110616.jpg
    20210810_110616.jpg
    318 KB · Weergaven: 21
Ja nou het schijnt in België een remake te zijn van een stuk of 17 fietsen (rocksters) omdat de originele kleurstelling niet zo lekker verkocht daar. De kleuren zijn er af gehaald, paar andere stickers erop en een laser-uitlaat gemonteerd.
Bovenstaande info heb ik trouwens niet vanuit officiële bron (BMW) maar vanuit verschillende andere kanalen.
Ik zal het zeker niet nalaten om weer een paar foto's te schieten als ik aan het toeren ben.
Aha, vandaar dat ik er wel vaker iets over heb gehoord. Dacht dat het meer een populaire modificatie was.

Ziet er wel heel vet uit. Ben zelf altijd wel fan van kleuren op auto's en motoren, maar black-on-black is en blijft heel erg vet!
 
Vanmiddag weer even zitten knutselen. Cat eruit, standaard demper er terug op en eeeiindelijk het voorspatbord eens vervangen. Stond al een tijdje op de lijst.

Nu nog nieuwe uitlaatklemmen, want de OEM klemmen zijn te groot voor de Y-pijp...
20210907_171003.jpg


Ohja, en ook maar eens poetsen...
 
Hoe gaat dat zonder Cat? Ik zit deze ook te overwegen namelijk. En wat was er met je voorspatbord? Diegene op de foto is het originele Rockster / R1100S voorspatbord.
 
Nou... Ik kan je er nog geen antwoord op geven.
De Y-pijp past, maar de uitlaatklemmen zijn nu te groot. Dacht het vandaag even op te kunnen lossen, maar helaas... Sleutelen op de stoep maakt het niet makkelijker _O-

Voorspatbord was een beetje verrot. De vorige eigenaar had een nieuwe gehaald maar nooit gemonteerd. Ook daar is al weer iets vreemds mee. Toen ik hem monteerde was alles ok. Nu 2 dagen later loopt hij tegen het voorwiel aan... Ook wel weer bijzonder. Misschien iets vervormd omdat ie met een kant in de zon heeft gestaan?
 
Nou... Ik kan je er nog geen antwoord op geven.
De Y-pijp past, maar de uitlaatklemmen zijn nu te groot. Dacht het vandaag even op te kunnen lossen, maar helaas... Sleutelen op de stoep maakt het niet makkelijker _O-
Moet met dit weer toch kunnen? Wel ergens in de schaduw gaan zitten.
 
Hoe gaat dat zonder Cat? Ik zit deze ook te overwegen namelijk. En wat was er met je voorspatbord? Diegene op de foto is het originele Rockster / R1100S voorspatbord.
Het grootste voordeel zonder Cat en zonder originele demper is het gewichtsverlies alleen zul je wel een goede vervangende demper moeten monteren met E keur en als je toch bezig bent kun je nog Brisk bougies en een K&N filter monteren bij mij lijkt ie wat makkelijker onderuit de toeren te trekken.
 
Moet met dit weer toch kunnen? Wel ergens in de schaduw gaan zitten.
Yes is ook wel lekker op de stoep hoor. Juist lekker in het zonnetje wat mij betreft!
Het is alleen lastig om 'even' tussendoor weg te gaan om iets te kopen of te pakken. Moet al het gereedschap weer opruimen, is best een klus. Mijn buren in Utrecht Overvecht vertrouw ik niet genoeg om dingen op straat te laten liggen :$
 
Het grootste voordeel zonder Cat en zonder originele demper is het gewichtsverlies alleen zul je wel een goede vervangende demper moeten monteren met E keur en als je toch bezig bent kun je nog Brisk bougies en een K&N filter monteren bij mij lijkt ie wat makkelijker onderuit de toeren te trekken.
En je kunt er kennelijk nog iets meer uit halen door ook nog een ECU chip van John Gemi te installeren. Heb ik in ieder geval gister besteld
 
En je kunt er kennelijk nog iets meer uit halen door ook nog een ECU chip van John Gemi te installeren. Heb ik in ieder geval gister besteld
Ja daar lees ik goede dingen over. Na de 40k beurt eens zien wat er aan budget over is. Als we een beetje mooie nazomer houden kom ik een heel eind.
Ook de sproeiers vervangen voor de 1200-serie schijnt een prettige upgrade te zijn. Qua uiterlijk wil ik er verder niks aan doen en de performance is op zich niet slecht. Met goede benzine (98 of 100 E5 heeft hij maar weinig last van KFR vind ik.
 
Ja maar nu komt het dan heb je het blok naar een hoger plan getild en zul je toch ook eens naar de wegligging kunnen kijken te beginnen bij de banden en hun spanning en ik heb van Beekberger alhier een set Hyperpro veren overgenomen en dat is duidelijk merkbaar en ook een korte reactiestang gemonteerd staat ie achter iets hoger en voorvork wat steiler maar alles blijft persoonlijk waar ben je mee tevreden.
 
Ja hyperpro is zeker een leuke upgrade. Niet goedkoop, dat niet.
Een complete set zal zo'n 1000 EUR zijn nieuw? Dan heb ik het wel over de instelbare versie voor en achter. Alleen veren wisselen valt wel mee maar of dat nu zo'n goed compromis is met dempers van 16 jaar oud....
 
Ja daar lees ik goede dingen over. Na de 40k beurt eens zien wat er aan budget over is. Als we een beetje mooie nazomer houden kom ik een heel eind.
Ook de sproeiers vervangen voor de 1200-serie schijnt een prettige upgrade te zijn. Qua uiterlijk wil ik er verder niks aan doen en de performance is op zich niet slecht. Met goede benzine (98 of 100 E5 heeft hij maar weinig last van KFR vind ik.
Ik zou wel eerst de sproeiers doen en daarna pas de Gemi chip. Hij past namelijk de chip specifiek aan op jouw modificaties. Dus erg zonde om eerst de chip te doen, daarna de sproeiers te pakken en dan opnieuw een chip te halen om weer het maximale uit je mods te halen
 
Terug
Bovenaan Onderaan