BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
altijd leuk, misschien ff een goeie plek afspreken? geen idee waar iedereen ongeveer vandaan komt, ff polletje ofzo?
Moeten we zeker doen. Even ergens in het midden van ons land. Hopenlijk over paar weken ook wat beter weer. Afspreken kan mi wel op dit draadje.
Als Jeroen nu even snel zijn vlieg speeltje monteert, testen we die gelijk even uit :)
 
Moeten we zeker doen. Even ergens in het midden van ons land. Hopenlijk over paar weken ook wat beter weer. Afspreken kan mi wel op dit draadje.
Als Jeroen nu even snel zijn vlieg speeltje monteert, testen we die gelijk even uit :)
En ...Ron... die een paar koffers vult laat vullen met versnaperingen :t
 
Laatst bewerkt:
Gewoon even een plaatje 😉
Die ietwat vrouwelijke lijnen blijven me wel bekoren.
De R1100RT is wat dat betreft al geslaagd, de R1150RT is nog een tikkie verfijnder.
Of zoiets:
1621159057148.png
 
...toen vrouwlief een 'zekere leeftijd' op haar conto kon schrijven, een luxe verwen-ding voor 2 aan booRT van die schuit geregeld.

Met een fijne kamer met uitzicht. Met een overheerlijk verwen diner, en de volgende ochtend een meer dan luxe, en vooral zeldzaam uitgebreid buffet ontbijt.

...ons had ff zo'n soort van luxe Titanic moment..., zonder dan het aansluitende zinken... :/



i-NfZBPNv-L.jpg


i-tmHkwfm-L.jpg


i-nBkWq48-L.jpg


i-bDS2sMQ-L.jpg


i-bWbDNRs-L.jpg


i-FcBSmgh-L.jpg


i-QBMTzGC-L.jpg


i-6gkh7QP-L.jpg



...de bus zonk trouwens ook niet ; hoezeer ze hun best ook deden... :/

i-F3BdbHH-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
...toen vrouwlief een 'zekere leeftijd' op haar conto kon schrijven, een luxe verwen-ding voor 2 aan booRT van die schuit geregeld.

Met een fijne kamer met uitzicht. Met een overheerlijk verwen diner, en de volgende ochtend een meer dan luxe, en vooral zeldzaam uitgebreid buffet ontbijt.

...ons had ff zo'n soort van luxe Titanic moment..., zonder dan het aansluitende zinken... :/
Hollandsch glorie *D
M'n grootvader heeft er nog aan geschilderd en salaris voor ingeleverd.
Deze heeft een ere plaats in mijn "kantoor":
IMG_E1938.JPG

Excuses voor de rare hoek, dat was tegen te veel spiegelingen.
RDM waar de ss Rotterdam is gebouwd was de werf aan "de overkant".
Mijn hart en veel voetstappen liggen hier, ooit de trots van Schiedam, die hangt ook op het "kantoor":
IMG_E1939.JPG
 
HemelvaaRTdag. Tegen alle weersverwachtingen in, toch zomaar (in het relatieve Noorden v/h land) mooi weer.
Wel vrij veel wind, maar droog, en een graad of 17.

FF een mooi moment om de nieuwe helmen (en handschoenen) uit te testen.
Vrouwlief ook nog haar nieuwe Büse motorpak, maar omdat ik daar verder nix mee te maken heb, kan ik daar nix over vertellen... :+

Ik heb begrepen dat het ding goed zit.

De reden van de (ook weer relatieve...) budget HJC helmen is simpel. De vorige BMW helmen waren duur, de kwaliteit was ook niet geweldig (lijmlagen bij voeringen die al gauw los lieten...), en die dingen maakten bij mij een pokkeherrie. En de vizieren sloten niet lekker. Wat je ook stelde aan die dingen, ze bleven fluit-tonen produceren.

En omdat ze dus vrij prijzig waren, blijf je er maar tegen een soort van wil en dank mee rijden... :/ :/

Daarom de HJC's..., niet te duur, en dan kun je al gauw denken van 'na 2 seizoenen (ofzo) koop ik weer us wat nieuws'.

De 'droge test' was in ieder geval goed. Lekker strak op het bolletje, en enorm geluiddempend.

Nu dan de echte test.

En..., verbluffend weinig lawaai met het vizier helemaal dicht. Ook wel prettig is die zonne-bril dinges die je uit kunt schuiven (en ondanks dat vind ik een donker vizier toch altijd mooi staan in een helm..., duszzzzzzzzzz... ;) )

Maar..., toch vrij veel geluid ergens om de oren. Met vizier open of dicht maakte dat geluid totaal geen verschil !!
En dat is gek !

Deed ik mijn hoofd iets naar achteren, dan was het geluid weg.
Deed ik mijn hoofd iets naar voren, dan was het geluid weg.

Maar (voor mij....) normaal zittend, gelijk weer dat geluid... :/

En dan foemel je wat rond op die helm, je vraagt vrouwlief of zijn dat ook heeft (ze gaf aan van 'nee'...), en dan kom je tot de ontdekking dat het geluid weg komt van dat schuifje boven op de helm, waarmee je de schedelventilatie kunt activeren.

Hmmm..., en dan kom je ook tot de conclusie dat het schuifje open of dicht, geen enkele meer- of minderwaarde geeft aan die voornoemde ventilatie !

Maar ik legde een vinger op die schuif, en het geluid was ook in 1 klap weg !
Vinger omhoog. Geluid weer terug.
Vinger op het schuifje. Geluid weer weg.

...toch raar dat je een vinger moet amputeren, om die dan boven op de helm te plakken, om het ding stil te krijgen... :/

De conclusie onderweg dus al gemaakt. Dat schuifje wordt afgesloten. En dan kun je dat doen door het hele ding vol te blaffen met zwarte PolyMax kit..., om het daarna nooit meer verwijderd te krijgen..., en daarom de boel eerst maar us (als probeersel...) afgeplakt met een stukje dakgoot-reparatie-plak-spul.

...zal mij benieuwen... :Y

Ziet er van bovenaf niet uit, maar..., het doel heiligt de middelen... :Y


HemelvaaRT-helmen-test-toer..., eerste stop in Drenthe, voor zwaRTe koffie, en een kaiserbroodje met ham/kaas/uienmarmelade (home made) :

i-pmsDxSb-L.jpg


i-gwWmp88-L.jpg


i-h4tk6gx-L.jpg


i-sTN77c3-L.jpg


i-XSvwf96-L.jpg


i-QBxhFNs-L.jpg




Aansluitend door geboxerd, via allerlei leuke bochtige binnenwegen, naar het altijd drukke Termunten en Termunterzijl.
O.a. ook bekend van de gebakken visjes.

En Termunten dan via een (oer...) oude vorm van navigeren..., dus nog met zo'n los doosje.
Een doosje boven tellers die nog rond zijn.

Old-skool zeg maar.
Wellicht zijn er nog sommige mensen die dat systeem ook nog wel kennen... :/

En dan zonder dat er muziek of zoiets vulgairs als een bel-actie van 1 of andere dwaas tussendoor komt... :+


i-7bWZG47-L.jpg


i-HwFNpX4-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
.

Na thuiskomst ; mijn HJC modificatie uitgevoerd.
Dat schuifje afgedicht.

Toch bijzonder dat zo'n dingetje zo'n dof lawaai kan veroorzaken.

Ook wel bijzonder was, dat het geen zier uitmaakte hoe de ruit van de motor stond. Hoog, laag, heel hoog, heel laag..., dat doffe geluid bleef gewoon hetzelfde ! :/


i-Q8QTLwW-L.jpg


i-9F4xBbT-L.jpg


i-PTxLkr3-L.jpg
 
HemelvaaRTdag. Tegen alle weersverwachtingen in, toch zomaar (in het relatieve Noorden v/h land) zomaar mooi weer.
Wel vrij veel wind, maar droog, en een graad of 17.

FF een mooi moment om de nieuwe helmen (en handschoenen) uit te testen.
Vrouwlief ook nog haar nieuwe Büse motorpak, maar omdat ik daar verder nix mee te maken heb, kan ik daar nix over vertellen... :+

Ik heb begrepen dat het ding goed zit.

De reden van de (ook weer relatieve...) budget HJC helmen is simpel. De vorige BMW helmen waren duur, de kwaliteit was ook niet geweldig (lijmlagen bij voeringen die al gauw los lieten...), en die dingen maakten bij mij een pokkeherrie. En de vizieren sloten niet lekker. Wat je ook stelde aan die dingen, ze bleven fluit-tonen produceren.

En omdat ze dus vrij prijzig waren, blijf je er maar tegen een soort van wil en dank mee rijden... :/ :/

Daarom de HJC's..., niet te duur, en dan kun je al gauw denken van 'na 2 seizoenen (ofzo) koop ik weer us wat nieuws'.

De 'droge test' was in ieder geval goed. Lekker strak op het bolletje, en enorm geluiddempend.

Nu dan de echte test.

En..., verbluffend weinig lawaai met het vizier helemaal dicht. Ook wel prettig is die zonne-bril dinges die je uit kunt schuiven (en ondanks dat vind ik een donker vizier toch altijd mooi staan in een helm..., duszzzzzzzzzz... ;) )

Maar..., toch vrij veel geluid ergens om de oren. Met vizier open of dicht maakte dat geluid totaal geen verschil !!
En dat is gek !

Deed ik mijn hoofd iets naar achteren, dan was het geluid weg.
Deed ik mijn hoofd iets naar voren, dan was het geluid weg.

Maar (voor mij....) normaal zittend, gelijk weer dat geluid... :/

En dan foemel je wat rond op die helm, je vraagt vrouwlief of zijn dat ook heeft (ze gaf aan van 'nee'...), en dan kom je tot de ontdekking dat het geluid weg komt van dat schuifje boven op de helm, waarmee je de schedelventilatie kunt activeren.

Hmmm..., en dan kom je ook tot de conclusie dat het schuifje open of dicht, geen enkele meer- of minderwaarde geeft aan die voornoemde ventilatie !

Maar ik legde een vinger op die schuif, en het geluid was ook in 1 klap weg !
Vinger omhoog. Geluid weer terug.
Vinger op het schuifje. Geluid weer weg.

...toch raar dat je een vinger moet amputeren, om die dan boven op de helm te plakken, om het ding stil te krijgen... :/

De conclusie onderweg dus al gemaakt. Dat schuifje wordt afgesloten. En dan kun je dat doen door het hele ding vol te blaffen met zwarte PolyMax kit..., om het daarna nooit meer verwijderd te krijgen..., en daarom de boel eerst maar us (als probeersel...) afgeplakt met een stukje dakgoot-reparatie-plak-spul.

...zal mij benieuwen... :Y

Ziet er van bovenaf niet uit, maar..., het doel heiligt de middelen... :Y

HemelvaaRT-helmen-test-toer..., eerste stop in Drenthe, voor zwaRT koffie, en een kaiserbroodje met ham/kaas/uienmarmelade (home made) :

Aansluitend door geboxerd, via allerlei leuke bochtige binnenwegen, naar het altijd drukke Termunten en Termunterzijl.
O.a. ook bekend van de gebakken visjes.

En Termunten dan via een (oer...) oude vorm van navigeren..., dus nog met zo'n los doosje.
Een doosje boven tellers die nog rond zijn.

Old-skool zeg maar.

Zonder dat er muziek of een bel-actie van 1 of andere dwaas tussendoor komt... :+
En dan zet ons de verkeersregels maar naar eigen hand?
1621165117000.png
 
En dan zet ons de verkeersregels maar naar eigen hand?
Bekijk bijlage 1633020

Ja hoor ; niets menselijks is ons vreemd... :N

Maar ff zonder gekheid..., er stond op dat boRT niet dat er niet geparkeeRT mocht worden daar.
En wel daarom staat de PolaRT op die plek.

...wel natuurlijk weer 1 zo'n zeurzak die, met een rauwe biefstuk om zijn noten gebonden en zittend op zo'n reesfiets, liep te mopperen..., want die gasten zijn ook echt altijd van mening dat ze toevallig bijvoorbeeld net de Giro d'Drenthe moeten rijden, op het moment dat ik de toerplof ergens (daar in Drenthe) parkeer... :/
 
Ik moet zeggen: hilarisch verteld Ron!

Qua PletterPet ervaringen:

2B6C6AC2-6A50-47C0-95B3-6F4ADEC35715.jpeg

Ons is toefje teleurgesteld in de Anti Besla Functie van de Toch Niet Echt Budget Helm SchubeRTh C4, en nu komt ie: Pro!

Pinlock na 1 jaar en 2 maanden uit gefunctioneerd...
 
Ik lees het al, ik hou het nog even bij m'n ondertussen oude Shoei Neotec 1.
Ik moet zeggen: hilarisch verteld Ron!

Qua PletterPet ervaringen:


Ons is toefje teleurgesteld in de Anti Besla Functie van de Toch Niet Echt Budget Helm SchubeRTh C4, en nu komt ie: Pro!

Pinlock na 1 jaar en 2 maanden uit gefunctioneerd...
Dat de pinlock zo dramtisch slecht werkt ligt toch echt aan de afdichting, welke heel nauwkeurig luistert.
Na de reis Noordkaap in 2017 kwam ik ook terug met was klachten over lakkage rond het vizier en vocht in de pinlock: bij de lokale motor juwelier, (waar ik helm nog motor gekocht had) vroeg ik naar een nieuw vizier met pinlock, de man achter de balie gromde en bromde wat, griste de helm uit m'n handen, peuterde het scherm en de pinlock uit de helm, poetste binnenkant vizier en pinlock met een zeer zachte lap, knutselde wat aan de pinlock-pins, wipte de pinlock er in, plaatste het vizier terug, stelde in de scharnieren wat bij en zond mij heen. Wat later heb ik ook die antie asem strip binnen in de helm gezet. We zijn nu in 2021, na de graties service heeft de helm geen klachten meer opgeleverd.
 
Heb ook die pin-lock mogelijkheid in de (budget) HJC.
Althans..., het vizier biedt deze mogelijkheid.

Maar..., omdat ik graag van de (vaak zinloze...) details ben, ben ik van mening dat zo'n anti-fog schermpje tegen het normale vizier aan 'geplakt' geen porem is...

...het heeft dan al gauw iets weg van zo'n brilletje met jampotglazen, ofzo.




zdhfoesdwjfeoughasdpojgffordioieng-t898if.jpg




En daarom : wel de mogelijkheid tot pin-locken, maar ik maak er geen gebruik van.


.
 
...ja..., ik dacht van, ik geef die knappeRT ook us ff een podium... :Y

Weet je ook wat ze er zelf van vindt ?
 
Heb ook die pin-lock mogelijkheid in de (budget) HJC.
Althans..., het vizier biedt deze mogelijkheid.

Maar..., omdat ik graag van de (vaak zinloze...) details ben, ben ik van mening dat zo'n anti-fog schermpje tegen het normale vizier aan 'geplakt' geen porem is...

...het heeft dan al gauw iets weg van zo'n brilletje met jampotglazen, ofzo.

En daarom : wel de mogelijkheid tot pin-locken, maar ik maak er geen gebruik van.
Ik wil de pinlock toch niet als onzin bestempelen, mits het ding goed geplaatst is!
Bij Neerlands druilerig weer ontwaar ik in mijn ooghoeken soms een beslagen visier buiten de pinlock (de pinlock zit overigens niet in mijn normale gezichtveld).
In de pinlock beslaat het niet, soms een toefje asem op de pinlock als ik de voorgevel dicht hou bij stilstand, maar daar helpt het asem schotje weer enigzins.
Verder de ventilatie gaten van de helm open: voor, boven en achter zodat de vochtige adem lucht tijdens het rijden wordt afgevoerd.

Het asem schotje ziet U hier:
1621269401840.png
 
'K zeg ook niet dat het onzin is, maar..., mocht het dan Neerlands druilerig zijn, dan pak is sowieso niet de brommeRT... :N

...moet ik toevallig (verder) weg bij dat sooRT van weer, dan neem ik wel iets met 4 wielen ; waar trouwens ook geen pin-lock aan de voorruit zit... :+

.
 
'K zeg ook niet dat het onzin is, maar..., mocht het dan Neerlands druilerig zijn, dan pak is sowieso niet de brommeRT... :N

...moet ik toevallig (verder) weg bij dat sooRT van weer, dan neem ik wel iets met 4 wielen ; waar trouwens ook geen pin-lock aan de voorruit zit... :+

.
Als ik die gewoonte zou gaan bezigen, bestaat er de 50% kans dat menig auto bezitter zich daar niet in kan vinden daar het startpunt van mijn reis dan op ongeveer zo’n 50 km van mijn eigen auto bevindt en ik derhalve mijn toevlucht zou moeten zoeken tot een koekblik op 4 wielen binnen graai afstand en voorzien van een andere eigenaar dan Yours Truly.... Maar goed. Alsof het me dan lukken zou, mijzelf wederrechtelijk toegang verschaffen tot een dergelijk auto laat staan aan de praat krijgen valt, wellicht tot grote opluchting van voornoemde automobiel eigenaren (die binnen het dichtste graai bereik zijn overigens voorzien van het niet bepaald onopvallende KonMar kleurschema), nog maar zeer te bezien.... Onvoldoende opgelet hoe McGyver dat in die serie voor elkander wist te krijgen....
 
Ik lees het al, ik hou het nog even bij m'n ondertussen oude Shoei Neotec 1.

Dat de pinlock zo dramtisch slecht werkt ligt toch echt aan de afdichting, welke heel nauwkeurig luistert.
Na de reis Noordkaap in 2017 kwam ik ook terug met was klachten over lakkage rond het vizier en vocht in de pinlock: bij de lokale motor juwelier, (waar ik helm nog motor gekocht had) vroeg ik naar een nieuw vizier met pinlock, de man achter de balie gromde en bromde wat, griste de helm uit m'n handen, peuterde het scherm en de pinlock uit de helm, poetste binnenkant vizier en pinlock met een zeer zachte lap, knutselde wat aan de pinlock-pins, wipte de pinlock er in, plaatste het vizier terug, stelde in de scharnieren wat bij en zond mij heen. Wat later heb ik ook die antie asem strip binnen in de helm gezet. We zijn nu in 2021, na de graties service heeft de helm geen klachten meer opgeleverd.
Had je deze lokale motor juwelier, niets kunnen geven dan voor deze goede service? In mijn huidige HJC helm met pinlock nooit problemen gehad wat betreft lekkage pinlock. Ook in vorige HJC helm niet. Het goed monteren is wel een klusje wat ik bij de verkoper heb laten doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan