BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

ík heb een rustige rijstijl en rij hoofdzakelijk binnendoor wegen dus 80 ,, snelwegen vermijd ik.

mijn 2002 loopt veel mooier dan mijn vorige 1998 , maar is wel minder zuinig,, bij zomer dag kon ik wel 1 op 21 halen
 
Goedenavond
Even een vraagje voor de techneuten hier , moet ik bij het vervangen van de linker kettingspanner de nokkenas nog in een bepaalde stand zetten of kan ik hem gewoon uitwisselen .
Het gaat hier om een BMW R 850R uit 97
Alvast bedankt.
 
voor puur de spanner niet, heb je wel een dop aangepast anders krijg je er niks op
Ja aangepaste sleutel is gemaakt.
You tube Chris Harris had er filmpje van gemaakt maar kon er niet uit opmaken of je hem er zo uit kon halen .
Ga er de geupgrade versie zonder veer in plaatsen .
Bedankt voor je reactie
Gr dico
 
Op deze site staat Chris Harris
Hij wisseld oude om voor de upgrade
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200314-192825_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200314-192825_Samsung Internet.jpg
    221,2 KB · Weergaven: 12
van wanneer is die upgrade ? heb een 2002 maar geen probleem
Het is puur een upgrade van de spanner,ik weet niet vanaf welk type of bouwjaar.
Oude worden ook nog gewoon verkocht, je moet er wel om vragen.
Oscar in Nunspeet verkoopt hem ook en plaatst ze ook als je oude spanner gewisseld moet worden
 
Vanaf volgende week trotse eigenaar van

1321941_3.jpg


Slechts een 43500km op de teller.

Vanmiddag een proefrit gemaakt, nadat ik al 8jaar niet meer had gereden. Heerlijk weer, droge weg en wat een heerlijkheid.

Het vermogen is enorm, vooral onderin. Even wennen aan de boxer, maar man wat heb ik er een plaatje in gehad. Heel anders dan de Japanners die ik voorheen reed.

Tijdens de proefrit even gestopt bij een kennis met een garage, en samen even alle techniek doorgekeken.
Maar 1 probleem gevonden, en beetje olie lekkage bij het kijkglas. Maar dat wordt vervangen.

Zeer blij om weer bij motorrijdend nl te horen.
 
Vanaf volgende week trotse eigenaar van

1321941_3.jpg


Slechts een 43500km op de teller.

Vanmiddag een proefrit gemaakt, nadat ik al 8jaar niet meer had gereden. Heerlijk weer, droge weg en wat een heerlijkheid.

Het vermogen is enorm, vooral onderin. Even wennen aan de boxer, maar man wat heb ik er een plaatje in gehad. Heel anders dan de Japanners die ik voorheen reed.

Tijdens de proefrit even gestopt bij een kennis met een garage, en samen even alle techniek doorgekeken.
Maar 1 probleem gevonden, en beetje olie lekkage bij het kijkglas. Maar dat wordt vervangen.

Zeer blij om weer bij motorrijdend nl te horen.
:t Wel gefeliciteerd! Veel veilige en vrolijke kilometers gewenst!
 
Vanaf volgende week trotse eigenaar van

1321941_3.jpg


Slechts een 43500km op de teller.

Vanmiddag een proefrit gemaakt, nadat ik al 8jaar niet meer had gereden. Heerlijk weer, droge weg en wat een heerlijkheid.

Het vermogen is enorm, vooral onderin. Even wennen aan de boxer, maar man wat heb ik er een plaatje in gehad. Heel anders dan de Japanners die ik voorheen reed.

Tijdens de proefrit even gestopt bij een kennis met een garage, en samen even alle techniek doorgekeken.
Maar 1 probleem gevonden, en beetje olie lekkage bij het kijkglas. Maar dat wordt vervangen.

Zeer blij om weer bij motorrijdend nl te horen.


dat ziet er geweldig uit, veel plezier toe gewenst , is het een twin spark of een gewone ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan