BMW R850R model 2002 te koop

Status
Niet open voor verdere reacties.
De 850 is professioneel gepoetst alleen aan de km teller kan je zien dat ie gebruikt is.

en twee update foto's bij geplaatst
 
waar ik acceptabele biedingen kreeg , vroegen ze wat veel voor hun machines en had afgesproken met moeders de vrouw om het over te hevelen naar 2021
Soms kan je beter 500 euro te veel uitgeven, dan erg lang over een deal te doen. Die 500 euro ben je zo vergeten als je een fijne fiets hebt.
 
Wat verwacht je inruil te vangen?

Een R1150R met vergelijkbare kilometerstand (of minder) vindt je voor een paar honderd euro meer bij motorzaken...
 
Wat verwacht je inruil te vangen?

Een R1150R met vergelijkbare kilometerstand (of minder) vindt je voor een paar honderd euro meer bij motorzaken...

mijn vraag prijs is wat ik bij bepaalde inruil ook vang, een 1150 is minder waard omdat een 850 veel mooier loopt , stukken zuiniger is , en in de praktijk rijd een 1150 zich niet los van een 850 die moet alleen meer toeren maken. er zijn er ook minder van.
 
Ik denk dat je wel gelijk heb , maar je gelijk krijgen ( verkopen ) wil toch al bijna 1 jaar niet echt vlotten
in de motoren vijver zijn er maar weinig vissers die de 850 zoeken of kunnen waarderen
snap ook nog steeds niet waarom ik ooit mijn r850gs ooit verkocht heb ..
nog even geduld , april , mei staan voor de deur !
 
Laatst bewerkt:
mijn vraag prijs is wat ik bij bepaalde inruil ook vang, een 1150 is minder waard omdat een 850 veel mooier loopt , stukken zuiniger is , en in de praktijk rijd een 1150 zich niet los van een 850 die moet alleen meer toeren maken. er zijn er ook minder van.
Minder waard heeft geen relatie met de eigenschappen die jij benoemt. De markt bepaald de prijs. En als dat nadelig is voor jouw motor is dat simpelweg een feit.
 
mijn vraag prijs is wat ik bij bepaalde inruil ook vang, een 1150 is minder waard omdat een 850 veel mooier loopt , stukken zuiniger is , en in de praktijk rijd een 1150 zich niet los van een 850 die moet alleen meer toeren maken. er zijn er ook minder van.

De praktijk wijst uit dat mensen toch liever een 1100/1150 hebben...... dat is mijn ervaring met BMW's de afgelopen 27 jaar. Ondanks dat de 850's vaak veel mooier lopen inderdaad.

Ik ben bang dat je toch teveel vraagt voor particuliere verkoop.
 
als je naar een zaak gaat betaal je minimaal 3,5 K

waarom zou ik particulier minder accepteren dan als ik hem inruil ? meestal is het andersom.....
en anders rij ik gewoon nog ff door,, hij staat niet in de weg.
 
als je naar een zaak gaat betaal je minimaal 3,5 K

waarom zou ik particulier minder accepteren dan als ik hem inruil ? meestal is het andersom.....
en anders rij ik gewoon nog ff door,, hij staat niet in de weg.

Bij 3500 verkoop is 2500 inruil een realistisch bedrag, of dealer/handelaar moet een hele grote marge op de motorfiets hebben die je daar dan koopt. Daar zit je volgens mij nog wel behoorlijk boven.....

En als je niets inruilt valt er wellicht weer wat te onderhandelen over de aankoopprijs van jouw volgende motorfiets.
 
bijna 1/3 marge ? ruim 1000,- ?? 500 a 650 is genoeg hoor , of je moet zo'n praal paleis zaak in gedachten hebben , twee jaar geleden betaalde je zo 4 K

en anders hou ik hem gewoon ,, ik ga hem zeker niet weg gegeven ,,zeker als ik zie wat de modellen kosten van voor 2000 die toonbaar zijn is mijn prijs erg reëel , anders had ik die inruil prijzen ook niet gekregen , en inruil is altijd minder dan bij particuliere verkoop of je moet gek doen.
 
bijna 1/3 marge ? ruim 1000,- ?? 500 a 650 is genoeg hoor , of je moet zo'n praal paleis zaak in gedachten hebben , twee jaar geleden betaalde je zo 4 K

en anders hou ik hem gewoon ,, ik ga hem zeker niet weg gegeven ,,zeker als ik zie wat de modellen kosten van voor 2000 die toonbaar zijn is mijn prijs erg reëel , anders had ik die inruil prijzen ook niet gekregen , en inruil is altijd minder dan bij particuliere verkoop of je moet gek doen.
Van 500 a 600 euro marge kan een motorhandelaar/dealer niet leven. Je moet er btw over afdragen, de motor afleverklaar maken en service/garantie verlenen....

De btw bedraagt op 600 euro bijna 105 euro. Dan zit je dus al onder de 500 euro en moet je nog beginnen. Zeg 100 euro kosten, zit je op een kleine 400 euro en daar mag je dan nog winstbelasting over afdragen en service/garantie voor verlenen.
 
Van 500 a 600 euro marge kan een motorhandelaar/dealer niet leven. Je moet er btw over afdragen, de motor afleverklaar maken en service/garantie verlenen....

De btw bedraagt op 600 euro bijna 105 euro. Dan zit je dus al onder de 500 euro en moet je nog beginnen. Zeg 100 euro kosten, zit je op een kleine 400 euro en daar mag je dan nog winstbelasting over afdragen en service/garantie voor verlenen.

denk dat je mijn 850 een te lage verkoop prijs geeft ,,, je betaald minimaal 3,5 K , er hoeft minimaal wat aan te gebeuren , heb hem professioneel laten poetsen ,, en technisch is ie top en ziet er top uit ,, hoog uit het vuil eraf wat er onderweg naar die zaak erop is gekomen.

men mag kosten van die winst aftrekken van de bedrijfsvoering

maar goed jij vind hem te duur ,, prima, ik niet
 
en anders rij ik gewoon nog ff door,,
Case closed.

Bepaal anders ff wat een dealer mag verdienen op dat stuk schoot... Als jij nog eens verstand krijgt wordt je gek van blijdschap.

Marge van €1000 op een occasion is niks vreemds. Dat jij een “onderkant-van-de-markt-fiets” hebt is pech. Voor een motor van €8000 verkoop / inruil €7000 geldt hetzelfde. Is dat dan nog steeds 1/3 marge?
 
Case closed.

Bepaal anders ff wat een dealer mag verdienen op dat stuk schoot... Als jij nog eens verstand krijgt wordt je gek van blijdschap.

Marge van €1000 op een occasion is niks vreemds. Dat jij een “onderkant-van-de-markt-fiets” hebt is pech. Voor een motor van €8000 verkoop / inruil €7000 geldt hetzelfde. Is dat dan nog steeds 1/3 marge?
Rustig, Dion probeert alleen maar z n motor zo goed mogelijk te verkopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan