BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook zonde van het werk…..zijn zo weer vuil :)

Gisteren ritje. Een mederijder op een 2015 GS kreeg pech. Boel ging roken en achterwiel sloeg vast. Blauwe schijf, klauw muurvast.Uiteindelijk netjes bij iemand in de schuur gestald waar ie dinsdag door dealer opgehaald word.
 
...andersom meen ik dus iets te lezen van...; ik doe eigenlijk geen sikkepit aan mn auto..., maar als dan 2x per jaar die sleutelaars van de bandenwissel-Juwelier met hun jatten aan mijn machtig vieze velgen hebben gezeten, dan zien die lichtere vinger-handschoen-afdrukken er totaal niet uit, en dan 'moet ik verdorie wel' een keer de auto door de wasstraat jakkeren, om hun elegante verstoring van mijn zorgvuldig en serieus opgebouwde vuilpatroon te verwijderen, en moet ik overnieuw beginnen met het vuil maken...
:/ :/
Daarom zeg ik van : schrik nu niet... :+
Ik ben niet geschrokken :')
Mijn excuus is gebrek aan garazie of oprijlaan.
Bij huis staat de auto dan hier en dan daar, dichterbij of een straat verder in een publiek parkeervak en de motor op een platje in de voortuin.
Dat we een huis met voor- en achtertuin hebben ervaar ik al als een voorrecht.
De auto en motor hou ik redelijkerwijs schoon, in de auto vindt U geen sigaren peuken, broodzakjes, lege melkpakken, beschimmelde etensresten, hondenharen, of kerstboomnaalden van 3 jaar geleden.
De ooit in het vaderland gebruikelijke zaterdagse autowasbeurt sla ik over, ook de maandelijkse schiet er bij in. Hou het maar op elk kwartaal door de wasstraat met de auto en ook ongeveer elk kwartaal de tuinslang over de motor *D
 
Ook zonde van het werk…..zijn zo weer vuil :)

Gisteren ritje. Een mederijder op een 2015 GS kreeg pech. Boel ging roken en achterwiel sloeg vast. Blauwe schijf, klauw muurvast.Uiteindelijk netjes bij iemand in de schuur gestald waar ie dinsdag door dealer opgehaald word.
Had'ie er zelf aan lopen hannessen?
 
Ook zonde van het werk…..zijn zo weer vuil :)

Gisteren ritje. Een mederijder op een 2015 GS kreeg pech. Boel ging roken en achterwiel sloeg vast. Blauwe schijf, klauw muurvast.Uiteindelijk netjes bij iemand in de schuur gestald waar ie dinsdag door dealer opgehaald word.

...zit al in de naam van het product...

GaatStuk


:+
 
Het is een anti blokkeer systeem, geen auto brake system. Wel grijpt de achterrem aan bij licht voor remmen (of als je per ongeluk met je voet op het rempedaal 'leunt') en wordt heel snel heet. Remvloeistof heeft een kookpunt dat lager wordt naarmate de tijd verstrijkt, vnl door absorptie van water. Dan zet het uit en krijg je een 'runaway' situatie. Nu komt dit erg zelden voor geloof ik, er kan ook mechanisch iets mis zijn gegaan waardoor er iets aanliep op de schijf die dat traject in werking heeft gezet. Als je teveel achter remt in de bergen bvb, (maar niet continue) dan kan het zijn dat je opeens geen achterrem meer hebt door oververhitting. Tussendoor los je de rem dan wel waardoor het wiel niet vastloopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
het regelmatig " doen werken " van het systeem is heel goed , regelmatig een noodstop doen
Ben ik helemaal voor, maar wel bij gereduceerde snelheid :+

Ik zie het ook graag bij industriële systemen: noodstoppen als eerste testen voor je verdere functionaliteit gaat testen.
Test vervolgens ook gerust de noodstop onder normale bedrijfsomstandigheden.
Ook altijd interessant is een "blackout test" - voeding in één klap eraf (doe dat de eerste keer wel bij gereduceerde snelheid), en kijken of- en hoe de boel dan tot stilstand komt.
Als alles éénmaal stil staat en het zweet van je voorhoofd geveegd is komt de volgende uitdaging: zien hoe de boel weer opstart en kijken of je zonder trucendoos de boel weer in normaal bedrijf krijgt.

De blackout test zou ik met een motor op de snelweg niet adviseren, ik neem aan dat deze knop het onder alle omstandigheden gewoon doet:
1626688896251.png


Deze knop doet het niet boven een bepaalde snelheid:
1626688972791.png
 
Hallo beste mede-RT rijders,

wie kan mij aan een goed adres helpen voor een revisieset hoofdremcilinder voor, bestemd voor een R1100RT uit 1997?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Hallo beste mede-RT rijders,

wie kan mij aan een goed adres helpen voor een revisieset hoofdremcilinder voor, bestemd voor een R1100RT uit 1997?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik zou een complete gebruikte kopen...(bvb 'peulvrucht'stra in noord Nederland). Vaak komen de klachten na een revisie terug.
 
Enfin. Ik snap al de redenatie van jului hierboven wel. Dat echt niet het gansche land per elektriek zich vanaf morgen kan verplaatsen of de hutten per warmte pompen doen verwarmen. Daarom steekt ons op eigen oprit de stekkeRT in de Mach-E die van op ons platte dak een setje zonnepaneeltjes ter beschikking heeft om de accu te vullen, ook prettig want terugleveren aan het net schijnt maatschappelijk wel gewenst te zijn maar Stedin niet overal even lekker uit te komen. Dan kan die uitbundig opgewekte energie maar beter geconverteerd worden in potentieel rijplezier met zoon Mach-E (vernoemd naar een paard en een iconische V8 wier namen ik uit respect hier dus niet zal noemen).

Het zal mijn dommigheid zijn, maar ons kon nu nog leuk prijsje vangen voor de Kuch A. Ik gok zelf dat de waarde van benzine auto’s wat onder druk komt nu er door wat overstromingen een zekere urgentie bij het aanpakken van de opwarming der aarde lijkt te ontstaan in het publieke debat, iets waar politici gevoelig voor zijn. Dus gaan er zeer waarschijnlijk maatregelen komen die effect gaat hebben op het op fossiele brandstof voortbewegen en voertuigen die puur afhankelijk zijn van gedestilleerd fossiel sap, zeker die van de Niet Hybride Voertuig Varianten die doodleuk 8 liter euro de 100 km verstoken, waartoe ons Kuch A dus behoort.

Enfin Mach-E tot 2025 wegenbelasting vrij. Het rijdt magnifiek en zeer zeker sportiever dan de Kuch A. We gaan het allemaal wel meemaken.
 
Laatst bewerkt:
En dan is dat ootoo spul aan een stekker nog maar een marginaal verhaal vergeleken met deze Tsunami die over ons land raast:
ElektriekBakFiets.jpg

Recentelijk is onze Motor Parkeerplaats bij de simulator afdeling (niet dat overdekte kleine ding waar je met wat steken in komt, maar deze waar je dus met droog weer net wat sneller en makkelijker bent maar dan wel weer paar stappen meer moet lopen, maar lopen is goed voor de stappen telleRT niet waar?) gekaapt geraakt door fietsspul. Dat rechterding heb ik niet onderzocht of het wel van trap ondersteuning is voorzien, maar dat linker bak ding is dat zeer zeker wel. Wat me deed beseffen: in ons schattige Lage Vuursche (voorzien van pittige BioMassa voorraad in de omgeving) is tegenwoordig een overgrote meerderheid van de fietsen inmiddels voorzien van trap ondersteuning. Arme Stedin....
 
En dan is dat ootoo spul aan een stekker nog maar een marginaal verhaal vergeleken met deze Tsunami die over ons land raast:

Recentelijk is onze Motor Parkeerplaats bij de simulator afdeling (niet dat overdekte kleine ding waar je met wat steken in komt, maar deze waar je dus met droog weer net wat sneller en makkelijker bent maar dan wel weer paar stappen meer moet lopen, maar lopen is goed voor de stappen telleRT niet waar?) gekaapt geraakt door fietsspul. Dat rechterding heb ik niet onderzocht of het wel van trap ondersteuning is voorzien, maar dat linker bak ding is dat zeer zeker wel. Wat me deed beseffen: in ons schattige Lage Vuursche (voorzien van pittige BioMassa voorraad in de omgeving) is tegenwoordig een overgrote meerderheid van de fietsen inmiddels voorzien van trap ondersteuning. Arme Stedin....
Ja er zijn lieden die denken dat stroom vanzelf uit een stopcontact komt en dat afval verdwenen is zodra het niet meer zichtbaar is in het putje van je wasbak. Trapondersteuning is groen en varkens kunnen vliegen.
Er is ook volk dat dit deel van Nederland niet kent:
1626842764404.png
 
...zwaRT is leuk zolang het maar in de showroom blijft staan... :/



Ooit 1 maal een zwaRTe motor gehad..., en dan stond het ding er tippie-toppie bij, en dan na een halve dag buiten zag je op het glanzende plaatwerk overal 'stofjes'..., om gillend gek van te worden... :/

Gister volk hier een proefrit in een zwaRTe Up. Het ding staat in de hal met daarover een kleedje (tegen het stof).
Dus ding naar buiten, en mensen rijden 29,6 kilometer proef.

Na die amper 30 kilometers overal al weer stofjes... :/ :/

...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....
:o:o:o:o

Heb vorige week een zwarte auto gekocht.....
964f1950-58d9-4d38-bc24-bec7fda857d6.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan