BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Check je toerenteller: als deze bij stationair schommelt kan het een aankondiging zijn van de hallgever.
Die zijn al eens vervangen. Dat gaf ook vage klachten met gasgeven en stationair uitvallen. En zuipen.. nog meer dan normaal.
Waar je nog naar zou kunnen kijken is de kabelbomen ter hoogte van het balhoofd. Die komen onder de tank vandaan en zitten met tiewraps te strak vast. Gevolg dat bij elke stuurbeweging er spanning op die kabelbomen komt te staan en ze doorschuren. Tegelijkertijd worden de kunststof mantels om die kabelbomen langzaam hard doordat de weekmakers verdwijnen en scheuren ze makkelijk in.
Bekend euvel van deze motorfietsen. Onverklaarbare storingen doordat die kabelbomen stuk gaan.
Ik heb de tiewraps doorgeknipt en deels nieuwe mantels om die bekabeling gedaan.
Dank voor de tip Beekberger.
Ik denk dat de vorige eigenaar daar al wat aan heeft laten doen. De kabelbomen hebben zachte mantels. Wel zitten er al scheuren in.. Mocht ik weer vage storingen krijgen dan neem ik dat zeker mee.
Ondertussen wordt het natuurlijk ook al een oud beestje, dus onder die mantel der liefde gooi ik het maar weer even. Dan blijft het nog een beetje leuk.
 
Ik ben bezig met een R850R die niet meer wilt starten in zijn 1. Wat uitgezocht op internet en er achter dat de koppelingshendel niet de schakelaar laat klikken waardoor er geen contact gemaakt wordt.

Online las ik iets over de clutch safety switch bypass waarbij je de kabel op zichzelf vastmaakt zodat er een signaal door wordt gestuurd en de motor wel start in zijn 1 ongeacht of de koppelingshendel ingeknepen is of niet.


Dit heb ik geprobeerd maar zo der gewenste resultaat. Iemand een idee of ik het goed doe of dat ik ergens anders moet kijken voor dit probleem.
20220522_162952.jpg
 
Van middenblok en standaard afgehaald maar dan nog start hij alleen in neutraal. In zijn 1 geen kick
Maar klikt of werkt deze jiffy schakelaar wel? Als je jiffy uitstaat kun je de motor ook niet starten, dan wel gaat de motor uit als je in de versnelling de jiffy uitklapt.
Overigens alleen op de jiffy zit een (micro)schakelaar
 
Er zit aan je koppelings hendel een schakelaar, die is kapot .
Kost ongeveer 25 euro en is zelf te vervangen.
Je kan ook Oscar motoren in nunspeet bellen , kan je precies vertellen hoe en wat te doen .
 
Er zit aan je koppelings hendel een schakelaar, die is kapot .
Kost ongeveer 25 euro en is zelf te vervangen.
Je kan ook Oscar motoren in nunspeet bellen , kan je precies vertellen hoe en wat te doen .
Het probleem is dat de schakelaar op het handvat in een rare positie zit. Die van de rem was het standaard schakelaartje die je er zo uit kreeg en dan weer goed kon buigen.

Gisteren was ander onderhoud aan de motor en toen gelijk de tank even los gehaald. Daar onder zat de connectie voor de koppeling schakelaar. Deze gesloten door connectie los te halen en een draadje er tussen te zetten.

De K series heb en dezelfde schakelaar en ik kwam, na lang zoeken, deze handige video tegen. Rond 5:00 gaat het over de koppeling schakelaar.
 
Wat verbruikt jullie motor aan olie?

Ben ietsje laks geweest met controleren geloof ik. Moest vanmiddag een liter olie bijvullen.
1 liter op 2500 km is dat voor mij. Niet verrassend met bijna 130.000 kms op de teller
 
Mijn R850R is verkocht, ik wilde toch graag iets hogers/groters, zat voor m'n gevoel iets te opgevouwen op m'n R'etje en dat begon een beetje tegen te staan. De parkeerplaats wordt nu bezet gehouden door een TDM900. 't Was gezellig! :W
 
Wat verbruikt jullie motor aan olie?

Ben ietsje laks geweest met controleren geloof ik. Moest vanmiddag een liter olie bijvullen.
1 liter op 2500 km is dat voor mij. Niet verrassend met bijna 130.000 kms op de teller
Wat voor olie doe je er in?
 
Ja das wel jammer dat ie dan zo veel verbruikt, als je BMW mag geloven is een liter op 1000 nog acceptabel :')
 
Die van mij gebruikt ook wel wat, maar alleen het deel wat boven het midden van het glaasje zit. Eronder is het echt niet noemenswaardig. Ook valt t me op dat de ene keer hij aangeeft iets boven het midden te zitten, de dag erna kan het er ver onder zitten en de rit erna weer hoger. Net hoe de olie ergens in het blok zit/hangt/staat.
 
Die van mij gebruikt ook wel wat, maar alleen het deel wat boven het midden van het glaasje zit. Eronder is het echt niet noemenswaardig. Ook valt t me op dat de ene keer hij aangeeft iets boven het midden te zitten, de dag erna kan het er ver onder zitten en de rit erna weer hoger. Net hoe de olie ergens in het blok zit/hangt/staat.
Ik hang de motor meestal na het rijden even naar rechts, dan de motor op de stiep en daarna op de middenbok. Dan heb ik iig het gevoel dat ik de meeste olie de kans heb gegeven om uit de cilinders te lopen.
 
Poah ja die van jou ziet er nog echt goed uit. Mooie kleurstellen ook!

Ik heb mijn Rockster vorige week meegenomen naar een dag lang bochtentraining op het Midland circuit in Lelystad
Super dag gehad! Op vierkante pilot road 2's (had niet genoeg tijd om de banden nog te wisselen) en in textiel pak de middenmoot bij kunnen houden. Ik was zeker niet ontevreden!
leukopdefoto_1538879-large.jpg
 
Hallo, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Henk en ik woon in het dorpje Almen in de Achterhoek.
Vandaag heb ik een 2001 r1150r gekocht bij Anbergen Slagharen. Een zwarte met bijna 85000 km op de teller. Vroeger had ik precies zo’n zwarte! Maandag haal ik hem op hij krijgt eerst nog een beurt.
1E9D1A7A-D139-455D-A6D8-20D995EDD863.jpeg
 
Iemand een idee waarom de 850 uit het gamma genomen is? Ik zou zeggen: ruim voldoende vermogen om vlot met het verkeer mee te rijden en ook als het rustig is lekker door te rijden. Waarom zou dat niet (meer) genoeg zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan