BMW rockster

Aha, een jumper ... dus het is niet alleen zo'n microchip (zo'n digitaal spinnetje)?

Volgens de jongens van Zach heeft het wel degelijk zin om de aanvoer van lucht op een Rockster te verbeteren, zie http://www.zach-auspuff.de/zach1/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=67&lang=en .... 6,5 PK hebben ze 't over, onafhankelijk van andere uitlaat ... mmmm

Ik ben trouwens niet echt uit op een bak PK's erbij (ook al kan dat geen kwaad), ik zou graag een wat sterker middengebied willen, met name qua koppel (tussenacceleraties) en een wat soepelere en fellere motorreactie ...
 
Aha, een jumper ... dus het is niet alleen zo'n microchip (zo'n digitaal spinnetje)?

Volgens de jongens van Zach heeft het wel degelijk zin om de aanvoer van lucht op een Rockster te verbeteren, zie http://www.zach-auspuff.de/zach1/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=67&lang=en .... 6,5 PK hebben ze 't over, onafhankelijk van andere uitlaat ... mmmm

Ik ben trouwens niet echt uit op een bak PK's erbij (ook al kan dat geen kwaad), ik zou graag een wat sterker middengebied willen, met name qua koppel (tussenacceleraties) en een wat soepelere en fellere motorreactie ...

Dát is iig wel wat ik ervaar. Zolang ik niet één op één met nog betere updates kan vergelijken bevalt het mij prima. Nee, heb geen aandelen Laser.
:]
 
Had die chip ook setting-mogelijkheden of gewoon 1 instelling?

Dat is al een tijdje terug maar volgens mij maar één setting..volgens Laser de best mogelijke afstelling van Boxer (1 bougie/cilinder) met laser Y-pijp en Laser demper. Zal wel wat marketing bij zitten, maar ik vind het goed zo.
:]
 
Had die chip ook setting-mogelijkheden of gewoon 1 instelling?

neen, alleen BB heeft die chip met jumper, dat maakt hem zo aardig...

Zoek maar eens op Duitse BMW forums, daar zijn ze wel tevreden over de prestaties, maar hoe dan ook, veel winst ga je nooit kunnen pakken met een boxer.
Het trouwens wel zinnig die milieu dip er uit te halen, zeker BMW's staan lekker krap, en dat kan je opbreken bij het weghalen van die loodzware kat...
De flow zal veel beter worden, en zelfs bij standaard config, alleen met de kat er af zal je al kunnen genieten van een veel snellere accelleratie.
 
Ik heb de HP Corse uitlaat voor de Rockster inmiddels besteld. De Pro Race versie, met cat-vervanger, 240mm demper (extra kort dus) in titanium. Wel een db killer meegeleverd maar geen homologatie. Keep you posted.
 
Hij moest besteld worden, dus plaatjes ga ik maken zodra die binnen is. Monteren zal/kan ik pas doen als de motor weer uit de 'stalling' is. Ook daar zal ik dan even pics van schieten. Hopelijk kunnen anderen dan in de toekomst ook makkelijker wat vinden over HP Corse uitlaten in NL, want ik koop nu op de "gok" :o
 
Foto's ontvangen via het R1150R forum: R1150R, K1200R, R1150RT, R1100R, R1100RT Discussion Board

Bij mij zou het ongeveer zoiets worden, maar dan is de demper nog 6cm korter en ik heb de zwart/witte 80 edition. Wel titanium en diezelfde endtip.

dscn2448y.jpg


p1030710a.jpg


Als dit ongeveer is zoals het bij mij wordt, dan ben ik DIK! tevreden :9~ :}
 
Het grappige is, en dat valt me nu pas op, dat de foto's van verschillende motoren zijn. Of in ieder geval niet op hetzelfde moment. De endtip is sowieso anders, maar de eerste motor heeft ook geen stickerstrepen meer op z'n achterflank. Vind ik trouwens mooier, nu ik het zo zie, zeker als de tank ook ontdaan is van z'n strepen.
 
Leuk te zien en te lezen dat er weer wat actie is bij de BMW Rocksters...
Mijn Witte 80er Editition heeft naast een Rapid Bike, Akra met Y stuk, K&N Filter, RS inlaatbuizen en een grotere dia. aanzuigbuis, krap 100 PK aan boord met 110 Nm. Het leuke er van is dat als je tussen de R1200 machines in de Dolomieten mee knort, ze zich af vragen hoeveel PK je Rockstertje is...
Maar erg fijn is dat hij mooi rond loopt, met Db killer er in een lekker geluid in zit en ook hier op het platteland lekker van zijn plaats gaat!
:]
 
Laatst bewerkt:
Zeg louis2m, vertel eens wat meer over de RS inlaatbuizen en die grotere aanzuigbuis. Wat is dat precies en waar kan je die kopen? En is dat dan helemaal pas of moet je dat pas maken?
 
Die RS inlaatbuizen kun je gewoon bij de BMW Dealer bestellen, ze zijn korter en iets groter van doorlaat dan de orginelen R of Rockster pijpen. De GROTE lange aanzuigbuis kun je bij Wunderlich en Ilmberger kopen. Er is enig diskussie over het effect/winst bij topsnelheid maar in het "o.a. Werkgebied" van 4 - 6000 tpm is er duidelijk vermogenswinst te halen!
En het aanzuiggeluid als je het gas er op zet is fenominaal!!
 
thx @louis2m, ik ga er eens naar zoeken ... heb je toevallig bedragen in je hoofd zitten? Gaat dit vet in de papieren lopen of valt het mee?
 
da's gene kattedrek inderdaad :)

Da's dus de aanzuigbuis met grotere diameter. Moet je dat altijd in combi doen met de grotere inlaatbuizen? (en sport luchtfilter neem ik aan)?

Toename in PK's zal me een zorg zijn maar koppel for president :)
 
btw loris, HP Corse levert de Y-pijp niet meer en ik vond het bedrag (400+€) voor alleen de demper teveel, dus helaas istie teruggestuurd. Afhandeling van de retourzending via KGLracing.nl is bepaald niet heel erg goed geweest helaas. Tot aan de koop was KGL heel bereidwillend, maar daarna ... beetje jammer ...

Maar, ik mag dus op zoek naar een nieuwe demper voor de Rockster :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan