BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
...hoofdbuffeteffect ook... :+

De motorrijder is het hoofdbuffet..., de duo dan waarschijnlijk het toetje... :+
 
De neus is inderdaad korter en de ruit is heel anders. Ik merk enorm veel verschil. Ehh …..Not
Wel is de ruit aan de binnenzijde veel makkelijk schoon te maken rond de bevestigingspunten
 
...hoofdbuffeteffect ook... :+

De motorrijder is het hoofdbuffet..., de duo dan waarschijnlijk het toetje... :+
Ik denk dat het orgineel een Duitse tekst is die met Vertaal is omgezet naar Engels.
En ik zet het dan weer met vertaal over naar Nederlands.
Zoiets als dat gezelschaps kring spel: nummer 1 fluistert wat in het oor van nummer 2, wat nummer 2 doorfluistert naar nummer 3, enz, en dan hilarisch om te horen wat uiteindelijk nummer 10 verstaan heeft.
Doe mij dan maar een lekker toetje :+
 
.

...toestand ook weer..., hadden we hierboven nog de




...en met dit design-pareltje heeft BMW gedacht van '...halloow, du heiliger strohsack ; daz können wier jah aug...', en nadat BMW's (aller)knapste koppen fertig waren met hameren, beuken, zagen, boren, bier drinken, lassen, schilderen, en stickers plakken..., was dit het (verbluffende) eindresultaat... :/

...mooi hoor... :N :N


 
Laatst bewerkt:
.

...toestand ook weer..., hadden we hierboven nog de





...en met dit design-pareltje heeft BMW gedacht van '...halloow, du heiliger strohsack ; daz können wier jah aug...', en nadat BMW's (aller)knapste koppen fertig waren met hameren, beuken, zagen, boren, bier drinken, lassen, schilderen, en stickers plakken..., was dit het (verbluffende) eindresultaat... :/

...mooi hoor... :N :N


Tranentrekkende woordkunstenaars:
“..een spannende en zeer emotionele vorm van mobiliteit…”
Waar is de ouderwetse motor verkoper in een vettige stofjas die je geen hand kan geven omdat die onder de olie zit, die geen online afspraken systeem heeft en waar de koffie gewoon in een pot klaarstaat en je die koffie drinkt uit een groezelige mok die je even onder koud water afspoelt.
Na beleving hebben we nu dus ook spanning en emotie nodig. Vroeger hadden we daar de jongensboeken series voor zoals van Winnetou, Biggles en de Kameleon.
 
...de tekstschrijver heeft wel gelijk..., 'k word ook onzettend emotioneel van dat sooRT mobiliteit... 😢
 
Laatst bewerkt:
And now for something completely different... :/

Dit is ook wel weer een bijzonder verhaal. Ooit 1 van de drijvende krachten achter het AUDI Quattro (rally) succes, en dan nu op 'oude' leeftijd vooral bot vangen bij ongeveer alles & iedereen dat zich bemoeit met de energie-toestand in autoland.

Bot vangen bij AUDI, zijn oude werkgever (en dat is wel heel opmerkelijk).
Bot vangen bij de gevestigde industrie.
Bot vangen bij de Overheid.

Enzevoort, enzevoort.

...en toch door blijven vechten..., want WAT NOU een pure e-auto !


Super interessant Ron! Om meerdere redenen. Niet de minste reden: hoe politiek werkt. Ik zie 1 grote Afschrikker in het verhaal voor de politici: er gaat Groene Methanol in en er komt afgelegde kilometers, waterdamp en CO2 uit. En dat laatste schrikt ze af. Dat het plan omvat in de Sahara met behulp van zonneenergie water en afgevangen CO2 klimaat neutraal te produceren en er dus netto bijna 0 uitstoot is (afhankelijk van de vervoerswijze vd methanol vd Sahara naar de pomp), dat horen ze dan niet meer. Niettemin klinkt het als een mooi concept dat een toekomst verdiend.
 
A0158E56-02C3-4ED6-AD66-DB2CC5A1E689.jpeg

Ons is dus in de Vaart Der E-Mobielen mee gegaan. De Niet Zo Zuinige Blokhut Op Wielen (aka Ford Kuga) met zijn 1.5 Ecoboost omgezet naar deze Mustang Mach-E. Ik zal ongetwijfeld vloeken in de kerk, maar mij bevalt dat elektrische One Pedal Drive meer dan uitstekend. 0 vibratie in de auto, ongeacht gekozen snelheid, al is die 0,5 km/u, ik vraag, de Mustang draait.
Ja, ik snap ook wel dat het eigenlijk geen Mustang zou mogen heten, ik verwijs u met die terechte kritiek graag door naar de heer Ford.
52225E05-83EC-4D04-8BAC-DAFE1F093A37.jpeg

Overigens, deze benzine Mustang eigenaar vond het prima dat ons elektriek voortgedreven vehikel dezelfde naam draagt en het zelfde pony logo. “Ik vinnum best wel mooi eigenlijk”. Is maar goed dat er geen echte V8 Mustang fans bij stonden, anders was hij wellicht zomaar op de parking van Jumbo Maartensdijk waar zelden Mustangs staan, laat staan 2, spontaan gestenigd…
 
4BDC895A-E6C8-4C59-A28A-C02DDFCFF042.jpeg

Overigens zal ik minder km’s met deze Mustang maken dan mijn lief. Ik heb immers een gave R1250RT voor het woon werk gebeuren met als back-up de Puma uit 1999. Puma. Ik heb ook wel een mening over de naamkeuze van de “opvolger” van deze Topgear Car Of The Year 1997 auto….

Lekker inconsequent ben ik.
 
Super interessant Ron! Om meerdere redenen. Niet de minste reden: hoe politiek werkt. Niettemin klinkt het als een mooi concept dat een toekomst verdiend.

Ja, vond het ook een interessant verhaal. Over de techniek. Over de mogelijkheden. Over dat je WEL verwarming in de auto aan kan (in tegenstelling tot het jonge mensch in die vergelijkende e-Smart... :+ ) doen, zonder gelijk de 'accu-radius' drastisch te verkoRTen...

Maar ook interessant om dan te beleven hoe de Politiek en de Gevestigde Orde in autoland, deze (in mijn beleving) behoorlijk slimme techniek weigeRT te omarmen...

...iets zegt mij dat er op de achtergrond Hele Grote Belangen zijn die meehelpen om die weigering tot het het omarmen een significant duwtje in de onjuiste richting geven... :/
 
Laatst bewerkt:
Zojuist nog ff een ritje gedaan op de RT, lekker weer om te rijden.
kwam nog een aantal BMW rijders tegen in de buurt van Nuenen, groepje met R1200RT's en nog wat andere, toevallig mensen daarvan hier aanwezig?
 
Ik zal ongetwijfeld vloeken in de kerk, maar mij bevalt dat elektrische One Pedal Drive meer dan uitstekend. 0 vibratie in de auto, ongeacht gekozen snelheid, al is die 0,5 km/u, ik vraag, de Mustang draait.

Mwha..., ik geef ruiterlijk toe dat ik met de persoonlijke Plug-In 4 wieler ook met regelmaat aangenaam zacht zoevend voorbij rol.
Maar omdat er van een Plug-in-and-pull-out oto sprake is, kan het niet zo zijn dat ik forse afstanden op stroom rijd..., maar rondom het eigen dorp kan dat heel goed.

...desalnietteweinig..., onlangs naar een stad aan de IJssel in een andere provincie, en dat is van hier een 110 kilometers (en ongeveer datzelfde aantal terug).

Op stroom richting de snelweg. Op de snelweg (automatisch) de benzinedrinker aan. Maar..., zodra de adaptieve cruise meent dat er ingehouden moet worden, dan gaat ook subiet de benzineverbrander uit, en dan kun je maar zo een kilometer of wat e-rijden, en zonder dat je het eigenlijk in de gaten hebt, springt de otto-motor weer aan..., en dat zie je eigenlijk alleen aan de (digitale) toerenteller, en aan een klein oplichtend logootje onder 1 van de tellers...

Van de snelweg af, en dan deels op stroom/groot deel brandstof naar dus die stad aan de IJssel.
En in die stad alles dan maar weer op e-power.

Heen mooi weer.
Terug donker, koud (dus verwarming in de bromtol aan), en wind tegen.

Heen vlgs. de BC een benzineverbruik van 4.1 liter op 100 km.
Terug vlgs. de BC een benzineverbruik van 5.1 liter op 100 km.

Gemiddeld over die 220 dan ff vlotjes gerekend een (theoretisch) verbruik van 4.6 liter 98 sap.

21,7 kilometers op 1 liter brandstof.
En bij thuiskomst nog stroom genoeg in de batterij om ff een klein boodschapje in het dorp te doen.
En een wegenbelastingtarief van 50% van het normale tarief.

Vinnnut allemaal nog niet zo gek.
 
Laatst bewerkt:
We zijn bezig een probeersel uit te rollen op een schip waar methanol wordt geinjecteerd in de scheepsdiesel.
Ik denk dat het op dit soort grootschalige toepassingen wel iets kan worden, zeker als je het combineerd met een batterij systeem op het scheepsnet.
Een volledig elektriek zeegaand schip lijkt me nog erg ver weg, er staan weinig laadpalen midden op de plas.
 
We zijn bezig een probeersel uit te rollen op een schip waar methanol wordt geinjecteerd in de scheepsdiesel.
Ik denk dat het op dit soort grootschalige toepassingen wel iets kan worden, zeker als je het combineerd met een batterij systeem op het scheepsnet.
Een volledig elektriek zeegaand schip lijkt me nog erg ver weg, er staan weinig laadpalen midden op de plas.

Nou was ik een tijdje geleden op de Meyer Werft, niet ver over de grens in Dld.
En nou is dat natuurlijk sowieso al een belevenis, ook al vanwege het feit dat er ongeveer midden in het weiland (en dat is niet eens een grapje...) echt lellen van cruiseschepen worden gebouwd.

En daar 'rommelen' ze ook met alternatieve brandstoffen, i.p.v. de 'good-old' stookolie.



The vessel will be powered by state-of-the-art LNG engines and has most modern heat recovery systems and advanced energy management systems on board. The ship has a special mega-yacht design and features low-emission LNG propulsion, which together with a hybrid battery system provides a speed of 21 knots. To future-proof the vessel, the engines and fuel tanks will be prepared for easy conversion to future fuels with lower or neutral carbon footprints

Of in het Nederlands :



Und ook (voor een andere opdrachtgeveRT) :

 
Nou was ik een tijdje geleden op de Meyer Werft, niet ver over de grens in Dld.
En nou is dat natuurlijk sowieso al een belevenis, ook al vanwege het feit dat er ongeveer midden in het weiland (en dat is niet eens een grapje...) echt lellen van cruiseschepen worden gebouwd.

En daar 'rommelen' ze ook met alternatieve brandstoffen, i.p.v. de 'good-old' stookolie.
...
Ja die bouwen GROOT.
LNG is al gebruikelijk voor nieuwbouw schepen, maar dat gas tankje neemt nog al wat plek in dus daar moet bij het ontwerp al direct rekening gehouden worden. LNG kent geen laadpaal probleem, het aantal LNG bunker schepen neemt in rap tempo toe, dus zoals gebruikelijk bij grote schepen: je gaat niet naar de pomp maar de pomp komt komt naar U toe. Spaar zegels kennen ze echter niet.
 
Spaar zegels kennen ze echter niet.

...geeft ook niet..., anders kom je ook weer om in van die BP grijs/bruine Arcoroc hardglazen theeglazen, eierdopjes, ontbijt- en dinerborden... :+

Plus dat je dan een rauwe tong krijgt van het likken aan die kleine kartelrandzegeltjes... :/
 
Naast de "Shell" handdoeken stamt het beste wat ik bijelkaar heb gespaard uit de tachtiger jaren van de vorige eeuw:
Een "Texaco" ring / steeksleutel setje 8-17 mm.
IMG_2607.JPG

Dat zit al jaren in mijn gereedschap kistje om mee te grijpen, wat overigens een stalen blauw-hamerslag kistje van de HEMA is.
IMG_2609.JPG


IMG_2637.JPG

Bij vakanties gaat het achter in de auto en ik neem het mee als ik bij iemand moet klussen.
Behalve een zaagtafel en kolomboor zit er eigenlijk alles in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan