BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stekkeRT ook sinds een paar maanden
IMG20200917143529~2.jpg

IMG20200917143521~2.jpg
 
Hoi Wouter, het is een electrische i-Pace van Jaguar. Het is dat deze toen in de pool stond bij mijn nieuwe werkgever anders was ik misschien voor de Polestar 2 gegaan, dat vind ik persoonlijk een mooiere auto.

Bekijk bijlage 1657445
Mits er een garage bij zit zou ik ze allebij doen, auto en huis.
De Polestar smoelt mooi, de Jag ook trouwens.
Ik heb ook wel eens een tweedehand auto uit de pool gehad in het pre-stekker-auto tijdperk. Na gedwongen verandering van werk niks meer pool maar een uit eigen zak betaalde auto.
 
Mits er een garage bij zit zou ik ze allebij doen, auto en huis.
De Polestar smoelt mooi, de Jag ook trouwens.
Ik heb ook wel eens een tweedehand auto uit de pool gehad in het pre-stekker-auto tijdperk. Na gedwongen verandering van werk niks meer pool maar een uit eigen zak betaalde auto.
Snap ik helemaal. Ik was ook echt niet van plan om de bijtelling hiervan te dragen. Gelukkig een werkgever die meedenkt en ter compensatie een groot gedeelte van de bijtelling voor zijn rekening neemt 👏
 
Claimen van het recht op vakantiereizen...

ik claim niets, maar het is wel lekker om Berta even uit te laten.
Ben nu ongeveer halverwege (zoekt kaartje...)

Iedereen die ik onderweg ontmoet is BLIJ dat er weer eens een physical meeting is.
het praat makkelijker, en er komen meer ideeen boven.
Daar kan geen vrijdagavond-zoom tegenop
(nog afgezien dat de informele zooms soms gedomineerd worden door de om 1930-uk-time reeds aangeschoten britten)

Soms lunch met 2, soms dinner met 10, en ook eens lekker alleen ergens rondsstruinen. vrijwel nergens maskers.
hoe meer ZuidOost je komt, hoe minder serieus, en hoe meer CT's (nonsense... americans or chinese trying to control us.. )
Maar goed, er zijn redelijk veel mensen met 1 of meer covid-slachtoffers in hun omgeving.. dus men weet dat het "a serious flu" is.
We hebben in ons circuit 1 covid dode (amerikaan, 50-er, ex-roker, ging heel snel) en 1 twijfelgeval (belg, 40-er, stevige drinker, maar verder wel gezond, plots-overleden, we weten nog niet hoe/wat...).

De Vrolijkhied van "weerzien" is er niet minder om.
Eindelijk weer eens gewoon Praten, en veel speculatie over hoe het komende jaren gaat worden...
Virtual Events ?
Physical Events ?
Hybrid Events ?

hm,...
ik wilde eigenlijk alleen een kleine pats-post, maar nu kan ik crosslinken naar reizen en touren..
 

Bijlagen

  • Screenshot 2021-07-24 at 16.06.49.png
    Screenshot 2021-07-24 at 16.06.49.png
    687,1 KB · Weergaven: 29
  • 20210720_121058.jpg
    20210720_121058.jpg
    279,3 KB · Weergaven: 27
  • 20210715_153710.jpg
    20210715_153710.jpg
    476,4 KB · Weergaven: 24
  • 20210717_171738.jpg
    20210717_171738.jpg
    327,3 KB · Weergaven: 24
  • 20210718_200020.jpg
    20210718_200020.jpg
    293,4 KB · Weergaven: 24
  • 20210724_092221.jpg
    20210724_092221.jpg
    210,1 KB · Weergaven: 22
  • 20210724_115527.jpg
    20210724_115527.jpg
    192,2 KB · Weergaven: 28
Het heeft niks met de RT op zich te maken, wel met motorrijden en rijden in het algemeen.
Vanmiddag stukkie snelweg richting huis, rechterrijstrook afgekruist, stuk verder op middenrijstrook afgekruist, dus de hele meute moest naar de linkerrijstrook. Hoe sommige bestuurders dat ook allemaal doen, de theorie van het volledig benutten van de rijstrook en aan het einde ritsen was de zondagsrijders even ontschoten, evenals het laten filteren der motorrijders wat even aan den laars gelapt weRT.

Twee andere fenomenen lijken ook steeds meer gemeengoed te worden:
  1. Ga je inhalen (liefst door op het laatste moment voor iemand te duiken die jou in wilt halen), dat laat je de snelheid langzaam teruglopen zodat de inhaal acte nooit af komt of drie keer zo lang duuRT.
  2. WorRTje ingehaald, dan voer je de snelheid langzaam op, dan heb je twee mogelijkheden:
    1. De inhaler geeft het op en duikt weer achter je, waarna jij weer langzamer gaat rijden.
    2. De inhaler moet echt zwaar de toegestane snelheid oveRTreden om er alsnog voorbij te komen.
Daarnaast heb je nog de bestuurders die gewoon geen snelheid kunnen houden: vaak haal je ze eerst in omdat ze werkelijk niet vooruit komen, even later halen ze jou met enorme snelheid in waarna dit spelletje zich vaak minstens drie keer herhaald (na het inhalen duiken die figuren ook graag vlak voor je om vervolgens weer de snelheid te laten zakken).
Dan denk ik vaak: c r u i s e c o n t r o l mafkees!

De zwalkers noem ik maar niet, dat zijn de druk-druk-druk types, die half handsfree zitten te bellen met de telefoon op schoot of nog even moeten appen naar moeders om te laten weten dat het ietsje later woRT. Zwalkers zijn vaak ook degene die als ze werkelijk niet wakker worden op een gegeven moment stil dreigen te staan op de snelweg omdat ze drukker met de telefoon bezig zijn dan met het gaspedaal.

Fijne week verder *D
 
...en..., ook weer terug... :Y

Gister om iets na 09.00 uur vertrokken (lekker rustig, na het ontbijt), en om 23.59 weer thuis.
Moe maar voldaan, en rustig aan gedaan.

Gister begon zo mooi (tot 32 graden onderweg), en na 1.110 kilometers en half verzopen te zijn op het laatste stukje Duitse Autobahn (man, man, man..., wat een regen gisteravond rond 22.30 uur !!!), kun we de balans opmaken, de foto's verzamelen van camera en van telefoons, en kunnen we inmiddels al weer met het werk bezig zijn...

Maar ff gauw 2 RaaT-plaatjes van dezelfde locatie..., want hier waren we (ook) onder andere (de gemiddelde reislustige zal het wellicht herkennen) :


DSC02007KLEIN.jpg


DSC02027KLEIN.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar neen..., dat is geheel incorrect, en tevens dus onjuist.

Ons zijn inmiddels weer op de thuisbasis, en die paar plaatjes van hierboven (we hebben er VEUL meer...) zijn genomen bij (...en U hooRT nu iets van virtuele tromgeroffel...) :



Een zogenaamde 5 landen trip.
Met de vaccinatiebewijzen in de tanktas, zijn we door Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Italië, en Slovenië wezen toeren.

Zat foto's.

Overnachtingstips.
Bijzondere brandstofprijzen (zowel positief, als negatief).
Covid-maatregelen, en hoe daar in het buitenland mee om wordt gegaan.

Enz.


:W
 
Laatst bewerkt:
...
Met de vaccinatiebewijzen in de tanktas, zijn we door Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Italië, en Slovenië wezen toeren.
...
De meeste nemen een schoon pendek en zo mee :+
Nou had ik dat eerder deze week dus niet bij me en mocht toch een nachtje aan boord blijven, de stewards hadden het echter netjes verzorgd :t
 
...mazzel dan dat je niet te maken hebt gehad met stewardessen... :+ :+
Ik heb niks stegen stewardessen hoor. Ons Ollanders zijn daar blijkbaar behoudend in, in ons bedrijf is er wel gemengd personeel aan boord van de schepen, maar niet om de hutten te kuissen.
Onder Scandinaviërs is het gebruikelijk dat er stewardessen aan boord zijn, uit betrouwbare bron weet ik dat enkelen daarvan gaarne bereid zijn activiteiten buiten de taakomschrijving te plegen.
Ik moet er wel bij aantekenen dat er een verschil van taakomschrijving is tussen vliegende of varende stewards of stewardessen. Wat meevliegt in zo'n sigaar nijgt meer naar horecapersoneel, aan boord van een schip is het de facilitaire dienst van het hotelbedrijf.
 
Onder Scandinaviërs is het gebruikelijk dat er stewardessen aan boord zijn, uit betrouwbare bron weet ik dat enkelen daarvan gaarne bereid zijn activiteiten buiten de taakomschrijving te plegen.

...zoals het altijd aanwezige buitenschilderwerk, of aardappels pellen, en misschien ook wel smeernippels te lijf gaan met passend vet, en meer van dat sooRT enerverende zaken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan