Bmw S1000r de koning van de nakeds

Vaag,

als er geen lekkage aan de buitenkant zichtbaar is zou ik toch intern wat vermoeden.. Maarja, dat ga ik niet via het internet diagnose stellen :+
 
Alles is kurk droog, olie ziet er ook goed uit, geen drap…. Maar zou het kwaad kunnen? Dan gaat het waarschijnlijk tot de uitlaat eruit? In iedergeval bedankt voor je hulp 👍🏻
 
Ik heb voor vertrek naar de Pyreneeën een set Pirelli Diablo Rosso 4 laten monteren.
Voor degenen die twijfelen, het is de fijnste band die ik ooit heb gehad, heb nog nooit zoveel feedback van de voorkant gehad, echt een perfecte match met de S1000R.
Ook superveel grip hoewel dat wel ten koste van de levensduur gaat, als ik moet inschatten gaan ze max 3K mee (maar ze worden ook redelijk mishandeld hier) 😇
Ik wil geen andere banden meer in ieder geval.
 
Plaatje 16310028816033323316433537520630.jpg
 
Ik had het reservoir tot Max gevuld, binnen 1500km tot dit niveau

Nieuw type dop erop zetten is de BMW oplossing. Het kan op een of andere manier gebeuren dat het verdampt en daarmee het niveau in dat reservoir steeds zakt.
Hieronder zie je de versie met de slang, wat op alle nieuwere types wordt toegepast.
Mijn motor heeft ook deze versie en ik heb zelf geen last van KVS verlies, evenmin (afkloppen) van een lekkende waterpomp.

Overigens, er mist ook een torx bout in de bevestiging van je reservoir.
7992d275f7de5603fe9731b3f9f37580.jpg
 
Nieuw type dop erop zetten is de BMW oplossing. Het kan op een of andere manier gebeuren dat het verdampt en daarmee het niveau in dat reservoir steeds zakt.
Hieronder zie je de versie met de slang, wat op alle nieuwere types wordt toegepast.
Mijn motor heeft ook deze versie en ik heb zelf geen last van KVS verlies, evenmin (afkloppen) van een lekkende waterpomp.

Overigens, er mist ook een torx bout in de bevestiging van je reservoir.
7992d275f7de5603fe9731b3f9f37580.jpg
Je bedoelt dan een andere dop op de radiateur?
 
Mooi om te zien en knap gedaan. Maar ben je niet bang dat je aan de kant wordt gezet in het buitenland? Ik begrijp dat je m.n. in Duitsland moet opletten voor oom agent?
Hm, vandaag in duitsland gereden en verschillende politie wagens voorbij gereden dus momenteel geen probleem tot dat de politie een slechte dag heeft waarschijnlijk ;)
Zal wat tape meepakken om over te plakken als ze niet content zijn :P
 
Iemand ervaring met een ontiegelijk irritant lekkend rempotje van Rizoma? Hij lekt op de onderkant doordat (zoals het lijkt) de slang naar de remhendel iets onder spanning staat. Wat ik ook probeer ik krijg hem niet recht en dus niet lekvrij. Is er een alternatief potje (behalve de standaard lelijke opties) die een massieve nippel hebben i.p.v. zoals nu iets van pvc in een rubber?

Alle suggesties welkom.
 

Bijlagen

  • 20210920_141044.jpg
    20210920_141044.jpg
    151,4 KB · Weergaven: 26
  • 20210920_141038.jpg
    20210920_141038.jpg
    161,6 KB · Weergaven: 24
Iemand ervaring met een ontiegelijk irritant lekkend rempotje van Rizoma? Hij lekt op de onderkant doordat (zoals het lijkt) de slang naar de remhendel iets onder spanning staat. Wat ik ook probeer ik krijg hem niet recht en dus niet lekvrij. Is er een alternatief potje (behalve de standaard lelijke opties) die een massieve nippel hebben i.p.v. zoals nu iets van pvc in een rubber?

Alle suggesties welkom.
Vervelend, ik heb dezelfde maar geen problemen, de mijn staat ook redelijk recht.
Misschien het bevestgingsbeugeltje iets verbuigen?
 
Heren (en Dames?) even een vraagje: ik heb S1000R uit 2016 1st gen en ik kan een tankcover kopen van een S1000R uit 2017. Zou dit passen? Volgens mij is er geen verschil tussen de tanks van de 1ste gen en 2e gen. Maar ik weet het niet zeker.
 
Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn monster 821 in te ruilen voor een S1000R.
Nou had ik er eentje gevonden die mij wel een mooie inruilprijs geeft maar ik vind de kilometers aan de hoge kant.
De S1000R heeft namelijk al zo een 27.000 gelopen. Nou weet ik dat bij 30.000 er een grote beurt moet gebeuren, kunnen jullie mij vertellen hoeveel dat ongeveer zou kosten? Zouden jullie uberhaupt zo een km-stand overwegen?

 
Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn monster 821 in te ruilen voor een S1000R.
Nou had ik er eentje gevonden die mij wel een mooie inruilprijs geeft maar ik vind de kilometers aan de hoge kant.
De S1000R heeft namelijk al zo een 27.000 gelopen. Nou weet ik dat bij 30.000 er een grote beurt moet gebeuren, kunnen jullie mij vertellen hoeveel dat ongeveer zou kosten? Zouden jullie uberhaupt zo een km-stand overwegen?

Onlangs laten uitvoeren. Hou rekening met rond de €1000,-
 
Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn monster 821 in te ruilen voor een S1000R.
Nou had ik er eentje gevonden die mij wel een mooie inruilprijs geeft maar ik vind de kilometers aan de hoge kant.
De S1000R heeft namelijk al zo een 27.000 gelopen. Nou weet ik dat bij 30.000 er een grote beurt moet gebeuren, kunnen jullie mij vertellen hoeveel dat ongeveer zou kosten? Zouden jullie uberhaupt zo een km-stand overwegen?

Ik heb mijn BMW S 1000 R bj 2015 gekocht met 42.000 km. Alles werkt prima, hij heeft alle opties. De ketting, tandwielen, en voorvork keringen zijn vernieuwd bij 40K km. Verder moet een motor zijn onderhoudsbeurten (olie verversen, filters et cetera.) hebben gehad. Volgens mij moeten de kleppen opnieuw gesteld worden bij ongeveer 30K km. Vraag naar de onderhoudshistorie en of dit aantoonbaar is.
 
Mijn oude S1000R is bij Goedhart naar een nieuwe eigenaar gegaan. Is deze toevallig hier actief 😉?
 

Bijlagen

  • B300BBDF-A976-4DC9-8EAD-EB1CD071D9B6.jpeg
    B300BBDF-A976-4DC9-8EAD-EB1CD071D9B6.jpeg
    109,7 KB · Weergaven: 33
Heren (en Dames?) even een vraagje: ik heb S1000R uit 2016 1st gen en ik kan een tankcover kopen van een S1000R uit 2017. Zou dit passen? Volgens mij is er geen verschil tussen de tanks van de 1ste gen en 2e gen. Maar ik weet het niet zeker.
Is normaal allemaal het zelfde 👍
1632438963143.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan