BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

ik kom er net achter dat deze verpakking nog is van een motor waar ik wel full synteet in deed vanwege bepaalde problemen,
maar ik gebruik wel dit merk en type maar dan half synteet
 

Bijlagen

  • 20190727_160810.jpg
    20190727_160810.jpg
    258,8 KB · Weergaven: 11
ik kom er net achter dat deze verpakking nog is van een motor waar ik wel full synteet in deed vanwege bepaalde problemen,
maar ik gebruik wel dit merk en type maar dan half synteet
Ik denk dat ik voor putoline 15w50 boxer ga die is zeker half synthetisch ,bij de knalpot zeiden ze nl ook dat het een vol syntheet is.
Heb ze vanmiddag de gebeld omdat ik zag dat jou olie daar vandaan kwam .
Bedankt in ieder geval voor de moeite en de feedback.
 
Wonen er mensen met een R 850R of R 1100R in de buurt van Barendrecht die af en toe zin hebben in een toerritje .
Rij af en toe wel met leden uit het forum maar lijkt me ook wel leuk om met gelijke motoren te rijden en ervaringen uit te wisselen .
 
Hoi Hoi, ik heb sinds een week een R850R waarbij ik overweeg om de banden te vervangen. Welke banden raden jullie aan?
Ik heb er zelf altijd Michelin Pilot Road op zitten, ik meen dat het eerst 3 was en nu 4.

Veel veilige en vrolijke km's gewenst met je R! *O*
Ik vind het een fijne motor, rij er al 6 jaar op, ongeveer 10.000 km per jaar. Hij staat nu op 102.176 km.
 
heb battalx op een K75 gehad , was beter dan een macadam , maar verder ook niet ,, vind ik altijd jammer , oude BMW's hebben lastige maten waar je geen moderne ontwerp banden voor kan krijgen,
 
Ik heb sinds kort michelin pr 4 op mijn r1150r. Maar vind het geen fijne band. De motor heeft erg de neiging nu om de bocht in te vallen. Hiervoor metzeler en die bevielen beter.
 
Ik heb nu Pirelli Diablo voor en Metzeler Roadtec z6 achter en ik ervaar ook wel dat hij de bocht invalt. Dit "probleem" wil ik dus verhelpen met nieuwe banden. Ik moet nog even goedkijken naar de slijtage op de banden, want ik vermoed dat de vorige eigenaar vooral snelweg heeft gereden.
 
Metzeler Roadtec z6 heb ik ook gehad op mijn eerste 850 ,, fijne band roadtec 01 heeft dual compound minder gevoelig voor vierkant rijden
 
Goedemiddag,
Ik mag mij binnenkort de trotse eigenaar van een Rockster uit 2003 noemen! Erg blij mee. Daarmee dat ik me ook maar alvast meld op dit topic :YY
De afgelopen maand al een paar dagen door de Ardennen kunnen rijden en een beetje gevoel voor de motor kunnen krijgen. Wat stuurt die toch lekker!

Nu heb ik wel direct een vraagje. Het rubber van de handvatten is erg versleten en aan vervanging toe. Nu begrijp ik dat deze erg lastig te vervangen zijn. Klopt dit, heeft een van jullie hier ervaring mee? De handvat verwarming werkt wel gewoon, die hoeft niet vervangen te worden.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
Ik mag mij binnenkort de trotse eigenaar van een Rockster uit 2003 noemen! Erg blij mee. Daarmee dat ik me ook maar alvast meld op dit topic :YY
De afgelopen maand al een paar dagen door de Ardennen kunnen rijden en een beetje gevoel voor de motor kunnen krijgen. Wat stuurt die toch lekker!

Nu heb ik wel direct een vraagje. Het rubber van de handvatten is erg versleten en aan vervanging toe. Nu begrijp ik dat deze erg lastig te vervangen zijn. Klopt dit, heeft een van jullie hier ervaring mee? De handvat verwarming werkt wel gewoon, die hoeft niet vervangen te worden.
Welkom! *O* We kunnen wel wat versterking gebruiken, het is op dit topic minder druk dan op topics van sommige andere typen motoren. Dus praat gerust wat mee!

Met vervanging van handvatten kan ik je helaas niet helpen. Geen ervaring mee. Ik gebruik mijn R om te rijden, het werk eraan laat ik over aan lui die er verstand van hebben ;)
 
Goedemiddag,
Ik mag mij binnenkort de trotse eigenaar van een Rockster uit 2003 noemen! Erg blij mee. Daarmee dat ik me ook maar alvast meld op dit topic :YY
De afgelopen maand al een paar dagen door de Ardennen kunnen rijden en een beetje gevoel voor de motor kunnen krijgen. Wat stuurt die toch lekker!

Nu heb ik wel direct een vraagje. Het rubber van de handvatten is erg versleten en aan vervanging toe. Nu begrijp ik dat deze erg lastig te vervangen zijn. Klopt dit, heeft een van jullie hier ervaring mee? De handvat verwarming werkt wel gewoon, die hoeft niet vervangen te worden.


het is een wat lastig klusje ,,, als je bij een zaak ze koopt zijn ze duurder dan ergens op internet ,, maar vaak zetten ze er dan ook op soms voor niks anders voor een vrienden prijsje


welkom hier eeen Rockster en een R delen veel techniek het verschil is kleiner dan met een rt
 
Thanks heren!

Ja als ik op het internet wat rond kijk lijkt het wel mee te vallen. Oude rubbers eraf snijden, opletten dat ik de draden niet raak, en dan de juiste terug plaatsen. Alleen even wat haarlak op de hendels spuiten om de rubbers er overheen te schuiven.
Lijkt me eerder dat iedereen bang is de draad kapot te maken.

M.b.t. de techniek. Als ik het goed heb heeft de Rockster motorisch alles gelijk aan de R en RT toch? De R heeft weer iets meer qua uiterlijk in het gemeen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan