BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

start ie goed, geen bakken met rook en wat er is na een aantal tellen moet het weg zijn, tenzij ie heel koud is en maanden niet gelopen.
naast de gebruikelijke dingen die voor alle motoren belangrijk zijn,, speling op het cardan ,, de klok t.o.v de rest en als je hem opbokt en in de versnelling zet hoeveel slag heb je voor ie pakt ,, mag niet te groot zijn, en geen mega herrie maken. , de bak maakt altijd wel een klak geluid als je schakelt
Oké bedankt voor de feedback ,hier kan ik wel wat mee .
Eigenlijk de meest gebruikelijke dingen bij een gebruikte motor.
Ik had wel begrepen dat bij de eerste modelen de koppeling een zwak punt was .
 
kijk of de koppeling kabel niet slecht is, hij moet gewoon aangrijpen ,, is wel iets zwaarder dan de doorsnee Jap....

meestal zijn ze bij normaal gebruik bij een 130 K op ,, hangt van de manier van gebruik af.

kijk of de verlichting het goed doet,, kabelboom naast het balshoofd wil soms wel eens kapot gaan ( draadbreuk )
 
kijk of de koppeling kabel niet slecht is, hij moet gewoon aangrijpen ,, is wel iets zwaarder dan de doorsnee Jap....

meestal zijn ze bij normaal gebruik bij een 130 K op ,, hangt van de manier van gebruik af.

kijk of de verlichting het goed doet,, kabelboom naast het balshoofd wil soms wel eens kapot gaan ( draadbreuk )
Bedankt zal ook dit in de gaten houden.
 
kijk of de koppeling kabel niet slecht is, hij moet gewoon aangrijpen ,, is wel iets zwaarder dan de doorsnee Jap....

meestal zijn ze bij normaal gebruik bij een 130 K op ,, hangt van de manier van gebruik af.

kijk of de verlichting het goed doet,, kabelboom naast het balshoofd wil soms wel eens kapot gaan ( draadbreuk )
Is dat zo? Dan heb ik nog drie jaar te gaan, hij staat net op 100 k.
 
Is dat zo? Dan heb ik nog drie jaar te gaan, hij staat net op 100 k.

hangt van hoe jij rijd, veel stad of doorgaande wegen,, relaxt of sportief .

sommig worden al bij 110 minder maar dat zijn meetstal de 1100/1150 met een sportieve rijstijl ,, maar gemiddeld is het 130,, en iemand die weinig in de stad rijd en een 850 en rustig doet wel 160 k

je kan kijken hoeveel je nog kan bijstellen zit je aan het einde van het bereik en gaat ie slippen weet je dat je de boel open kan trekken
 
Goedemiddag ,heren en dames
Ik had hier al eerder een vraag gesteld over een R 850 R.
Dit ging helaas niet door ,nu heb ik mijn oog laten vallen op een R 1100 R, maar hoor ook verhalen dat rond de 70 a 80000 km de koppeling het begeeft ,is hier iemand de ook deze ervaring heeft of is het een broodje aap verhaal.
Alvast bedankt voor de feedback.
Vr gr Dico
 
70 a 80 K voor een koppeling best vlot als je normaal rijd , er zijn genoeg 850 te koop , weet niet waar je zit en wat je wil uitgeven
zou de meerwaarde van een 850 niet zomaar inruilen voor een 1100 ,, de 850 loopt mooier, zuiniger , lager slijtage door lager belasting
 
70 a 80 K voor een koppeling best vlot als je normaal rijd , er zijn genoeg 850 te koop , weet niet waar je zit en wat je wil uitgeven
zou de meerwaarde van een 850 niet zomaar inruilen voor een 1100 ,, de 850 loopt mooier, zuiniger , lager slijtage door lager belasting
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar een 850 ,ik woon in Barendrecht maar wil best een stuk rijden voor een mooie 850 en budget zit tussen 24 en 2850 .
Alvast bedankt.
 
Goedemorgen ,sinds gisteren trotse eigenaar van een BMW R 850 R uit 97 met 80000 km
Onderhouds historie bekent.
Als er nog mensen zijn in de buurt van Barendrecht ,BMW is nieuw rijden voor mij , is het misschien handig om ervaringen uit te wisselen .
Gr dico
20190609_210922.jpg
 
Goedenavond, vandaag lekker stukkie gereden ,nu blijkt dat mijn neutraal lampje bij de 1e en 2e versnelling blijft branden.
Houd dat in dat mijn neutraal schakelaar defect is en dus dure reparatie of is er misschien íets anders aan de hand ,vuil misschien .
Alvast bedankt
 
Goedenavond, vandaag lekker stukkie gereden ,nu blijkt dat mijn neutraal lampje bij de 1e en 2e versnelling blijft branden.
Houd dat in dat mijn neutraal schakelaar defect is en dus dure reparatie of is er misschien íets anders aan de hand ,vuil misschien .
Alvast bedankt
Mijn neutraallampje is ook niet helemaal betrouwbaar (al lijkt het probleem bij mij wat minder groot dan bij jou: het blijft soms branden in de 1 en soms gaat het in de N niet aan), maar ik ben eraan gewend. Het levert in het algemeen geen grote problemen op. Probeer ermee te leven en geniet van alle goede eigenschappen van deze voortreffelijke fiets!
 
Mijn neutraallampje is ook niet helemaal betrouwbaar (al lijkt het probleem bij mij wat minder groot dan bij jou), maar ik ben eraan gewend. Het levert in het algemeen geen grote problemen op. Probeer ermee te leven.
Ja denk dat ik dat maar doe ,neutraal schakelaar vervangen is geen kleine operatie en zeker niet goedkoop,schakelaar is al rond 100 euro en dan moet hij er nog in gezet worden .
 
Goedenavond, sinds kort eigenaar van bovenstaande R 850R, nu is bmw rijden nieuw voor mij .
Motor loopt als een naaimachine, verbruik op snelweg en binnen door 1 op 20 .dus geen klagen .
Bij de 850 hoor je de brandstof pomp bij stoplicht zoemen ,is dit normaal of gaat de pomp dan naar zijn einde.
En ja ik begrijp als ik hem nie hoor stopt de motor😜
Alvast bedankt
 
Goedenavond, sinds kort eigenaar van bovenstaande R 850R, nu is bmw rijden nieuw voor mij .
Motor loopt als een naaimachine, verbruik op snelweg en binnen door 1 op 20 .dus geen klagen .
Bij de 850 hoor je de brandstof pomp bij stoplicht zoemen ,is dit normaal of gaat de pomp dan naar zijn einde.
En ja ik begrijp als ik hem nie hoor stopt de motor😜
Alvast bedankt
Ik rij altijd met gehoorbescherming en hoor de pomp niet, alleen als ik het contact aanzet. Rij jij met oorproppen? Dan zou ik zeggen dat je de pomp niet moet horen. Anders lijkt het me niet direct een probleem.

Fijn dat je motor loopt als een naaimachine, geniet ervan! 1 op 20 is niet slecht, ik haal dat niet maar rij dan ook graag vlot.
 
Ik rij altijd met gehoorbescherming en hoor de pomp niet, alleen als ik het contact aanzet. Rij jij met oorproppen? Dan zou ik zeggen dat je de pomp niet moet horen. Anders lijkt het me niet direct een probleem.

Fijn dat je motor loopt als een naaimachine, geniet ervan! 1 op 20 is niet slecht, ik haal dat niet maar rij dan ook graag vlot.
Ik rij niet met oordoppen ,en op de snelweg rij ik ook wel lekker door ,maar was blij verrast met 1 op 20 ,hiervoor Yamaha xtz 750 super tenere gereden kwam niet boven 1 op 15
 
Als ervaringsdeskundige met een permanente piep in mijn rechteroor zou ik je aanraden om er op tijd over na te denken om toch eens met oordoppen te gaan rijden. Niet alleen zoveel minder windgeruis en gebulder, maar je gehoor gaat maar één keer stuk, maar dan wel permanent. Ik reed altijd met gesloten stille helm en een goede ruit, maar toch komt het een keer en gaat nooit meer weg.
Probeer het eens, kost een drol en 2 kwartjes
En die 850 van je? :t
 
Laatst bewerkt:
Als ervaringsdeskundige met een permanente piep in mijn rechteroor zou ik je aanraden om er op tijd over na te denken om toch eens met oordoppen te gaan rijden. Niet alleen zoveel minder windgeruis en gebulder, maar je gehoor gaat maar één keer stuk, maar dan wel permanent. Ik reed altijd met gesloten stille helm en een goede ruit, maar toch komt het een keer en gaat nooit meer weg.
Probeer het eens, kost een drol en 2 kwartjes
En die 850 van je? :t
Ik zal het zeker proberen ,ik heb altijd gereden met een kuip of hoge ruit dus weinig ruis en herrie.
De bmw heeft een vrij laag ruitje dus veel ruis.
Bedankt voor de feedback
 
Kan iemand mij advies geven over een windscherm voor mijn BMW R 850R.
Mijn huidige windscherm is 34 cm hoog ,ik zoek iets tussen de 45 en 55 cm hoog .
Als iemand ervaring heeft met een merk zou ik dat horen cq zien.
 
Ik kocht mijn R850R met een vrij hoge en brede ruit, daarmee zit je vrij goed uit de wind. Tenzij je lang bent dan merk je het nog wel.

aanschaf-02.jpg


Met recreatief rijden heb je 'm niet nodig, pas boven de 140 heb je er veel last van (in mijn geval). Daarnaast vond ik het niet zo mooi staan en heb 'm er af gehaald.
momenteel zit er een ruitje van één model jonger op, die is ongeveer net zo hoog als jouw ruit nu.

Deze foto is nog van het passend maken van de ruit, compleet heb ik nog geen foto's van.
Testfit-windscherm-01.jpg


Voor de montage heb ik een set steunen van MRA gebruikt, deze voelen erg solide aan en zijn compleet met nieuwe inbus bouten sterkte 8.8 om de huidige te vervangen.
Het is wel even zoeken naar de juiste. op de fotosite Flickr heeft MRA verschillende albums met modellen ruiten, steunen en extra opzet-ruitjes bij de betreffende modellen.
Je zou natuurlijk ook kunnen kijken of je nog ergens een originele via realOEM productnummers met steunen kunt vinden. Let wel op, je hebt dan steunen nodig waar ook de extra meters (klok en toerenteller) mee kan bevestigen. Deze set heb ik nog bij mijn scherm maar is helaas één kant erg slecht van en bijna door.
 
Ik kocht mijn R850R met een vrij hoge en brede ruit, daarmee zit je vrij goed uit de wind. Tenzij je lang bent dan merk je het nog wel.

aanschaf-02.jpg


Met recreatief rijden heb je 'm niet nodig, pas boven de 140 heb je er veel last van (in mijn geval). Daarnaast vond ik het niet zo mooi staan en heb 'm er af gehaald.
momenteel zit er een ruitje van één model jonger op, die is ongeveer net zo hoog als jouw ruit nu.

Deze foto is nog van het passend maken van de ruit, compleet heb ik nog geen foto's van.
Testfit-windscherm-01.jpg


Voor de montage heb ik een set steunen van MRA gebruikt, deze voelen erg solide aan en zijn compleet met nieuwe inbus bouten sterkte 8.8 om de huidige te vervangen.
Het is wel even zoeken naar de juiste. op de fotosite Flickr heeft MRA verschillende albums met modellen ruiten, steunen en extra opzet-ruitjes bij de betreffende modellen.
Je zou natuurlijk ook kunnen kijken of je nog ergens een originele via realOEM productnummers met steunen kunt vinden. Let wel op, je hebt dan steunen nodig waar ook de extra meters (klok en toerenteller) mee kan bevestigen. Deze set heb ik nog bij mijn scherm maar is helaas één kant erg slecht van en bijna door.
Bedankt voor je ervaring en gevonden windscherm, ik heb een 2e hands orgineel scherm gevonden op het internet .
Komt binnenkort binnen ,en hoop dat het beter word ,ik ben 1,80 en zadel staat nog op de hoogste stand dus heb nog speelruimte
Bedankt nogmaals.
Gr Dico
 
Terug
Bovenaan Onderaan