BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
F6BCA16B-D2F2-4887-9F4C-25E2C1A72725.jpeg
Gespot in Canada:
B18F8145-BD00-4584-B7D7-0BC28CF05395.jpeg

Aardige meneer. Had wel wat kritiek op de afleesbaarheid van zijn centrale display.
 
.

...goed kijkuh jochie...! :+


Bekijk bijlage 1677149


Extra spiegel (zo te zien alleen links) op de brommeRT (zie gele pijl)..., niet op die 'klompkus'...

.
Het ding is helemaal voorzien van extra frutsels, naast de Tour-de-fiets extra spiegels, die anti-doorlig-vacht (lekker bij regen), cylinderkop beschermers, spatbordverlenger, namaak topkoffer, hoger scherm. Beetje een bijelkaar geraapt zooitje. Maar vooruit, het is een RT.
 
...en..., wat is er mis met een (voor)spatboRTverlenger... ??!!

Nou...?!



i-5HJL6z6-L.jpg


i-5HJL6z6-L.jpg




Ooit 'begonnen' met een fiets-spatlapje van Bibia.
Maar hoe leuk bedacht ook ; toch te klein.

Daarom 1 van MachineArt Moto

https://machineartmoto.com/r1200rt/2010-2013-rt/avant-rt/


i-rRvzrTd-L.jpg


i-JVLxBd5-L.jpg


i-83XzZ4s-L.jpg




Heb er al jaaaaaaaaaaaren 1.
Tot (mijn) grote tevredenheid.

Scheelt echt een karrenvracht aan schoonmaaktijd.
Ook tussen de koelribben blijft het (tijden het rijden in de regen) veel-en-veel schoner.



Hier de allereerste variant (op de toenmalige RodeToerer - 2007-2011)..., een 'verlenger' gevonden in de bak met fietsrommeltjes.

i-ZMMZzch-L.jpg
 
Laatst bewerkt:
.

En aanvullend zo'n zelf geknutseld (versie 3.0 geloof ik) anti-steentjes-en-schroeven-of-bouten-opspat-dinges onder het motorblok.


i-7932JPx-L.jpg


i-XFDbMPf-L.jpg


i-Q4Z5ZNk-L.jpg




Versie 2.0 (onderstaand) was een metalen basis plaatje, met daarop een rubber-achtig materiaal geplakt..., maar dat ging op een gegeven niet goed meer.
Het metalen plaatje was na een hoop kilometers toch sterk vervormd, en dat rubber-achtige spul was helemaal aan goRT geslagen door opspattende steentjes... :/



i-VJGxjRd-L.jpg


i-rQRRpNS-L.jpg




Versie 3.0 is gemaakt uit een stevig, doch redelijk flexibel stukje kunststof plaat.
Van het spul dat wel te vinden is onderin fietstassen.
 
...en..., wat is er mis met een (voor)spatboRTverlenger... ??!!

Nou...?!
U legt me woorden in de mond die ik niet in mijn mond had.
Niks mis mee, maar niet aan mijn RT besteed.
Zoals er ook niks mis is met een schapenvacht op de buddy of extra spiegels of een groot scherm.
Aan Adam en Eva was ook niks mis, tot er een Bibia lapje voor het zakie moest.
 
...dat van het snoepen van het verboden Fruit was niet zo'n heel gek idee hoor..., want anders zat je (zaten we...) nu nog steeds met de blote 'garnaal' op de brommeRT... 🥴
Tja daar zeg ‘ie wat. Zouden er dan geen motorpakken, regenpakken, camouflagepakken, ruimtepakken en wittepakken en zo geweest zijn? Melkpakken wel denk ik.
De spatlap is trouwens zo’n verdwenen product. Vroeger hadden voertuigen spatlappen en kokosmatten, of een houten kralenmat over de stoel tegen bilstress. Allerlei dingetjes met een zuignap zoals handdoek haakje, zeepbakje of asbak: verdwenen.
Je hebt ook nog de anti-wagenziekte strip gehad die je onder de auto kon monteren. En, heel oubollig: het gehaakte hoedje om daar een toiletrol onder te verbergen.
Niet te vergeten: het hondje met wiebelkop.
 
Is dat spiegeling van de zon of een echte led lampjes in het zijpaneel en in het voorspatbord...

_O-
_O-

...Jan koopt een nieuwe motor, en grijpt gelijk bij thuiskomst de zelf-klus-boorhamer uit de schuur..., en jankt driftig een paar fiere gaten in zijn nieuwe trots.

Prutst dan wat Aliebaba-express lampjes in de diverse gaten, trekt wat oude kabels richting accu, en maakt dan een foto van die kerstverlichting, nog net voordat zijn nieuwe fiets vanwege serieuze koRTsluiting, tot op de grond toe afbrandt... :+



...allemaal puur om ons te plezieren, zeg maar... :+
 
Laatst bewerkt:
Tja daar zeg ‘ie wat. Zouden er dan geen motorpakken, regenpakken, camouflagepakken, ruimtepakken en wittepakken en zo geweest zijn? Melkpakken wel denk ik.
De spatlap is trouwens zo’n verdwenen product. Vroeger hadden voertuigen spatlappen en kokosmatten, of een houten kralenmat over de stoel tegen bilstress. Allerlei dingetjes met een zuignap zoals handdoek haakje, zeepbakje of asbak: verdwenen.
Je hebt ook nog de anti-wagenziekte strip gehad die je onder de auto kon monteren.

...vrouwlief onlangs weer een nieuwe a-merk e-fiets van NL's fabricaat. Omdat ze nogal veel fietst (ongeveer een 650/700 kilometers per maand). Dus..., ook wel eens onder regenachtige condities, en/of ook als er momenten van pekel zijn.

En daarom, net als onder de vorige, keurig een zelfgekluste spatlap achter het voorwiel. Houdt de delicate techniek ter hoogte van trapas keurig schoon & droog. Kleine moeite, groot plezier.

En idd..., kokosmatten zien we gelukkig niet meer !
Wat een taaie ondingen waren dat. Wijlen pa had vroeger ook wel van die haarstukjes op de vloer in de auto liggen...

Tegenwoordig vaak mooi dik, zwart velours spul (mits dat bij de auto past...., want anders zwarte budget vloddermatjes die ongeveer net zo dik zijn als een versleten vaatdoek...), waar je op kunt blijven stofzuigen...; het in de mat verzamelde en opgeslagen fijn-zand blijft maar omhoog komen... :/ :/




INT1.jpg




...bievoor...

VIES2.jpg
VIES3.jpg



...net weer 1-tje schoon & toonbaar..., de autombiel in kwestie heeft er nog geen 8600 kilometers op staan, maar wat een zand en (afval)zooi onder de stoelen in die auto. Ook heel fijn zand tussen echt elke plooi van het lederen bankstel... :/ :/ (vooral de achterbank was dramatisch...)



En..., toevallig vorige wk nog een auto gezien met zo'n anti-wagenziekte rubber strip vrolijk in de wind wapperend ter hoogte van een achterbumper. Ik zei nog tegen vrouwlief van '...goh..., dat soort onzin zie je ook echt nooit meer...' :/
 
...vrouwlief onlangs weer een nieuwe a-merk e-fiets van NL's fabricaat. Omdat ze nogal veel fietst (ongeveer een 650/700 kilometers per maand).
De e-fiets.
Ook dat is natuurlijk prima, tenzij…
Ons zijn op een niet nader te noemen waddeneiland, hebben de auto op het vaste land achtergelaten en zijn samen met bagage en onze spierkracht aangedreven fietsen per veerboot overgestoken.
Prima fietsweer, we zitten nu op anderhalve dag spierkracht fietsen, duin op, duin af, wind mee, wind tegen. Onthaasten.
Ondertussen al talloze malen op de smalle fietspaden te maken gekregen met fietbel-bellende en roepende e-fietsers die ons perse met dubbele snelheid willen inhalen. Iets alsof ze op tijd op hun werk moeten zijn of de boot moeten halen. Ook van die onervaren types op een gehuurde e-fiets die 1) niet gewend zijn te fietsen en 2) niet in staat zijn de e-fiets in bedwang te houden en dan idiote uitroepen doen als “ho-ho-ho” alsof wij of hun e-fiets daarop zou reageren.
 
Laatst bewerkt:
Nu je het zegt, die rubber stripjes zie je idd nooit meer.
En wat dacht je van die wc rol gehaakte hoedjes of die nee knikkende hondjes.
Of…..de denk aan mij foto hoesjes.
Vroeger was alles beter!
 

Vroeger was alles beter!
Vind ik niet hoor, ook toevallig met deze vakantie in het vaderland:

1: Diverse 2CV’s rijdend tegengekomen, en ons op die trapfiets. Ja dat is nostalgie zo’n “eend”, vroegâh nog wel eens gezien als auto voor geitenwollen millieufreaks. Allemachtig de nostalgie zit vooral in de oogprikkelende stank van de eend motor die we gelukkig ontwend zijn.

2: Staan we bij Harlingen te wachten op de boot, begint ineens m’n neus te lopen, moet ik niezen, word ik benauwd. Oorzaak blijkt een stel Solexen te zijn die naast ons in de wachtrij staan uit te dampen met ongepast trotse berijders.

3: Op het waddeneiland werden we voorbij gereden door een stoere authentieke Unimog. Toen wist ik weer hoe diesel vroegâh rook.

Ik snap wegens bovenstaand de huidige millieuregels heel goed.
Dat ouwe spul hoort in het museum en zou niet meer voor dagelijkse gebruik de weg op moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan