Bmw r90s tank

spaakvelg

Rookie
3 apr 2017
14
0
Sinds kort ben ik in het bezit van een BMW r90s.
Nu wil ik de motor ombouwen naar een caferacer/ bobber stijl.

Ik wil de originele tank namelijk intakt houden, gezien ik de motor ooit ook nog terug wil kunnen brengen in originele staat.

Dus ik ben opzoek gegaan naar een r90s tank om te kunnen spuiten maar dit blijkt een moeilijke opgave en een nogal dure.
Vandaar dat ik opzoek ben naar een benzine tank welke zonder aanpassingen op de motor past.

Op het moment heb ik geen idee waar mijn zoektoch te beginnen. Dus alle tips of adressen voor alsnog een r90s tank zijn welkom! :]
 
Je moet een /6 of een /7 tank hebben. een /5 tank heeft geen uitsparing voor de rempomp. Verder past alles van de duo shock. Je hebt gelijk dat je de originele tank bewaard, die dingen zijn goud waard. Ik denk dat latere tanks van de monoshock ook kunnen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
 
Na 09-1980 is de rempomp verhuisd van onder de tank naar het stuur. Hiermee kwam de noodzaak voor een uitsparing onder de tank te vervallen.
 
Je gaat toch niet het frame verzagen??

Edit
Niet goed gelezen....
Sorry!
 
Laatst bewerkt:
Na 09-1980 is de rempomp verhuisd van onder de tank naar het stuur. Hiermee kwam de noodzaak voor een uitsparing onder de tank te vervallen.
Toen is een hoop elektronica onder de tank ook veranderd en heeft de tank andere uitsparingen gekregen. Ik durf niet te beweren dat de tank van een monolever (post '85) zonder aanpassingen op een /6 frame past.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels wat wijzer, dus bedankt voor de reacties. Voor nu focus ik me eerst op de complete demontage van de motor en daarna het opbouwen van een goed rollend frame. Werk zat voorlopig dus!
Ondertussen blijf ik zoeken naar een r90s tank :).
 
Ik neem aan dat je de Ritmo Sereno ook gezien hebt? Dan zie je dat zo'n /6 tank met kniestukken ook heel gaaf is.
 
Ik heb het even opgezocht en denk dat je deze bedoelt:

BMW-r100rs-RITMO+SERENO-4.jpg


Die ziet er erg gaaf uit inderdaad en zou voor mij helemaal in het zwart ideaal zijn.
Dat is dus de r90/6 tank? Bedankt voor de info!
 
Nee, dit is een kopie van de gewone /6 tank. De 90/S tank heeft geen kniestukken. Dat is een /7 tank, maar dan met een Monza tankdop.
Als jij een 90/S tank in je handen hebt had je dat toch al gezien?
 
Deze afbeelding kwam boven na dat ik zocht op Ritmo Sereno zocht, dus ik ging er van uit dat je die bedoelde. Welke tank bedoel je dan?
 
Nee, sorry, ik heb je vraag niet goed gelezen, dit is inderdaad een gewone 90/6 tank. Maar niet alleen voor de 900, hij zit ook op de R60/6, R75/6.
 
Terug
Bovenaan Onderaan