BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk zelf dat het navigeren op het display steeds verder zal gaan. Volgens mij is het scherm als basis bij Ducati en BMW hetzelfde Na de RT zal de 1600 snel volgen en ook de GS zal een uitgebreidere navigatie krijgen als nu.
Mbt de overstap naar het 1250 blok. Ik kan alleen maar positief zijn. Ik vind het echt een heerlijke fiets. Ik ben zelf voor zo’n felle blauwe gegaan omdat ik juist mijn kleur te somber vind en altijd gek was van het racing bleu. Sterker nog, ik zou er nog wel een bescheiden M sausje over willen gooien. Gelukkig; smaken verschillen.

Over een weekje of 3 zal er een donkerblauwe 1250 met 20k op de teller bij VH staan. Fijne fiets met genoeg extra’s.
ik vraag me bv wel af waarom je de SOS simkaart ook niet als opsporings device bij diefstal kan gebruiken ( of wel ?)
Het software verhaal zal wel steeds verder gaan. Kijk maar naar de auto wereld. De sky is de limit.
Dus je zegt dat mijn Carbonzwarz LC ook binnenkort maar bij de dealeRT moet staan 8-)
Het LCD zal wel van Bosch zijn en samen met een eigen BMW app is het wellicht beter in de hand dan het gestrande huwelijk met Garmin.
Wat betreft die SOS functie, daar zou ik zeker nog van afzien. De documentatie doet je geloven dat het SOS systeem pas actief wordt na een val of druk op de knop. Het klinkt ook uit privacy oogpunt logisch dat het systeem niet constant de locatie van de motor staat rond te toeteren, maar zou logischerwijs wel tegelijk met het diefstal alarm geactiveert kunnen worden. De vraag is dan hoe je er mee om moet gaan als je per ongeluk zelf het alarm laat afgaan: als jij het kunt uitzetten, kan een dief dat ook.
Ik twijfel tussen kaal wit of dat brons :+
 
De reden waarom een jonge tweedehands of directiemotor versie van de de nieuwe R1250RT over een paar jaar mijn nieuwe motor wordt, zijn vooral:
- de updates aan het blok: ik kan met mijn DOHC al goed volgen, maar meer is beter
- de nieuwe smoel: ik vond die scherpe haviksneus nooit wat, ben blij dat die er nu een beetje afgestompter uitziet, en kan die spleetogen ook wel smaken
- de adaptieve cruise control: ik merk dat die in de auto op secundaire wegen waar je niet kan/mag inhalen een hoop rust brengt tijdens het rijden, al ben ik op de motor niet zo van het volgende type

Het scherm vind ik er wel fancy uitzien, maar ik houd ook meer van 2 ronde klokken.
En ik ben benieuwd, maar sta redelijk sceptisch tegenover de functionaliteiten van de navigatie. Ik ben recent overgestapt van Garmin naar TomTom, werkt super, maar het gebruiken van gecompliceerde routes gemaakt in Basecamp is er niet makkelijker op geworden. Benieuwd hoe dat met de BMW app moet gaan.
Ik denk wel dat heel die multimedia een noodzakelijke optie is om hem vlot verder te kunnen verkopen.
 
Ik sta in dubio, nog even doorboxeren op de LC (die eigenlijk ook gewoon heel lekker rijdt) of de stap maken naar een R1250RT.
...en dan komt er een heel verhaal..., en de conclusie luidt : kortom, ik sta niet te trappelen. Wie draagt wat argumenten voor- of tegen een nieuwe R1250RT aan?

..pfhoeh..., met het mes op de keel..., met de afgezaagde loop van het dubbelloops jachtgeweer tegen de slaap..., met een bomgordel om het middel..., en zelfs de navelknevel strak aangedraaid...

Hey..., het hoeft niet hè... ;)
Het is allemaal geen 'moetje'...

...en niemand zal U ook heen zenden als U besluit om nog een poosje 'op die ouwe vloeistoffeRT' rond te blijven dobberen... ;)
 
..pfhoeh..., met het mes op de keel..., met de afgezaagde loop van het dubbelloops jachtgeweer tegen de slaap..., met een bomgordel om het middel..., en zelfs de navelknevel strak aangedraaid...

Hey..., het hoeft niet hè... ;)
Het is allemaal geen 'moetje'...

...en niemand zal U ook heen zenden als U besluit om nog een poosje 'op die ouwe vloeistoffeRT' rond te blijven dobberen... ;)

Krek dat. Nou ken ik de VloeistoffeRT zelf niet, ben van DeeOoHaaCee op de 1250 Mk.1 gestapt. Voor mij is het een topfiets. Een smaRTphone moet bij mij comfoRTabel in de broekzak passen, dan past ie ook in dat rechter oplaadvakje. Voor de rest heb ik mijn Spätzi afdoende bejubeld: KwikSjift dikke prima, koppel dikke prima, power idem, Heuvel-Op-Vanuit-Stilstand-Hulp dikke prima, verbruik keurig, looks fraai, Option 719 zadel comfy, laadkoffeRT met gasveren, bekleding en verlichting over the top en evengoed handig. Kortom. Ik vindt het wel wat, zo’n 1250. Dat nieuwe ding: vast beter. Maar ik ruil Spätzi er niet voor in.

VloeistofRT ook dikke prima gok ik.

Can’t go wrong either way dunkt me.

Suc6 met knoop doorhakken Wouter!!
 
Ik sta in dubio, nog even doorboxeren op de LC (die eigenlijk ook gewoon heel lekker rijdt) of de stap maken naar een R1250RT.
Het gekke is dat de beschikbare kleuren mij nog het meest tegenhouden, dat Carbonschwarz van de LC bevalt me uitstekend, het kale wit, opvallende blauw, vieze bruin en puperdure luxe wit bekoren mij niet.
Ook het nieuwe navigeren waarmee BMW na het geflopte integreren van de Navigator V en VI nu weer wat nieuws gaat proberen en hoe lang houd dit telefoon navigeren via een BMW app stand?
Gaat oom agent op de R1250RT-P ook via de telefoon navigeren en wordt die telefoon dan elke keer in dat kleine vakje gepropt?
Of komt er misschien een los uitgekleed BMW telefoon doosje dat je eigenlijk alleen voor navigatie gebruikt en gewoon altijd in dat vakje laat zitten? Of waarom niet die SOS data verbinding koppelen aan de navigatie module?
Kortom, ik sta niet te trappelen. Wie draagt wat argumenten voor- of tegen een nieuwe R1250RT aan?
Hoi Wouter,
Tja kleur was voor mij ook een ding heb uiteindelijk besloten voor de blauwe te gaan. Van de nu beschikbare kleuren vond ik die het mooist. Overspuiten geen optie voor mij vind het de 2000 euro extra niet waard. Scherm vind ik errug mooi dit vond ik samen met de nieuwe neus echt meerwaarde. Navigatie tja ik ga dit zien. Bevalt het niet dan is de Tomtom rider zo weer gemonteerd. ACC ga ik rustig uitproberen geen idee of het bevalt. In onze nieuwe auto ook ACC tja soms prettig, houd wel extreem veel ruimte op voorganger. Hierdoor is het voor medeweggebruikers wel erg makkelijk om hier gebruik van te maken en dus dit gat te vullen. De BMW zal waarschijnlijk zelfde (veligheids) gat gaan hebben. Dan gaat ACC bij mij uit. Ik bepaal graag zelf de ruimte. Natuurlijk kan het in de bergen wel makkelijk zijn dat de motor zelf afremt. Succes met je keuze. Je kan natuurlijk ook wachten op nieuwe kleuren. Hier nog wat kleurtjes die ik op internet tegenkwam. Groeten,

1617729291298.png

Mat zwart
1617729549157.png

(komo) grijs
1617729828895.png

Blackstorm zwart
 
Hoi Wouter,
Tja kleur was voor mij ook een ding heb uiteindelijk besloten voor de blauwe te gaan. Van de nu beschikbare kleuren vond ik die het mooist. Overspuiten geen optie voor mij vind het de 2000 euro extra niet waard. Scherm vind ik errug mooi dit vond ik samen met de nieuwe neus echt meerwaarde. Navigatie tja ik ga dit zien. Bevalt het niet dan is de Tomtom rider zo weer gemonteerd. ACC ga ik rustig uitproberen geen idee of het bevalt. In onze nieuwe auto ook ACC tja soms prettig, houd wel extreem veel ruimte op voorganger. Hierdoor is het voor medeweggebruikers wel erg makkelijk om hier gebruik van te maken en dus dit gat te vullen. De BMW zal waarschijnlijk zelfde (veligheids) gat gaan hebben. Dan gaat ACC bij mij uit. Ik bepaal graag zelf de ruimte. Natuurlijk kan het in de bergen wel makkelijk zijn dat de motor zelf afremt. Succes met je keuze. Je kan natuurlijk ook wachten op nieuwe kleuren. Hier nog wat kleurtjes die ik op internet tegenkwam. Groeten,


Mat zwart

(komo) grijs

Blackstorm zwart
Overspuiten vind ik ook geen optie, het huidige kleurenaanbod zal wel iets met imago en beleving te maken hebben.
Ik denk echter niet dat je met bijzondere kleuren of een achtelijk duur wit-met-streep kopers trekt, je schrikt ze eerder af.
Voor mij is die motor een ding, een gebruiksvoorwerp, geen pronkstuk.
Misschien rij ik over een jaar helemaal geen motor meer en ik moet ik dat als reden voor mezelf gebruiken gewoon door te karren op de Carbonschwarz R1200RT en de situatie over een jaar maar eens bekijken (letterlijk), dan is de 5 jaar BMW pechhulp ook afgelopen.
 
En in dat verhaaltje zit dan weer een linkje waar je op moet drukken, en dan is het weer 'normaal'.
 
Bekijk bijlage 1616767
Hopelijk zit ik hier bij 't juiste onderwerp, om dit te plaatsen?Mijn eerste RT, wat zeg ik, m'n eerste BMW, en dat na 39 jaar motorrijden. Dit weekend binnen doen bij de dealer voor eerste beurt (1200km), het vrij zetten van de paardjes en de broodnodige update voor de wegzoek applikatie.
Welkom Dirkie!
En je zit helemaal goed hier voor de R1250RT.
Is dat de optionele bruin/beige kleur van de nieuwe R1250RT?
Wat bedoel je met "vrij zetten van de paardjes", is het vermogen begrensd tot de eerste beurt?
 
Bekijk bijlage 1616767

Welkom Dirkie!
En je zit helemaal goed hier voor de R1250RT.
Is dat de optionele bruin/beige kleur van de nieuwe R1250RT?
Wat bedoel je met "vrij zetten van de paardjes", is het vermogen begrensd tot de eerste beurt?
Volgens de inrij-instructies van de oer R1250RT zit de begrenzing in je rechterpols: niet vol gas wegtrekken en niet boven de 5.000 toeren.
 
jaja... het is zover!.
eindelijk heb ik hem dan vandaag bij Joppen Motoren te Leende in ontvangt mogen nemen, mijn tweede motor en mijn 1e BMW RT!.

de R1200RT, man man man wat rijdt dat ding lekker, het was even wennen met die knipperlicht schakelaar maar wat een machine!.
helaas morgen werken anders was ik waarschijnlijk de gehele dag gaan rijden.

wordt vervolgd.....
 

Bijlagen

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    387,4 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan