BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat zien ik daar allemaal aan dat 1150 blok geprutst?

1100 blok.
+ turbo.

Ouwe Meuk inmiddels ; kijkt U even mee ??
Was 'destijds' de Talk Of The Town op vooral het Amerikaanse PelicanParts forum.

(aanvulling : oh..., ik zie dat ze inmiddels die pagina toch steeds verder aanvullen..., had er al jaaaaaaaaren niet meer op gekeken, en toch blijkt dat er ook al iets van verhalerij te staan over de S1000RR enzo)


WEER EEN KLIK !!


.
 
Laatst bewerkt:
De reacties destijds op de geclaimde 240 PK uit de R1100S 1100 CC boxer waren niet mals..., als in : men vond de claim van dat getal 'nogal' aan de hoge kant, zeg maar...


Poor R1100S, a lousy 86 rear wheel hp, and a tail-mounted, wannbee Ducati, license plate warming muffler. Twin plug, single plug, "Replica" paint, carbon fiber bits etc....All foo, foo, crap for a bike with no power. When they say it's not about the money...It's about the money. When you haven't got the power...It's still about the power.


RB Racing gives you a power correction with 240 hp worth of an intercooled, water injected turbo. For you incremental types, you can dial down the power to a manageable 135 hp and keep your fear factor in check. Hey, it's still got a shaft drive so you won't be running 220mph! We like to run way over 200 but not everyone does.
 
...ik ook niet...

26 september 2021 voor het laatst... :/



Heel vorig jaar ook niet op de S...


.
 
Laatst bewerkt:
.

...ik kijk net ff... :$


18 April 2020 voor het laatst...


i-3QXxnxn-XL.jpg
 
...ik kijk net ff... :$

18 April 2020 voor het laatst...
Tijdens de ener-gie crisis? Geen voertuig op de weg.
En dan nog fout geparkeerd, zo dicht bij een kruising met het fietspad: je zal d'r maar aan komen sjezen op de racefiets en linksaf willen slaan, zit je gelijk op de voorruit van de S... en staat er een vent in een motorpak een foto te maken. Toestanden.
 
Tijdens de ener-gie crisis?

...in ieder geval toen Corona hoofdzakelijk nog een biermerk was...

Geen voertuig op de weg.

...wel een paar, maar het was rustig inderdaad. Op meer plekken een foto gemaakt, maar nix te beleven toen...

En dan nog fout geparkeerd, zo dicht bij een kruising met het fietspad: je zal d'r maar aan komen sjezen op de racefiets en linksaf willen slaan, zit je gelijk op de voorruit van de S... en staat er een vent in een motorpak een foto te maken. Toestanden.

...locatieplaatje... :+

Diepstroeten, Assen.
En dan op de kruising, samen met die wielrenner op de voorplecht, links af slaan, de Graswijk op.

Ik stond op die grote steen, om de foto te maken... :Y

....JPG





En voor de mensheid die de hele route niet kent (wat ik mij amper kan voorstellen) : Inloggen – MyRoute-app: De #1 alles-in-een routetool


.
 
...
Diepstroeten, Assen.
En dan op de kruising, samen met die wielrenner op de voorplecht, links af slaan, de Graswijk op.
...
Dat bedoel ik, daar fiets ik heel vaak op rustige dagen, en dan lekker hard, zo'n 30 km/u de bocht om, iets verder de Driesweg op en even uitblazen op het strandje.
 
Dat bedoel ik, daar scheur ik heel vaak op mijn vélo, en dan vet asociaal hard, met dik 30 km/u als een compleet losgeslagen wildeman daar de bocht om, en dan iets verder de Driesweg op en even rotzooi trappen daar op het strandje.

...hooligan...
 
Weeeeer vers laagje pekel op de weg. Mijn meest recente ritje op Spätzi was dan in elk geval nog al in dit kalender jaar. Met mijn redelijk nieuwe pak. Waar ik dan de been voering niet in had. Waardoor het toch tikje frisch werd.
Stoppen met motor rijden, it did cross my mind.

Maar dan loop ik naar de schuur en dan zie ik Dikke BeRTha of Spätzi. En dan trek ik de conclusie: objectief beschouwd kan ze waarschijnlijk niet mooi zijn. Dan zal het de liefde zijn die me blind maakt. Want ik vindt haar prachtig en ze geeft me nog altijd kriebels.

Zolang dat het geval is, gaat zij niet weg. Ook al is ze van de troon gestoten als Forens Kilometer Vreter door zoon elktriek blikken geval (vandaag daar de subsidie voor gevangen, u allen: bedankt voor uw bescheiden bijdrage!)
 
En bedenk je ook dat autorijden steeds minder emotie oproept.De meeste auto’s zijn universeel en dus gewoon goed. Mijn nieuwe e-mobiel is er ook zo eentje. Gewoon een hele prettig rijdende automobiel

onze motoRT roept dan toch meer emotie, plezier en genot op. Even tussen de dennenbomen rijden en die geur ruiken……
Een draai aan het gas en het koppel van de boxer ervaren

Mhhhmmm Kan niet wachten……..Er is net weer portie zout gestrooid
 
Alles moet gecontroleerd worden omdat iedereen als een idioot wilt kunnen rijden.
Vroegâh wist je gewoon oh er ligt sneeuw of oh het heeft gevroren (want: bloemen op de ramen of een ijslaag in je laken ter hoogte van je neus), het kan wel eens glad zijn en winterbanden bestonden nog niet.
Als je nu een uitglijder maakt kun je de overheid of de weerjuwelier in gebreke stellen. Dus de overheid strooit zout in overvloed en de weerjuwelier gebruikt wollig verhullend taalgebruik of zet anders een gele, orange of rode kaart in opdat U gewaarschuwd bent.
De lokale gemeente en Rijkswaterstaat strooien weer rijkelijk:
1643094108394.png
 
Nou moet ik bekennen: dat elektrieke vervoersblik heeft, naast de rits pluspunten die broeder Gerwin reeds aanhaalde, 1 meesterlijk sterk punt: de audio installatie.

Ja, ik herken me zeker in de heerlijke geneugtes van het motor rijden, slingerdijkje, vers gemaaid gras, ff ding aan de kant lekker lunchen, pontje pakken, bloesem kieken. Dus. Ze blijft. En ondertussen is het met dit sooRT grijs en grauw kil weer bepaald feestelijk om in dat koekblik naar het werk te gaan. Al was het alleen maar wegens de combinatie Geen Rijgeluid - Premium Audio - Spotify - The Script…
 
We schrijven 28 januari in het jaar 2022:
Ik mocht vandaag op audiëntie komen bij de chef en de zon scheen, we kunnen concluderen:
  1. De R1200RT-LC doet het nog.
  2. Ik kan het nog.
Op de terugweg nog even wat filteren kunnen oefenen, nu staat de RT weer onder zeil en stormvast :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan