BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Goedenavond , ik wens hierbij een ieder veilige km in 2020 en een goed motor jaar.
Hou het rubber beneden en de glimmend kant boven .
Nu heb ik ook nog een elektrische vraag voor de technici onder ons .
Het linkerknipperlicht indicatie lampje van mijn BMW R 850R doet het dan weer wel en dan weer niet .
Ik dacht een vocht problem maar bij droog weer is get ook zo.
Iemand een idee ?
Hoor graag jullie mening voordat ik de boel opentrek , alvast bedankt.
 
Goedenavond , ik wens hierbij een ieder veilige km in 2020 en een goed motor jaar.
Hou het rubber beneden en de glimmend kant boven .
Nu heb ik ook nog een elektrische vraag voor de technici onder ons .
Het linkerknipperlicht indicatie lampje van mijn BMW R 850R doet het dan weer wel en dan weer niet .
Ik dacht een vocht problem maar bij droog weer is get ook zo.
Iemand een idee ?
Hoor graag jullie mening voordat ik de boel opentrek , alvast bedankt.
Dank voor de je goede wensen! Wij doen ons best :Y

Met je technische vraag kan ik je helaas niet helpen. Heb me laten vertellen dat de dashboardlampjes geen losse lampjes zijn maar units op een printplaat. De enige tip die ik je kan geven is alleen in het donker te rijden, omdat je dan toch wel ziet als je knipperlicht aan staat. En in deze tijd is er donker genoeg. Er is dus geen haast bij, zou ik zeggen _O-
 
controleer je kabelboom bij het balshoofd, die geven wel eens storingen ,, werkt de knipper zelf wel 100 % ? is dat niet zo ,, dan zou ik de kabelboom secuur na lopen
 
het begint vaak met kleine vage af en toe dingetjes, en die worden groter , had het zelf met de gewone verlichting bleek draad breuk te zijn, met meten vond ik niks maar onder belasting was de overgangsweerstand te hoog , voelde een plek die iets warmer was in de kabel , en met een bypas draad was het over.
 
het begint vaak met kleine vage af en toe dingetjes, en die worden groter , had het zelf met de gewone verlichting bleek draad breuk te zijn, met meten vond ik niks maar onder belasting was de overgangsweerstand te hoog , voelde een plek die iets warmer was in de kabel , en met een bypas draad was het over.
Ga het in die hoek zoeken
 
Goedenavond , ik wens hierbij een ieder veilige km in 2020 en een goed motor jaar.
Hou het rubber beneden en de glimmend kant boven .
....
Het linkerknipperlicht indicatie lampje van mijn BMW R 850R doet het dan weer wel en dan weer niet .

Insgelijks, ook iedereen een veilig 2020.

Over je vraag: dat hoort toch zo? Aan-uit-aan-uit...










Sorry, inkoppertje :+

Als de knipperlampen zelf wel naar behoren functioneren denk ik eveneens aan een contactprobleem bij de toevoer aan of aarde van het lampje. Heb het nog nooit open gehad bij mijn oude R850R maar ik dacht dat het gewoon lampjes met gloeidraden waren. Indien gesoldeerd kan daar een breukje zijn ontstaan door trillingen, dan is nasolderen vaak voldoende. Bij bajonetfitting zijn de contactjes mogelijk vuil - lampje eruit en met schuurpapier reinigen.
 
Insgelijks, ook iedereen een veilig 2020.

Over je vraag: dat hoort toch zo? Aan-uit-aan-uit...










Sorry, inkoppertje :+

Als de knipperlampen zelf wel naar behoren functioneren denk ik eveneens aan een contactprobleem bij de toevoer aan of aarde van het lampje. Heb het nog nooit open gehad bij mijn oude R850R maar ik dacht dat het gewoon lampjes met gloeidraden waren. Indien gesoldeerd kan daar een breukje zijn ontstaan door trillingen, dan is nasolderen vaak voldoende. Bij bajonetfitting zijn de contactjes mogelijk vuil - lampje eruit en met schuurpapier reinigen.
Alvast Bedankt voor de feedback, ik ga er binnenkort aan beginnen , zit nog ff te wachten op vervangend vervoer .
 
Haha nog een knipperlicht probleem! _O-
Merkte dat bij mij het linker knipperlicht niet altijd reageert wanneer ik op de knop druk. Volgende week maar eens even de contacten achter de schakelaar nader inspecteren.

Veel regen zal het niet goed hebben gedaan...
 
Haha nog een knipperlicht probleem! _O-
Merkte dat bij mij het linker knipperlicht niet altijd reageert wanneer ik op de knop druk. Volgende week maar eens even de contacten achter de schakelaar nader inspecteren.

Veel regen zal het niet goed hebben gedaan...
Het is niet mijn knipperlicht maar het lampje bij de tellerbak waar je kan zien dat je knipperlicht werkt.
 
Haha nog een knipperlicht probleem! _O-
Merkte dat bij mij het linker knipperlicht niet altijd reageert wanneer ik op de knop druk. Volgende week maar eens even de contacten achter de schakelaar nader inspecteren.

Veel regen zal het niet goed hebben gedaan...
Daar moet een motor tegen kunnen.
 
Goedemorgen R-rijders,
Ik ben me aan het oriënteren voor een naked bike. Het moet een gemoedelijke lobbes zijn.
Alleen als het gewenst is mag ie af en toe eens flink knallen. Maar bij voorkeur lekker toeren.
Een BMW R1150R Rockster of een R1200R vind ik wel heel erg interessant.
De Rockster vooral voor de aparte looks.
Welke van de twee kunnen jullie me advisieren? Is de oudere en betaalbaardere Rockster nog wel betrouwbaar?
Onderhoud moet ik namelijk door een dealer laten doen. En als ik die elke maand een tiet met geld moet brengen om storingen te laten verhelpen...
Is de servo remmerij wel duurzaam / veilig?
Zijn er bekende probleempjes bekend als de motoren boven de 50.000 km komen?
Dus indien een van de twee een bodemloze geldput blijkt, dan hoor ik dat graag van u.

:Y
 
Goedemorgen R-rijders,
Ik ben me aan het oriënteren voor een naked bike. Het moet een gemoedelijke lobbes zijn.
Alleen als het gewenst is mag ie af en toe eens flink knallen. Maar bij voorkeur lekker toeren.
Een BMW R1150R Rockster of een R1200R vind ik wel heel erg interessant.
De Rockster vooral voor de aparte looks.
Welke van de twee kunnen jullie me advisieren? Is de oudere en betaalbaardere Rockster nog wel betrouwbaar?
Onderhoud moet ik namelijk door een dealer laten doen. En als ik die elke maand een tiet met geld moet brengen om storingen te laten verhelpen...
Is de servo remmerij wel duurzaam / veilig?
Zijn er bekende probleempjes bekend als de motoren boven de 50.000 km komen?
Dus indien een van de twee een bodemloze geldput blijkt, dan hoor ik dat graag van u.

:Y
Ook goedemorgen! Geen ervaring met de typen die je noemt maar als gemoedelijke lobbes zijn ze zeer geschikt. Hoewel … Heb onlangs een proefrit gemaakt op een 1150 en die ging me daar toch vooruit als ik het gas opendraaide! Dat is toch wat anders dan mijn 850!
 
Bedankt voor je vlugge antwoord, Max.
Jaren geleden heb ik op een R850R proef gereden. Wat me daarbij stoorde was het duidelijke KFR.
Zelfs nadat de monteur de cilinders had gesynchroniseerd.
Eigenlijk toen heb ik de interesse in Boxers verloren.
Later begreep ik dat de modellen met injectie en dubbele bougie hier geen last meer van hadden.
Kun je dit bevestigen bij jouw 850?
 
Bedankt voor je vlugge antwoord, Max.
Jaren geleden heb ik op een R850R proef gereden. Wat me daarbij stoorde was het duidelijke KFR.
Zelfs nadat de monteur de cilinders had gesynchroniseerd.
Eigenlijk toen heb ik de interesse in Boxers verloren.
Later begreep ik dat de modellen met injectie en dubbele bougie hier geen last meer van hadden.
Kun je dit bevestigen bij jouw 850?
Wat is KFR?
 
K onstantes
F ahrn
R ukkeln
In normaal Nederlandsch: het tijdens constante snelheid lichtjes hikken in de aandrijving.
Alsof er om de paar honderd meter effe een rukje aan het gas wordt gegeven.
 
K onstantes
F ahrn
R ukkeln
In normaal Nederlandsch: het tijdens constante snelheid lichtjes hikken in de aandrijving.
Alsof er om de paar honderd meter effe een rukje aan het gas wordt gegeven.
Dank!
Mijn R heeft wel injectie maar geen dubbele bougies. Het lichtjes hikken komt alleen voor bij lagere snelheden en toerentallen. Er is een recyclizer te koop waarvan beweerd wordt dat die dat probleem oplost. Ik heb het geprobeerd, maar het enige resultaat waren startproblemen, dus heb 'm er rap weer afgehaald en teruggestuurd. Ik vind het eigenlijk niet problematisch. Hoe vaak rij je nou langzaam met een laag toerental?
 
Terug
Bovenaan Onderaan