BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
1) nee, in het specifieke geval van de Sportboxer is het antwooRT niet zo moeilijk.
Aan de andere kant..., ik heb ook een klopboor-machine liggen..., en die gebruik ik ook soms jaren niet... ;)





1) nee, een motor is voor mij niet hetzelfde als een koffiezetmachine, of koekenpan, of magnetron..., dat soort dingen hebben nul emotionele waarde..., bij een motor ligt dat toch zeker anders (alleen al een fijn poetsdoekje over het zacht glooiende plaatwerk halen kan al gauw leiden tot iets van innerlijke tevredenheid).

Onschatbaar is dan ook lichtelijk 'te veel van het goede', maar innerlijke tevredenheid is ook een groot goed.





1) Simpel.
Een vergelijkbare staat nergens te koop.






Dat heb ik in 2015 geprobeeRT.
Deze specifieke motor in de verkoop gedaan.

En naast een stapel radicaal zinloze reacties, was er iemand uit het Limburgse land zomaar enthousiast.
En hij onderneemt de reis naar 'hier'.

Wij drinken koffie. Wij praten wat af.
Hebben het over details. En uiteindelijk komen wij tot een 1 overeenkomst (en 1 was ook genoeg...)

En schudden (vroeger... ; toen kon dat nog...) elkaars handen.

Een paar uur later een berichtje. Van deze meneer.
Hij was blij met de aankoop, en 'de deal' zou echt definitief rond worden als ik er nog een 150 euro vanaf zou doen... :/

Eh..., had ik iets gemist 'along the way...', ons waren toch al akkooRT ?!

En noem mij dan maar 'raar' ofzo, maar ik heb deze 'koper' het antwooRT gestuuRT dat voor hem deze Sportboxer NIET meer te koop was !
Ook simpel.

En ik heb hem het advies gegeven om op zoek te gaan naar een andere... :+

Dat heeft hij ook gedaan. Ik weet ook welke hij toen wel gekocht heeft. En ik weet dat hij het ding maar een paar weken gehad heeft.
Want 'het', of 'die' was het toch niet.




Of niet..., had in de jaren van lang geleden (bijvoorbeeld) een R90S gekocht..., en dan verliest zo'n ding door de jaren heen vanzelf, en logischerwijze aan waarde.
Of een Zündapp bromfiets. Of een Honda MB5 (of MT5).

Of een Kever (om een beetje in Uw richting te praten).
Terwijl die dingen van Zündapp tot aan R90S tegenwoordig toch beheurlijck aan de prijs zijn... :/

Of kijk naar mijn oude MINI..., ooit gekocht voor net onder de 14.000 gulden.
HEEL VEEL aan verbouwd, verbeterd, en vooral versneld, enz.enz.enz.

Nieuw gekocht in 1988.
Ingeruild voor een grotere familieauto in 1993.
Teruggevonden in 1996, en DIRECT terug gekocht.

Uiteindelijk in 2013 toch weer verkocht (en ik weet nog heel goed het bedrag...)
Eind 2019 heeft de koper van toen de MINI (toch) weer verkocht..., en voor bijna 4x het bedrag wat hij er in 2013 voor betaald heeft... :/

...en met maar iets van 3000 kilometer meer op de teller dan in 2013..., als in : stilstand kan lonen.
Tja, dat is niet 3x nee, dus houden tot een echte liefhebber zich aan de afspraak houd.
Sommige transacties hebben tijd nodig.
U zou het vreten van stroom nog kunnen voorkomen door de accu lader los te halen en de accu eruit te halen en deze accu een ander doel te geven. Dan vreet het ding niets behalve plek, en als er aan plek geen gebrek is maakt dat ook niet uit.

Over kever gesproken, gisteren reed ik op langs een kever op een aanhanger, de kever was antiek gemaakt met nep roestige look. Dan zie ik toch liever een baby blauwe of ouderwets (maar ondertussen weer modern) beige.
 
.

Rat Look wordt dat liefkozend genoemd..., vind er ook wel iets van... :Y

En dan met stiekem akelig fraaie techniek, en een dikke bromtol achterin... :Y :Y


https://www.google.com/search?q=bee...ULoRQKHcwWDIMQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=966

.
Mijn groot vader was schilder, één van zijn specialiteiten was het hout schilderen: een willekeurig metalen of betonnen opppervlak dusdanig schilderen dat het van hout leek te zijn, of zelfs opgebouwd uit houten panelen.
Zijn andere specialiteit was aanbrengen van bladgoud.
 
...aangezien een RT dezer dagen ongeveer helemaal van plastic is..., moet je wel een serieus engelengeduld ontwikkelen om er achter te komen of het ding überhaupt wil gaan corroderen... :+
 
...aangezien een RT dezer dagen ongeveer helemaal van plastic is..., moet je wel een serieus engelengeduld ontwikkelen om er achter te komen of het ding überhaupt wil gaan corroderen... :+
Mijn motor staat het hele jaar door buiten, met of zonder hoes.
Er roest weinig aan, wat boutkoppen die ietwat bruin vertonen, dat is het.
 
Wat jammer nou dat ik morgen ochtend in de simulator moet acteren. Per R1250RT naar Schiphol-Oost. Wat roeiers langs de N201 wat aanmoedigen.

Veel plezier samen!
 
Jeroen. Dat is toch je 3e band achter.
ik heb nu af fabriek er Metzlers onder liggen. Vind het stuurgedrag erg lichtvoetig. Ze komen er in de test bij Motorplus als beste uit. Ben benieuwd hoe de slijtage is.
Correct. Eerste band, af fabriek, hield het 11k vol. Was daar niet overmatig enthousiast over. Vervangen door Pirelli Angel GT 2. Dik tevreden. Bandje achter lek bij 24k. Dus na 13k rollen. Qua timing had die spijker beroerder gekund denk ik. Nu een Metselaar achter. Qua lichtvoetigheid denk ik dat ik dat pas ervaren zal als het voorste slofje er een keertje is. Misschien moet ik Roelof nog eens vragen waar dat rubber nou blijft.... haast heb ik er weer niet mee. De mix GT 2 voor (in de winter van heur bestaan) en de jeugdige nieuwe Metselaar telg achter rijdt eigenlijk verassend prettig. Ook in de nattigheid (ben wel blij dat die hemelse douchekraan gister avond is dicht gedraaid, ben wel klaar met de nattigheid).

Wat ik wel ff graag extra wil delen: dat Option 719 bruine zadel, dat zit dus echt fan-tas-tisch! Doet niet onder voor mijn oude Corbin (die met Sidney vertrokken is, past nl niet op de 1250). 25k gezeten inmiddels. Fijnste BrommeRT ever tussen twee haakjes...
 
Laatst bewerkt:
Wat een toeval in Maurik gezien en gesproken. Mooie fiets. Tot Kesteren nog ff achter je aan geslingerd gezellig. Moeten we vaker doen.
 
Wat een toeval in Maurik gezien en gesproken. Mooie fiets. Tot Kesteren nog ff achter je aan geslingerd gezellig. Moeten we vaker doen.
Ja. Was erg leuk jullie even kort te zien / spreken. Toch maar eens afspreken voor een bakkie en babbeltje onderweg. Wellicht ergens meet en greet doen, zeker nu vakanties nog mislopen
 
Ja. Was erg leuk jullie even kort te zien / spreken. Toch maar eens afspreken voor een bakkie en babbeltje onderweg. Wellicht ergens meet en greet doen, zeker nu vakanties nog mislopen
Wat dat betreft ben ik dan denk ik nog wat hardleers... eergisteren mailtje van Cor en Don gehad: Kos gaat niet door, helaas. Maarrrrr: we kunnen we naar Zakynthos, over krek 14 dagen. Gaan we toch maar ff proberen. Concullegae van Cor en Don ook maar beetje steunen in deze moeilijke tijden.

Ik heb gister me suf gezwaaid. Geheel per ongeluk ook naar broeder Ootje, niet omdat ie met zijn RT of zijspan on tour was, meer omdat ie met zijn cabriolet tussen een kudde motorrijders zat.
Bericht van VH te A, mijn Inbalanced Tyre Operation (Metselaer van 1k oud achter en Engeltje Grote Toertjes van 14k voor) kan eerdaags veranderd worden in Semi Balanced Tyre Operation (Metselaer voor en achter, waarbij ik hoop dat die voor er dan wel met 0k ervaring op geschroefd wordt, vandaar “semi balanced”.

Met de pinlock moet ik nog in de weer, wel slim als ik dat komende week ga proberen, lukt het mij niet, dan mogen ze het in Wierden gaan proberen.

Knoop pak heb ik nog niet doorgehakt... Neig vooralsnog wel naar die Poseidon, maar ga zeker de Street Guard ook proberen. Klitterband en woon-werk is geen gelukkige combi... drukknoopjes prima oplossing.
 
Knoop pak heb ik nog niet doorgehakt... Neig vooralsnog wel naar die Poseidon, maar ga zeker de Street Guard ook proberen. Klitterband en woon-werk is geen gelukkige combi... drukknoopjes prima oplossing.

Jeroen,

Ik heb een (goretex) jas van Dane, niks geen geknoei met klitteband gewoon 2 ritsen als overlap sluiting.
Jas reeds 4 jaar in gebruik (keurig waterdicht) en bevalt prima.
 
Knoop pak heb ik nog niet doorgehakt... Neig vooralsnog wel naar die Poseidon, maar ga zeker de Street Guard ook proberen. Klitterband en woon-werk is geen gelukkige combi... drukknoopjes prima oplossing.

Jeroen,

Ik heb een (goretex) jas van Dane, niks geen geknoei met klitteband gewoon 2 ritsen als overlap sluiting.
Jas reeds 4 jaar in gebruik (keurig waterdicht) en bevalt prima.
Heb ik ook de pro uitvoering bevalt prima.
 
...mocht het nodig zijn, dan gaat over het Büse motorkostuum (en ook dat zou al waterbestendig moeten zijn) een regenpak van de HEMA...

...een jaar of 11 geleden gekocht voor 25 euro... :Y

Al talloze malen (vorige week nog ; i.v.m Het Grote Vaccineren in het naburige Meppelse, en voor dus die 13 km enkele reis de e-bike gepakt...) zowel op de trap-, als op de boxerfiets.

En al die tijd al prima waterdicht... :+

En op 2-wielervakanties (...U weet wel..., zoiets gebeurde vroeger nog wel eens...) heeft o.a. dat anti-nat-pak een vast plekje in de tanktas.


https://www.hema.nl/kind/jongenskle...genpak-voor-volwassenen-blauw-1000009302.html
 
Laatst bewerkt:
...mocht het nodig zijn, dan gaat over het Büse motorkostuum (en ook dat zou al waterbestendig moeten zijn) een regenpak van de HEMA...

...een jaar of 11 geleden gekocht voor 25 euro... :Y

Al talloze malen (vorige week nog ; i.v.m Het Grote Vaccineren in het naburige Meppelse, en voor dus die 13 km enkele reis de e-bike gepakt...) zowel op de trap-, als op de boxerfiets.

En al die tijd al prima waterdicht... :+

En op 2-wielervakanties (...U weet wel..., zoiets gebeurde vroeger nog wel eens...) heeft o.a. dat anti-nat-pak een vast plekje in de tanktas.


https://www.hema.nl/kind/jongenskle...genpak-voor-volwassenen-blauw-1000009302.html
Heb dat ook wel eens gedaan. Vindt het wel onhandig want: als het niet regent, dan koelt het ook niet heel best. En: voor de zekerheid dan maar Bij Twijfel bij vertrek dat Hema regenpak aan doen want wellicht komt er nattigheid. Onderweg ding ff op de vluchtstrook om Hema Anti Nat laag over het motor pak te prutsen is het alternatief voor “Voor De Zekerheid Standaard Aan Bij Neerslag Kans Van Meer Dan 50%”, echt aanlokkelijk vindt ik dat ook niet.
Dus als ze bestaan: goede waterdichte pakken waar je niet in zweet bij normale temperaturen en die het een jaartje of 4 / 80k km vol weten te houden, dan ben ik zeker bereid daar een paar Hema pakken aan budget op stuk te slaan. Om wille van comfoRT en Gemak.
 
Onderweg ding ff op de vluchtstrook om Hema Anti Nat laag over het motor pak te prutsen is het alternatief voor “Voor De Zekerheid Standaard Aan Bij Neerslag Kans Van Meer Dan 50%”, echt aanlokkelijk vindt ik dat ook niet.

...hebben 2x ervaren ; 1x in Zwitserland, toen ons onderweg was vanuit het Duitse Todtnau (Zwarte Woud), naar het Franse Laurac-en-Vivarais (Ardèche).

Net voorbij Genève werd het weer toch wel vervelend..., en dan moet je nog een heel eind... :/ :/

En idd onder een viaduct gestopt, die 'wet-suits' aan getrokken, en verder gereden..., en het weer werd er vooral NIET beter op... ('n rit van 622 kilometers...)



i-Nv3gnKC-L.jpg





ztoen.JPG




En een keer zijn we gestopt in België. Het was toen ook eigenlijk veel te gek om überhaubt nog op een motor te klimmen..., maar..., je bent onderweg naar huis, en je moet nog 'een paar' kilometers. De auto's reden op dat moment ook niet veel harder dan amper 50 op de snelweg..., want ons wel de kans gaf om stug links te blijven rijden, omdat je dan tenminste nog IETS kon zien, en iets minder last had van spray... :/ :/



i-qjjVBJK-L.jpg




Ook wel bijzonder..., we komen een keer uit het buitenland, en het is al donker. En net voorbij Maatstricht doen we een kopje (slappe...) koffie bij een tankstation. Het is koud, en we moeten nog een 'zuchtje'.

We rollen de fiets onder zo'n groot afdak, lopen naar binnen (de pomp-afreken-figuur zat inmiddels al achter veiligheidsglas, zo laat was het al...), en doen dus die koffie.

Lopen we na een minuut of wat weer naar buiten, en ik denk..., ben ik nou gek, of hoor ik nou regen op dat grote platte dak van die overkapping..., en verhip zeg..., de regen kwam met bakken uit de lucht !!... :/

...terwijl het 6 minuten daarvoor nog kurkdroog was... :/ :/


Toen is ook ff de regenjas aan gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan