Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik heb mijn Ducati verkocht en ben zoekende naar een mooie S1000R maar wilde eigenlijk even een digitale versie van het werkplaatshandboek doorbladeren over onderhoudsintervallen.

In de basis handleiding verwijzen ze naar de dealer maar ik doe mijn eigen onderhoud. Is er hier toevallig iemand die het werkplaatshandboek digitaal heeft?
 
Oponeo? En dan iemand zoeken die ze er om legt?
Ik heb daar iemand voor die wat bij klust. :)
Dit is vaak de goedkoopste oplossing. Zeker als je zelf de velgjes los aan levert.
Niet elke zaak is daar zo gecharmeerd van, natuurlijk omdat ik hun marge van banden in eigen zak houdt.

Ik lever wel losse wielen aan zodat de demontage van de velgen etc geen verdere schade teweeg brengt, maar wil ook graag die velgen strak houden tijdens banden wisselen op de machine.
Heb helaas toch al wel enkele ervaringen dat mensen die 't spul bedienen niet bekwaam genoeg zijn. Ik zou graag minder betalen dan mn huidige montage kosten (rond de 50€) maar probleem is dus dat ik ze in deze omgeving niet ken. Beter koop ik zelf zo'n ding maar probleem is dat ik er geen ruimte voor heb :').
Achja, toekomst... Er komt vanzelf zo'n ding.

Omdat het mooie weer eraan komt :D
49645182021_68c0b18dce_h.jpg
 
Mijn mannetje voor de wielen is ook niet de goedkoopste, maar wel enorm goed.
Heeft zelf in de talent cup geracet en ook voor derden gesleuteld in de racerij.
De laatste keer - vorig jaar had ik geen tijd om de wielen eraf te halen en kwam ik op 60 euro. :Y
Normaal, het seizoen ervoor, demonteer ik ze wel.
 
Ik heb mijn Ducati verkocht en ben zoekende naar een mooie S1000R maar wilde eigenlijk even een digitale versie van het werkplaatshandboek doorbladeren over onderhoudsintervallen.

In de basis handleiding verwijzen ze naar de dealer maar ik doe mijn eigen onderhoud. Is er hier toevallig iemand die het werkplaatshandboek digitaal heeft?


Ik heb de dit kunnen vinden en het hier zelf ook weleens naar gekeken.

 
Niet elke zaak is daar zo gecharmeerd van, natuurlijk omdat ik hun marge van banden in eigen zak houdt.

Ik lever wel losse wielen aan zodat de demontage van de velgen etc geen verdere schade teweeg brengt, maar wil ook graag die velgen strak houden tijdens banden wisselen op de machine.
Heb helaas toch al wel enkele ervaringen dat mensen die 't spul bedienen niet bekwaam genoeg zijn. Ik zou graag minder betalen dan mn huidige montage kosten (rond de 50€) maar probleem is dus dat ik ze in deze omgeving niet ken. Beter koop ik zelf zo'n ding maar probleem is dat ik er geen ruimte voor heb :').
Achja, toekomst... Er komt vanzelf zo'n ding.

Omdat het mooie weer eraan komt :D
49645182021_68c0b18dce_h.jpg
Ik vindt die uitlaatbochten wel mooi in BMW motorsportkleuren :+
 
Gister is mijn Ducati Streetfighter opgehaald door de nieuwe eigenaar.

Daarna in de middag gelijk naar de motorzaak geweest waar ik een mooie blauw S1000R had gezien. Hier al eerder geweest en nu dus snel zaken gedaan en na de uitgebreide testrit handtekening onder het contract gezet. Er moeten nog een paar zaken gedaan worden aan de motor en daarna kan ik hem ophalen.

Wat is powerrr verslavend en dan was de Duc al niet een langzame motor. Waar ik vooral voor gevallen ben zijn de looks en de kleur. Echter belangrijkste reden voor aanschaf was de goed uitgebalanceerde vering en het voorspelbare rijgedrag. Nu al zin om hem op te halen. Foto's volgen later nog.
 
Ik had hem gekocht zonder proefrit, maar de eerste tien meter had ik er al een glimlach op. Wat een ding en goede balans! Zo goed voelde het. :Y
 
Ik heb hem ook gekocht na een rit van ik denk 700m.. Ik wist al dat ik 'm wilde en de S1000RR en XR had ik bereden tijdens tourritten van Motorplaza.
Maar de R sprak mij het meeste aan.

Sinds enkele dagen heb ik er nu Bi-Xenon op, hiervoor een beugel ontworpen en een origineel BMW projector ingeplaatst.
49672468556_1ac4bfe2ea_h.jpg


Gevoed door een Valeo Xenon ballast en Phillips D1S Xenon lamp. Bovenstaande is het dimlicht.
In het originele dimlicht komt een led lamp om dezelfde kleur te hebben als de xenon lamp.
Wat een bak licht... Geniaal.

Zoals te zien, compleet andere projector gemonteerd:
49671933988_6249aab2bc_h.jpg
 
Ik heb hem ook gekocht na een rit van ik denk 700m.. Ik wist al dat ik 'm wilde en de S1000RR en XR had ik bereden tijdens tourritten van Motorplaza.
Maar de R sprak mij het meeste aan.

Sinds enkele dagen heb ik er nu Bi-Xenon op, hiervoor een beugel ontworpen en een origineel BMW projector ingeplaatst.
49672468556_1ac4bfe2ea_h.jpg


Gevoed door een Valeo Xenon ballast en Phillips D1S Xenon lamp. Bovenstaande is het dimlicht.
In het originele dimlicht komt een led lamp om dezelfde kleur te hebben als de xenon lamp.
Wat een bak licht... Geniaal.

Zoals te zien, compleet andere projector gemonteerd:
49671933988_6249aab2bc_h.jpg

Ziet er goed uit. Ben dit zelf ook van plan. Ben er alleen nog niet uit of ik LED neem of inderdaad Xenon of HID. Voor mij is het grootste struikelblok de waterdichtheid van het armatuur. Ik rij het hele jaar door en wil niet dat er vocht in mijn unit terecht komt.
Ik hoop dat je op de volgende vragen antwoord kan of wil geven.

* Hoe heb jij dit waterdichtheids probleem aangepakt opgelost of is dit geen probleem?
* Is dit alleen groot licht of ook dimlicht? Ik denk het ''gewone'' licht maar vraag het even voor de zekerheid.
* Heb je de xenon gewoon in de reflector behuizing gedaan of heb je daar de projector geplaatst?
* Heb je nu dan 2 projectoren zeg maar?
* Waar heb je de spullen besteld?
* Hoelang ben je ongeveer bezig geweest?
* Is die beugel waar je over praat ergens te krijgen?

Ik hoor graag van je.
 
Gekke vraag misschien maar is er hier iemand geinteresseerd in het originele rempotje en de originele rem- en koppelingshendel van een S1000R?
Die heb ik nog liggen na overstap op andere fiets. Zo ja, stuur dan even een pbtje.
 
Ziet er goed uit. Ben dit zelf ook van plan. Ben er alleen nog niet uit of ik LED neem of inderdaad Xenon of HID. Voor mij is het grootste struikelblok de waterdichtheid van het armatuur. Ik rij het hele jaar door en wil niet dat er vocht in mijn unit terecht komt.
Ik hoop dat je op de volgende vragen antwoord kan of wil geven.

* Hoe heb jij dit waterdichtheids probleem aangepakt opgelost of is dit geen probleem?
* Is dit alleen groot licht of ook dimlicht? Ik denk het ''gewone'' licht maar vraag het even voor de zekerheid.
* Heb je de xenon gewoon in de reflector behuizing gedaan of heb je daar de projector geplaatst?
* Heb je nu dan 2 projectoren zeg maar?
* Waar heb je de spullen besteld?
* Hoelang ben je ongeveer bezig geweest?
* Is die beugel waar je over praat ergens te krijgen?

Ik hoor graag van je.
Het waterdichtheids issue ben ik nog niet over uit, vanzelfspreken zit het er nu niet lang genoeg in om daarover iets te kunnen vertellen.
Wel is het zo dat de door mij gebruikte projector er niet echt geschikt voor is in mijn ogen. Het heeft een open ontwerp.
Ik ben dan zelf ook van plan de ''beugel'' te herontwerpen voor gebruik met een Morimoto FX-R projector.
Die heeft een gesloten ontwerp en is op dit moment een van de beste 2,5'' inch Xe projectoren.
Ik heb één projector en de reguliere dimlicht reflector lamp. Op moment van schrijven heb ik de het reflector dimlicht als voeding voor de ballast unit.
De projector is dus Bi-Xenon en voorzien mijn dim en grootlicht tesamen.

Waar ik het weg heb.. Ik hobby redelijk wat af met BMW auto's en zodoende had ik dit op de plank liggen. Komt uit een BMW 1 Serie bouwjaar 2012.

Hoelang ik bezig ben geweest durf ik precies te zeggen maar het zijn uren. Ik denk 10 uur tekenwerk verdeeld over twee prototypes. Veel tijd hiervan is ook bekend worden met SolidWorks daar ik dit al jaaren niet gebruikt had. Dus als je er handig mee zou zijn, twee uur per stuk kom je een heel eind!
Zoals genoemd heb ik die adapter dus zelf ontworpen en 3D geprint. Kosten keuze ligt dan op PLA filament. Goedkoop, herbruikbaar en sterk. M'n vader heeft het geprint op zijn werk, dus daarvan had ik (wederom) geen kosten.

De beugel kan ik uiteraard nog een keer printen, maar ik heb nu geen projector noch ballast unit liggen. Daarbij wil ik toevoegen dat ik van het koplampframe het e.e.a. heb moeten aanpassen. Die kost 66 euro nieuw, dus daar had ik geen problemen mee. Terug kan altijd en een set LED lampen kost dat immers ook ;).

Het pas maken en ontwerpen zit dus wel wat tijd in maar ik hobby graag.. zie het niet als werktijd.

Tot slot;
Ik ben dus van plan twee van bovengenoemde FX-R projectoren te kopen zodat ik hiervoor een succesvolle beugel kan ontwerpen. Het gesloten design van de projector maakt het een rubuust geheel. Daarnaast is de keuze van Xenon lampen dan ook groot. Kosten van die projectoren zijn 135$ ex.

Keuze van Xenon? LED units zijn fors en fors geprijst. Ik kon nog niet vinden wat me aanstond, en mijn auto is voorzien van deze koplampen (1 Serie BMW), dus ik wist wat ik kon verwachten.
Wil je nog meer weten stuur me een berichtje.
 
Het waterdichtheids issue ben ik nog niet over uit, vanzelfspreken zit het er nu niet lang genoeg in om daarover iets te kunnen vertellen.
Wel is het zo dat de door mij gebruikte projector er niet echt geschikt voor is in mijn ogen. Het heeft een open ontwerp.
Ik ben dan zelf ook van plan de ''beugel'' te herontwerpen voor gebruik met een Morimoto FX-R projector.
Die heeft een gesloten ontwerp en is op dit moment een van de beste 2,5'' inch Xe projectoren.
Ik heb één projector en de reguliere dimlicht reflector lamp. Op moment van schrijven heb ik de het reflector dimlicht als voeding voor de ballast unit.
De projector is dus Bi-Xenon en voorzien mijn dim en grootlicht tesamen.

Waar ik het weg heb.. Ik hobby redelijk wat af met BMW auto's en zodoende had ik dit op de plank liggen. Komt uit een BMW 1 Serie bouwjaar 2012.

Hoelang ik bezig ben geweest durf ik precies te zeggen maar het zijn uren. Ik denk 10 uur tekenwerk verdeeld over twee prototypes. Veel tijd hiervan is ook bekend worden met SolidWorks daar ik dit al jaaren niet gebruikt had. Dus als je er handig mee zou zijn, twee uur per stuk kom je een heel eind!
Zoals genoemd heb ik die adapter dus zelf ontworpen en 3D geprint. Kosten keuze ligt dan op PLA filament. Goedkoop, herbruikbaar en sterk. M'n vader heeft het geprint op zijn werk, dus daarvan had ik (wederom) geen kosten.

De beugel kan ik uiteraard nog een keer printen, maar ik heb nu geen projector noch ballast unit liggen. Daarbij wil ik toevoegen dat ik van het koplampframe het e.e.a. heb moeten aanpassen. Die kost 66 euro nieuw, dus daar had ik geen problemen mee. Terug kan altijd en een set LED lampen kost dat immers ook ;).

Het pas maken en ontwerpen zit dus wel wat tijd in maar ik hobby graag.. zie het niet als werktijd.

Tot slot;
Ik ben dus van plan twee van bovengenoemde FX-R projectoren te kopen zodat ik hiervoor een succesvolle beugel kan ontwerpen. Het gesloten design van de projector maakt het een rubuust geheel. Daarnaast is de keuze van Xenon lampen dan ook groot. Kosten van die projectoren zijn 135$ ex.

Keuze van Xenon? LED units zijn fors en fors geprijst. Ik kon nog niet vinden wat me aanstond, en mijn auto is voorzien van deze koplampen (1 Serie BMW), dus ik wist wat ik kon verwachten.
Wil je nog meer weten stuur me een berichtje.


Super bedankt voor je reactie en goede uitleg. Ik ben zeker van plan om nog eens meer te vragen. Ben alleen erg druk op het werk momenteel ( werk ik een ziekenhuis ) dus zal wel even duren. Maar alvast bedankt zover.
 
Sinds kort ratelt mijn s1000r 2014 even flink na het starten. Zelf denk ik aan de nokkenaskettingspanner. Het lijkt nog al op het geratel van een cbr600 welke ik heb gehad dat was ook de naks. Toen een nieuwe geplaatst op de cbr maar probleem bleef toen op aanraden een handmatige spanner geplaats. Daarna was het opgelost. Dus dat wil ik ook met de bmw proberen iemand ervaring hiermee?
 
nieuwe originele wil prima helpen. Nadeel van een handmatige is dat je niet weet hoe strak je m spant, wat voor onvoorziene slijtage kan zorgen.
 
Er is geen defect.

Maar als die pas 8000 oud is heb je vast nog wel fabrieksgarantie toch?
 
Dan gaat het over, anyway. als ie na het ratelen stil wordt is er niks aan de hand. Blijft ie vrolijk door ratelen is er wel iets aan de hand.
Hij wordt wel een stuk stiller na 1 a 2 seconden. Maar blijf het soms wel licht horen. Maar goed een maal een rateltje ga je ook alles horen.🙈
 
Die distributie van een s1000 blijf je altijd horen. Bij die nieuwe modellen (k67) RR heb ik echt het idee dat het zometeen een nieuw kijkgat gaat creeeren maar vooralsnog blijf het heel :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan