BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Familie Grönemeyer, varend in een grijze U-Boot, in de omgeving van La Rochelle... :+





Sorry..., moest ik ff aan denken toen ik 'Larochette' las... :+






La Rochelle ; been there, done that... :Y


.
Onderzeeërs, hier eentje die bij Wilton Fijenoord gebouwd is voor Taiwan:
5DB0037A-DB6C-4590-B81A-05EC96065385.jpeg

Het begeleidingsvaartuig Poseidon:
A45947CB-A51F-47E1-ACCC-211A92D8D20E.jpeg

En daarmee is door politieke onwil het doek voor de werf gevallen.
 
Familie Grönemeyer, varend in een grijze U-Boot, in de omgeving van La Rochelle... :+





Sorry..., moest ik ff aan denken toen ik 'Larochette' las... :+






La Rochelle ; been there, done that... :Y


.
Heb de film gezien en daarna het boek gelezen, indrukwekkend verhaal nu eens belicht van de andere kant.
 
Familie Grönemeyer, varend in een grijze U-Boot, in de omgeving van La Rochelle... :+





Sorry..., moest ik ff aan denken toen ik 'Larochette' las... :+






La Rochelle ; been there, done that... :Y


.
Zit er nog eens naar te kijken, WWII was in alle opzichten bizar, deze cijfertjes bevestigen dat alleen maar:
U96 van het type VIIC, van dat type in totaal 568 gebouwd gedurende een periode van 6 jaar en verspreid over zo'n 18 scheepswerven.
Dan hebben we het alleen nog maar over 1 type onderzeeër.
Bron.
 
Ik kijk met belangstelling naar het soort van programma's dat over de bouw van 'dingen' gaat in WO2..., zoals die 'Huppeldepup Megastructures'.
En als je dan idd voorbij ziet komen hoeveel materiaal er overal en nergens geplaatst is..., dat is ECHT bizar... :/

Vijf U-Bootbasissen werden in Frankrijk aangelegd door de Duitse bezetter; in Brest, St Nazaire, Bordeaux, La Pallice en Lorient.
De basis van Lorient was de grootste.



Of wat te denken van zoiets als 'Schwerer Gustav' (ook bekend onder de naam 'Dora')... :/ :/
Ook zo'n bizar groot iets...
 
Iets als vele handen maken veel werk. Mijn vader was uiteindelijk na een tussenstop in kamp Amersfoort ook gedwongen zijn handen te leveren, licht werk is het nooit geworden bij IG Farben en later bij de deutsche bahn. Mijn vader heeft het overleefd, waarna het ruim 20 jaar heeft geduurd voor hij weer een stap in Duitsland wilde zetten.
Laten we met ons allen blijven proberen dat soort ellende als gevolg van een door het volk gekozen populist te voorkomen.
 
i-sWRrJV5-XL.jpg




...dichterbij met de PolaRT ben ik niet geweest / kon ik (bijna) niet komen... :+





Ander 'item' uit 'die tijd', dat is Batterij Fiemel. Bij een groot publiek totaal onbekend, maar toch echt te vinden in ons landje, en onderdeel van die enorme Atlantikwall. Fiemel vind je net naast Termunten/Termunterzijl.

Vorig jaar als doel van een toeRTje gedaan.


i-hb7568x-XL.jpg


i-r7SLqvD-XL.jpg


i-b7PtDff-XL.jpg




.
 
Laatst bewerkt:
...voor de diverse weetjes, want deze bunkers zitten tenslotte deels onder het hotel, zie ook : Hotel zum Türken ...


(begin van dit jaar nog weer verkocht).
 
Bekijk bijlage 1654345

Gaat prima dat dichterbij komen..........

Ik heb ook nog 1.5 jaar mogen meewerken aan de bouw van o.a. de Walrus en de Zeeleeuw op de RDM. Ja, ten tijde van de brand. Niet mijn fout overigens :P ;) *O*
In die tijd liep ik daar ook rond, op de RDM. De proefvaart van de Zeeleeuw met vertrek vanaf de RDM heb ik meegemaakt. Overigens heb ik ook de proefvaart van de laatste uit de serie, de Bruinvis, meegemaakt. En daarna nog een aantal jaar operationeel op zo'n ding gevaren.

De 3-cilinder onderzeeboot op de foto bij het Marine-musem heb ik ook met mijn kinderen bezocht. Die wilden toen ze klein waren toch wel eens weten waar papa's interesse voor onderzeeboten vandaan kwam. Met de K100 met zijspan daar geweest, en een nachtje gekampeerd in Den Helder.
De tijd vliegt........
 
Een goede vriend van mij wil zijn 1200 RT verkopen. Deze bmw is uit 2011 en heeft ruim 37k gereden.
Hij vroeg mij wat een reele prijs zou kunnen zijn maar ik ben niet zo thuis in deze vraag..
Hier zit veel meer kennis...
Mogelijk dat hier wat suggeties komen..
Alvast bedankt
 
Een goede vriend van mij wil zijn 1200 RT verkopen. Deze bmw is uit 2011 en heeft ruim 37k gereden.
Hij vroeg mij wat een reele prijs zou kunnen zijn maar ik ben niet zo thuis in deze vraag..
Hier zit veel meer kennis...
Mogelijk dat hier wat suggeties komen..
Alvast bedankt
Hangt helemaal van de km stand en onderhoud status af.
Complete onderhoud historie en onderhoud bij de BMW Motorrad dealer is een pre.
Ik zie verkoop prijzen tussen EUR 8000 en EUR 11000, zoek op "R1200RT 2011" en je ziet van alles voorbij komen.
 
Mogelijk dat hier wat suggeties komen..
Alvast bedankt




Voorbeeldje ; hou er wel rekening mee dat dit verkoop-vraagprijzen voor een 'klaargemaakte' motorfiets.
De particuliere vraagprijs zal in het verlengde daarvan significant lager mogen zijn.

En het e.e.a. hangt dan ook af van 'goed gebruikt', een 'sloper', tot 'aan nieuwstaat'..., onderhoudhistorie, af fabriek opties, enz.enz.
Zit er onderhoud aan te komen (40.000 beurt), of is dat net gedaan.

Oorspronkelijk NL, import.

...nou ja, dat sooRT dingen dus...

Maar een vaste 'en-zo-moet-het-worden' is er dus niet.
De markt dicteeRT eigenlijk min of meer.

...als geen hond een bepaald type motor wil, dan kan het ding er nog net zo mooi bij staan, maar dat beïnvloedt dan wel prijs. Datzelfde geldt voor aantallen..., staan er veel van te koop, dan drukt dat weer de verkoop-vraag-prijs, dan wel de inkoopprijs.

Wil de goede vriend de hoofdprijs, dan zal hij er met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid iets langer mee blijven 'leuren'.

Wil de goede vriend geen Marktplaats geneuzel-aan-de-deur, op vage proefrijders, dan is de koRTste klap om 'gewoon' de motor aan 'de handel' aan te bieden. Het te ontvangen bedrag gaat dan uiteraard lager zijn dan wellicht vooraf gehoopt, maar..., je bent er van af, en er ontstaat achteraf geen gezeur.

...tis allemaal niet zo moeilijk hoor Dirk... :+
 
Heb het zelf (in mijn particuliere tijd) ooit een keer een R80RT te koop gehad.
Ik heb aansluitend contact met 1 of andere gast uit Noord-Holland, en op een goede dag komt die clown op bezoek (...je raadt nu al waar het verhaal naar toe gaat...)

Hij diverse 'oeh's, en aah's', en hij weg op het ding.

Komt hij na dik 30 (!!!) minuten terug, parkeeRT de 80, geeft de sleutels, en bedankt voor de 'proefrit'.
En voegt de legendarische woorden daar aan toe : '...nou weet ik eindelijk hoe zo'n motor rijdt, ik heb dat eigenlijk altijd al wel willen weten...'


Ik : :$:?B|:X


Hij had 0 intentie om de motor te kopen..., niet voor de rit, en niet na de rit...



i-gL7Mjhk-XL.jpg
 
Tja Ron....genoemde argumenten zijn duidelijk.
Hij gaat zijn vraagprijs hier baseren.
In zijn zoektocht ziet hij prijzen voorbij komen van gemiddeld 9,5k...afhankelijk van genoemde argumenten...
Ik heb hem bijgesproken en veel
Wijsheid gewenst.....
 
Grappig. Twee mensen die in die tijd op de RDM liepen. Laat ik daar nu ook gelopen hebben. Wij ( lees EE) waren daar toen de huis electro boer. De onderzeebootlift en het bordes in de onderzeeboot hal aldaar waren onderdeel van ons werk.
Ik heb de glazen koffiepot van de bedrijfsbrandweer nog gebroken door en iets op te laten vallen tijdens werkzaamheden aldaar :(
 
Ik heb hem bijgesproken en veel
Wijsheid gewenst

...heb nog ff gedacht om die RT bij gebleken geschiktheid, en bij wederzijdse overeenstemming, toe te voegen aan (hier) de bedrijfsvoorraad. Maar toen dacht ik ook van '...als die man vlot & gemakkelijk van zijn motor af had gewild, dan had hij het ding al wel bij zijn plaatselijke (ofzo) Motorjuwelier ingeleverd...'
 
Zaterdag & vandaag nog iemand op bezoek gehad voor die 750 die ik nog heb staan.
Man kwam zaterdag ff kijken, en terwijl hij uit zijn oto stapt dacht ik al van 'dat wordt 'm niet !'

Maar je bent netjes, en dat gooi je zo'n man niet gelijk voor de (grote) voeten...
Net z'n rijbewijs, en op zoek naar een fietsje voor niet te veel, maar wel netjes enzo.

Boomlange gast, en op een afstand al te zien dat de weegschaal onder hem met gemak 3 cijfers voor de komma laat zien... :+

We praten wat, en hij neemt plaats op de 750..., en dat is dan ook weer geen gezicht !
Die motor is nog een beetje old-skool, dus de voetsteunen zitten relatief best hoog, de zitpositie is licht voorover, en het zadel is op comfort bedacht.

Mag ik woensdag (gisteren) komen proefrijden...?

Dus ik nog van '...ben je niet te groot voor die motor..., zou een GS(A) niet wat meer iets voor je zijn...?!'

Hij : dat is een BMW...???

Ik : yep... :Y :Y
Ik : of een RT...?!

Een RT vond hij echter op voorhand helemaal nix, want dat was alleen maar groot (...dat klopt, dat past dan ook beter bij je lengte..) en lomp (...hij moest eens weten...)

Gister de man hier. Helmpje mee. Jasje aan.
Motor stond al buiten, en hij weg.

KwaRTieRTje later..., en ik hoor het sonore geluid van de 4 pitter.
Man komt binnen, en zegt van '...dit wordt 'm niet hoor...!'

...ik heb nu al iets last van de polsen..., ik denk dat die motor toch te klein voor mij is..
. :/


Ik : ja, dat wist ik zaterdag al...

Hij : ik heb gisteren ook op een 2008 Triumph Tiger gereden..., maar dat was 'm ook niet..., want die zat niet lekker. Het stuur vond ik te hoog...


Nou vind ik persoonlijk die serie Tiger's ook niet echt fraai, en ik heb er ook wel op gereden (rijdt best heel oké !), maar 1 ding weet ik zeker, en dat is dat deze meneer nog een lange weg te gaan heeft... :+ :+



Voor de aardigheid : Motorfreaks - Vergelijk: Allroads op hun paasbest - Pagina 7
 
Laatst bewerkt:
Voor mij zijn dit soort milieu verhaaltjes gewoon een smoesje.
Het gaat toch immers om maai geld uit te sparen.

Zo vind ik die stoplichten die op rood gaan als er niks aankomt ook zo’n onzin in een gemeente die het milieu hoog in het vaandel heeft staan. Dat afremmen en optrekken doet daar echt geen goed aan.
Behalve dan voor de range als je een Elektronisch Vehikel hebt die je in de One Pedal Drive Stand hebt staan. Het duurt wel langer voordat je er een keertje bent, maar doordat je het snelheidsregelingspedaal ("gaspedaal" is in dit verband wellicht een raar woord") los laat, kunnen de accu's zich even ontspannen en daarnaast wordt de kinetische energie die ze in de auto hebben gepompt, weer teruggeleverd aan de accu als potentiële energie. Hierdoor kan dit soort Start-Stop voortbewegen bij niet al te hoge snelheden tot een beduidend grotere range leiden dan vol continu exact dezelfde topsnelheid (die dus niet te hoog is in het geval je zo ver mogelijk wil met zo'n ding) hanteren. Maar goed. Op de motorfiets heb je er nix aan. Behalve dan de lol van het vlot optrekken als het weer eens groen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Ik gok dat in de 2e helft van 2023 er een R1300RT achter het rookgordijn vandaan geschoven woRT...

...net tegen de tijd dat de R1250RT een foutloos, en makkelijk te bedienen apparaat is geworden. Dus dan is het weer tijd voor iets nieuws, met kinderziektes, moeilijke menustructuren, terugroepacties, en alles dat normaal is bij een nieuw BMW Motorrad model... :+

Nou ben ik pas 26.000 km met mijn "Oer R1250RT" op pad, dus die van de eerste lichting. Er waren er een paar geloof ik die iets met tank dopje hadden of zo. Maar verders heb ik persoonlijk niets meegekregen van kinderziektes. Als je eenmaal gewend bent aan deze fiets waarbij best veel via het wonderwiel ingesteld wordt (bijvoorbeeld resetten van de dag teller, bips verwarming, hand vat verwarming enz enz), vinnik het gewoon een zeer praktisch te gebruiken fiets. Eigenlijk kan ik mijn ergernissen over de semi los geleverde navigator 6 niet koppelen aan de motoRT. Want het ding rijdt zonder die NavigatoRT net zo goed als met. Ergo. Het lijkt er op dat het BMW zomaar gelukt is een verse lichting RT variant in de markt te droppen zonder terugroep axies of anderszins gekkigheden. Maar, nogmaals, ik ben pas 2 jaar en 26.000 km onderweg. Wat niet is, kan nog komen. Hoeft van mij niet persé. Kinderziektes. Overigens zou ik die dan "Puberziektes" willen noemen. Na 2 jaar is bij een motoRT de kindertijd toch wel een beetje over of niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan