Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja zoiets, met een optie om dat TFT (jij je zin) tijdelijk aan de WiFi te koppelen voor kaart updates.Ze hadden die navi niet afhankelijk moeten maken van een app verbinding.. In een auto werkt dat ook niet zo.. Betaal voor de navi vrijschakeling en klaar..
heb daar druktoets versies (TDK en IDK) van ontwikkeld in het begin van mijn carriere. Dat was toen heel geavanceerdModern gedoe, ik ben van deze generatie:
Bekijk bijlage 1715795
De heilige T65, Tafelmodel 1965, met een scala aan opties.
Ook leverbaar als W65 (Wandtoestel) en I65 (Inbouwtoetsel) en ook nog de monteurs telefoon.
Welkom en bij jou in de buurt:nieuwe rijder meldt zich! Heb begin januari een R1100RT overgenomen via een advertentie hier op het forum. Naast de verbouwde Honda NTV650 als 'eiland motor' (Walcheren) is dit een mooie toevoeging om langere afstanden te gaan rijden én om mijn vriendin mee te nemen. Die was niet heel happy toen ik de achterbrug van de Honda wat korter maakte.
De 1100RT heeft bijna 160k gelopen, maar klinkt en voelt nog prima. Nu beetje aan het rondkijken naar wat zaken om aan te passen of te verbeteren. Iemand hier een shop die BMW onderdelen verkoopt?
Een collega van me heeft een R850R, maar dat vraag je nietZijn er hier ook R 850 RT-rijders?
Dat is grappig; ik heb zowel een R1100RT en een Honda NTV (alhoewel die echt nog helemaal origineel is)nieuwe rijder meldt zich! Heb begin januari een R1100RT overgenomen via een advertentie hier op het forum. Naast de verbouwde Honda NTV650 als 'eiland motor' (Walcheren) is dit een mooie toevoeging om langere afstanden te gaan rijden én om mijn vriendin mee te nemen. Die was niet heel happy toen ik de achterbrug van de Honda wat korter maakte.
Verbaast me niet; het zijn nu wel oude beestjes, maar de bouwkwaliteit, en dat er nergens op bezuinigd is, merk je bijna overal aan; zelf na zoveel tijd en km.De 1100RT heeft bijna 160k gelopen, maar klinkt en voelt nog prima.
Ik zie er een te koop staan bij een BMW-dealer. Ik vroeg me af hoe zo'n 850 rijd. Ik heb wel eens een 1100RT gereden, die vond ik erg comfortabel.Een collega van me heeft een R850R, maar dat vraag je niet
Allebei gehad, in R uitvoering. Vond de 850 soepeler rijden, zuiniger en qua vermogen weinig verschil voelbaar. Later de 1150r gehad, maar de combi van 6 bak, paralever, KFR, een hoop moeten afstellen, modificeren om m ala 850 te kunnen rijden.Ik zie er een te koop staan bij een BMW-dealer. Ik vroeg me af hoe zo'n 850 rijd. Ik heb wel eens een 1100RT gereden, die vond ik erg comfortabel.
Ben benieuwd naar de verschillen tussen een 850 en 1100.
Ik heb zelf ook een R1100R gehad. Dat vond ik wel een fijne motor, maar nooit een 1100 RT gehad.All
Allebei gehad, in R uitvoering. Vond de 850 soepeler rijden, zuiniger en qua vermogen weinig verschil voelbaar. Later de 1150r gehad, maar de combi van 6 bak, paralever, KFR, een hoop moeten afstellen, modificeren om m ala 850 te kunnen rijden.
Het rijdt heerlijk. ‘N RT stuurt als een scheermes, de 850 heeft net als de 1100 geen last van KFR, itt de 1150. Kuipruit electrisch verstelbaar, wel zo lekker in de regen of bij n pittig windje, de zit is ergonomisch goed afgestemd, bergvakken en ABS standaard, en warmluchttoevoer vanaf de oliekoelers. Al met al een groot toerder, betrouwbaar, goed onderhoudbaar.Ik heb zelf ook een R1100R gehad. Dat vond ik wel een fijne motor, maar nooit een 1100 RT gehad.
Zo'n 850 RT, gewoon voor erbij trok mijn aandacht, maar hoe het rijdt?
Ja qua comfort zal je geen betere vinden denk ik. Ik heb ooit ook een R80 RT gehad, heerlijk achter dat grote scherm.Het rijdt heerlijk. ‘N RT stuurt als een scheermes, de 850 heeft net als de 1100 geen last van KFR, itt de 1150. Kuipruit electrisch verstelbaar, wel zo lekker in de regen of bij n pittig windje, de zit is ergonomisch goed afgestemd, bergvakken en ABS standaard, en warmluchttoevoer vanaf de oliekoelers. Al met al een groot toerder, betrouwbaar, goed onderhoudbaar.
Vanmiddag een “stuur extension bar” gemonteerd op mijn RT om mijn vertrouwde Zumo 660 te kunnen monteren als back-up navigatie.
Bewust voor een semi-permanente oplossing gekozen omdat mogelijk in de toekomst navigatie via de connect app en het dashboard wel meer vertrouwen en mogelijkheden geeft dan op dit moment (herberekenen uitgeschakeld bij geïmporteerde route)
Heb een RAM “tough-claw” aangeschaft en deze via een kleine RAM arm aan de Zumo houder verbonden.
Aan de kabel van de Zumo houder is een 12v stekker gemaakt en de andere overbodige aansluitingen afgeknipt.
De kabel moet ik nog even fatsoeneren en m.b.v. wat klittebandstukjes om probleemloos om te gaan bij max. stuuruitslagen.
Bekijk bijlage 1714949
Integratie, beleving, cloud, bedienen via een App op je telefoon (waarom heet dat ding nog zo, de T65 was een telefoon). Ik ben vooruitstrevend en erg voor innovatie en moderne techniek, maar het moet wel werkelijk iets toevoegen en dan bedoel ik geen ergenis.Nou is het bij auto’s en hun geïntegreerde navigatie systemen ook lang niet altijd Halelujah. Die van de E-Golf heeft beschikking over een verbluffend Fraai scherm waar ook Apple Car Play op te voorschijn te toveren is zodat met Waze, Flitsmeister of Google Maps genavigeerd kan worden (of “Kaarten” ipv Google Maps, die 2 haal ik nog wel eens door elkaar).
Voordeel vd geïntegreerde navigatie: werkt ook zonder mobiel internet en toont info ook op het info display recht voor de neus (mijn E-Golf lijkt qua dash setup op de oer R1250RT: analoge klokken met LCD/TFT(?) schermpje er tussen). Om binnen Europa offline te kunnen navigeren moet je wel een ochtendje/middagje klooien als je dat met up-2-date kaarten wil want de 26 GB komt met een gang binnen die in de tijden van ZX Spectrum en de Commodore 64 nog wel als “snel” werd bestempeld.
Neem je een abbo af bij meneer VW dan kan de E-Golf via zijn/haar ingebouwde 4G verbinding verkeers informatie downloaden. Die blijkt tot op heden vrij accuraat. Daarnaast kan je dan op afstand je E-Golf vooraf opwarmen en/of de ruiten ontdooien.
Wat dat aan gaat ging de update van de Navigator VI een stuk vlotter, maar is de verkeersinfo die binnenkomt als je de smaRT phone koppelt met de Navigator van een veel minder nauwkeurig niveau als wat de E-Golf toont. Wellicht dat dit aspect, verkeersinfo die actueel en accuraat is, beter voor elkaar is in de R1250RT iPad Dashboard versie?
Zumo XT verloop stukje is er al een tijdje.Nou is de Track Record van BMW en navigatie systemen niet geheel vlekkeloos. De BMW Navigator VI is dan sooRT van min of meer “geïntegreerd” in het dashboard, het is feitelijk een losstaand Garmin kastje. Ik beken onmiddellijk: mijn ervaring met die “iPad” dashboards is beperkt tot 2 (of zo, kan stiekem ook 3 of 4 zijn) proefritten. Wat ik enigszins verwonderd vast stel: waarom geen variant van Apple Car Play (of de Androïd versie daarvan) met MyRouteApp als motor navigatie?
Enfin. Er moet een semi wereld wonder gaan gebeuren wil Spätzi niet mijn laatste motoRT zijn. Maar dat ga ik zeker niet durven zeggen voor de Navigator VI. Het verheugd me te lezen dat men er al in geslaagd is de Garmin XT met verloop stukje passend in de Oer R1250RT dash gewurmd te krijgen. Kan mij zo voorstellen dat ik op enig moment voor de XT bijl ga. En dan vermoed ik zo maar dat onder aan de streep je met zo’n XT wellicht beter af bent dan met een sooRT van in de iPad Dash ingebouwde navigatie functie. Maar: kan ook best zijn dat mooie firmware updates daar verandering in gaan aanbrengen…
JajaZumo XT verloop stukje is er al een tijdje.
De montage van de Zumo XT heb ik als volgt gedaan.
Garmin Zumo XT mount to 2019 BMW R1250RT
Eens !Conclusie: behalve voor vooruitgang ben ik ook voor KISS - Keep It Simple, Stupid.
Voor de lezers, ik ben erg voor automatisering en software, maar alleen als het waarde toevoegd.Eens !
De simpelste dingen zijn al voorzien van (veel te) veel in mijn ogen totaal overbodige elektronica, software-aangestuurd. In de zin van: "het kán, DUS, we 'sleutelen' dat erin. Is ook aanzienlijk goedkoper; software kun je eindeloos kopiëren.
Ik vind dat gewoon commercieel als verkoop argument; en om "het vorige" als hopeloos onbruikbaar ouderwets aan te kunnen merken. Geen (nauwelijks) meerwaarde; eerder ergernis, vooral als het niet werkt zoals je verwacht.
Wat motoren betreft: het is denk ik wel leuk om op de druilerige zondagmiddag met alle software-opties en instellingen te kunnen 'spelen' maar verder: het gaat om het rijden toch ?
Disclaimer: het gaat om mijn mening; voor iedereen die wel gecharmeerd is van alle mogelijkheden die software kan bieden: veel plezier ermee !