BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
.

Moest ff de plaatjes zoeken... :+


i-9xnK4DZ-XL.jpg


i-bvJHdkK-XL.jpg



Foto's uit 2014, maar nog immer in nieuwstaat.
Zowel motor, als slippeRTs... :Y


.
 
Ik houd ook wel van een stukje goede muziek onderweg.

In de oto zeker wel..., maar op de motor (gek genoeg misschien...) totaal niet... :/

...in de oto ook steevast een mini-USB met bijna 1000 nummer..., en dan hoofdzakelijk 'ouwe-disco', eind jaren 70 / begin jaren 80 12 inch deunen, funk, en ook wel alternatieve muziek, of..., van relatief onbekende gasten..., en met dat laatste mag je bijvoorbeeld best denken aan bijvoorbeeld een Johan Timman.

Heel begin jaren 80 heeft hij o.a. het album Trip Into The Body gemaakt. En dat album heb ik bijvoorbeeld (ook sinds die tijd) op vinyl, maar ook digitaal op dat USB-tje staan. Lekker voor onderweg !


Voorbeeldje :




Biografie Johan Timman​


De Amsterdammer Johan Timman is enige tijd toetsenist van de progressieve supergroep Think Tank. Hij is tevens actief in John Breughel Four (1965), Soft Pillow en Innerminit (1974-1977). Zijn toetsenspel ik ook te horen op platen van o.a. Bolland & Bolland, Status Quo, 10CC en Steve Hackett. Timman is daarnaast muziekdocent aan de scholengemeenschap te Zaandam en de Muziek Pedagogische Academie te Hilversum. Na een ontmoeting met Roger Powell op de Frankfurter Messe verdiept hij zich in de mogelijkheden van synthesizers en andere elektronische instrumenten in de lichte muziek. Rob Aardse, directeur van Fleet Benelux, stelt Timman in de gelegenheid het synthesizeralbum Trip Into The Body op te nemen met als thema het menselijk lichaam.



Maar ook dus meer toegankelijke muziek... :+
 
Laatst bewerkt:
Doe deze (18 minuten versie) :


En deze (15 minuten versie) :



...en je bent dan zomaar ruim 33 minuten verder..., dus ipv zinloze prietpraat op de autoradio, gewoon een half uur verder met fijne deuntjes... :Y :Y

Nou..., en deze nummers staan dus ook op die USB.
Uuuuuuuuuuuuuren lang plezier.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij krijg ik zin om gas te geven: Top Gun

Inspiratie om ooit mijn motorrijbewijs te halen!
1620754664583.png

Harold Faltermeyer
Onderstaande youtube link: Top Gun
 
In de oto zeker wel..., maar op de motor (gek genoeg misschien...) totaal niet... :/

...in de oto ook steevast een mini-USB met bijna 1000 nummer..., en dan hoofdzakelijk 'ouwe-disco', eind jaren 70 / begin jaren 80 12 inch deunen, funk, en ook wel alternatieve muziek, of..., van relatief onbekende gasten..., en met dat laatste mag je bijvoorbeeld best denken aan bijvoorbeeld een Johan Timman.

Heel begin jaren 80 heeft hij o.a. het album Trip Into The Body gemaakt. En die heb ik bijvoorbeeld (ook sinds die tijd) op vinyl, maar ook digitaal op dat USB-tje staan. Lekker voor onderweg !


Voorbeeldje :




Biografie Johan Timman​


De Amsterdammer Johan Timman is enige tijd toetsenist van de progressieve supergroep Think Tank. Hij is tevens actief in John Breughel Four (1965), Soft Pillow en Innerminit (1974-1977). Zijn toetsenspel ik ook te horen op platen van o.a. Bolland & Bolland, Status Quo, 10CC en Steve Hackett. Timman is daarnaast muziekdocent aan de scholengemeenschap te Zaandam en de Muziek Pedagogische Academie te Hilversum. Na een ontmoeting met Roger Powell op de Frankfurter Messe verdiept hij zich in de mogelijkheden van synthesizers en andere elektronische instrumenten in de lichte muziek. Rob Aardse, directeur van Fleet Benelux, stelt Timman in de gelegenheid het synthesizeralbum Trip Into The Body op te nemen met als thema het menselijk lichaam.



Maar ook dus meer toegankelijke muziek... :+
Ik ehm eh ben van een ietsje jongere generatie ..... sorry Ron...
 
Bij mij voornamelijk top2000 muziek. Maar heb ik een playlist met alleen disco. Daar tegenover stevige jazz en big band muziek. En zowel in de auto als op de motor gewoon streamen over Bluetooth
 
Ik stream ook, sinds een week heb ik Waze gekoppeld aan Spotify. Tijdloze StuBru lijsten gemixt met flitswaarschuwingen, werkt voorlopig best. Routes bekijk ik op de TomTom, zonder aanwijzingen in de helm. De combinatie iPhone-Schuberth-TomTom krijg ik niet aan de gang, maar geen erg...
 
...Tijdloze StuBru lijsten gemixt met flitswaarschuwingen...
Denk ik ineens aan tijdloos Earth and Fire gemixt met de waterhoogten :+
...Routes bekijk ik op de TomTom, zonder aanwijzingen in de helm.
Zo kijk ik op de Navigator VI: pictogram links boven in met verandering van richting en teruglopende afstand en de paarse routelijn. Daar heb ik geen wartaal in mijn oor voor nodig.
 
mijn playlist verschijnt 1 voor 1 in het nacht topic...
elke ochtend 1..

https://www.motor-forum.nl/threads/...een-jaar-vermist.459442/page-33#post-30274502

meestens middle of the road Rock uit 80s, 90s
Alles wat "mij bekend klinkt en lekker luisteren is"
plus wat specifieke "pats" nummers: o.a. National anthems van CCCP, Russia, ex-yugoslavian anthem, Italy, verder "Montezuma", wat film/tv themes: Indiana Jones, Jurassic Park, Magnum, Airwolf, Thunderbirds...
Heel Cheesy allemaal, maar kan me niet schelen.

zoekzoek...

Say you don't know me or recognize my face
Say you don't care who goes to that kind of place
Knee deep in the hoopla, sinking in your fight
Too many runaways eating up the night"
 
Laatst bewerkt:
Zo kijk ik op de Navigator VI: pictogram links boven in met verandering van richting en teruglopende afstand en de paarse routelijn. Daar heb ik geen wartaal in mijn oor voor nodig.

...sla binnenkoRT Links Af...

...over 300 meter Links Af Slaan...
...sla Nu Links af...
















...eh..., keeRT U hier om alstublieft...
...keeRT U hier om alstublieft...

...KEERT U HIER OM ALSTUBLIEFT.... :(




:r:r:r
 
Laatst bewerkt:
wat film/tv themes: Indiana Jones, Jurassic Park, Magnum, Airwolf, Thunderbirds...
Heel Cheesy allemaal, maar kan me niet schelen.

...och..., zo heb ik de beginmuziek van de originele Italian Job film (1969) op die oto-usb staan... :Y :Y

En dan natuurlijk de versie met het Lamborghini Miura geluid... :Y :Y




Nou oké dan..., op zo'n alpenroute, daar zou ik op de motor deze muziek kunnen pruimen... :+
 
Ik rij ook geluids vrij, behalve dan het windgeruis, motor gezoem en buitengeluiden (De Groot, buitengeluiden!).
Geen muziek, geen navigatie gebabbel en geen intercom.
Maar dit is als banden, helmen, motortype en mooi of lelijk: vraag 10 mensen en je krijgt 20 meningen.
Wat wellicht verschil maakt: doe je woon-werk of niet. Als je woon-werk doet op zoon A1 waar alles in de cruise control op 104 km/u vooRTschuift vinnik het lekker om radio 2 te luisteren. Beetje nieuws horen. Dochterlief woont in Engeland. Soms lastig timen wanneer ze kan bellen ivm heur werk. Daarnet belden ze me toen ik net langs de Zuid As schoof. Fijn gesprek gehad.
Ik geniet evengoed van het zitten op de RT. Zelfs al is het snelweg CC geschuivel.

Toen ik jaartje terug uitvaart had heb ik besloten binnendoor terug te gaan. Mozart op. Deed me toen erg goed.

Maar idd. Vraag 20 motor rijders. 25 meningen.
 
Wat wellicht verschil maakt: doe je woon-werk of niet. Als je woon-werk doet op zoon A1 waar alles in de cruise control op 104 km/u vooRTschuift vinnik het lekker om radio 2 te luisteren. Beetje nieuws horen. Dochterlief woont in Engeland. Soms lastig timen wanneer ze kan bellen ivm heur werk. Daarnet belden ze me toen ik net langs de Zuid As schoof. Fijn gesprek gehad.
Ik geniet evengoed van het zitten op de RT. Zelfs al is het snelweg CC geschuivel.

Toen ik jaartje terug uitvaart had heb ik besloten binnendoor terug te gaan. Mozart op. Deed me toen erg goed.

Maar idd. Vraag 20 motor rijders. 25 meningen.
luister je dit dan via de radio die ingebouwd zit in je motor, of heb je een sena/bluetooth headset in? en zo ja wat raad je aan?
 
toch wel hoor , was een 2007 , en stond altijd in de garage met sleutel in het contact en als ik per ongeluk tegen de motor liep ging hij af ... ook al ik hem uit de garage wou duwen en het contact niet opzette ging het af ...
Bij mijn weten is een 2007 fiets nog niet voorzien van Keyless Ride. Je schrijft ook “sleutel in het contact”, dat is het idee achter Keyless Ride: geen contact. Daar zit een start/stop knop. Zit die er op: dan gaat het alarm er automatisch af als de sleutel maar in de buuRT is. Heb je een gleuf waar een sleutel in kan? Dan gaat het alarm er af als je die sleutel ook omdraait. Anders op het knopje “Alarm Er Af” indrukken. Krek wat ik trachtte schrijven.
 
luister je dit dan via de radio die ingebouwd zit in je motor, of heb je een sena/bluetooth headset in? en zo ja wat raad je aan?
Ik luister via de NPO 2 app, die zit in mijn iPhone die via Blauw Tandje aan de comset gekoppeld is die in de Schuberth C4 Pro geïntegreerd zit. Voldoet prima. Wellicht zijn er met beter geluid, ik viel voor Het Geïntegreerd Concept.
 
Bij mijn weten is een 2007 fiets nog niet voorzien van Keyless Ride. Je schrijft ook “sleutel in het contact”, dat is het idee achter Keyless Ride: geen contact. Daar zit een start/stop knop. Zit die er op: dan gaat het alarm er automatisch af als de sleutel maar in de buuRT is. Heb je een gleuf waar een sleutel in kan? Dan gaat het alarm er af als je die sleutel ook omdraait. Anders op het knopje “Alarm Er Af” indrukken. Krek wat ik trachtte schrijven.
hahhaahha heb maar weer voor de helft gevolgd ...🤬
 
Wat wellicht verschil maakt: doe je woon-werk of niet. Als je woon-werk doet op zoon A1 waar alles in de cruise control op 104 km/u vooRTschuift vinnik het lekker om radio 2 te luisteren. Beetje nieuws horen. Dochterlief woont in Engeland. Soms lastig timen wanneer ze kan bellen ivm heur werk. Daarnet belden ze me toen ik net langs de Zuid As schoof. Fijn gesprek gehad.
Ik geniet evengoed van het zitten op de RT. Zelfs al is het snelweg CC geschuivel.

Toen ik jaartje terug uitvaart had heb ik besloten binnendoor terug te gaan. Mozart op. Deed me toen erg goed.

Maar idd. Vraag 20 motor rijders. 25 meningen.
Dat klopt zeker, ik rijd de motor vooral in vrije tijd. Dan dus ook muziek op. Muziek zorgt er ook voor net als in de auto dat ik mij niet of minder stoor aan associaal rijgedrag. Ik heb ook een zeer gevarieerde muzieksmaak. Van Eagels tot aan Nederlandstalig. Maar ook Duitse bands kan ik zeer goed verdragen. Ieder zijn smaak/ smaken qua muziek.
 
Wordt het niet eens tijd om binnenkort (natuurlijk met motor) een keer een terras te pakken. Ik hoop eind van deze maand mijn nieuwe RT in ontvangst te nemen. Liefst dus als er wat wordt besproken, graag daarna... ha ha
altijd leuk, misschien ff een goeie plek afspreken? geen idee waar iedereen ongeveer vandaan komt, ff polletje ofzo?
 
In de oto zeker wel..., maar op de motor (gek genoeg misschien...) totaal niet... :/

...in de oto ook steevast een mini-USB met bijna 1000 nummer..., en dan hoofdzakelijk 'ouwe-disco', eind jaren 70 / begin jaren 80 12 inch deunen, funk, en ook wel alternatieve muziek, of..., van relatief onbekende gasten..., en met dat laatste mag je bijvoorbeeld best denken aan bijvoorbeeld een Johan Timman.

Heel begin jaren 80 heeft hij o.a. het album Trip Into The Body gemaakt. En dat album heb ik bijvoorbeeld (ook sinds die tijd) op vinyl, maar ook digitaal op dat USB-tje staan. Lekker voor onderweg !


Voorbeeldje :




Biografie Johan Timman​


De Amsterdammer Johan Timman is enige tijd toetsenist van de progressieve supergroep Think Tank. Hij is tevens actief in John Breughel Four (1965), Soft Pillow en Innerminit (1974-1977). Zijn toetsenspel ik ook te horen op platen van o.a. Bolland & Bolland, Status Quo, 10CC en Steve Hackett. Timman is daarnaast muziekdocent aan de scholengemeenschap te Zaandam en de Muziek Pedagogische Academie te Hilversum. Na een ontmoeting met Roger Powell op de Frankfurter Messe verdiept hij zich in de mogelijkheden van synthesizers en andere elektronische instrumenten in de lichte muziek. Rob Aardse, directeur van Fleet Benelux, stelt Timman in de gelegenheid het synthesizeralbum Trip Into The Body op te nemen met als thema het menselijk lichaam.



Maar ook dus meer toegankelijke muziek... :+

Timman werkte ook als DJ voor Drive-In Shows. Kwam hem wel eens tegen in de Schakel in Langeraar. Had een goed DJ-stem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan