- 20 sep 2013
- 10.039
- 5.431
ik realiseer me heel goed dat ik 2x een "kleine" F800 ST/GT voor 180 en 170 duizen km heb afgeragd.
Heel Europa door, met een riem die vaak te vroeg stuk ging, met minimale windbescherming, geen Audio, en opgebouwde Givi koffers.
Ik was tot pakweg 2019 van mening dat dat ook prima ging..
Goede kleding, en lekker Rijden, lichte motor. Beetje waarom echte ADV rijders een vederlicht 1-cyl ding kiezen.. (google bv Itchy Boots)
Ben nog steeds van mening dat de RT qua Kilos en Afmetingen aan de grote kant is.
Maarrrrr. er is altijd een maar.
Na een paar keer een RT als vervangmotor (dank Houtrust), en zeker na mijn 1e "grote rit"
(op en neer naar Zagreb in corona-zomer van 2020, een lullig weekdrondje in mijn opinie),
was ik Wel verslaafd aan het Comfort, de Power, en het gemak van een RT.. helaas.
Ik vermoed zelfs dat als ik de fout maak om met een K1600 te gaan rijden, dat ik ook verslaafd wordt aan die power + souplesse.
Maar voorlopig vind ik een K16 een stap te ver.
Bovendien heeft een K niet die warme-lucht uitlaten op de benen, en ik vermoed dat dat een groot deel van het wintercomfort is.
Een HD of zelfs een Indian ?
Heb ik zien staan, en ik zou eigenlijk eens moeten proefrijden.
Maar het nog-hogere gewicht, en de matige reputatie qua betrouwbaarheid houden me daar van weg.
Ik zou zelfs zeggen: 1000cc en pakweg 100pk (met koppel ergens laag onderin!) lijkt me genoeg.
Zet er dan goede tourkuip op, top+zij koffers, en wat gadgets (verwarming, audio), en Gaan.
(klein detail, soms mis ik de tanktas... maar daar staat tegenover het "afsluiten" van de hele motor wel erg handig is bij afrekenen of gewoon parkeren )
Heel Europa door, met een riem die vaak te vroeg stuk ging, met minimale windbescherming, geen Audio, en opgebouwde Givi koffers.
Ik was tot pakweg 2019 van mening dat dat ook prima ging..
Goede kleding, en lekker Rijden, lichte motor. Beetje waarom echte ADV rijders een vederlicht 1-cyl ding kiezen.. (google bv Itchy Boots)
Ben nog steeds van mening dat de RT qua Kilos en Afmetingen aan de grote kant is.
Maarrrrr. er is altijd een maar.
Na een paar keer een RT als vervangmotor (dank Houtrust), en zeker na mijn 1e "grote rit"
(op en neer naar Zagreb in corona-zomer van 2020, een lullig weekdrondje in mijn opinie),
was ik Wel verslaafd aan het Comfort, de Power, en het gemak van een RT.. helaas.
Ik vermoed zelfs dat als ik de fout maak om met een K1600 te gaan rijden, dat ik ook verslaafd wordt aan die power + souplesse.
Maar voorlopig vind ik een K16 een stap te ver.
Bovendien heeft een K niet die warme-lucht uitlaten op de benen, en ik vermoed dat dat een groot deel van het wintercomfort is.
Een HD of zelfs een Indian ?
Heb ik zien staan, en ik zou eigenlijk eens moeten proefrijden.
Maar het nog-hogere gewicht, en de matige reputatie qua betrouwbaarheid houden me daar van weg.
Ik zou zelfs zeggen: 1000cc en pakweg 100pk (met koppel ergens laag onderin!) lijkt me genoeg.
Zet er dan goede tourkuip op, top+zij koffers, en wat gadgets (verwarming, audio), en Gaan.
(klein detail, soms mis ik de tanktas... maar daar staat tegenover het "afsluiten" van de hele motor wel erg handig is bij afrekenen of gewoon parkeren )