BMW RS

Ziet er lekker uit, ik zou wel die spiegels dumpen! 8-)

Dat ben ik nu nog met mezelf aan 't overleggen... die spiegels zijn wel erg karakteriserend voor de RS.... misschien dat ik ze iets versmal.. of.. ik maak ze wat kleiner en integreer ze in de kuip voor tellers ofzo..
 
achterkant eraf, en minimaal subframe gemaakt:

k100_tribute2.jpg


subframe_bmw1.jpg


subframe_bmw2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vet dat asymmetrische subframe!
Spiegels zou ik ook wel proberen te houden, lekker maf juist. Zeker met tellers er in, top idee!
 
Misschien als je ze inkort, zodat je alleen t deel met t knipperlicht over houdt..? Origineel zijn ze wel erg lomp, past niet bij de smalle voorkant die je gemaakt hebt
 
1 spiegel gewoon zo houden, en de ander weglaten..

Ben je weer lekker a-symetrisch bezig.. jouw stijl en erg in lijn met de moderne bmw's..
 
hmm... ja één spiegel was een optie.. maar ik denk dat er geen op komt... smoelt toch net niet naar m'n zin..

bmw-brutus.jpg
 
in principe goed plan, maar behoorlijk aan de prijs die lampen... zo'n LC lamp is ook nog een optie, maar even kijken hoe breed die zijn (en dan nog een redelijk geprijsde vinden..)
 
Dank aan "crazyrichard" van CS voor de fotoshop;

helemaal zoals ik 'm voor ogen had!!

scheffers-project-bmw.jpg
 
ziet er goed uit, mn maatje is er eeen zijspan van aan het bouwen.......................worden serieuse monsters....................vet!!!!!!
 
@kndw, nee komt goed :)
@pRonezz... spookt zeker door m'n hoofd.. maar voorlopig niet in 't budget..
 
Hmmm vind die paintjob echt 3 keer niks...
Maar smaken verschillen natuurlijk ;)
 
ik heb eens ooit met de gedachte gespeeld om het motoblok 90 graden te draaien t.o.v. de versnellingsbak. je krijgt dan een 4 in lijn (k100/k1100) verticaal geplaatst. dan heb je iets apparts.
technisch lastig, maar niet onmogelijk.
 
Waarom zou je dat willen? Alleen om iets aparts te hebben?
Een andere reden kan ik niet bedenken. Het heeft nogal wat haken en ogen namelijk als je dit wilt doen: de versnellingsbak van een K zit meer naar de rechterkant gebouwd, in die lijn komt je blok dan ook te staan. Ergo je zwaartepunt ligt buiten het midden van de fiets en je houdt een rare lege plek over aan de linkerkant. Het olie aanzuigpunt kun je natuurlijk verplaatsen maar dan moet je dus ook een volledig nieuw carter bedenken op de plek waar nu de krukasdeksel zit. Het zwaartepunt van de fiets wordt onaangenaam hoog (is nu al niet laag), en je frame zit aan de bovenkant gruwelijk in de weg terwijl je aan de onder/voorkant ook een berg zult moeten wijzigen om het uberhaupt nog vast te kunnen houden.
En je wint er geen vermogen, looks, efficientie, ruimte of rijeigenschappen mee.
Ik ben gek op aparte dingen maar het moet wel een toegevoegde waarde hebben, die zie ik hier niet zo. Tenzij je geen K blok maar een Peugeot diesel inbouwd maar das een ander verhaal en dat is vervuiling van Scheffers z'n topic.
 
gaat wel wat worden dit :) wel een aandachtspuntje: kijk uit dat je voorwiel de kuip niet raakt als je over een drempel rijd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan