BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, je bewering klopt aardig.😉

Heb afgelopen maandag mijn Tiger 800 ingeruild voor een nieuwe RT modeljaar 2022 voorzien van nagenoeg alle opties en in de Triple Black uitvoering.
Omdat het tegen het einde van het jaar loopt, zijn er soms voordeeltjes te behalen als er een te behalen jaar quotum in zicht komt…😉
Was eigenlijk nog best tevreden met de Tiger, maar beetje aangestoken door de berichten van @BeRThenn in de afgelopen weken en dit gespiegeld aan mijn eigen situatie (een ”zekere” leeftijd om voor een laatste keer iets nieuws te kopen, voldoende financiële ruimte, zoekende naar meer (duo)comfort om de toekomstige jaren mee te overbruggen), heb ik afgelopen maandag een succesvolle proefrit gemaakt op een RT, en meteen de knoop doorgehakt en een nieuwe RT uit de showroom voorraad gekocht.
Had nooit eerder op een RT gereden, wel in een ver verleden op een F800 maar dit was niet helemaal mijn ding.
Ja, zoals alle mede forummers hier beweren, het is echt waar…super comfortabel, voorzien van alle gemakken en rijhulpsystemen, en je voelt tijdens het gebruik totaal niet dat het toch wel een grote en zware motorfiets is.
Hoop in de komende week al bericht te krijgen over de levering. Als dat de weerberichten niet te alarmerend zijn m.b.t. temperaturen beneden “0” en/of storm/regen/zout hoop ik binnenkort de eerste meters te maken op een RT.

Fototje gemaakt met het mobieltje als mijn eerste bijdrage aan dit topic.
hahahah waar mijn postings al niet goed voor zijn en weer een mooie RT in de buuRT. :]
wij zijn gister nog een ritje richting brabant gegaan..
was je bij Houtrust?
 
hahahah waar mijn postings al niet goed voor zijn en weer een mooie RT in de buuRT. :]
wij zijn gister nog een ritje richting brabant gegaan..
was je bij Houtrust?
Inderdaad bij Houtrust, is voor mij de dichtst bijzijnde dealer, en was daarnaast totaal onbekend met BMW dealers. (Zag onderweg wel altijd duur uitziende panden op “zichtlokaties” in de huisstijl van BMW)

Zie wel dat er meerdere forumleden die in dit topic aanwezig zijn, in deze buurt wonen, dus grote kans dat we elkaar onderweg tegen komen.…kunnen we tijdens :] elkaar een:W brengen.
 
Ik weet niet wat de anderen vinden: maar ik vind het de afgelopen dagen geen motorweer 🥶
Ik ook niet… Heb dan ook sinds jaaRTje of wat geen te hebben gehad, toch weer een PersoneelsparkeerkaaRT Schiphol. Dat “Werk Vooral Thuis” heeft impact op de files-> stuk koRTer (eigenlijk: “bijna geen”).
Daarnaast: met de prijs voor de kWh die huize Van den Berg momenteel betaald, is een retourtje Schiphol per Mustang Maggie inclusief een binnentemperatuurtje van 20 graden, €3,80 aan stroom. Stroomprijs heeft familie Van den Berg nog een dik jaaRTje zo. Met de RT is dat €8,55 aan E5 sap (ja, kan iets goedkoper met E10, vertrouw de ethanol niet in mijn brandstof leidingen als de RT wat langer stil staat). Om nou een kleine €5 extra uit te gaan geven om door de regen te mogen rijden en dan dat natte pak te Schiphol met kettingslot te mogen uithangen (anders wordt het pak “gevonden”)…..
 
Ik ook niet… Heb dan ook sinds jaaRTje of wat geen te hebben gehad, toch weer een PersoneelsparkeerkaaRT Schiphol. Dat “Werk Vooral Thuis” heeft impact op de files-> stuk koRTer (eigenlijk: “bijna geen”).
Daarnaast: met de prijs voor de kWh die huize Van den Berg momenteel betaald, is een retourtje Schiphol per Mustang Maggie inclusief een binnentemperatuurtje van 20 graden, €3,80 aan stroom. Stroomprijs heeft familie Van den Berg nog een dik jaaRTje zo. Met de RT is dat €8,55 aan E5 sap (ja, kan iets goedkoper met E10, vertrouw de ethanol niet in mijn brandstof leidingen als de RT wat langer stil staat). Om nou een kleine €5 extra uit te gaan geven om door de regen te mogen rijden en dan dat natte pak te Schiphol met kettingslot te mogen uithangen (anders wordt het pak “gevonden”)…..
Tja het thuiswerken noopt tot nagenoeg stilstand van het vervoersarsenaal.
Motor is nog niet onder de bijna 10 dagen oude nieuwe hoes uitgeweest.
De vierwieler staat ook alleen maar geld te kosten in plaats van zakelijke kilometers te maken. Afgelopen week één dagje buiten gespeeld, komende week misschien nog één dag. Voor dat buiten spelen leent de motor zich niet wegens wat er allemaal mee moet, voor een echte kantoordag is het ideaal maar momenteel is het kantoor 5 meter van ons bed verwijderd.
 
Tja het thuiswerken noopt tot nagenoeg stilstand van het vervoersarsenaal.
Motor is nog niet onder de bijna 10 dagen oude nieuwe hoes uitgeweest.
De vierwieler staat ook alleen maar geld te kosten in plaats van zakelijke kilometers te maken. Afgelopen week één dagje buiten gespeeld, komende week misschien nog één dag. Voor dat buiten spelen leent de motor zich niet wegens wat er allemaal mee moet, voor een echte kantoordag is het ideaal maar momenteel is het kantoor 5 meter van ons bed verwijderd.
Exact dat.
De zakelijke vierwieler loopt zo'n 40.000km achter op het leasecontract, want veel minder onderweg geweest door Corona.
De RT komt buiten als het fatsoenlijk weer is, of heel druk op de weg. Beide zijn niet van toepassing, momenteel.
 
Ik mag mij de trotse eigenaar noemen van dit exemplaar:
Bekijk bijlage 1693779
Werd hier nog een foto van Internet geplukt, dit ietwat gehavende (zeg maar goed gebruikte) exemplaar staat nu hier te pronken.
En dan te bedenken dat ik een mooier exemplaar ooit (1966?) zelf nieuw heb mogen aanschaffen en enige jaren geleden bij het ontspullen met de gehele verzameling Matchboxes heb weg gedaan.
En dan op zo'n troosteloze dag ga je eens wat zoeken op Internet:
tippax.jpg

Bizar hoeveel detail dat Matchbox dingetje dan toch heeft.
Hier over het vuilophalen in vroegere tijden.
Net als over motoren, de RT en alle varianten dus ook over dit Matchbox model 15.
Of iemand die zo'n speeltje restaureert.
Ik laat die van mij nog even origineel.
 
Laatst bewerkt:
Ja , van miniatuur gesproken .... Weet er ergens iemand of er al schaalmodellen verkrijgbaar zijn van de R1250 RT 2021 ?
Matchbox , DieCast , Burago , Maisto , eender welk merk ?
 
Ja , van miniatuur gesproken .... Weet er ergens iemand of er al schaalmodellen verkrijgbaar zijn van de R1250 RT 2021 ?
Matchbox , DieCast , Burago , Maisto , eender welk merk ?
De laatste R12xxRT modellen die ik ooit gezien heb zijn de oer R1200RT:
Zie wel diverse politie motor modellen, ook van de R1200RT-LC.
Kwam dit ook tegen, leuk voor een donkere winter avond:
 
De rest snapte ik :$
Ben ik nou echt de enige die last heeft van de auto-spellingscontrole op MF? Ik heb auto-spelling uit staan op al mijn apparaten, maar wat MF er af en toe van maakt is bijzonder (“maakt” wordt b.v. automatisch verandert in “jtsk”, viel mij zojuist op, en dat is niet eens hetzelfde aantal letters!), in elk geval ben ik gemiddeld een kwartier bezig met een post van 1 zin… Hoedanook, bericht aangepast, hopelijk snap je de rest nu ook ;)
 
Hier geen last van virtuele spellings slimheid, wel dikke vinger syndroom of gewoon eigen slordigheid. Het forum zelf doet geen spellings correctie volgens mij (zal zo nog eens in m’n profiel kijken).
Waarschijnlijk moet het toch zoeken in Windows of je browser of je telefoon of tablet.

[EDIT] in mijn MF profiel zie ik geen spelling zaken.
 
iemand ervaring met rammelende voorschijfremmen op een R1100RT? De schijven zijn nog dik genoeg en nog lang niet aan vervanging toe, maar zit zitten wel wat losjes in de bussen. Ding remt verder prima.

Oh en hoe zit ut met de '97 versnellingsbak? Ding is nou niet echt soepel. van 1 naar 2 vergt wat drukken voor het koppelen en soms wil die niet lekker terug van de 2 naar de 3, maar verder blijft ie er wel gewoon in hangen. Ding heeft 70k gereden dus vroeg me een beetje af wanneer die poef zegt :+

verder rijdt ie prima, beetje soft en saai, maar voor woon werk best comfy :)
 
Het rammelen van de schijven werd destijds bij mij opgelost door nieuwe veertjes te plaatsen op de schijfbussen. Simpel en niet duur, makkelijk zelf te doen...
 
Oh en hoe zit ut met de '97 versnellingsbak? Ding is nou niet echt soepel. van 1 naar 2 vergt wat drukken voor het koppelen en soms wil die niet lekker terug van de 2 naar de 3, maar verder blijft ie er wel gewoon in hangen.
Wanneer werd de koppelingsvloeistof (bediening) voor het laatst vervangen? Misschien die vloeistof eens vervangen en/of het systeem ontluchten. Versnellingsbak zou verbetert moeten zijn t.o.v. de eerste bouwjaren R1100, waar bleek dat die bak eigenlijk niet was opgewassen tegen (lees: niet ontworpen voor) het hogere koppel van de 1100 t.o.v. de 850. Maar die gebreken uitten zich niet in een gebrek aan soepelheid, sterker nog, eenmaal stuk was-ie ongekend soepel, alleen “ontbraken“ er een paar versnellingen, meestal 2e en/of 3e.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan