BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Zadel lekker in de hoogste stand laten als dat prettig zit je goed bij de grond kan. Een extra verstelbaar top-ruitje kan misschien nog uitkomst bieden.
Die zou je van mij eventueel nog kunnen proberen en/of over kunnen nemen, zie foto in voorgaande post.
 
Zadel lekker in de hoogste stand laten als dat prettig zit je goed bij de grond kan. Een extra verstelbaar top-ruitje kan misschien nog uitkomst bieden.
Die zou je van mij eventueel nog kunnen proberen en/of over kunnen nemen, zie foto in voorgaande post.
Ik ga hem eerst proberen ,maar bedankt voor het aanbod ,misschien dat ik nog gebruik maak van je aanbod.
Woon je in de buurt van Barendrecht?
 
Ik kocht mijn R850R met een vrij hoge en brede ruit, daarmee zit je vrij goed uit de wind. Tenzij je lang bent dan merk je het nog wel.

aanschaf-02.jpg
Ik heb er net zo'n ruit met net zo'n opzetruitje op zitten. Toch is dat voor mij niet voldoende. Ik ben 1.96 m en heb het zadel in de hoogste stand. Zou voor de turbulentie wel de hele boel eraf willen halen maar dan zit ik wel in regen en wind zonder enige bescherming. Daar heb ik dus nog niet toe kunnen besluiten. Kan dus niet zonder gehoorbescherming.
 
Ik heb er net zo'n ruit met net zo'n opzetruitje op zitten. Toch is dat voor mij niet voldoende. Ik ben 1.96 m en heb het zadel in de hoogste stand. Zou voor de turbulentie wel de hele boel eraf willen halen maar dan zit ik wel in regen en wind zonder enige bescherming. Daar heb ik dus nog niet toe kunnen besluiten. Kan dus niet zonder gehoorbescherming.
Ik ben wel van plan met oordoppen te gaan rijden, en qua scherm ik ben maar 1,80 dus dat scheelt wel een stukje😊
 
Goedemorgen, ik wil binnenkort de olie verversen van mijn R 850 R uit 97.
De vorige eigenaar heeft er 10W 40 halfsynteet in gedaan maar nu lees ik erg veel over motorex 15 W 50 .
Maar dat is volgens de leverancier een volsynteet,de dealer schrijft een halfsynteet voor,maar wat schertst mijn verbazing ik zie in verschillende reacties dat het eigenlijk een half synteet is, de motorex dan .
Kan iemand mij een duidelijk antwoord hierop geven ,ik ben een klein beetje in de war 😥
Alvast bedankt voor de feedback.
 
Welkom. Mijn favoriete kleur, Rood. Is die van jou nou Piemonte Red? Ik heb een Sienna Red. Die van jou is wat meer origineel gebleven dan de mijne.
IMG-20190516-WA0019.jpg

Thx! Die van jou staat er gaaf bij, wat voor koplamp+ruitje is dat? Hoe zit zo'n bagster zadel? lijkt mij een waardevolle toevoeging..
 
Ik heb hem nu 7 jaar en al heel wat aanpassingen gedaan. Ik zie dat je het Givi rack al hebt. :t De topkoffer is van Kappa en heb ik op kleur laten spuiten.
Het ruitje is de MRA vario-touring en past op de originele aansluiting van het BMW fly-screen scherm. Wunderlich verkoopt hem ook.
Het spoilertje op de ruit is verstelbaar en dat is wel zo prettig. Wil je uit de wind, zet je hem omhoog (wel kans op turbulentie rond de helm bij bepaalde snelheden) en wil je vrij van turbulentie in de wind, doe je hem omlaag.
Dat Bagster zadel zat er al op toen ik hem kocht. Dat zit lekker, maar kan het dus niet vergelijken met het origineel.
De velgen waren bij de koop al op kleur gespoten en de velgranden gepolijst.
Bij het voorwiel heb ik een extenda fender en achter een hugger gemonteerd tegen opspattende troep tegen motorblok an achtervering.
De voetsteunen zijn verlaagd voor een iets prettiger kniehoek, want na een uurtje of 2 was ik ernstig toe het strekken van de benen. Nou blijft dat toch wel lekker. Het stuur heb ik iets hoger gezet. Ik heb, nadat de ABS kapot ging, de ABS verwijderd en de remleidingen vervangen door gevlochten stalen remleidingen. Ik heb de uitlaat vervangen door een Akrapovic. Begin dit jaar heb ik een Hyperpro Streetbox set er onder laten zetten. De vering en dempers waren op.

De koplamp is een geval apart. Het is een copy van de JW Speaker 8790 Adaptive. Die was toen Nederland amper of niet te koop. Die kostte in 2016 bij Amerikaanse resellers $ 900 en daar kwam vervoerkosten en importrechten nog bij op. De zwarte is inmiddels in 2019 bij Motodemic weliswaar gezakt naar $ 797, maar daar komen nog steeds die extra kosten bij. -O-
Dus (in 2016) op zoek bij onze Chinese vriend Ali. Bingo. Onder de $ 100 (nu nog steeds). *O* Credit card getrokken en besteld. Ze verstuurden hem met op de shipping papers dat de inhoud $ 10 waard is. Douane trapt er nog in ook, tja er komt te veel tegelijk uit China.Originele lamp er uit en hij past niet ! Ik nog controleren. Het is toch echt de 7 inch versie. Ik herinnerde me een youtube filmpje van Motodemic over de installatie met een adapter ring voor BMW en Ducati 7 inch koplampen. Mail aan Motodemic met een zwamverhaal dat ik in de USA was en die JW Speaker had gekocht en niet wist dat er nog een adapter bij moest. Of zij mij zo'n adapter los wilden verkopen. "No problem". De adapter kostte $ 45. De shipping and handling $ 55. Toch maar gekocht. De adapter is bij elkaar duurder dan de hele lamp bij Ali. Maar ja, die verkopen die passende adapter weer niet. Het blijft een geil ding, vooral als je hem aanzet en hij alle leds laat oplichten. }) Maar dat zal mijn persoonlijke tik zijn. :+
NB Bij Revzilla is ie $ 499, maar ik weet niet of die de adapter verkopen.

Hij is van 2002 en toen ik hem kocht in 2012 van de eerste Duitse eigenaar, stond er 5000 km op de teller en zag er uit als nieuw. Bij 16000 had ik een aanrijding met een buizerd. Dat overleefde de buizerd niet en originele flyscreen en de kilometerteller ook niet. Nieuwe kilometerteller er op en hij staat nu op 26000 km oftewel 42000 echte kilometers.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem nu 7 jaar en al heel wat aanpassingen gedaan. Ik zie dat je het Givi rack al hebt. :t De topkoffer is van Kappa en heb ik op kleur laten spuiten.
Het ruitje is de MRA vario-touring en past op de originele aansluiting van het BMW fly-screen scherm. Wunderlich verkoopt hem ook.
Het spoilertje op de ruit is verstelbaar en dat is wel zo prettig. Wil je uit de wind, zet je hem omhoog (wel kans op turbulentie rond de helm bij bepaalde snelheden) en wil je vrij van turbulentie in de wind, doe je hem omlaag.
Dat Bagster zadel zat er al op toen ik hem kocht. Dat zit lekker, maar kan het dus niet vergelijken met het origineel.
De velgen waren bij de koop al op kleur gespoten en de velgranden gepolijst.
Bij het voorwiel heb ik een extenda fender en achter een hugger gemonteerd tegen opspattende troep tegen motorblok an achtervering.
De voetsteunen zijn verlaagd voor een iets prettiger kniehoek, want na een uurtje of 2 was ik ernstig toe het strekken van de benen. Nou blijft dat toch wel lekker. Het stuur heb ik iets hoger gezet. Ik heb, nadat de ABS kapot ging, de ABS verwijderd en de remleidingen vervangen door gevlochten stalen remleidingen. Ik heb de uitlaat vervangen door een Akrapovic. Begin dit jaar heb ik een Hyperpro Streetbox set er onder laten zetten. De vering en dempers waren op.

De koplamp is een geval apart. Het is een copy van de JW Speaker 8790 Adaptive. Die was toen Nederland amper of niet te koop. Die kostte in 2016 bij Amerikaanse resellers $ 900 en daar kwam vervoerkosten en importrechten nog bij op. De zwarte is inmiddels in 2019 bij Motodemic weliswaar gezakt naar $ 797, maar daar komen nog steeds die extra kosten bij. -O-
Dus (in 2016) op zoek bij onze Chinese vriend Ali. Bingo. Onder de $ 100 (nu nog steeds). *O* Credit card getrokken en besteld. Ze verstuurden hem met op de shipping papers dat de inhoud $ 10 waard is. Douane trapt er nog in ook, tja er komt te veel tegelijk uit China.Originele lamp er uit en hij past niet ! Ik nog controleren. Het is toch echt de 7 inch versie. Ik herinnerde me een youtube filmpje van Motodemic over de installatie met een adapter ring voor BMW en Ducati 7 inch koplampen. Mail aan Motodemic met een zwamverhaal dat ik in de USA was en die JW Speaker had gekocht en niet wist dat er nog een adapter bij moest. Of zij mij zo'n adapter los wilden verkopen. "No problem". De adapter kostte $ 45. De shipping and handling $ 55. Toch maar gekocht. De adapter is bij elkaar duurder dan de hele lamp bij Ali. Maar ja, die verkopen die passende adapter weer niet. Het blijft een geil ding, vooral als je hem aanzet en hij alle leds laat oplichten. }) Maar dat zal mijn persoonlijke tik zijn. :+
NB Bij Revzilla is ie $ 499, maar ik weet niet of die de adapter verkopen.

Hij is van 2002 en toen ik hem kocht in 2012 van de eerste Duitse eigenaar, stond er 5000 km op de teller en zag er uit als nieuw. Bij 16000 had ik een aanrijding met een buizerd. Dat overleefde de buizerd niet en originele flyscreen en de kilometerteller ook niet. Nieuwe kilometerteller er op en hij staat nu op 26000 km oftewel 42000 echte kilometers.

Bedankt voor je verhaal! tof om te lezen, hier kan ik mooi wat inspiratie uit opdoen! ik vind je koplamp echt supergaaf! Die van mij is nagenoeg helemaal origineel dus alle ruimte om aan te passen naar mijn eigen smaak. Maar dat staat pas in de winterperiode op de planning, eerst maar eens genieten. Overigens nog wel op zoek naar een nieuwe navi.. mijn zumo gaf onlangs de geest nadat ie vastliep tijdens een update..


Dat fenomeen van de kniehoek herken ik wel, ik ben de grootste niet maar begin het toch te merken bij een lange rit. Binnenkort even testen of het ophogen van het zadel volstaat en anders zal de verlaagde voetsteun ook op het verlanglijstje terecht komen.
 
Goedemorgen, ik wil binnenkort de olie verversen van mijn R 850 R uit 97.
De vorige eigenaar heeft er 10W 40 halfsynteet in gedaan maar nu lees ik erg veel over motorex 15 W 50 .
Maar dat is volgens de leverancier een volsynteet,de dealer schrijft een halfsynteet voor,maar wat schertst mijn verbazing ik zie in verschillende reacties dat het eigenlijk een half synteet is, de motorex dan .
Kan iemand mij een duidelijk antwoord hierop geven ,ik ben een klein beetje in de war 😥
Alvast bedankt voor de feedback.
Niemand hier ????,
 
Waarom zou je afwijken van de voorgeschreven motorolie? Omdat het kan?
Het is een R850R van 97. Ben je ontevreden over het oliegebruik?
 
Waarom zou je afwijken van de voorgeschreven motorolie? Omdat het kan?
Het is een R850R van 97. Ben je ontevreden over het oliegebruik?
Volgens de dealer is 15w50 eigenlijk als ongeschreven regel voor geschreven de motor schijnt er ook stiller door te lopen .
Heb momenteel een tik in rechter cilinder en die schijnt minder te worden met 15w50.
Het is waarschijnlijk de tuimelaar zeiden ze ,kan nog geen kwaad maar ik heb het niet zo op tikken in de motor.
Maar wat ik eigenlijk wilde weten of motorex boxer 15w50 nu wel of niet een volsynteet is .
Want er moet halfsynteet in .
 
ik gooi er dit spul in, bij al mijn boxers , goed spul ,,, gooi er niet te veel in , zorg dat als ie op de bok staat bij koude motor ie bij de stip staat.

( vloer moet waterpas zijn )
 

Bijlagen

  • Olie  (2).jpg
    Olie (2).jpg
    123,5 KB · Weergaven: 8
ik gooi er dit spul in, bij al mijn boxers , goed spul ,,, gooi er niet te veel in , zorg dat als ie op de bok staat bij koude motor ie bij de stip staat.

( vloer moet waterpas zijn )
Bedankt voor uw antwoord, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag .
Er moet bij mij een half synthetische olie in en wat u er in doet is een vol synteet.
Ik ben misschien wel een zeikerd maar bmw is nieuw rijden voor mij en ik wil het gewoon goed doen .
 
dit is een half syntheet ,, staat op de achterkant , kijk anders op de boxer forums staat genoeg
Kijk hier kan ik iets mee ,dank u
Omdat op de voorzijde full synthetisch staat en ik her en der las dat het geen vol syntheet was maar half syntheet was ik ff in de war .....niet zo gek toch ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan