Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij deze nog een up2date foto van mijn motor:
[afbeelding]
Wat heb ik recent aangepast:
- varioscreen vervangen door een nieuwe model R850R ruitje, model "klokkenbeschermer"
- handkappen van de GS gemonteerd
de valbeugels en de oliekoeler-beschermers had ik er al op zitten.
Hallo Erwin,
we hebben het er al is over gehad, jouw ruitje 'model klokkenbeschermer'
je had hem gekocht origineel BMW, weet of heb je daar nog gegevens van, ik bedoel dan een naam of nummer zodat ik op internet wat gerichter kan zoeken naar dit model.
Groet, Peter
Op www.realoem.com kun je alle originele BMW OEM onderdeelnummers terug vinden. Ook andersom: als je een onderdeelnummer hebt, kun je zoeken op welke modellen het onderdeel is gemonteerd.
Roelof.
Heb me een beetje ingelezen op de diverse international fora.
Kloppen mijn volgende bevindingen;
R1150R - De kale basisversie, een echte naked
R1150RS - Als R1150R, maar dan voorzien van een topkuip
R1150 Rockster - Als 1150R, maar dan voorzien van sportievere onderstelcomponenten van de R1100S
R1100S - Een sportieve versie van de R1100 serie
Als ik dat zo bekijk, is het dus mogelijk om bv een R1150RS als uitgangspunt te nemen en deze over de jaren wat sportiever te maken ? Reden is dat een RS er in mijn beleving een beetje 'saai' en 'verantwoordelijk' uitziet, maar worden vaak wel goedkoper aangeboden.
Mijn ruit buigt zo goed als niet. Als het regent draai ik hem soms iets platter om er wat makkelijker over heen te kunnen kijken. Eens in de zoveel tijd smeer ik de ruit in met Rain-X zodat de druppels er iets makkelijker aflopen.
Schotland is magnifiek, maar goed, dat kan in de druipende regen ook anders ervaren worden denk ik.
Eerste week van september gaan we òf Zuid Engeland doen of het Moezeldal met de motor, afhankelijk van het weer.
Ik had mijn ruitje van MP gescoord dus meer dan dat heb ik er niet van.Die kon ik nog niet ! Roelof Bedankt
Groet, Peter
Afgelopen week een stukje wezen rijden, sta je voor het stoplicht en denk je "wat stinkt die auto voor me naar benzine" Kijk je op een gegeven moment naar je rechtervoet en zie je dat die onder de benzine zit . Bij de benzine leiding afkomstig van de tank kwam het aardig naar beneden. Gelukkig was de motorzaak 5km verderop en regende het dus maar de gok genomen om er zo meer door te rijden, maar dat rijdt niet prettig.
Bij de motorzaak hadden ze het na een uurtje opgelost en kon ik weer verder rijden, top! Ze vertelden mij dat het benzine lek weg kwam bij de brandstofpomp aansluiting onder de tank. Hier zit de benzine leiding met standaard clipjes en als die lam worden dan klemmen ze niet meer zo goed en krijg je dat het daar lekt en langs je benzine leiding naar beneden druipt. Hier hebben ze normale slangenklemmen opgezet en klaar.
Is het een optie om met je motor terug te gaan naar die "reparateur" en hen met het probleem te confronteren/op te zadelen? Hier heb je niet om gevraagd, los van de gevaarlijke situatie die ze veroorzaakt hebben. Die heeft niet alleen 's nachts staan lekken, maar tijdens de rit naar huis ook. Op een warm tot heet motorblok ....
Ik zou dieprutsersmensen er op aanspreken. En nee, ik heb geen pasklare oplossing voor het probleem. Mijn dealer (niet BMW, maar wel heel veel BMW kennis en gereedschap) heeft wel een speciale motowash en poetsservice en daar maak 1 keer per jaar gebruik van als hij daar de winterstalling in gaat. Kost een paar centen, maar je weet niet wat je ziet als hij zo gewassen en gepoetst er in het voorjaar weer uitkomt. Allemaggies,
Hm, je hebt eigenlijk wel gelijk en ben ik te makkelijk geweest. Die koppelingetjes dicht gedrukt en klaar. Maar nu blijkt dat ik die verkleuring er niet meer af krijg ga ik toch maar terug. Het is tenslotte niet de eerste de beste, maar een grote landelijke motorketen, dus ik verwacht wel dat ze wat doen. Ik zal hier laten weten hoe ze reageren.