BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verhaaltje.....zie RT draadje
F261C25F-306D-405A-A174-9E8A9185555E.jpeg
5FE51373-6D92-44AD-9A07-C2FE4500F242.jpeg
 
Mooie kleur of niet?
Is die kleur belangrijk voor je ?
als je m niet leuk vind : niet nemen. er zijn vast wel gele, groene of rode (die gaan harder) te vinden...
Maar... ik zou er geen punt van maken: het gaat om het RIJDEN, niet het Posen.. toch ?
Alstie maar lekker rijdt.. Gaan!

(Zet een gele helm op, en plak wat reflectortape achterop de koffers, voor de zicht...
Wellicht zelfs wat diagonaal aan de zijkant, dan geven sommige koekblikken wat meer respect...)

nah, vooruit, ff patsen dan..
ik heb 3 jr en 180K km op een Grijze ST gereden, Grijs ja!
En dan hoor je, in het duits ...
"Ach, ein Achthundertchen.. schönes Motorrad, jah, schön, schön...
Wir haben auch eine, jah... Fur die Frau".
(en ik had er net 13.000 km opzitten Via Belgrado, Tallinn en Sofia, ik moest stilletjes lachen, gewoon laten praten, hij herkende de vignettes niet eens.....)

Die _Grijze_ F800ST was een van de Beste, Leukste, dingen die ik ooit gekocht heb.
(niet omdatie zo degelijk was, maar gewoon vreselijk Lekker op gereden, heel europa door, ondanks de kleur)
 
Vandaag de eerste ca 350 km op de teller geplakt. Lekker gespeeld met de AAC. Wat een leuke techniek zeg.
Aangekomen bij huize Roloo wachtte me een prima onthaal. Nieuw model vrouw, koffie met appelgebak en slagroom en bakkie soep toe. Na een praatje weer rusig terug getuft. Wel even de bijna 6000 rpm aangetikt. Wel, dan loopt ie al te hard voor het rijbewijs.
Beetje verder wegwijs geworden in de digitale wereld. Mooie opties genoeg gevonden. Display is werkelijk een feestje.
FABC844C-D667-4695-8C22-27E79D8A33CF.jpeg
 
Nee hoor, accu doet het prima. Ik heb idd mijn zadel(s) over gezet op de nieuwe. Wunderlich zadel zit mi net wat beter en ik ze passen gewoon incl. verwarming. En ze zijn best aan de prijs, dus heb ik ze eraf gehaald.

Mbt de Hyperpro stuurdemper: Die is gewoon iets beter en instelbaar. Minder weerstand dus iets prettiger sturen. Die heb ik dus net als de grip puppies over laten zetten.

Ben tot nu toe tevreden over de navigatie app. Werkt prima en geeft op de “ halve display modus” een duidelijk beeld.
 
Is die kleur belangrijk voor je ?
als je m niet leuk vind : niet nemen. er zijn vast wel gele, groene of rode (die gaan harder) te vinden...
Maar... ik zou er geen punt van maken: het gaat om het RIJDEN, niet het Posen.. toch ?
Alstie maar lekker rijdt.. Gaan!

(Zet een gele helm op, en plak wat reflectortape achterop de koffers, voor de zicht...
Wellicht zelfs wat diagonaal aan de zijkant, dan geven sommige koekblikken wat meer respect...)

nah, vooruit, ff patsen dan..
ik heb 3 jr en 180K km op een Grijze ST gereden, Grijs ja!
En dan hoor je, in het duits ...
"Ach, ein Achthundertchen.. schönes Motorrad, jah, schön, schön...
Wir haben auch eine, jah... Fur die Frau".
(en ik had er net 13.000 km opzitten Via Belgrado, Tallinn en Sofia, ik moest stilletjes lachen, gewoon laten praten, hij herkende de vignettes niet eens.....)

Die _Grijze_ F800ST was een van de Beste, Leukste, dingen die ik ooit gekocht heb.
(niet omdatie zo degelijk was, maar gewoon vreselijk Lekker op gereden, heel europa door, ondanks de kleur)
hahaha nee hoor, mij gaat het ook om het rijden. Al is ie geel, groen, paars of roze (alhoewel......)

Ben ook blij met mijn kleur........
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-03-01-20-38-20-99.jpg
    Screenshot_2021-03-01-20-38-20-99.jpg
    233,9 KB · Weergaven: 17
Vraagje aan de kenners: ik heb een principe afspraak staan om volgende week woensdag mijn R1100RT te laten voorzien van nieuw schoeisel in de vorm van een set Metzeler Roadtec Z6 banden. Kosten inclusief wieldemontage, montage, balanceren, verwijderingsbijdrage en ventiel bedragen Eur 225,- incl BTW.

Heeft er iemand ervaring met de Metzeler banden, dan hoor ik het graag. En de prijs, goed of niet?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de kenners: ik heb een principe afspraak staan om volgende week woensdag mijn R1100RT te laten voorzien van nieuw schoeisel in de vorm van een set Metzeler Roadtec Z6 banden. Kosten inclusief wieldemontage, montage, balanceren, verwijderingsbijdrage en ventiel bedragen Eur 225,- incl BTW.

Heeft er iemand ervaring met de Metzeler banden, dan hoor ik het graag. En de prijs, goed of niet?


Ik zou lekker voor de Dunlop RoadsmaRT 3 gaan..., doen het onder ongeveer elke fiets 'helemaal als de brandweer...:Y '..., en..., Dunlop heeft deze maand een cashback actie op een setje Dunloppen.
 
Laatst bewerkt:
Die _Grijze_ F800ST was een van de Beste, Leukste, dingen die ik ooit gekocht heb.
(niet omdatie zo degelijk was, maar gewoon vreselijk Lekker op gereden, heel europa door, ondanks de kleur)

Had vorig jaar nog zo'n fiets in de (bedrijfs)voorraad, en dat rijdt inderdaad best oké.
Lekker lichtvoetige motoren !

Deze had er een bescheiden bijna 90.000 op staan (ingeruild op een vrij verse, ernstig mooi blauwe F800GT)


i-3mCkvhQ-L.jpg


i-kh3bbKm-L.jpg


i-6k5BLfT-L.jpg


i-5KMNb4s-L.jpg
 
@...Ron... Geweldig zo'n ST: mooiere, simpeler kuiplijnen dan de GT. Deze is nog Simpel en Degelijk.
Mooie kleurstelling heeft deze ook.
Origineel blok ?
Achterste lager wel vervangen ?
Originele Dynamo er nog in ?

Die oorspronkelijke panniers zijn trouwens wat klein (kunnen "openhangen", maar dat is geen gezicht)

De Kuip vd GT lubberde uit en brak veel eerder af op de bouten dan die van de ST, het GT plastic was groter in oppervlak, maar dunner. en bv het extra gewicht van een Garmin ML390 en de extra druk van een opzetruitje was al te veel voor dat GT-plastic...
het plastic van de ST brak uiteindelijk wel: bij 183.000 vier er een paneel af, doorgevreten op de bouten, en toen was het echt tijd voor een nieuwe. zie het F800 draadje omstreeks Maart 2017.

Ach, ik zit nu op Big-Bulky-BeRTa... is wel heel comfoRTabel hooRT.
Ik had altijd al een voorkeuRT voor "Stevig" boven supeRTslank.
Eens kijken of ze zondeRT veel kleerscheuRTen de 180.000 haalt. Gaat tot nu toe goed. we zijn bij 51.000.
 
@...Ron... Geweldig zo'n ST: mooiere, simpeler kuiplijnen dan de GT. Deze is nog Simpel en Degelijk.
Mooie kleurstelling heeft deze ook.

Nou..., de GT vond ik anders ook een fraaie fiets.
Zeker in het geleverde blauw ! :Y

Voor de niet kenner, lijkt het op dezelfde motor, zo'n GT als 'n ST..., maar rijdt wel (iets) anders, want een iets langere wielbasis, het blok loopt (iets) anders, en de zithouding is (iets) anders.


i-ZLbrswV-L.jpg


i-FmLfMQh-L.jpg


i-chfDkGn-L.jpg


i-7BwTnR3-L.jpg




Origineel blok ?

Ja hoor... :)

Achterste lager wel vervangen ?

Nee, al een keer vervangen.
Factuur van aanwezig.

Originele Dynamo er nog in ?

Nee, eerst een keer gerepareerd, aansluitend vervangen voor een verbeterd exemplaar.
Facturen van aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Eens kijken of ze zondeRT veel kleerscheuRTen de 180.000 haalt. Gaat tot nu toe goed. we zijn bij 51.000.

Neem anders even contact op met 'collega' Wobbert..., zijn RT is van 2011, nieuw gekocht, en ik geloof dat hij inmiddels die fiets richting de 300.000 kilometers stuuRT...
 
Nou..., de GT vond ik anders ook een fraaie fiets.
...
Bijzonder aan het schermpje is de brandstof meter die bij 1/2 begint en dan terug loopt naar 0:
1620456503795.png

Op deze foto staan de streepjes op 1/2, wat betekend dat de tank ergens tussen helemaal en halfvol is.
Vanaf halfvol gaan de streepjes terug lopen naar 0.
 
Is schijnsel op de foto..., 1/2 is ook echt de aanduiding voor 'nog half vol', hoewel anderen dat zullen opvatten als 'shit, alweer half leeg'... :/
De tankstreepjes-aangeef-digitaal-dinges is dus, zonder 'last' te hebben van het schijnsel, dubbel zo groot... :Y
 
Laatst bewerkt:
ok, dank voor de antwoorden.

En die halfvolle tank: ja, dat is een eigenschap van die meter: begint pas te lopen bij half (-vol of -leeg). het went snel.
hier staat de arrow-up ook nog aan, dus er zit meer dan 1/2 in, volgens de computer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan