BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, nieuwsgierigheid. Het plaatje kan er trouwens niet vanaf want het is geen plaatje. Het is zo gevormd tijdens het productieproces van het dashboard.
Wat een onzin, natuurlijk kan het er uit, even doorzetten, wie A zegt moet ook B zeggen!
1619524517361.png

Of:
1619524566820.png

Desnoods:
1619524617677.png
 
  • Leuk
Waarderingen: glk


Heel veel fraaier woRT het niet met dat staalwerk op deze manier..., doet me een beetje denken aan dat knapste meisje van de klas, die plots met een enorme beugel op haar hagelwitte tanden geplakt, op school komt..., omdat het knapste meisje van de klas in de ogen van de tandarts waarschijnlijk in de toekomst nog knapper zou kunnen gaan lijken... :/
Al zouden ze die beugel van het fijnste goud maken...wat een wanstaltige oplossing voor iets wat misschien geen probleem is.
 
ik ben ook het rondneuzen voor eventuele navigatie om op mijn 1200RT te monteren, iemand nog tips/tricks? op dit moment lijkt mij de TT Rider 550 een mooie (dure) keuze.
IK heb de rider 550 op mijn 1200. met een beugel gemonteerd net boven het dashboard. Werkt in ieder geval goed bij mij met android, al zet ik ook meestal de wifi hotspot aan naar de TT
 
Zeepok meldt zich ook maar eens in dit RT topic. Sinds afgelopen Zaterdag ben ik in het bezit van een R1150RT in metallic Blauw. 81.000Km, Bj2001. Oorspronkelijk in Duitsland geleverd, maar in 2009 in Nederland ingevoerd.
De reden om deze motor te kopen is dat "de vrouw" ook wel eens achterop wil, en op de CBR600 vond ze dat geen succes.
Gezien mijn "verticale handicap" vond ik de eerste proefrit op zo'n motor (niet deze) best spannend, maar met het zadel in de laagste stand gaat het best. Ik vind het een zwaar kreng om mee te manouvreren, maar zodra het rolt rijdt het geweldig. Blij mee.
 

Bijlagen

  • IMG-20210425-WA0009.jpg
    IMG-20210425-WA0009.jpg
    304,3 KB · Weergaven: 16
Zeepok meldt zich ook maar eens in dit RT topic. Sinds afgelopen Zaterdag ben ik in het bezit van een R1150RT in metallic Blauw. 81.000Km, Bj2001. Oorspronkelijk in Duitsland geleverd, maar in 2009 in Nederland ingevoerd.
De reden om deze motor te kopen is dat "de vrouw" ook wel eens achterop wil, en op de CBR600 vond ze dat geen succes.
Gezien mijn "verticale handicap" vond ik de eerste proefrit op zo'n motor (niet deze) best spannend, maar met het zadel in de laagste stand gaat het best. Ik vind het een zwaar kreng om mee te manouvreren, maar zodra het rolt rijdt het geweldig. Blij mee.
Welkom Zeepok, da's een mooie kleur R1150RT!
Alles went, dus ook de afmetingen van de motor, veel plezier er mee en laat je ervaringen of vragen maar horen hier.
 
Daar heb je gelijk in. Droevig maar waar
Motor is toch goed verzekerd? Neem aan dat je hem niet zomaar ergens neerzet? Ik was niet van plan om een extra raampje er overheen te zetten. Net wat Wouter aangeeft er is veel meer makkelijk er af te halen/ stelen.
Nog even een praktisch vraagje, het beschermen van je koffers tegen schade van je schoenen, bij ehm zeg maar lenigheid van de berijder bij opstappen. Iemand een goede tip? In het filmpje wat Wouter stuurde heeft de berijder het ook over krassen door schoenen op de koffers. Hoor het graag.
 
ik ben ook het rondneuzen voor eventuele navigatie om op mijn 1200RT te monteren, iemand nog tips/tricks? op dit moment lijkt mij de TT Rider 550 een mooie (dure) keuze.
TomTom 550 geweldig apparaat hoor! Wat ik alleen jammer vind (maar dat is dan het enige wat een beetje tegenvalt) is dat de accu kwaliteit echt super snel afneemt. Dus zorg wel voor een continu stroomverbinding.
 
even totaal ander onderwerp, afgelopen maandag door een agent met lasergun aangehouden, 100+ (102 ofzo) waar 50 mocht, kwam van een weg af waar 80 was toegestaan, en die JUIST op dat moment overging op 50. Agent op de weg, handje omhoog, FUCK.

dat was dus volgens de agent einde oefening, en invordering.

A: heeft een van jullie hier ervaring mee, en wat kan ik verder verwachten?

B: mag de agent mij zo dicht op een wisseling van snelheid aanhouden?.

thnx voor reacties.
 
even totaal ander onderwerp, afgelopen maandag door een agent met lasergun aangehouden, 100+ (102 ofzo) waar 50 mocht, kwam van een weg af waar 80 was toegestaan, en die JUIST op dat moment overging op 50. Agent op de weg, handje omhoog, FUCK.

dat was dus volgens de agent einde oefening, en invordering.

A: heeft een van jullie hier ervaring mee, en wat kan ik verder verwachten?

B: mag de agent mij zo dicht op een wisseling van snelheid aanhouden?.

thnx voor reacties.
Ik heb geen idee. Lijkt mij dat je wel gelazerd moet zijn in die zone waar dus 50 is toegestaan (dus niet gelazerd in 80 km gebied waar je vandaan kwam en dus 50 km binnen reed. Die agent zal best weten waar hij mag staan dus mogelijk trek je wel aan het kortste eind.

Een tip: Ooit door een oudere ervaren motorrijder/ coureur de tip gekregen, de boete te betalen en je verlies te nemen. Procederen en zeker aanvechten bij de rechter heeft weinig nut, ook omdat je behandeld wordt als of je een crimineel bent. Hopelijk heb je niet teveel snelheidsboetes gehad omdat de officier daar ook naar kijkt. Succes
 
PJ Ik laat, gelijk bij aflevering, beschermfolie door de dealeRT over de bovenkant van de zijkoffers plakken
Volgens mij heet het venturie shield oid.

Je krijgt dan toch, de vaak onvermijdelijke schoenvegen van (vaak) de passagier op het folie, maar als dat te gek wordt, zet je er nieuwe op.
 
Als je rijbewijs is ingevorderd, ben je hem volgens mij minimaal 6 weken of langer kwijt.
Maar 102 is met wettelijke aftrek toch nog net onder die magische grand van 50km te hard?

Kl.........voor je
 
Vraag:

Wat is er technisch mis (bij mij) ?
Ik zie dit topic niet terug in de lijst Toermotoren, maar moet via zoek forums dit topic opzoeken
 
Bij mij zit er op de linker koffer ook een sticker , er op geplakt door de vorige eigenaar. Zit een beetje op de punt.
Ik heb gehoord dat er mensen zijn die hun RT een beetje bestijgen als een paard. Dus pop de linker steun staan bij het op en af stappen, Dan heb je heel wat meer ruimte natuurlijk. Vraag me af of er meer zijn die dat doen.
 
Bij mij zit er op de linker koffer ook een sticker , er op geplakt door de vorige eigenaar. Zit een beetje op de punt.
Ik heb gehoord dat er mensen zijn die hun RT een beetje bestijgen als een paard. Dus pop de linker steun staan bij het op en af stappen, Dan heb je heel wat meer ruimte natuurlijk. Vraag me af of er meer zijn die dat doen.
Yep, ik ben ook iemand die zijn RT als een paard bestijgt.......sorry 😉
 
even totaal ander onderwerp, afgelopen maandag door een agent met lasergun aangehouden, 100+ (102 ofzo) waar 50 mocht, kwam van een weg af waar 80 was toegestaan, en die JUIST op dat moment overging op 50. Agent op de weg, handje omhoog, FUCK.

dat was dus volgens de agent einde oefening, en invordering.

A: heeft een van jullie hier ervaring mee, en wat kan ik verder verwachten?

B: mag de agent mij zo dicht op een wisseling van snelheid aanhouden?.

thnx voor reacties.
Ligt aan hoe ver de borden van te voren al hebben aangegeven dat er een snelheidsverandering eraan komt, of je had beter moeten anticiperen mits het zichtbaar en duidelijk is.
Ten tweede moet er wettelijk wel een uitloopmogelijkheid zijn en mogen ze niet direct achter het bord staan (zou lullig wezen).


Minimale afstanden flitser en bord maximale snelheid / snelheidslimiet​

Er gelden minimale afstanden tussen de plaats waar een lagere snelheidslimiet gaat gelden en de plaats waar de snelheidsmeting wordt uitgevoerd. Dit is geen recht, maar een beleidsregel van het Openbaar Ministerie. Justitie meent de betrokken bestuurder vanaf de plaats waar een lagere limiet gaat gelden al met de juiste snelheid behoort te rijden. De minimumafstanden die worden gehanteerd zijn echter een vorm van coulance vanuit het OM. Voor de te hanteren afstand wordt geen rekening gehouden met de maximumsnelheid die op het weggedeelte daarvoor geldt. Deze afstanden gelden ook bij de omgekeerde situatie, dus in het geval dat de maximumsnelheid verhoogd wordt. Hierbij wordt altijd uitgegaan van de geldende lagere maximumsnelheid.

De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:

Snelheid (km/h)Snelheid (m/s)Gehanteerde afstand (meters)
15440
30880
5014140
6017170
7019190
8022220
9025250
10028280
12033330


Als je rijbewijs is ingevorderd, ben je hem volgens mij minimaal 6 weken of langer kwijt.
Maar 102 is met wettelijke aftrek toch nog net onder die magische grand van 50km te hard?

Kl.........voor je

Invordering rijbewijs
Wanneer u meer dan 50 km/u te hard rijdt, mag de politie ook direct uw rijbewijs invorderen.
Wanneer het gaat om een snelheidsoverschrijding tussen de 50 km/u en 70 km/u te hard, zal het OM het rijbewijs voor 2 maanden inhouden.
Bij meer dan 70 km/u zult u het rijbewijs voor minimaal 4 maanden kwijt zijn.
Volgens mij heten de stikkers Venturie Shield. Heb ze door de dealeRT gelijk erop laten plakken.
Je kunt ook kijken naar Gyeon PP folie, is veel mooier als die Venture stickers!


Hier wel een mooie rode versie van de nieuwste 1250RT-B
 
Koop je een nieuwe RT, zit dit 31 cm brede TFT in de weg. En het boevengilde wil deze heel graag van je hebben.
Dus mag je aan de klus om een anti-diefstalbeveiliging te knutselen.

Ziet er toch niet uit... ;(
 
even totaal ander onderwerp, afgelopen maandag door een agent met lasergun aangehouden, 100+ (102 ofzo) waar 50 mocht, kwam van een weg af waar 80 was toegestaan, en die JUIST op dat moment overging op 50. Agent op de weg, handje omhoog, FUCK.

dat was dus volgens de agent einde oefening, en invordering.

A: heeft een van jullie hier ervaring mee, en wat kan ik verder verwachten?

B: mag de agent mij zo dicht op een wisseling van snelheid aanhouden?.

thnx voor reacties.
Ja hoor..., daar heb ik (2x) ervaring mee... :/
 
B: mag de agent mij zo dicht op een wisseling van snelheid aanhouden?.
Ja.
Je ziet tenslotte vooraf dat 50 de max is..., duszzzzz...

Aan deze kant idem (jaren geleden al weer, maar zo heel gauw vergeet je het niet...), daar waar 50 de max was, kwam ik vanaf een stuk waar 80 de max was, en ik nogal ruim boven die 80 het 50 kmh gebied in dook...

...ik zie in de verte een felgele jas + helm..., ik rem nog wat..., maar helaas pindakaas...; en de agent-met-lasergun maakte er 98 van..., als in : ik mocht mijn RBW (deze keer...) wel houden.


De bekeuring die een tijdje later op de deurmat plofte, liet een keurig rond getal zien... :/ :/

...500 euro... :/
 
Ja.
Je ziet tenslotte vooraf dat 50 de max is..., duszzzzz...

Aan deze kant idem (jaren geleden al weer, maar zo heel gauw vergeet je het niet...), daar waar 50 de max was, kwam ik vanaf een stuk waar 80 de max was, en ik nogal ruim boven die 80 het 50 kmh gebied in dook...

...ik zie in de verte een felgele jas + helm..., ik rem nog wat..., maar helaas pindakaas...; en de agent-met-lasergun maakte er 98 van..., als in : ik mocht mijn RBW (deze keer...) wel houden.


De bekeuring die een tijdje later op de deurmat plofte, liet een keurig rond getal zien... :/ :/

...500 euro... :/
Ja, het mag inderdaad.
Echter moet er wel een afstand gehouden worden, een minimale maar afhankelijk van snelheid een bepaald aantal meters (zie hierboven).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan