BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Heb ik er namelijk ook op zitten. Maar ik kan je garanderen dat ik geen benzine in mn cilinders heb staan.

Die recyclizer is simpelweg een weerstandje die er voor zorgt dat de intake temperatuur sensor denkt dat het een paar graden kouder is dan de werkelijke temperatuur. Dit heeft tot gevolg dat er iets meer benzine wordt ingespoten om het bekende KFR te voorkomen.
 
Heb ik er namelijk ook op zitten. Maar ik kan je garanderen dat ik geen benzine in mn cilinders heb staan.

Die recyclizer is simpelweg een weerstandje die er voor zorgt dat de intake temperatuur sensor denkt dat het een paar graden kouder is dan de werkelijke temperatuur. Dit heeft tot gevolg dat er iets meer benzine wordt ingespoten om het bekende KFR te voorkomen.
Heb er ook eens een op gezet. Gevolg: moeilijk of niet starten. Snel weer teruggestuurd!
 
Vandaag even kleppen gesteld van míjn R1150R met behulp van vier voelermaatjes is het een fluitje van een cent t was zo gepiept.
 
Zo, weer eens een rondje vandaag. Blijf hem toch minder mooi vinden met de hutkoffers...

En over die recyclizers: schijnt dat als je wilt dat hij goed blijft werken je iedere paar weken de accu er een kwartier af moet halen zodat je ecu naar de standaard mapping toe springt. Anders leert hij zichzelf in met de recyclizer en is het effect weg begreep ik.
Ik heb er ook eentje besteld toendertijd voor mn R1150RT, maar tot de conclusie gekomen dat afstellen en iridium bougies veel meer helpen dan dat kabeltje
 

Bijlagen

  • 8CADE08C-39CB-49F3-8D2E-646A937313BC.jpeg
    8CADE08C-39CB-49F3-8D2E-646A937313BC.jpeg
    529,9 KB · Weergaven: 10
Zo, weer eens een rondje vandaag. Blijf hem toch minder mooi vinden met de hutkoffers...

En over die recyclizers: schijnt dat als je wilt dat hij goed blijft werken je iedere paar weken de accu er een kwartier af moet halen zodat je ecu naar de standaard mapping toe springt. Anders leert hij zichzelf in met de recyclizer en is het effect weg begreep ik.
Ik heb er ook eentje besteld toendertijd voor mn R1150RT, maar tot de conclusie gekomen dat afstellen en iridium bougies veel meer helpen dan dat kabeltje
Dan ga ik die bougies er ook in knallen 🤟
 
En over die recyclizers: schijnt dat als je wilt dat hij goed blijft werken je iedere paar weken de accu er een kwartier af moet halen zodat je ecu naar de standaard mapping toe springt. Anders leert hij zichzelf in met de recyclizer en is het effect weg begreep ik.
Ik wil een hoop geloven maar niet dat een BMW motor ECU uit 2003 zelf-lerend is.

Daar zijn ze naar de leverancier zegt inderdaad voor gemaakt :t Weet niet waarom het bij mij verkeerd uitpakte.
Niet zelf nog een andere mapping of iets dergelijks er op staan?
 
Misschien omdat Groninger Meeuw een 850 heeft? Dat die anders erop reageert dan de grote boxers.

Ik zelf heb ook een recylizer er op gehad maar kon weinig verschil merken. Enige wat ik te horen kreeg van diegene die achter me reed, was dat de motor meer naar benzine stonk. (heb wel een twin spark)
 
Misschien omdat Groninger Meeuw een 850 heeft? Dat die anders erop reageert dan de grote boxers.

Ik zelf heb ook een recylizer er op gehad maar kon weinig verschil merken. Enige wat ik te horen kreeg van diegene die achter me reed, was dat de motor meer naar benzine stonk. (heb wel een twin spark)
Die recyclizer is voor de 1100 en 1150 boxers, omdat die veel meer last hebben van KFR (konstant fahr rückeln).
Dat heeft de 850 veel minder of eigenlijk niet.

Ik heb ook zo'n recyclizer gekocht en het doet wel wat, maar het effect neemt in de loop van de tijd toch af.
Resetten van de motronic/ecu helpt dan weer wel.
Ik had ook klachten van achter mij rijdende motorrijders dat hij naar onverbrande benzine rook en meer rookte.
Ik heb een single spark.
Ik heb hem gewoon goed laten afstellen zonder die recyclizer en die ligt nu ergens in de schuur. Ik heb geen iridium bougies er in zitten.
Misschien nog eens die Getillt set er in zetten. Zijn de injectoren van de R1200.
 
Laatst bewerkt:
Die recyclizer is voor de 1100 en 1150 boxers, omdat die veel meer last hebben van KFR (konstant fahr rückeln).
Dat heeft de 850 veel minder of eigenlijk niet.

Ik heb ook zo'n recyclizer gekocht en het doet wel wat, maar het effect neemt in de loop van de tijd toch af.
Resetten van de ecu helpt dan weer wel.
Ik had ook klachten van achter mij rijdende motorrijders dat hij naar onverbrande benzine rook en meer rookte.
Ik heb een single spark.
Ik heb hem gewoon goed laten afstellen zonder die recyclizer en die ligt nu ergens in de schuur.
Dat laatste is niet erg, zo duur is het ding nou ook weer niet. Wel net te duur om weg te gooien, en niet duur genoeg om te koop aan te bieden 😄
 
Dat laatste is niet erg, zo duur is het ding nou ook weer niet. Wel net te duur om weg te gooien, en niet duur genoeg om te koop aan te bieden 😄
Nou hoop ik dat je die recyclizer bedoelt en niet mijn hele motor. :+
Ik heb er een hele waslijst aan veranderd en best veel in geïnvesteerd. Ziet er ook uit als nieuw.
 
openbaar01.jpg


Vandaag een stukje langs de ijssel gereden tussen Deventer en Zwolle . Wel erg fris nog ( en later ook nat)
 
Laatst bewerkt:
Die handkappen heb ik er onderweg ook op gezet. Had al het idee dat het fris zou worden, dus ze maar in de koffers gegooid.
WhatsApp Image 2021-05-03 at 11.50.15.jpeg
 
Ik weet niet of jullie dat ook hebben. Maar iedere keer dat het stormt bekruipt mij een klein stemmetje dat zegt "check even bij je motor".
Dat checken doe ik meestal uit het raam aan de achterkant van mijn appartementje of als ik richting de supermarkt loop. Met helaas vandaag dit betreurende gezicht ;(
20210504_181143.jpg


Vanmorgen stond ie nog en ik heb de hele middag ook niets van de buren/huismeester gehoord. Dus ik gok dat ie vlak voordat ik boodschapjes ging doen rond 16u is omgevallen.
Gelukkig lijkt de schade mee te vallen. Alleen de cilinderbeschermer aan de linker kant is stuk. Plasje benzine er onder maar geen olie.

Ik denk even laten staan en later de bougies even er uit trekken om te kijken of de cilinderkop vol olie staat?
 
Ik weet niet of jullie dat ook hebben. Maar iedere keer dat het stormt bekruipt mij een klein stemmetje dat zegt "check even bij je motor".
Dat checken doe ik meestal uit het raam aan de achterkant van mijn appartementje of als ik richting de supermarkt loop. Met helaas vandaag dit betreurende gezicht ;(
Bekijk bijlage 1628252

Vanmorgen stond ie nog en ik heb de hele middag ook niets van de buren/huismeester gehoord. Dus ik gok dat ie vlak voordat ik boodschapjes ging doen rond 16u is omgevallen.
Gelukkig lijkt de schade mee te vallen. Alleen de cilinderbeschermer aan de linker kant is stuk. Plasje benzine er onder maar geen olie.

Ik denk even laten staan en later de bougies even er uit trekken om te kijken of de cilinderkop vol olie staat?
Het is altijd zwaar om je kindje op de grond te zien liggen. Ik hoop dat het allemaal meevalt!

Ik denk dat het geen gek idee is om je bougie eruit te trekken en ff te loeren. Ik hebben alleen geen idee wat je moet doen als er allemaal olie uitloopt en je cilinder wel vol staat 🤣
 
Ik hebben alleen geen idee wat je moet doen als er allemaal olie uitloopt en je cilinder wel vol staat 🤣
Nouja, het is een twinspark. Dus ik ga er vanuit dat als ie vol staat met olie dat ik de tweede bougie aan de onderkant van de cilinder er uit kan trekken om het er uit te laten lopen? :+
 
Nouja, het is een twinspark. Dus ik ga er vanuit dat als ie vol staat met olie dat ik de tweede bougie aan de onderkant van de cilinder er uit kan trekken om het er uit te laten lopen? :+
Volgens mij rechtop zetten en een uurtje wachten moet het meeste weer onderin zitten. Zal niet echt je cilinders in stromen voor zover ik weet
 
Er zat gelukkig geen olie meer in toen ik gisteren checkte. Accuzuur en remvloeistoffen ook allemaal ok!

Had ook niet echt een grote angst. De motor lag maar max 2 uur op zn zij. Maar er bestaat altijd de kans op slechte zuigerringen o.i.d. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan