BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

IMG_20220919_190528379.jpg


Ik dacht dat dit alleen bij sommige r1100 gebeurde. Kennelijk ook bij 1150
 
Ja het is toch ook gewoon droog? :?

Het is dezelfde constructie als bij een auto, alleen bij een auto heb ik het nog nooit zo gezien. Ook niet na enkele tonnen.
Verwacht bmw dat ik elke 100.000 km de bak eraf haal om de as te smeren?
Volgens mij gewoon een verkeerde uitlijning. Dus blok of bak niet goed bewerkt.
 
Nee, dit is een bekend probleem van de 1100 en 1150.
Die pri-as is gewoon een misbaksel. In Europa hebben we niet zo veel last van het probleem. Maar de USA geleverde modellen kunnen in sommige gevallen wel op 10k kilometers een pri-as er doorheen slijten.

Google er maar eens op. Je krijgt de ene na het andere horror verhaal te zien
 
Hij komt in een auto te zitten.
Ik heb er zelf 50.000 km mee gereden (als motor) en nu staat hij op ongeveer 180.000 km.
Ik vind dat hij wel een 2de leven heeft verdient.
In de auto is geen plek voor luchtfilter op originele positie omdat de versnellingsbak groter is. Maar ik denk dat losse filters teveel geluid gaat geven dus ik ga toch proberen een deel van het filterhuis te gebruiken.
Een paar pk meer of minder maakt mij niet uit.

Overigens zag ik bij demonteren dat de vertanding op de priseas bijna weg is. Ik had er dus niet heel veel langer mee kunnen rijden.
Wel tof trouwens!
Ben nu ook wel benieuwd naar dat project!
 
Heeft iemand voor mij een electrisch schema van een r1150r? Bouwjaar 2004 dacht ik.
Ik wil de kabelboom wat uitdunnen, o.a. de zijstandaard en dodemansknop eruit.
 
Heeft iemand voor mij een electrisch schema van een r1150r? Bouwjaar 2004 dacht ik.
Ik wil de kabelboom wat uitdunnen, o.a. de zijstandaard en dodemansknop eruit.
Volgens mij staan die in het werkplaatshandboek.

Kan eind volgende week even voor je kijken, dan ben ik weer thuis
 
De oliefilter zo diep in het blok ben ik niet zo'n fan van. Dit is niet de eerste keer dat ik er iets op heb moeten lassen. Rubber goed ingevet bij montage en zeker niet te vast.
Die zwarte sleutel is een blikken ding en die slipt erover. De aluminium lijkt beter van pasvorm, maar die past niet in het gat. Bij een k100 past hij wel.
Weet iemand oliefilter sleutel met goede pasvorm die wel past? Of de aluminium wat afdraaien? Ik ben bang dat hij dan breekt.

IMG_20221024_211038186.jpg
 
Ik heb een Hazet 2169, besteld bij Herr BMW.

Past op de K100-1100 en R11xx.
Ding gaat al jaren mee.
 
Mijn R1150R Rockster laat z'n waarschuwingslampje (rode driehoekje, naast het ABS-lampje) branden na de eerste keer iets steviger remmen elke rit.
Bij contact eraf en erop is het weer weg tot ik weer goed rem.

Het diagnoseprogramma van de ABS lijkt goed doorlopen te worden. De juiste lampjes branden/knipperen/gaan uit. Ook hoor ik het systeem werken als ik de rem inknijp.

Volgens het boekje is het een kapot achterlicht of remlicht, maar alle lampen doen het prima.

Wat zou het dan kunnen zijn? Wat ik mij kan bedenken is dat het lampje bijna doorgebrand is of dat het contactpunt vies is, of is iets anders logischer?
 
Volgens het boekje is het een kapot achterlicht of remlicht, maar alle lampen doen het prima.

De ABS computer laat het remlicht op halve kracht branden als het achterlicht stuk is.
Bij remmen gaat dit lampje dan wel gewoon branden.

Een nieuwe lampje erin, klaar.
 
Dank voor de tips.

Het is niet helemaal klaar, want ik heb het lampje vervangen en het probleem doet zich nog steeds voor, hoewel niet meer als de motor warm is.

Als ik wegrijd in de ochtend en aan het eind van de straat mijn achterrem gebruik brandt het waarschuwingslampje weer.

Bij een warme motor lijkt dit niet het geval, kon het niet reproduceren in ieder geval. Dus wellicht toch een laag remvloeistofniveau wat eerst door het systeem moet, wat even duurt? Ik ben niet zo technisch, dus ik roep maar wat..
 
Gisteren en vandaag gaat het lampje helemaal niet meer branden, dus het zal wel goed zijn ondertussen.
Vrij willekeurig, het lijkt mijn Italiaanse auto wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan