BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
en ik mocht hem vanmiddag al ophalen
9ee70389-11c1-4495-8219-df5f123baa1b.JPG
 
...trouwens..., je zou bijna voorzichtig durven willen gaan denken dat U model heeft gestaan voor de avatar van deze mede-MF-er... 8-)



Mike Schenk.JPG
 
Beugel voor de TomTom komt morgen binnen, net zoals de accesoireaansluoting en het XL V-Stream scherm
vet hoor, ik ben ook aan het rondneuzen voor een TomTom, ik wil ook nog kijken voor een topkoffer ( indezelfde kleur) en daarna zal ik nog wel iets kunnen vinden wat interessant is, maar voor de rest een GEWELDIGE motor, ook heerlijk stabiel en goed te controleren op hoge snelheid, toenstraks heel kort de 160/170 aangetikt *oh! dat mag niet* ... wat een heerlijke machine
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Aansluit kabel voor de TT man mooi weg gewerkt worden onder het dashboard door en dan om de toerentelleRT heen.
Kabel wat inkorten en dan aan de accessoire stekerdraadjes solderen,. IK heb er eerst krimpkousjes overheen en daarna nog ingepakt met vulcaniserende tape. Gaat mooi aan en uit met de motor. :+ 8-)
 
Aansluit kabel voor de TT man mooi weg gewerkt worden onder het dashboard door en dan om de toerentelleRT heen.
Kabel wat inkorten en dan aan de accessoire stekerdraadjes solderen,. IK heb er eerst krimpkousjes overheen en daarna nog ingepakt met vulcaniserende tape. Gaat mooi aan en uit met de motor. :+ 8-)
Dat had ik idd al gelezen op het RT forum. Solderen is niet mijn sterkste kant dus dat zullen och wel stekkertjes worden. Met krimpkous en tape er omheen O-)
 
Dat had ik idd al gelezen op het RT forum. Solderen is niet mijn sterkste kant dus dat zullen och wel stekkertjes worden. Met krimpkous en tape er omheen O-)
neem dan wel van die vulcaniserende tape die er goed strak een beetje rekken tijdens het er omheen draaien zodat het zich helemaal vormt, dan wordt het mooi waterdicht. Solderen was voor mij als elektronicus geen probleem
 
Ik moet wel even wennen aan de remmen van de R1200RT t.o.v. de R1150RT. Sowieso omdat de achterrem ook alleen maar de achterrem activeert, Maar hij remt over het algemeen beter dan de 1150. En die remde al als de brandweer
 
Ik moet wel even wennen aan de remmen van de R1200RT t.o.v. de R1150RT. Sowieso omdat de achterrem ook alleen maar de achterrem activeert, Maar hij remt over het algemeen beter dan de 1150. En die remde al als de brandweer
Op die R1200RT kun je normaal gesproken volstaan met het inknijpen van de rechter remhendel: hiermee wordt tegelijk de voor- en achterrem bediend.
Het instructieboekje beschrijft het als volgt:
Uw motorfiets is voorzien van een deelintegraal-remsysteem.
Bij dit remsysteem worden met de remhendel de voor- en achterrem geactiveerd. Het rempedaal werkt alleen op de achterrem.
Het BMW Motorrad Integral ABS past de remkrachtverdeling tussen voor- en achterwielrem tijdens het remmen aan de belading van de motorfiets aan.


Bij de R1150RT (met ABS) waren remhendel en rempedaal gekoppeld (volledig geïntegreerd remsysteem), wat alleen remmen met de achterrem (bijvoorbeeld in een bocht) onmogelijk maakte.
 
Laatst bewerkt:
Uw motorfiets is voorzien van een deelintegraal-remsysteem.
Bij dit remsysteem worden met de remhendel de voor- en achterrem geactiveerd. Het rempedaal werkt alleen op de achterrem.
Het BMW Motorrad Integral ABS past de remkrachtverdeling tussen voor- en achterwielrem tijdens het remmen aan de belading van de motorfiets aan.


Dank ! dit wist ik niet, ik heb tot op heden nog steeds gewoon lichtelijk met de achterrem geremd en wat harder met de voorrem, ik ga dit bij mijn volgende rit eens even in de praktijk brengen!.
 
Ik de handleiding eens doorgelezen. Kom ik de hoogste-afstelling van de koplamp tegen. Ik zoeken en zoeken. Bedenk ik opeens dat er af fabriek Xenon koplampen op zitten_O-
 
Ik de handleiding eens doorgelezen. Kom ik de hoogste-afstelling van de koplamp tegen. Ik zoeken en zoeken. Bedenk ik opeens dat er af fabriek Xenon koplampen op zitten_O-
Xenon is voor de RT's geen fabriekstandaard hoor, maar halogeen.
Tot en met de R1200RT-DOHC zit er een draaiknop op het dashboard voor hoogte verstelling van de koplamp.
 
Da’s bijzonder...

Nee hoor.

De pré-DOHC fietsen hadden geen draaiknop voor verstelling van de koplamp. Echter wel een 'pieletje' ergens verstopt in de kuip om het ding met 1 klik hoger, dan wel lager te zetten.

Bij de DOHC modellen zat/zit er wel een hoogte-verstel-draaiknop.
 
Maar ik heb in ieder geval Xenon verlichting Dan heb je die afstelknop ook niet nodig. Dat stelt zich zelf in (toch?)
 
Wat is het nu?
Ja, wat een armoe op zo'n oer R1200RT:
1619196775448.png

Ergens dus een piefje wat je in twee standen kunt zetten.
Op de R1150RT zat dus nog wel die draaiknop (die bij de DOHC weer terug kwam) en er zat een schroef (net zo onbereikbaar) voor de basis instelling. Die basis instelling voor zoiets als met de draaiknop in de middenstand de koplamphoogte goed instellen, zodat je met die knop de fijnregeling hoger of lager kan maken.
Bij de oer R1200RT lijkt dat hetgeen dat piefje bediend ook een stelschroef is (er zit een zeskant kop op volgens het plaatje) voor de basis instelling: dus piefje op normale belading en met de schroef de juiste hoogte instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan