...Ron...
MF veteraan
Je moet het anders benaderen denk ik.
Ooit (eind jaren 70, begin jaren 80) was ik, en velen met mij, lyrisch m.b.t. de Honda 900 bol d'Or.
Dat reed goed. Dat zat goed. Dat stuurde best heel proper. En het was in die tijd ook een ronduit dikke naked. En tuurlijk had je ook de CBX, en de Z1300, maar dat was ongeveer het superplusultra-enz.
Maar de 750 en het liefst de 900 waren toch wel begeerlijke fietsen.
Die natte droom kon ik destijds niet vervullen, want jong, niet dat geld in de tas, andere prioriteiten, en meer van dat sooRT zwaarwegende mensendingen.
Maar..., op een gegeven moment kon je dan wel in het bezit van zo'n ding, en na ruim anderhalf jaar aan de klus stond er toch een mirakels nette 900 bol d'Or.
Om er dan achter te komen dat het rijden op zo'n fiets ook werkelijk geen enkel vergelijk aan kan met een relatief moderne motor.
Wil je remmen, dan bedenk het alvast maar, en begin maar met remmen. Want de enkele zuigertjes vertragen wel, maar..., dat kost en hand/voetkracht, en het kost vooral tijd. Zelfs met de reeds gemonteerde staal omvlochten remslangerij.
Je voelt tijdens het sturen de flex in de voorvork.
De veerwegen zijn aan de voorkant nogal 'sloppy', en aan de achterzijde gebeuRT er ook wel wat, maar daar houdt het ook mee op ongeveer.
Het zadel is zacht, en voelt aan als een sofa.
Het stuur staat ver weg, en je voeten staan hoog op de stepjes.
Als in : dit is echt nog analoog rijden !
En zo zou je een K75 ook moeten zien. Motorrijden, maar dan met een andere mindset.
Zo beleefde ik ook m'n R80RT.
...en zo zou ik zo weer doen !...
Ooit (eind jaren 70, begin jaren 80) was ik, en velen met mij, lyrisch m.b.t. de Honda 900 bol d'Or.
Dat reed goed. Dat zat goed. Dat stuurde best heel proper. En het was in die tijd ook een ronduit dikke naked. En tuurlijk had je ook de CBX, en de Z1300, maar dat was ongeveer het superplusultra-enz.
Maar de 750 en het liefst de 900 waren toch wel begeerlijke fietsen.
Die natte droom kon ik destijds niet vervullen, want jong, niet dat geld in de tas, andere prioriteiten, en meer van dat sooRT zwaarwegende mensendingen.
Maar..., op een gegeven moment kon je dan wel in het bezit van zo'n ding, en na ruim anderhalf jaar aan de klus stond er toch een mirakels nette 900 bol d'Or.
Om er dan achter te komen dat het rijden op zo'n fiets ook werkelijk geen enkel vergelijk aan kan met een relatief moderne motor.
Wil je remmen, dan bedenk het alvast maar, en begin maar met remmen. Want de enkele zuigertjes vertragen wel, maar..., dat kost en hand/voetkracht, en het kost vooral tijd. Zelfs met de reeds gemonteerde staal omvlochten remslangerij.
Je voelt tijdens het sturen de flex in de voorvork.
De veerwegen zijn aan de voorkant nogal 'sloppy', en aan de achterzijde gebeuRT er ook wel wat, maar daar houdt het ook mee op ongeveer.
Het zadel is zacht, en voelt aan als een sofa.
Het stuur staat ver weg, en je voeten staan hoog op de stepjes.
Als in : dit is echt nog analoog rijden !
En zo zou je een K75 ook moeten zien. Motorrijden, maar dan met een andere mindset.
Zo beleefde ik ook m'n R80RT.
...en zo zou ik zo weer doen !...