BMW ruilen tegen Guzzi V50c. verstandig??

fly1329

Rookie
3 jul 2008
29
0
Venray
Hoi mensen.
Ik heb een aanbod gekregen van iemand om mijn BMW R60/7 te ruilen tegen een Moto Guzzi V50c. de BMW staat al een tijdje te koop.
nu vroeg ik mij eens af: is en Guzzi betrouwbaar, zijn er nog typische punten waar ik rekening mee moet houden(bijvoorbeeld contactpuntjes).
zijn onderdelen een beetje goed verkrijgbaar? ik weet dat in Nijmegen een zaak zit die vanalles verkoopt(Theo Lamers), maar in de omgeving Venray???

Groet,
Jelle van Neerven
 
Laatst bewerkt:
zonder degelijke kennis van deze specifieke Guzzi zegt iets me, dat dit geen verstandige ruil is... sowieso ga je achteruit in betrouwbaarheid (galgje :+)
 
dat was mijn vraag ook niet...

betrouwbaarheid zit wel snor; je moet alleen een beetje op de klepspeling letten: de klepstelen zijn dun en rekken waardoor na verloop van tijd de klepspeling verdwijnt (met alle gevolgen van dien..........)
motorisch kan je je er verder niet echt een buil aan vallen.
voel even onder aan het koppelingshuis: als dat vettig is heeft de motor regelmatig lang stil gestaan en is de krukas-keerring lek, hoeft geen probleem te zijn zolang het bij druppelen blijft (er zit een afvoergaatje onder in het koppelingshuis aan de carterzijde) als de keerring teveel gaat lekken kan je koppeling te vet worden en gaan slippen.
Keerring zelf kost niet veel maar als je zelf niet handig bent is het een dure reparatie: blok moet volledig uitgebouwd worden, bak moet eraf en koppeling moet gedemonteerd; pas dan kun je bij de keerring.
bekent probleem bij deze afdichting is dat wanneer de motor lang stil staat de keerring uitdroogt en aan de krukas gaat "plakken" die trekt er dan kleine stukjes uit waardoor er langszaam olie het koppelingshuis in kan sijpelen

verder is de electriek kwetsbaar; maar van welke fiets van die leeftijd zitten er geen stekkertjes los? grootste probleem is de matige kwaliteit van de schakelaars aan het stuur: dynamo, spannings-regelaar, startmotor en accu zijn behoorlijk "hufter"proof: ik ken tenminste niet veel andere kleine motorfietsjes met standaard een 28 of 32 Ah accu en een 700watt startmotor.

vreselijk leuke stuurfiets; lichter als de BMW, zeer stijf frame en romdom voorzien van Brembo met gietijzeren schijven, in ieder geval instelbare achterveren en bij vele uitvoeringen een voorvork met lucht-ondersteuning.

technische staat van de motorfietsen moet wel goed zijn bij een dergelijke ruil maar ik zou het doen (als ik een bmw in de verkoop had..........)

voor marktrelevante prijzen van kleine guzzi's (V35, V50 en V65) even op de site van teo lamers kijken en op marktplaats rondkijken: dan weet je of de waarde een beetje in de buurt zit van de vraagprijs van je bmw
 
Terug
Bovenaan Onderaan