BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Na een tijdje met een motor scooter en vespa te hebben gereden toch terug de stap naar een BMW gedaan, R850R van 1996, 120000Km en ondertussen het achterstallig onderhoud al gedaan.
Het is een oudje en het is fijn om terug te kunnen sleutelen.
Gelukkig dit forum gevonden waar er toch veel informatie te vinden is, heeft wel een paar uurtje lees plezier opgeleverd :-)
Heb vroeger nog met BMW gereden maar dan voornamelijk de GS dus heb wel enige boxer rij ervaring.

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Kun je nog best een poosje plezier van hebben. Veel veilige en vrolijke km's gewenst. En nog de goede kleur ook! ;)
 
Na een tijdje met een motor scooter en vespa te hebben gereden toch terug de stap naar een BMW gedaan, R850R van 1996, 120000Km en ondertussen het achterstallig onderhoud al gedaan.
Het is een oudje en het is fijn om terug te kunnen sleutelen.
Gelukkig dit forum gevonden waar er toch veel informatie te vinden is, heeft wel een paar uurtje lees plezier opgeleverd :-)
Heb vroeger nog met BMW gereden maar dan voornamelijk de GS dus heb wel enige boxer rij ervaring.

[afbeelding]


mooie kleur,, heb een R gekocht omdat een GS zoveel duurder was en meestal ook veel meer km op de klok heeft staan ,, en je kan met een R evengoeds met een behoorlijke snelheid over een drempel heen.

wat voor achterstallig onderhoud had je,, olie + filters ? en kleppen + bougie en alles afstellen ?
 
Hij heeft net geen 120000Km op de klok staan en niets gekend van voorgaande onderhoud dus alles gedaan en de poly riem heb ik ook vervangen. Nu moet ik hem nog aan de klokken hangen om te synchroniseren maar dat is al een tijdje geleden dat ik dat nog eens gedaan heb dus daar ga ik mijn tijd voor nemen. Ben nu nog even aan het wachten op een originele toerenteller die ik heb gekocht want het is gemakkelijker als je kan zien hoeveel toeren hij draait.
Eigenlijk had ik liever een GS gehad maar die zijn ruim boven mijn budget. Want die vind ik iets beter zitten. Ben wel aan het denken om een GS kroonplaat en stuur te plaatsen.
Maar dat zal voor volgende winter zijn, eerst maar eens Km maken met deze.

Als er toevallig nog iemand een originele bagagedrager heeft liggen waar hij van af wil voor een prijsje hoor ik het graag.
 
ik heb nog een vraagje

net als zo veel andere gebruik ik REALOEM om onderdelen te zoeken
maar ik zie alleen prijzen in dollars
kan men dit veranderen in euro?

Niet dat het dan de juiste prijs gaat zijn maar heb dan ongeveer een idee wat het kan kosten.
 
ik koop mijn onderdelen bij de knalpot of de hobbyist . die zijn goedkoper dan de dealer met originele spullen, en hebben belang dat je vaker besteld en proberen je geen nieuwe motor aan te smeren,, dealers willen vaak geen inhoudelijke technische details bespreken , er zijn uitzonderingen , maar die ben ik niet tegen gekomen zelf.

die rand op het zadel had best minder gekund ,, al blijf je wel goed op je plek zitten maar een standje verder naar achteren was fijn geweest.

ik gebruik het alleen om het onderdeel nr op te zoeken en plak dat in het zoekscherm bij de hobbyist en krijg dan een € prijs.
 
Is het normaal dat een Michelin PR3 voorband (al) na 11.000 km aan vervanging toe is? Kom nooit op het circuit en zou mijn rijstijl als vlot doch beschaafd omschrijven. Wat is jullie ervaring?
 
Bij "normaal" gebruik zou ik onder 10K vreemd vinden, maar boven de 15K ook.

Als er toevallig nog iemand een originele bagagedrager heeft liggen waar hij van af wil voor een prijsje hoor ik het graag.

Ik zie dat je ook geen kofferdragers / passagiershandgrepen hebt.
Dus je zoekt niet alleen de drager maar de hele set : dragers + rek.
357ggid.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is al enige tijd niet meer zo. Ze hebben nogal ruzie gekregen met meneer BMW... https://www.hobbyist.nl/mededeling/

ongeveer 8% komt bij dealers vandaan ,, ach ze zijn slim zat als je 200 sets van iets nodig hebben dat ze bij een aantal zaken bestellen en dat dan samenvoegen, en ik vraag me af of BMW er wel juridisch mee weg gaat komen ,, in de auto techniek niet met merk specialisten en sub dealers ....

heb afgelopen nog een olie temperatuur sensor origineel gekocht , voor een aardig stuk minder dan bij de dealer....
 
Even iets anders.. startprobleem
Ik ben in het bezit van een prachtige BMW R850R 2003 en ben overigens zeer tevreden..!
Ik probeerde hem onlangs te starten na de winterstop en er was geen reactie op de startknop. Verder leek alles te functioneren. Nog een keer geprobeerd bleek er stank/rook te komen vanonder de tank. Deze gedeeltelijk verwijderd en nu blijkt een oranje kabeltje in de draadboom links van het frame heet te worden. Deze draad gaat naar het stekkercontact onder de tank boven op het frame. Heeft iemand een idee of eventueel een bedradingsschema? Ik heb geen instructieboek.
 
inderdaad de volledige drager maar dan voor een 850/1100R

[afbeelding]


zo'n origineel rekje zou ik ook wel willen maar niet voor de hoofdprijs.


Even iets anders.. startprobleem
Ik ben in het bezit van een prachtige BMW R850R 2003 en ben overigens zeer tevreden..!
Ik probeerde hem onlangs te starten na de winterstop en er was geen reactie op de startknop. Verder leek alles te functioneren. Nog een keer geprobeerd bleek er stank/rook te komen vanonder de tank. Deze gedeeltelijk verwijderd en nu blijkt een oranje kabeltje in de draadboom links van het frame heet te worden. Deze draad gaat naar het stekkercontact onder de tank boven op het frame. Heeft iemand een idee of eventueel een bedradingsschema? Ik heb geen instructieboek.


als je het contact aanzet hoor je wel het typische gezoem van de benzine pomp ?
branden verder alle lampjes wel ,, de start motor gaat niet rond, heeft je accu nog genoeg prik ? neem aan dat je die aan een druppel lader hebe gehad ?

zou de zekeringen en relais eens checken.

je zal het vast wel gecheckt hebben, ding staat in z'n vrij en de dodemans knop staat goed ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi DJVerhulst, bedankt voor je reactie! Nu je het zegt, de pomp hoor ik niet. Verder alles gecheckt, nieuwe accu
Ik denk dat er toch een kortsluiting is met deze oranje kabel. Enig idee waar die toe dient? Ik zal morgen een foto maken.
 
maar draait je starter wel ??

als die wel draait en je hoort de pomp niet,, is er iets met de pomp .
 
De (donker)oranje draad gaat van de dynamo naar de startmotor en ABS toe als ik het goed bekijk.
Kan de kleuren op dit moment niet helemaal lekker zien.(kan ook Rood zijn)
 
Laatst bewerkt:
Niks te maken met MF OMA, dus voordat we van de pagina rollen.
2h4z090.jpg

Zaterdag heerlijk gereden, zo'n 400 km bij elkaar. 9 Uur de deur uit een 22.30 weer thuis. :]
 
Niks te maken met MF OMA, dus voordat we van de pagina rollen.
[afbeelding]
Zaterdag heerlijk gereden, zo'n 400 km bij elkaar. 9 Uur de deur uit een 22.30 weer thuis. :]
Dan heb je blijkbaar meer naast de motor gestaan dan erop gezeten en ruim de tijd genomen voor koffie-, lunch- en andere pauzes: 400 km in 11,5 uur is nog geen 35 km/u :+
 
Laatst bewerkt:
Heren gisteren op een r1150r gereden nu heb ik het stuur een beetje omhoog versteld omdat ik vond dat de stuureinden een beetje afhingen maar nu het volgende hoe kan ik nu de bedieningen weer wat horizontaal zetten waar zit de bevestiging?
 
Terug
Bovenaan Onderaan