BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Hallo, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Henk en ik woon in het dorpje Almen in de Achterhoek.
Vandaag heb ik een 2001 r1150r gekocht bij Anbergen Slagharen. Een zwarte met bijna 85000 km op de teller. Vroeger had ik precies zo’n zwarte! Maandag haal ik hem op hij krijgt eerst nog een beurt.Bekijk bijlage 1774714
Mooie fiets die je hier uit de buurt hebt gehaald.
Wij komen regelmatig bij Anbergen voor onze motorkleding enzo. Persoonlijk vindt ik het een prettige zaak.
En inderdaad, bij 88K schijnt de motor net ingereden te zijn. De mijne is net de 40K over dus kan ik nog niet meepraten hierover haha.
 
Iemand een idee waarom de 850 uit het gamma genomen is? Ik zou zeggen: ruim voldoende vermogen om vlot met het verkeer mee te rijden en ook als het rustig is lekker door te rijden. Waarom zou dat niet (meer) genoeg zijn?
Volgens mij waren de verschillen in vermogen en gewicht dermate klein dat de 850 sowieso al weinig bestaansrecht had. Het scheelde letterlijk een paar kilo en een paar KW.
 
IMG-20220622-WA0009.jpeg
Klaar voor een ritje richting Cochem vrijdag. Het liefst ging ik zonder koffers maar gezien de weersvoorspelling toch maar wat extra spul gepakt. Beter mee verlegen dan om verlegen.
 
Ja, het had erger gekund maar voor de mooi-igheid had ik ze er liever af.
Vanmorgen maar even een regenjas gehaald. Broek had ik al.
Ook nog even gekeken voor zo'n geil hesje maar ik kon niet iets vinden wat me aanstaat.
 
Ja, het had erger gekund maar voor de mooi-igheid had ik ze er liever af.
Vanmorgen maar even een regenjas gehaald. Broek had ik al.
Ook nog even gekeken voor zo'n geil hesje maar ik kon niet iets vinden wat me aanstaat.
Nog een lekker weekend gehad?
 
Netjes!
In een keer van NL naar Moezel gereden of in etappes?
In 1 keer, we wonen vrij oostelijk dus vanaf Zwolle vertrokken om 0800 en met de nodige tussenstops om 16:30 nabij Cochem aangekomen. De eerste 300km voornamelijk snelweg gereden want vanaf Venlo richting Cochem is door het Ruhrgebied en da's nou niet bepaald het mooiste stukje Germanistan. De laatste 80km lekker binnendoor geslingerd.
Terug zijn we tot aan Geilenkirchen/Tüddern binnendoor gereden en vanaf Nederland via De snelwegen. Dat was zo'n 400km.
Zaterdag Cochem-Trier-Cochem (ca 200km) en zondag Cochem-Rhaunen-Cochem (160km)
 
Mocht er nog iemand belang hebben bij een "hoog" zadel voor de R1150R; er staat er nu 1 te koop op MP in Gorssel voor 75 euro.
 
Ah tof! klinkt als een goede route!

Ik ben vorig weekend een rondje Eiffel wezen doen. Dit keer met mijn vriendin achterop de Rockster.
We willen deze zomer een week of 2 door Frankrijk touren op de motor, dus dit was even de test.

Moet je zeggen dat het niet tegenviel. Het tempo ligt nog wat lager dan normaal. Maar dat is ook een kwestie van gewenning. Vond de handeling redelijk meevallen zo!
 
Iemand ervaring met een cruise control in combinatie met de verwarmde hadnvatten op een R850R? Had een goedekope versie van amazon maar die was niet voorbereid op het interne gedeelte van de verwarmde handvatten.
 
Iemand ervaring met een cruise control in combinatie met de verwarmde hadnvatten op een R850R? Had een goedekope versie van amazon maar die was niet voorbereid op het interne gedeelte van de verwarmde handvatten.
Bedoel je zo'n cruise control waar je de gashendel vast zet?
Lijkt me altijd een slecht idee.
 
Bedoel je zo'n cruise control waar je de gashendel vast zet?
Lijkt me altijd een slecht idee.
Ja, Ik heb een Kaoko op mijn V-strom en nooit problemen mee gehad. De gashendel gaat dan wat stroever en daardoor blijft je gas hangen, bij remmen doe je toch je gas dicht en dan draait de hendel weer terug.
Zag dat Wunderlich speciale eheft voor BMW's met hadnvat verwarming, voor de goedkope prijs van 120 volgens hen zelf
 
Ja, Ik heb een Kaoko op mijn V-strom en nooit problemen mee gehad. De gashendel gaat dan wat stroever en daardoor blijft je gas hangen, bij remmen doe je toch je gas dicht en dan draait de hendel weer terug.
Zag dat Wunderlich speciale eheft voor BMW's met hadnvat verwarming, voor de goedkope prijs van 120 volgens hen zelf
Dan kun je beter nog een paar maanden doorsparen en dan een motor kopen waar het allemaal al op zit 😃
 
Het is ook geen cruisecontrol maar een gasvasthoudding berg op ga je langzamer en bergaf ga je sneller want zoiets corrigeert je gasstand niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan