BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op Des Heeren website kun je met een account aanpassingen en correcties op de kaarten aangeven die dan na goedkeur verwerkt zouden worden. Ik heb er een paar honderd correcties van plekken in de buurt op aangegeven. Kortom, de moderne navigatie is een hulpmiddel, boerenverstand blijft noodzakelijk.

Nog 2 voorbeeldjes.
Ik had wat routes door het Sauerland gemaakt..., en wat denk je.

Eerste deel van de route..., Garmin gaf toch echt echt een dooRlopende weg aan..., het bleek na het storten van tonnen aarde, een dooDlopende geworden... :/

...en ja, U ziet het goed..., die wildebras van een Henk (die RT-er van die gravelrit van hierboven...) achter Uw verhalenverteller... :/



i-VDZJtpn-L.jpg




Zelfde dag ; een kilometer of wat verderop. Ook dit zou volgens de Garmin een normale doorlopende route zijn. Maar..., een bord helemaal aan het begin van de route vertelde ons wel dat het vooral voor trekkers (...en Unimoggen...) zou zijn.

Maar..., ons natuurlijk blind op die Garmin vertrouwen..., en die 'weg' maar nemen.
Ook allemaal niet zo spannend, want je hoeft er ook niet met een gangetje van 120 overheen tenslotte.

...maar..., toch van deze en gene wat gemopper (achteraf)... -O--O-



i-KSFsjn8-L.jpg
 
Enfin. Oostenrijkse neef van mij. Geeft jaaaaren af op BMW boxers. Want: lelijk. Paar jaar terug tochtje gedaan. Ik voor met de Dee0oHaaCee, hij achter me aan op de R1200RS 1.0.

Koopt ie toch een dik jaar terug een R1250RS. Gave fiets. Vinnik zelf ook.

Zegt ie laatst: die 1250 RT van jou, hoe bevalt ie?

Sinds een week of wat heeft ie nu een R1250RT Breedbeeld TV Edition. Met verlaagd Wunderlich zadel.

Hij vindt het geweldig. Grappig toch?
Verstandige neef
 
Vergeet je bijna Het Hoogte Punt vd rit. Die Strammer Max bij die wazige Horror Film hut In The Middle of Nowhere. Dat we daar levend weg gekomen zijn is of een kleine vergissing van die massa moordenaar van een uitbater dan wel dom geluk 🤣
Zeer duistere plek idd. Deed mij denken aan de film Deliverance....
 
Nog 2 voorbeeldjes.
Ik had wat routes door het Sauerland gemaakt..., en wat denk je.

Eerste deel van de route..., Garmin gaf toch echt echt een dooRlopende weg aan..., het bleek na het storten van tonnen aarde, een dooDlopende geworden... :/

...en ja, U ziet het goed..., die wildebras van een Henk (die RT-er van die gravelrit van hierboven...) achter Uw verhalenverteller... :/



i-VDZJtpn-L.jpg




Zelfde dag ; een kilometer of wat verderop. Ook dit zou volgens de Garmin een normale doorlopende route zijn. Maar..., een bord helemaal aan het begin van de route vertelde ons wel dat het vooral voor trekkers (...en Unimoggen...) zou zijn.

Maar..., ons natuurlijk blind op die Garmin vertrouwen..., en die 'weg' maar nemen.
Ook allemaal niet zo spannend, want je hoeft er ook niet met een gangetje van 120 overheen tenslotte.

...maar..., toch van deze en gene wat gemopper (achteraf)... -O--O-



i-KSFsjn8-L.jpg
Wij hebben ons toen wel vermaeckt. Mocht u menen van ons geklaeg te hebben vernomen, dan was dat zeer zeker niet zo bedoeld. Als ik iets geleerd heb na wat jaartjes Sauerland / Eiffel: niet te plannen. Er gaat altijd wel ergens iets dicht of er blijkt bamboe de strijd met asfalt gewonnen te hebben (u gelooft het niet, toch was het zo). Onderdeel vd fun. Toch?
 
@dirkie996 : Dank voor verslag.

en eens met @...Ron... : ik heb denk ik ook nog liever het Classic Dash, met "analoge" klokken en een smart display ertussen.
Toerental en ook Speed horen "rond" te gaan, vinnik.

Over Breeedbeeld gesproken, ik weet toevallig dat @MeanYellowBoy een adaptor heeft om een iPad op de RT te monteren.
Hierbij eens vragen hoe dat bevalt.

Verder ben ik van mening dat de Navi Zonder Telefoon moet werken.
ik wil niet nog meer afh worden van mn zgn slimme telefoon..
(waarvan bovendien bij intensief gebruik de battery snel leeg gaat...)
 
@dirkie996 : Dank voor verslag.

en eens met @...Ron... : ik heb denk ik ook nog liever het Classic Dash, met "analoge" klokken en een smart display ertussen.
Toerental en ook Speed horen "rond" te gaan, vinnik.

Over Breeedbeeld gesproken, ik weet toevallig dat @MeanYellowBoy een adaptor heeft om een iPad op de RT te monteren.
Hierbij eens vragen hoe dat bevalt.

Verder ben ik van mening dat de Navi Zonder Telefoon moet werken.
ik wil niet nog meer afh worden van mn zgn slimme telefoon..
(waarvan bovendien bij intensief gebruik de battery snel leeg gaat...)
Wat betreft dashboard mag het van mij best digtiaal, maar dan wel met wat keuze vrijheid met verschillende indelingen of thema's en door de gebruiker in te delen.
Wat betreft Navigatie ben ik het eens hoor, Android en iOS (zeker na een zoveelste update) kunnen heel makellijk de navigatie en het contact met je breedbeeld TV verstoren. De enige link naar je telefoon zou een mobiele data verbinding mogen zijn (door de gebruiker in- of uit te schakelen) voor weer- of verkeer updates en misschien (op aanvraag) kaart updates.
Dat oplaad vak is leuk, maar de grotere telefoons passen er niet in, daarbij hou ik de telefoon liever in een jaszak dan opgesloten in de motor.
BMW maakt het erg ingewikkeld met zowel BlueTooth als Wifi.
Ik heb het vaker gezegd: veel liever zou ik dan ondersteuning voor Carplay en Android-Auto zien, dat werkt en wordt door Apple en Google ondersteund.
 
Vandaag erg happy met de BMW navigatie app. Had, om te testen, een route rechtstreeks in de App op mijn telefoon gemaakt. Ik moet zeggen dat ie zeer goed gelukt is. Heerlijk ritje met vrouwlief gemaakt. Onderweg een hapje op een terrasje en even een stop bij de dealeRT om iets op te halen. Daar stond een prachtige tweeling.

Grappig. In de smalle straatjes van Amerongen kwam de BMW E30 club de Ford RS club tegen. Oud versus nieuw. Mooi
29E7F350-AFFE-4541-BA07-1CB838A82212.jpeg
1F026001-503D-481B-967F-1DEC60337D29.jpeg
 
Misschien iets voor de R1200RT LC rijders, een voorspatbord verlenger van MachineArt-Moto.
Deze kun je monteren zonder gaatjes te boren voor schroeven.
Voor € 25,- kan hij opgehaald worden in Heemskerk.

386FEF6B-FA5C-4267-9827-DE3DE80F1E4A.jpeg
 
@dirkie996 : Dank voor verslag.

en eens met @...Ron... : ik heb denk ik ook nog liever het Classic Dash, met "analoge" klokken en een smart display ertussen.
Toerental en ook Speed horen "rond" te gaan, vinnik.

Over Breeedbeeld gesproken, ik weet toevallig dat @MeanYellowBoy een adaptor heeft om een iPad op de RT te monteren.
Hierbij eens vragen hoe dat bevalt.

Verder ben ik van mening dat de Navi Zonder Telefoon moet werken.
ik wil niet nog meer afh worden van mn zgn slimme telefoon..
(waarvan bovendien bij intensief gebruik de battery snel leeg gaat...)
Dat werkt top, alles duidelijk overzichtelijk en ik klik hem er altijd af als ik weg loop. In de koffer deponeren en geen centje pijn. Adapter is RAM Mount bal op een wunderlinq geschroeft en dan een x-grip voor de tablet.

Die wunderlinq werkt ook best leuk, beetje data inzichtelijk maken van die machine.
 
Bedankt voor de foto's. Ze zijn met een update bezig bij BMW. Wat ik begreep zou dat in september gebeuren. Zal waarschijnlijk via App gaan en mogelijk anders via dealer. Afwachten dus. Ben benieuwd.
Je zou ook voor een Wunderlinq kunnen gaan, dan heb je hem dus echt pal voor je, op de plek van de orginele houder.
 
Verleden week bij de dealeRT gezien. Politie uitvoering van de breed beeld RT met bevestigingsbeugel boven "t display met daaop de navi 6. Dit was wel 'n Belgische uitvoering. Jammer genoeg vergeten 'n foto van te nemen, maar ik vond de oplossing niet slecht. Ikzelf zou daarbij dan wel de Zümo XT plaatsen. Eerst afwachten, of er nog updates komen voor de app.
 
Jammer genoeg vergeten 'n foto van te nemen, maar ik vond de oplossing niet slecht.

FF op de link klikken, en je ziet de foto's die je vergeten bent te nemen... :+




prt.jpg
 
Volgens bepaalde lieden tappen we hier alleen uit "de oude doosch", maar ik heb vanmiddag gewoon echt motor gereden.
De meeste vaderlandse motorrijders hadden blijkbaar wat anders te doen (iets met toer de fiets, of formule één of voetbal of achtertuin), het was akelig rustig met motorrijders. Wel de nodige zondagsrijders en links- of middenbaan plakkers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan