BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Volgende week dinsdag kan ik m'n nieuwe trots ophalen!

een R1100R uit 1995
Bekijk bijlage 1444662
vanaf januari ga ik hiermee dagelijks 90 kilometer woon/werk verkeer doen.
Ja, ziet er goed uit! Vooral dat mooie rode zitameublement spreekt me aan.
Met een topkoffer geen ervaring. Wil ik ook niet omdat ik het er niet uit vind zien. Wat ik hier en daar lees is wel dat het het stuurgedrag van je motor beïnvloedt, vooral als je 'm volstopt. Bovendien vang je meer zijwind. Maar ik kan je daar uit eigen ervaring dus niks over zeggen.
 
Ik heb op mijn r1150r soms een topkoffer. Ik merk het wel met rijden. net of de motor een tikje minder stabiel is. (is misschien op te lossen door de veren harder te zetten). Waar ik wel last van heb met een topkoffer is het gevoel dat er iemand de hele tijd in mijn rug duwt. De wind zal net verkeerd denk ik tussen mij en de koffer wervelen.
Het fijnst rij ik zelf met een tanktas.

Trouwens Unicorner: mooie motor.
 
Duidelijk! Een topkoffer gaat het dus niet worden.
Iemand enig idee of er een sw-motech tankring is die past? Ik vind dat mooie tassen, maar heb nog niet kunnen ontdekken of ze een geschikte tankring maken.
 
Ik weet niet wat voor ritten je gaat maken met je motor met topcase, maar het kan best. Zijn het snelwegen of 60-80-kilometerwegen?
Ik heb een volledige kofferset maar gebruik voor woon-werk verkeer over 60-80-kilometerwegen alleen de topcase.
Mijn motor staat op de vorige pagina op de veerpont, een nog enigzins bescheiden topkoffer van Givi/Kappa op een Givi monokey rack
Er zijn verschillende tankring oplossingen. O.a. Hepco & Becker. Tankring met tanktas groot of tanktas klein.
SW-motech en Givi verkopen ook tankringen voor hun tanktassen.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad best met een topcase achterop. Maar je merkt er wel iets van. Niet dramatisch.
 
Het gaat inderdaad best met een topcase achterop. Maar je merkt er wel iets van. Niet dramatisch.

Daarom vroeg ik al wat voor kilometers het woon-werkverkeer gaat worden. Op hogere snelheid merk je er iets van, maar op 60-80 km wegen eigenlijk bijna niets.
En het gewicht dat je er in stopt, speelt uiteraard een rol ivm gewichtsverplaatsing naar achteren en omhoog.
 
Het zal afwisselend worden, de snelste route gaat over de snelweg, maar de leukste route gaat uiteraard binnendoor.
Ik zie zomaar gebeuren dat ik ‘s ochtends over de snelweg rij en ‘s middags lekker binnendoor naar huis ga 8-)
 
Duidelijk! Een topkoffer gaat het dus niet worden.
Iemand enig idee of er een sw-motech tankring is die past? Ik vind dat mooie tassen, maar heb nog niet kunnen ontdekken of ze een geschikte tankring maken.
Ik heb een sw-motech op mijn r1100r. Heb niet direct een foto bij de hand maar is erg netjes.
 
Gisteren opgehaald! gelijk maar even aan de tand gevoeld, de eerste 200km zit er al weer op.

Heerlijke motor!

0DE210FD-7588-4E8F-A801-323B693D5A2C.jpg
 
ik ben 1.92, zadel staat op de hoogste stand, turbulentie heb ik tot op heden alleen gemerkt als ik achter een busje zit, verder is de luchtstroom schoon.

wat het opzetruitje doet? geen idee. ik heb nog niet geëxperimenteerd. dat komt nog wel, voorlopig zit het prima zo.
 
vind het raar dat ik m'n oude 1998 R850R het zadel wel kon verstellen en bij m'n 2002 niet.

@unicorner mooi ding heb je, die kleuren zijn prachtig , veel plezier
 
had deze pas in april gekocht, en in de heetste maanden met 40 C ook een aantal weken niet kunnen rijden, en later m'n pak was lek dus in de regen rijden kon ff niet, heb nu een nieuw pak ,, 90 % van de km is woon & werk
 
ik rij meestal een 7 a 10 K afhankelijk of ik een aantal buitenlandse trips ga maken .

maar als we gematigd weer hebben , snel kunnen rijden na de winterstop , niet compleet weg spoelen in de lente en aanvang zomer, en in de zomer niet verschroeien zoals de afgelopen 2 jaar ,, en als we redelijk lang kunnen blijven rijden tot achterin november zou dat mij het meeste opleveren
 
ik rij liever 2500 km met een grijns , dan 10.000 km dat het me niks doet.

motor rijden is het leukste wat je kan doen met je kleding aan :] 8-)
 
Ik kom de troepen hier ook versterken! Ik ben inmiddels in het bezit van een blauwe R850R van '99. De motor is al een tijdje in de familie, maar m'n ouwe heer wilde wat anders en toen kon ik hem mooi overnemen. De topkoffer die nu nog op de ZR-7S zit moet er nog op komen wel zo makkelijk met woonwerk kilometers. Mocht iemand nog het originele bagagerekje over hebben dan hoor ik dat graag. :)
IMG-20191229-WA0001.jpg
 
Ik kom de troepen hier ook versterken! Ik ben inmiddels in het bezit van een blauwe R850R van '99. De motor is al een tijdje in de familie, maar m'n ouwe heer wilde wat anders en toen kon ik hem mooi overnemen. De topkoffer die nu nog op de ZR-7S zit moet er nog op komen wel zo makkelijk met woonwerk kilometers. Mocht iemand nog het originele bagagerekje over hebben dan hoor ik dat graag. :)
Bekijk bijlage 1453631
Gefeliciteerd. Goeie zaak gedaan! Dat blauw mag ik ook wel. Hij ziet er netjes uit. Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst!
 
mooi ding ,,, zo'n rekje is gewoon te bestellen ,, maar dan betaal je ook wat ,, 2e hands zou ik bij de bekende handelaren in 2e hands onderdelen kijken.
 
Bedankt!
Ja ik had al gezocht op een origineel rekje, maar zijn inderdaad redelijk aan de prijs en tweedehands kom ik ze niet veel tegen. Misschien toch maar voor Givi beugels gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan