BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat de een mooi of prettig vind, kan de ander spuuglelijk of vervelend vinden.
Zo stond hier gisteren ineens met een boel herrie een mini HD voor de deur. Daar krijg ik dus echt geen warm gevoel bij.
Of een vriend van ons die laatst trots een Kawa kwam laten zien, ja leuk, maar mooi nee. We hebben recent een stukkie samen gereden, stukkie van niks eigenlijk, waar hij met houten kont van de Kawa stapte en ik nog wel door had kunnen rijden naar Monaco.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen en wat het budget aan kan.
Ik kan me dan wel verbazen over het diverse aanbod van BMW Motorrad (en dan nog al die andere merken), ook hier geld de marktwerking. Maakt BMW omdat er vraag naar is, of is er vraag naar omdat BMW het maakt.

Ik ben toch wel een ouderwetse Opel fan, hou het simpel: kleine beurs een Kadett, iets grotere beurs een Kapitein, de vette beurs een Admiral. Model uitvoeringen sedan, coupe of station. Soms een cabrio en later aangevuld met hatchback.
Of Peugeot vroeger met oplopende modellen van 204, 304 en 404, later uitgebreid met 104 en 504.
En de gebruikelijke uitvoerings aanduidingen: niks, L van Luxe, S van Sport, of L en S gecombineerd, met soms nog een GL van Grote Luxe.
BMW Motorrad met slechts de keuze uit cubieke centimeters, maar altijd een boxer.
Hilversum 1 en 2, Nederland 1 en 2, later ook allebei een 3 versie.
Wit of bruin brood.
Nu hebben we keuze stress met alles beschikbaar in 500 varianten en grootverpakkingen.
 
Gisteren een rustig ritje met de Tamariva boys. We reden ca 72 km/u met ondergetekende als voorrijder Op een 60 km weg nabij Goedhart. Vanuit het niets kwam oom agent uit een zijstraat. Hij hield ons allen staande. Hij had een motor met teveel geluid grhoord. Nu klopte dat ook wel. Er waren 3 Duc’s bij, die maken standaard al best veel geluid. Maar er was er inderdaad eentje bij met te veel geluid. ( Cat verwijderd, orginele demper)
Het werd een gezellig en positief gesprek over E keur, dempers, gedrag enz. Dhr agent was bv ook zeer gecharmeerd van de 31 jaar oude R80GS, die met zijn 82 jarige bereider er ook bij was.
Interessant was dat een E keur bij een serieuze geluidscontrole GEEN enkele waarde heeft. Men meet gewoon bij elke fiets het geluid. Kleine overtreding start met boete van Euro 409,00 tot en met WOK melding. Bij een visuele controle staat de DB killer check op nummer 1.
Wij waren allen goed bevonden, maar hij gaf terecht aan dat er een foute Duc bij was. Hij vond mijn zwarte Bos idd een stuk mooier dan zijn grote glimmende toeter :). Kortom, leerzaam en positief gesprek en natuurlijk een leuke rit met lekkere versnapering
28AB065E-F31A-4E5E-A730-33CD726A60D4.jpeg
D64F0EC9-B592-4A47-A603-A90A941B7867.jpeg
A214588C-D9DF-4C5C-B8EF-C012A815150D.jpeg
 
Ik zie dat de motor van oom agent is uitgevoerd met een GROOT scherm:
1634008479360.png

De RT-P wordt dus ook waar nodig geindividualiseerd.
 
Tenzij alle motoragenten zo’n scherm hebben. Maar ik kan me voorstellen dat je je best doet om zo’n motor te optimaliseren voor alle agenten. Die rijden zo enorm veel dat je je zadel en je scherm wel maximaal op de berijder af wil stemmen. Zijn hier motoragenten die daar meer over kunnen zeggen?
 
Gisteren met zoonlief naar de hangaar in Lelystad ten behoeve van een memorabel klusje.
1EFE8C87-18E0-4FFE-8C4D-891CB74505D0.jpeg


Bleken wij bij terugkomst verantwoordelijk voor weer een micrometer daling onder zeespiegel van de Flevopolder.

Enfin. Polderklei van ootoo naar border verplaatst. Meteen maar ff de RT gewassen. Ik zweer het u. Ze wordt bij elke wasbeuRT mooier. Als ze langzaam van “zwaRT” naar “blauw” transformeeRT.

Hetgeen op zich niet zo gek is. De lak heet immers Blue Planet..

Krijg met de iPhone de plaatjes niet op de door mij gewenste plek, maar goed, u snapt wel wat ik bedoel. Oh. Pumaatje ook maar direct gewassen. Spul stond toch klaar.
 

Bijlagen

  • 509AAC66-1F69-4CB8-872D-043C99B67891.jpeg
    509AAC66-1F69-4CB8-872D-043C99B67891.jpeg
    259,9 KB · Weergaven: 33
Gisteren dacht ik slim te zijn van huis naar Rotterdam Katendrecht op den motoRT te doen.
Heen ging 's morgens prima.
's Avonds terug door het Rotterdamsche verkeer dat helemaal vast stond was zelfs met de motoRT niet te doen, hier en daar kon ik 3 meter filteren, voor de rest maar mee sukkelen met de auto's.
De helft zit te appen, zich op te maken of de krant te lezen achter het stuur waardoor naar mijn inschatting 50% van de verkeerslicht groen tijd verloren gaat. Als de hele file voor het rode licht nu eens gewoon vooruit kijkt en 20 auto's verderop het licht op groen ziet springen, zich dan klaar maakt op te gaan rijden. Nee hoor, de meeste schrikken op van wat ze aan het doen waren als de auto voor hun ineens verdwenen is.
Volgende keer voor zo'n ritje toch weer het OV.
 
@BeRThenn wil je nou van de R1200RT-DOHC af?
Najaar is de tijd om tweede hands te kopen, voorjaar is de tijd om in te ruilen.
Met 80k op de teller zal de inruil prijs sterk afhangen van wat je terug gaat kopen.
Beste advies: maak een lange proefrit op potentieele kandidaten, lang als een paar uur, snelweg, stad, bochten.
R1200RT-LC, oer R1250RT of R12050RT met geknepen ogen hangt helemaal af van je budget, kwa rijgedrag ontlopen ze elkaar niet veel.
Kijk ook naar de aanwezige opties zoals schakelassistente, keyless ride, alarm, audio, enz. Verdiep je in alle opties en bepaal vooraf wat jij wel of niet belangrijk vind.
 
@BeRThenn wil je nou van de R1200RT-DOHC af?
Najaar is de tijd om tweede hands te kopen, voorjaar is de tijd om in te ruilen.
Met 80k op de teller zal de inruil prijs sterk afhangen van wat je terug gaat kopen.
Beste advies: maak een lange proefrit op potentieele kandidaten, lang als een paar uur, snelweg, stad, bochten.
R1200RT-LC, oer R1250RT of R12050RT met geknepen ogen hangt helemaal af van je budget, kwa rijgedrag ontlopen ze elkaar niet veel.
Kijk ook naar de aanwezige opties zoals schakelassistente, keyless ride, alarm, audio, enz. Verdiep je in alle opties en bepaal vooraf wat jij wel of niet belangrijk vind.
Hi Wouter,
Ik had deze wel gekocht met het idee om hem na ca 1 jaar in te ruilen.
Hij rijdt ook prima hoor maar ik ben best al vanaf het begin een beetje weg van de 1250RT van een jaar of 3 oud. Ook het dashboard vind ik fijner. Wat meer in beeld en goed overzicht. Mijn maatje had er een vorig jaar en die had ik best over willennemen maar ja hij ging ineens voor een HD en was denk ik bang voor tegengas van mijn kant. IK had toen met beide motoren willen gaan en het verschil in inruil aan hem betalen maar dat ging dus niet door.

Als ik al zo kiezen zou ik ook echt een stevige rit maken en ook een aantal bekende plekken rijden om daar te vergelijken hoe het rijdt en of ik dat het meer geld waard vindt. En uiteraard wel een full options versie, met dynamic ESA en rijmodi pro + touring pakket
Uiteraard zou ik het niet in mijn hoofd halen als ik het me niet kan permitteren, maar het moet in mijn ogen wel verantwoord voelen.
 
Hi Wouter,
Ik had deze wel gekocht met het idee om hem na ca 1 jaar in te ruilen.
Hij rijdt ook prima hoor maar ik ben best al vanaf het begin een beetje weg van de 1250RT van een jaar of 3 oud. Ook het dashboard vind ik fijner. Wat meer in beeld en goed overzicht. Mijn maatje had er een vorig jaar en die had ik best over willennemen maar ja hij ging ineens voor een HD en was denk ik bang voor tegengas van mijn kant. IK had toen met beide motoren willen gaan en het verschil in inruil aan hem betalen maar dat ging dus niet door.

Als ik al zo kiezen zou ik ook echt een stevige rit maken en ook een aantal bekende plekken rijden om daar te vergelijken hoe het rijdt en of ik dat het meer geld waard vindt. En uiteraard wel een full options versie, met dynamic ESA en rijmodi pro + touring pakket
Uiteraard zou ik het niet in mijn hoofd halen als ik het me niet kan permitteren, maar het moet in mijn ogen wel verantwoord voelen.
Nou heb ik 2 jaar terug ongeveer dezelfde afweging gemaakt. Hoewel het bij mij bij de aanschaf van de DOHC zeker niet op voorhand de bedoeling was om die motor na ca 1 jaar in te ruilen, het werden er dan ook uiteindelijk net geen 5. Wat de "Oer" R1250RT (geen iPad en geen spleetogen) onderscheid van de "gewone" R1200RT LC zijn denk ik 2 dingen: de Variabele Kleppen Timing magie (meer "oempf" bij vol gas en/of boven de 5.000 RPM) terwijl bij "gewoon" rijden de variabele kleppen magie voor net een wat zuinigere loop zorgt en de Hill Start Assist die absoluut veel beter is dan op de R1200RT LC. Mogelijk is de QS op de R1250RT ook iets beter. Maarrrrr. Daar zit dan ook wel een prijskaaRTje aan.

Ik heb met donders veel plezier de DOHC gereden voor ongeveer 60k km. Edoch, de R1250RT vindt ik persoonlijk echt van een andere klasse. Maar dit is absoluut een kwestie van persoonlijke smaak. ...Ron... geeft bijvoorbeeld sowieso geheel niets om het hele Kwik Sjift gebeuren en koffers hoeven van hem zeker niet per sé met Zentrahl Verschluss afgesloten kunnen worden en hij zal ook dat KeyLess ride niet echt als optie op een toekomstige motor die zijn DOHC PolaRT zou moeten vervangen willen hebben (gok ik dan maar ff voor het gemak). Allemaal zaakjes waar ik zelf dan weer wel waarde aan hecht. En die HSC die zo soepel loopt. En het LED lampje in mijn top koffeRT.

Voor mij hoeft dat iPad scherm dan weer niet zo nodig. En die spleet oogjes van de nieuwe LC. Tja. Voor mij persoonlijk.... "Mwah".

Veel succes met de proefrit en knopen doorhakken!
 
Nou heb ik 2 jaar terug ongeveer dezelfde afweging gemaakt. Hoewel het bij mij bij de aanschaf van de DOHC zeker niet op voorhand de bedoeling was om die motor na ca 1 jaar in te ruilen, het werden er dan ook uiteindelijk net geen 5. Wat de "Oer" R1250RT (geen iPad en geen spleetogen) onderscheid van de "gewone" R1200RT LC zijn denk ik 2 dingen: de Variabele Kleppen Timing magie (meer "oempf" bij vol gas en/of boven de 5.000 RPM) terwijl bij "gewoon" rijden de variabele kleppen magie voor net een wat zuinigere loop zorgt en de Hill Start Assist die absoluut veel beter is dan op de R1200RT LC. Mogelijk is de QS op de R1250RT ook iets beter. Maarrrrr. Daar zit dan ook wel een prijskaaRTje aan.

Ik heb met donders veel plezier de DOHC gereden voor ongeveer 60k km. Edoch, de R1250RT vindt ik persoonlijk echt van een andere klasse. Maar dit is absoluut een kwestie van persoonlijke smaak. ...Ron... geeft bijvoorbeeld sowieso geheel niets om het hele Kwik Sjift gebeuren en koffers hoeven van hem zeker niet per sé met Zentrahl Verschluss afgesloten kunnen worden en hij zal ook dat KeyLess ride niet echt als optie op een toekomstige motor die zijn DOHC PolaRT zou moeten vervangen willen hebben (gok ik dan maar ff voor het gemak). Allemaal zaakjes waar ik zelf dan weer wel waarde aan hecht. En die HSC die zo soepel loopt. En het LED lampje in mijn top koffeRT.

Voor mij hoeft dat iPad scherm dan weer niet zo nodig. En die spleet oogjes van de nieuwe LC. Tja. Voor mij persoonlijk.... "Mwah".

Veel succes met de proefrit en knopen doorhakken!
Uiteraard het GROOTE verschil tussen 1200LC en 1250 is de variabele (twee standen) kleppen toestand.
De schakelassistente voelde met mijn laatste R1250RT rit toch weer gelijk aan die op mijn LC.
Van de wegrijassistente op de LC mag ik wel zeggen dat ze onbruikbaar is, tijdens mijn spaarzame R1250RT ritjes ben ik alle keren vergeten haar uit te proberen.
Wellicht zie ik het over het hoofd: de dynamic cruise control staat niet meer in de optie lijst, het is toch geen standaard onderdeel?
Die DCC werkte wel gaaf tijdens m'n proefritje, maar iets in mij zegt dat je beter gewoon wakker kunt blijven tijdens het rijden.
De verschillende rijmodi gebruik ik zelden, ik denk dat ik circuit test zou moeten doen om de verschillen te ervaren.
De banden spanning controle vind ik wel weer een must, die heeft mij minstens één keer terecht gewaarschuwd voor een lekke achterband.
Dynamic ESA (demper regeling) is ook heel handig, bij wisselende wegdek omstandigheden kun je zo vanaf het stuur schakelen tussen zacht, normaal en hard (bij mij is normaal gelijk aan zacht :+).
Centrale vergrendeling en sleutelloos contact hoeft voor mij niet zo, maar alarm gaat samen met het sleutelloze contact.

Het klinkt kinderachtig, wat me nu tegenhoud om de overstap naar een nieuwe R1250RT te maken is dat TV scherm met navigatie gedoe: afhankelijkheid van je telefoon, een te krap vakje waar de telefoon in kan opladen (en dat opladen zal met een dagje navigeren echt wel moeten), een BMW App op de telefoon, tegelijk een WiFi en blauwetand verbinding. Dat vraagt om problemen (al is het maar dat je er te laat achter komt dat de telefoon nog in het vakje van de motor zit).
De verstandige weg had Apple Carplay en Android Auto geweest.
Ja , je kunt een TomTom of Garmin XT boven de TV plaatsen, maar thuis hangt er ook maar één TV aan de muur.
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik 2 jaar terug ongeveer dezelfde afweging gemaakt. Hoewel het bij mij bij de aanschaf van de DOHC zeker niet op voorhand de bedoeling was om die motor na ca 1 jaar in te ruilen, het werden er dan ook uiteindelijk net geen 5. Wat de "Oer" R1250RT (geen iPad en geen spleetogen) onderscheid van de "gewone" R1200RT LC zijn denk ik 2 dingen: de Variabele Kleppen Timing magie (meer "oempf" bij vol gas en/of boven de 5.000 RPM) terwijl bij "gewoon" rijden de variabele kleppen magie voor net een wat zuinigere loop zorgt en de Hill Start Assist die absoluut veel beter is dan op de R1200RT LC. Mogelijk is de QS op de R1250RT ook iets beter. Maarrrrr. Daar zit dan ook wel een prijskaaRTje aan.

Ik heb met donders veel plezier de DOHC gereden voor ongeveer 60k km. Edoch, de R1250RT vindt ik persoonlijk echt van een andere klasse. Maar dit is absoluut een kwestie van persoonlijke smaak. ...Ron... geeft bijvoorbeeld sowieso geheel niets om het hele Kwik Sjift gebeuren en koffers hoeven van hem zeker niet per sé met Zentrahl Verschluss afgesloten kunnen worden en hij zal ook dat KeyLess ride niet echt als optie op een toekomstige motor die zijn DOHC PolaRT zou moeten vervangen willen hebben (gok ik dan maar ff voor het gemak). Allemaal zaakjes waar ik zelf dan weer wel waarde aan hecht. En die HSC die zo soepel loopt. En het LED lampje in mijn top koffeRT.

Voor mij hoeft dat iPad scherm dan weer niet zo nodig. En die spleet oogjes van de nieuwe LC. Tja. Voor mij persoonlijk.... "Mwah".

Veel succes met de proefrit en knopen doorhakken!
Nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf van een 2020 model.
Ronde klokken en ronde koplampen en dat past mooi bij elkaar.
Een tv scherm heb ik thuis aan de muur.:+

Afgelopen vakantie in het Westerwald slechte ervaring opgedaan.
Bij een regendag in de rain modus in een scherpe klimmende bocht te langzaam gereden in de tweede versnelling. Met als gevolg afslaan van de motor en dan sta je ineens stil met als gevolg de controle kwijt. Helaas de motor langzaam op zijn kant moeten leggen. Een leermoment en dan ga je nadenken “wat heb ik verkeerd gedaan” Ik heb toch gas bij gegeven! Maar in de rain modus reageert het net wat trager. Wij gelukkig geen schade en de schade aan de motor een paar krassen op het kleppendeksel welke inmiddels bij de 10dz km beurt is vervangen.
Dat afslaan in zijn 2 bij een sterk stijgende bocht in de rain modus is naar mijn inziens te wijten aan het karakter van motor. In de dynamic modus reageert de motor direct bij een streepje gas.
Voor mij geen rain modus meer, mogen ze er afhalen.
 
Nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf van een 2020 model.
Ronde klokken en ronde koplampen en dat past mooi bij elkaar.
Een tv scherm heb ik thuis aan de muur.:+

Afgelopen vakantie in het Westerwald slechte ervaring opgedaan.
Bij een regendag in de rain modus in een scherpe klimmende bocht te langzaam gereden in de tweede versnelling. Met als gevolg afslaan van de motor en dan sta je ineens stil met als gevolg de controle kwijt. Helaas de motor langzaam op zijn kant moeten leggen. Een leermoment en dan ga je nadenken “wat heb ik verkeerd gedaan” Ik heb toch gas bij gegeven! Maar in de rain modus reageert het net wat trager. Wij gelukkig geen schade en de schade aan de motor een paar krassen op het kleppendeksel welke inmiddels bij de 10dz km beurt is vervangen.
Dat afslaan in zijn 2 bij een sterk stijgende bocht in de rain modus is naar mijn inziens te wijten aan het karakter van motor. In de dynamic modus reageert de motor direct bij een streepje gas.
Voor mij geen rain modus meer, mogen ze er afhalen.
Dij rijmodi worden wel uitgelegd in het boekje, maar omdat het iets is dat automatisch ingrijpt kan dat tegen je eigen correctie in gaan.
De regen mode laat het gas minder direct reageren (dood paard idee) en de tractie regeling grijpt eerder in: zit je dan in zo'n bocht waar je door heen wilt trekken dan reageert de motor trager op je gas hand en zou de tractie regeling ook nog eens vermogen van het achterwiel kunnen halen omdat (in die rare bocht) voor- en achterwiel misschien net een andere omwentelingsnelheid hebben.
Dus, doe maar normaal :)
In de optionele Dymamische stand reageert het gas nog feller en grijpt de tractie regeling nog later in. Dat sneller reageren heb ik een paar keer uitgeprobeerd op de snelweg, ik merk nauwelijks verschil, misschien dat je iets minder aan het gashandel hoeft te draaien voor het zelfde effect.
Als mens wen je aan het gedrag van de machine, gaat dan door een slimme instelling de machine anders reageren dan moet je die verschillen eerst goed ondergaan om daar weer aan te wennen. Met die verschillende rijmodi stap je dus eigenlijk telkens op een andere motor waar je aan moet wennen.

Zaken als motorrijden, lopen, fietsen en skieën gaan toch het lekkerst als je dat op een soort automatische piloot kunt doen. En dan bedoel ik niet in slaap sukkelen, maar dat de interactie tussen hersens en mechaniek zonder bewust nadenken plaatsvind en dat je bij een reactie op invloeden van buiten af niet naar het versnellingspookje of remhandel hoeft te zoeken, of moet bedenken wanneer je gewicht op de bergski moet.
 
Motormanagement (rij modus), ESA (demper regeling) en ASC (koppel regeling) zijn 3 verschillende zaken die wel onderling een voorkeur combinatie van instellingen hebben.
De ASC kun je via het menu geheel uitschakelen.
 
Die ASC heeft me wel eens (rijp op de weg) overeind gehouden waar ik niet zeker ben of me dat zonder die hulp ook gelukt zou zijn…
Ik heb met de DOHC diverse wegglijders meegemaakt waarvan ik denk dat de ASC de boel overeind gehouden heeft: een keer een licht aangevroren rotonde en blaadjes in een bocht op de weg tijdens een herfst rit in Duitsland, beide keren dacht ik serieus "daar gaat 'ie dan", maar hij ging niet (alleen m'n hart ging - tekeer).
Bij de LC en oer R1250RT geeft een snel knipperend geel ASC lampje in de cockpit aan dat er ingegrepen is, ik zie dat wel eens aan schieten als ik onbesuisd over een hobbel vlieg (je moet niet willen vliegen met een motor).
 
Laatst bewerkt:
Als je een overstap overweegt, zou ik even doorsparen voor een 1250. Die is m.i. echt een hele stap beter dan een 1200LC.

Veel succes met de proefrit en knopen doorhakken!
Er staat een proefrit gepland voor donderdag ok een 3 jaar jonge 1250RT, ik ben heel benieuwd .
Die knoop zal ik als het echt bevalt ook zeker doorhakken.
Ben ook aan het kijken voor de verzekering. Heb natuurlijk pas bijna 1 jaar mijn A dus moet een verzekering hebben die de all risk wil spiegelen met mijn auto.
Mijn huidige verzekering loopt via Motorport , alleen hebben die een verplichtte winkel nering bij schade moet je bij hen of partner laten repareren anders krijg je maar 50% vergoed,
De RT komt van de dealer en heeft premium garantie dus vrees dat reparatie ook bij een motorrad dealer zal moeten.
 
Als je een overstap overweegt, zou ik even doorsparen voor een 1250. Die is m.i. echt een hele stap beter dan een 1200LC.


Er staat een proefrit gepland voor donderdag ok een 3 jaar jonge 1250RT, ik ben heel benieuwd .
Die knoop zal ik als het echt bevalt ook zeker doorhakken.
Ben ook aan het kijken voor de verzekering. Heb natuurlijk pas bijna 1 jaar mijn A dus moet een verzekering hebben die de all risk wil spiegelen met mijn auto.
Mijn huidige verzekering loopt via Motorport , alleen hebben die een verplichtte winkel nering bij schade moet je bij hen of partner laten repareren anders krijg je maar 50% vergoed,
De RT komt van de dealer en heeft premium garantie dus vrees dat reparatie ook bij een motorrad dealer zal moeten.
Spannend, ik denk dat je gauw om bent :Y

Wat betreft verzekering verwacht ik dat auto en motor verzekering strict gescheiden blijven, zo heb ik het in elk geval ondervonden. Ondanks vele jaren schadevrij op de motor, mocht ik wegens wat schade gevalletjes met de lease auto's bijna onderaan beginnen met een prive auto.

De BMW Motorrad Premium garantie betreft herstellen van defecten die onder de garantie vallen, niet schade door aanrijdingen of ander ongemak.
Maar om recht op de Premium garantie te behouden, moet je de motor wel bij een BMW Motorrad dealer laten onderhouden. Dat is dus een afweging die je zelf mag maken.

Er is ook nog de BMW Motorrad Service Card, die geeft in Nederland en Europa hulp bij pech onderweg, daar zit ook de verplichting aan vast om het voorgeschreven onderhoud bij een BMW Motorrad dealer te laten uitvoeren..
 
Dat is nuttige info Wouter.
Ik zal dat zeker in de gaten houden.
IK heb ondertussen ook contact gehad met Ohra en als ik mijn auto daarheen over zet spiegelen ze mijn korting.
De auto is daar voor de zelfde prijs. Ik weet alleen niet of ze daar ook No-claim bescherming bieden

Ook interpolis kan dat via de BMW dealer zag ik volgens mij en ook Bikerpolis lijkt zoiets te doen want ook daar kun je auto verzekeren die 2 laatste zijn alleen wat duurder.
 
Dank voor de waarschuwing Jan. Ik heb zelf motor management altijd op Dynamisch en ESA/ASC op "Road".
Bij mij staat hij ook altijd op dynamisch. Ook de vering staat daar 9 van de 10 keer op. Hij stuurt dan mi net wat strakker en loopt minder wijdt in de bocht. Met de vrouw achterop gaat hij veelal wel naar Road. Vering is dan wat soepeler.
Een eigenlijk ongelukkig ongelukje overkomt de beste. Met de 6 pitter ging ik stapvoets keren. Hennie dacht dat we omvielen en trachtte in een reflex haar been op de grond te zetten. Tja……..dat onverwachte verplaatsen van het gewicht zorgde ervoor dat we omvielen. Best stom, maar dat zijn ongelukjes altijd.
Fijn dat er maar weinig schade was Jan.
 
Kun je nog even doorsparen :+
Van welke motor juwelier mag je proefrijden?
Hi Wouter,
Bij Houtrust, maar idd de naam juwelier klopt aardig.
Ik had nooit verwacht zoveel geld voor een motor uit te gaan geven. Maar besefte toen ik mijn 1e RT ging rijden dat het niet goedkoop zou worden. Ze zeggen een hobby mag geld kosten nou dat lukt wel _O- _O-
Maar ik zou toch ook niet echt iets anders weten wat ik ipv de RT zou willen gaan rijden wat lichter is en toch zo veel kan bieden;)
 
Hi Wouter,
Bij Houtrust, maar idd de naam juwelier klopt aardig.
Ik had nooit verwacht zoveel geld voor een motor uit te gaan geven. Maar besefte toen ik mijn 1e RT ging rijden dat het niet goedkoop zou worden. Ze zeggen een hobby mag geld kosten nou dat lukt wel _O- _O-
Maar ik zou toch ook niet echt iets anders weten wat ik ipv de RT zou willen gaan rijden wat lichter is en toch zo veel kan bieden;)
Ik heb twee motoren bij Houtrust vandaan gehaald, de R1150RT en de R1200RT-DOHC, prima dealer.
Tja, voor het geld van een tweedehands BMW kun je ook een splinternieuwe aziatische motor rijden, maar eenmaal aan dat Bayersche geroken dan wil je niets anders meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan