BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Vandaag een set andere bougie kabels erop, kreeg ze niet op een normale manier los , niet normaal

BMW R850R zonder tank (6).jpg
 
Ugh, schiet ook niet op zo... Heeft alleen de single spark hier last van of de twin ook?

Ik moet overigens nog heel even wachten met het overschrijven van mijn Rustor... Deel 2 van het (papieren) kentekenbewijs is nog even zoek _O-
 
20190922_121038.jpg

Daar staat ie dan!
Nog niet op mijn naam, maar neem hem alvast mee :]

Komende week even nieuwe handvatten en een goede poetsbeurt. Het is niet moeders mooiste maar rijden doet ie als geen ander :YY
 
Ugh, schiet ook niet op zo... Heeft alleen de single spark hier last van of de twin ook?

Ik moet overigens nog heel even wachten met het overschrijven van mijn Rustor... Deel 2 van het (papieren) kentekenbewijs is nog even zoek _O-

een twin spark heeft andere bougie doppen en pen bobine , je heb andere trekkers nodig.

leuk zo'n rockster, had ook bijna een 1150 R rockster twin spark gekocht als ik een redelijke inruil had gekregen op mijn vorige 850.
 
IMG_0141.JPG

De bovenste beugels zitten vast onder het stuur.
IMG_0138.JPG

De onderste tussen de demper en balhoofd aan de kroonplaat
IMG_0139.JPG

Hopelijk is het duidelijk genoeg want kan niet echt betere foto's maken...
 
de herfst is echt begonnen ,, wat me opvalt van deze 850 ,, als je door de regen rijd dat ie zich zo versmeerd ,, het regenwater en straat vuil .
op een K75 die ik had bleven dingen als de tank, koplamp , zij panelen schoner .
 
Hoi allemaal,

Long time no write ... Effe pauze gehouden in het forum. Ook intussen wegens een hardnekkig elektrisch defect (laadcircuit) in juli mijn R850R aan een liefhebber van de hand gedaan. En in augustus (op aanraden van mijn vrouw, nota bene) maar iets heel anders gekocht. Na enig intern beraad werd het een nieuwe Guzzi V7 III. Ik ga dus nu meer de Italiaanse hoek van het forum onveilig maken :D (note to self: piccie wijzigen ;) ).

Ik wens allen hier veel plezier, geluk en succes met hun R850/11x0R! Af en toe zal ik vanaf de zijlijn meekijken.

Ciao! *zwaait*
 
Hoi allemaal,

Long time no write ... Effe pauze gehouden in het forum. Ook intussen wegens een hardnekkig elektrisch defect (laadcircuit) in juli mijn R850R aan een liefhebber van de hand gedaan. En in augustus (op aanraden van mijn vrouw, nota bene) maar iets heel anders gekocht. Na enig intern beraad werd het een nieuwe Guzzi V7 III. Ik ga dus nu meer de Italiaanse hoek van het forum onveilig maken :D (note to self: piccie wijzigen ;) ).

Ik wens allen hier veel plezier, geluk en succes met hun R850/11x0R! Af en toe zal ik vanaf de zijlijn meekijken.

Ciao! *zwaait*
Veel rijplezier met de Guzzi ,het gaat er niet om wat je rijd ...... als je maar rijd en plezier hebt.
 
de herfst is echt begonnen ,, wat me opvalt van deze 850 ,, als je door de regen rijd dat ie zich zo versmeerd ,, het regenwater en straat vuil .
op een K75 die ik had bleven dingen als de tank, koplamp , zij panelen schoner .
Tsjah, al dat opspattend water zwiept ook het nodige vuil mee. Een emmertje na een rit doet al wonderen.
Ik weet niet of je de 850 voor woon-werk verkeer gebruikt of alleen voor de plezierritten?

Hoi allemaal,

Long time no write ... Effe pauze gehouden in het forum. Ook intussen wegens een hardnekkig elektrisch defect (laadcircuit) in juli mijn R850R aan een liefhebber van de hand gedaan. En in augustus (op aanraden van mijn vrouw, nota bene) maar iets heel anders gekocht. Na enig intern beraad werd het een nieuwe Guzzi V7 III. Ik ga dus nu meer de Italiaanse hoek van het forum onveilig maken :D (note to self: piccie wijzigen ;) ).

Ik wens allen hier veel plezier, geluk en succes met hun R850/11x0R! Af en toe zal ik vanaf de zijlijn meekijken.

Ciao! *zwaait*
Veel rijplezier!
Mooie motor ;)
 
de meeste ritten zijn woon & werk met tussen de 50 a 75 km per dag, hangt van mijn agenda of ik met een omweg naar huis rijd of niet.
de langere ritten zijn toer op de avonden en weekend als het weer mee werkt en de agenda .

hij is zowel weer schoon, maar heb een hekel aan poetsen
 
Voor mijn gevoel wordt mijn r1150r net zo vies als mijn k100. Velgen worden zwart, de cardan en achterbrug koekt aan met modder en vuil. Er zit ook een paar km zandweg op mijn woonwerk route dat zal niet helpen denk ik.
Ook het carter en de koelribben van de cilinder daar bladdert de verf af. Maar dat doet het bij de k100 ook.

Ik ben ook geen poetser. Velgen veeg ik schoon als er een nieuwe band op gaat. Verder de motor 1x per jaar af spuiten met de tuinslang. Het vuil wat er daarmee niet af gaat blijft zitten.
Ik rij 10.000 km/ jaar ongeveer.
 
de meeste ritten zijn woon & werk met tussen de 50 a 75 km per dag, hangt van mijn agenda of ik met een omweg naar huis rijd of niet.
de langere ritten zijn toer op de avonden en weekend als het weer mee werkt en de agenda .

hij is zowel weer schoon, maar heb een hekel aan poetsen
Hogedrukspuit doet wonderen ;)
Voor mijn gevoel wordt mijn r1150r net zo vies als mijn k100. Velgen worden zwart, de cardan en achterbrug koekt aan met modder en vuil. Er zit ook een paar km zandweg op mijn woonwerk route dat zal niet helpen denk ik.
Daar zit wel je probeem ja _O-

Hebben jullie ook dat de voorvorken afbladderen?
 
Helaas wel. Ik stap volgend weekend op de motor voor een weekend door de Eiffel. Hopelijk klaart het tegen die tijd wat op...
Heb je wel een goed regenpak of rijd je niet met de regen?
 
heb net een nieuw pak ,, is wel waterdicht, maar als het stort ga ik niet weg.

de 850 droogt zo lelijk op, moet hem iedere keer poetsen als ie nat is geweest en schoonmaken .
 
Nee in stortbuien is het ook niet leuk.

Maar je kan hem toch gewoon in een paar buien rijden en dan 1x in de week poetsen? Zo nauw komt het nu ook weer niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan