Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tja, dat is niet 3x nee, dus houden tot een echte liefhebber zich aan de afspraak houd.1) nee, in het specifieke geval van de Sportboxer is het antwooRT niet zo moeilijk.
Aan de andere kant..., ik heb ook een klopboor-machine liggen..., en die gebruik ik ook soms jaren niet...
1) nee, een motor is voor mij niet hetzelfde als een koffiezetmachine, of koekenpan, of magnetron..., dat soort dingen hebben nul emotionele waarde..., bij een motor ligt dat toch zeker anders (alleen al een fijn poetsdoekje over het zacht glooiende plaatwerk halen kan al gauw leiden tot iets van innerlijke tevredenheid).
Onschatbaar is dan ook lichtelijk 'te veel van het goede', maar innerlijke tevredenheid is ook een groot goed.
1) Simpel.
Een vergelijkbare staat nergens te koop.
Dat heb ik in 2015 geprobeeRT.
Deze specifieke motor in de verkoop gedaan.
En naast een stapel radicaal zinloze reacties, was er iemand uit het Limburgse land zomaar enthousiast.
En hij onderneemt de reis naar 'hier'.
Wij drinken koffie. Wij praten wat af.
Hebben het over details. En uiteindelijk komen wij tot een 1 overeenkomst (en 1 was ook genoeg...)
En schudden (vroeger... ; toen kon dat nog...) elkaars handen.
Een paar uur later een berichtje. Van deze meneer.
Hij was blij met de aankoop, en 'de deal' zou echt definitief rond worden als ik er nog een 150 euro vanaf zou doen...
Eh..., had ik iets gemist 'along the way...', ons waren toch al akkooRT ?!
En noem mij dan maar 'raar' ofzo, maar ik heb deze 'koper' het antwooRT gestuuRT dat voor hem deze Sportboxer NIET meer te koop was !
Ook simpel.
En ik heb hem het advies gegeven om op zoek te gaan naar een andere...
Dat heeft hij ook gedaan. Ik weet ook welke hij toen wel gekocht heeft. En ik weet dat hij het ding maar een paar weken gehad heeft.
Want 'het', of 'die' was het toch niet.
Of niet..., had in de jaren van lang geleden (bijvoorbeeld) een R90S gekocht..., en dan verliest zo'n ding door de jaren heen vanzelf, en logischerwijze aan waarde.
Of een Zündapp bromfiets. Of een Honda MB5 (of MT5).
Of een Kever (om een beetje in Uw richting te praten).
Terwijl die dingen van Zündapp tot aan R90S tegenwoordig toch beheurlijck aan de prijs zijn...
Of kijk naar mijn oude MINI..., ooit gekocht voor net onder de 14.000 gulden.
HEEL VEEL aan verbouwd, verbeterd, en vooral versneld, enz.enz.enz.
Nieuw gekocht in 1988.
Ingeruild voor een grotere familieauto in 1993.
Teruggevonden in 1996, en DIRECT terug gekocht.
Uiteindelijk in 2013 toch weer verkocht (en ik weet nog heel goed het bedrag...)
Eind 2019 heeft de koper van toen de MINI (toch) weer verkocht..., en voor bijna 4x het bedrag wat hij er in 2013 voor betaald heeft...
...en met maar iets van 3000 kilometer meer op de teller dan in 2013..., als in : stilstand kan lonen.
Mijn groot vader was schilder, één van zijn specialiteiten was het hout schilderen: een willekeurig metalen of betonnen opppervlak dusdanig schilderen dat het van hout leek te zijn, of zelfs opgebouwd uit houten panelen..
Rat Look wordt dat liefkozend genoemd..., vind er ook wel iets van...
En dan met stiekem akelig fraaie techniek, en een dikke bromtol achterin...
https://www.google.com/search?q=bee...ULoRQKHcwWDIMQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1920&bih=966
.
Mijn motor staat het hele jaar door buiten, met of zonder hoes....aangezien een RT dezer dagen ongeveer helemaal van plastic is..., moet je wel een serieus engelengeduld ontwikkelen om er achter te komen of het ding überhaupt wil gaan corroderen...
hahah wordt druk daar aan de amerfoortse weg morgen/ Daar start om 10:00 ook al een rit
Correct. Eerste band, af fabriek, hield het 11k vol. Was daar niet overmatig enthousiast over. Vervangen door Pirelli Angel GT 2. Dik tevreden. Bandje achter lek bij 24k. Dus na 13k rollen. Qua timing had die spijker beroerder gekund denk ik. Nu een Metselaar achter. Qua lichtvoetigheid denk ik dat ik dat pas ervaren zal als het voorste slofje er een keertje is. Misschien moet ik Roelof nog eens vragen waar dat rubber nou blijft.... haast heb ik er weer niet mee. De mix GT 2 voor (in de winter van heur bestaan) en de jeugdige nieuwe Metselaar telg achter rijdt eigenlijk verassend prettig. Ook in de nattigheid (ben wel blij dat die hemelse douchekraan gister avond is dicht gedraaid, ben wel klaar met de nattigheid).Jeroen. Dat is toch je 3e band achter.
ik heb nu af fabriek er Metzlers onder liggen. Vind het stuurgedrag erg lichtvoetig. Ze komen er in de test bij Motorplus als beste uit. Ben benieuwd hoe de slijtage is.
Ja. Was erg leuk jullie even kort te zien / spreken. Toch maar eens afspreken voor een bakkie en babbeltje onderweg. Wellicht ergens meet en greet doen, zeker nu vakanties nog mislopenWat een toeval in Maurik gezien en gesproken. Mooie fiets. Tot Kesteren nog ff achter je aan geslingerd gezellig. Moeten we vaker doen.
Wat dat betreft ben ik dan denk ik nog wat hardleers... eergisteren mailtje van Cor en Don gehad: Kos gaat niet door, helaas. Maarrrrr: we kunnen we naar Zakynthos, over krek 14 dagen. Gaan we toch maar ff proberen. Concullegae van Cor en Don ook maar beetje steunen in deze moeilijke tijden.Ja. Was erg leuk jullie even kort te zien / spreken. Toch maar eens afspreken voor een bakkie en babbeltje onderweg. Wellicht ergens meet en greet doen, zeker nu vakanties nog mislopen
Heb ik ook de pro uitvoering bevalt prima.Knoop pak heb ik nog niet doorgehakt... Neig vooralsnog wel naar die Poseidon, maar ga zeker de Street Guard ook proberen. Klitterband en woon-werk is geen gelukkige combi... drukknoopjes prima oplossing.
Jeroen,
Ik heb een (goretex) jas van Dane, niks geen geknoei met klitteband gewoon 2 ritsen als overlap sluiting.
Jas reeds 4 jaar in gebruik (keurig waterdicht) en bevalt prima.
Welke Pro uitvoering Jan?Heb ik ook de pro uitvoering bevalt prima.
Heb dat ook wel eens gedaan. Vindt het wel onhandig want: als het niet regent, dan koelt het ook niet heel best. En: voor de zekerheid dan maar Bij Twijfel bij vertrek dat Hema regenpak aan doen want wellicht komt er nattigheid. Onderweg ding ff op de vluchtstrook om Hema Anti Nat laag over het motor pak te prutsen is het alternatief voor “Voor De Zekerheid Standaard Aan Bij Neerslag Kans Van Meer Dan 50%”, echt aanlokkelijk vindt ik dat ook niet....mocht het nodig zijn, dan gaat over het Büse motorkostuum (en ook dat zou al waterbestendig moeten zijn) een regenpak van de HEMA...
...een jaar of 11 geleden gekocht voor 25 euro...
Al talloze malen (vorige week nog ; i.v.m Het Grote Vaccineren in het naburige Meppelse, en voor dus die 13 km enkele reis de e-bike gepakt...) zowel op de trap-, als op de boxerfiets.
En al die tijd al prima waterdicht...
En op 2-wielervakanties (...U weet wel..., zoiets gebeurde vroeger nog wel eens...) heeft o.a. dat anti-nat-pak een vast plekje in de tanktas.
https://www.hema.nl/kind/jongenskle...genpak-voor-volwassenen-blauw-1000009302.html
Onderweg ding ff op de vluchtstrook om Hema Anti Nat laag over het motor pak te prutsen is het alternatief voor “Voor De Zekerheid Standaard Aan Bij Neerslag Kans Van Meer Dan 50%”, echt aanlokkelijk vindt ik dat ook niet.