Bmw S1000r de koning van de nakeds

Jep. Komt aan bij een stoplicht, rem af en zodra je de koppeling indrukt valt de motor direct uit. Veel mensen hebben er last van helaas en volgens mij nog steeds geen officiële fix vanuit BMW.
Is dat bij een bepaald bouwjaar? Had zelf 2018 model en in 27.000km nog nooit zoiets meegemaakt.
 
Jep. Komt aan bij een stoplicht, rem af en zodra je de koppeling indrukt valt de motor direct uit. Veel mensen hebben er last van helaas en volgens mij nog steeds geen officiële fix vanuit BMW.
Ik heb destijds nieuwe bougies geplaatst en tank e10 ipv e5. Daarna nagenoeg niet weer voor gekomen. Maar waar het precies aan ligt… die van mij is van 2014. Qua rijden vind ik de bmw super en heb ik iedere keer weer een smile op m’n hoofd, maar wat betreft storingen valt hij me zwaar tegen..
 
Hier ook nog nooit mee gemaakt. Bouwjaar fabrieksjaar 2017.
Wel dat de motor uitvalt nadat je hem start. Uiteindelijk de link gelegd met accu-spanning tijdens starten en dus (tijdelijk)uitval van de motor-ECU.
Als ik het start knopje vasthield bij het starten ging hij gewoon aan maar merkte je echt de dip in het aanslaan.
Sinds Lithium accu niet weer last van gehad.

Nu staat hij in de winterstalling en wacht hij op een set frisse banden.
Was door de dealer benaderd of ik hem niet wilde inruilen :+, én of ik hem dan niet helemaal standaard kon maken :+
Ga voor het idee de foto's sturen maar sta er niet voor open.
 
Laatst bewerkt:
Welke dealer was dat? O-)
Heb een volledig originele 2016 (nou ja..korte kentekenplaathouder is natuurlijk wel gemonteerd), maar wil hem komend motorseizoen inruilen.
Teveel met m’n hart gekocht en te weinig met verstand. Ben meer van het toeren dan van het rondje knallen, maar tijdens de proefrit bracht ie zo’n enorme smile op m’n gezicht…had ik dus nooit moeten doen haha.
Eind februari of begin maart maar eens kijken voor wat anders..tenzij je dealer er echt om zit te springen en me een aardige prijs biedt :+
 
Motorplaza in Herenveen. Je kunt ze altijd benaderen met zo'n verhaal natuurlijk. Ze zijn nu tot eind dit jaar nog bezig met verbouwen dus je indruk zal wat betreft de showroom iets anders zijn dan normaal.
 
Iemand voor Zuid-Holland een leuk adres in de aanbieding voor kleppen stellen?
Er is speciaal BMW gereedschap voor nodig, en dat heeft niet iedereen.

Iemand recente ervaring met Arie Molenaar?
BMW Barendrecht en Den Haag wil ik niet heen..
 
Iemand voor Zuid-Holland een leuk adres in de aanbieding voor kleppen stellen?
Er is speciaal BMW gereedschap voor nodig, en dat heeft niet iedereen.

Iemand recente ervaring met Arie Molenaar?
BMW Barendrecht en Den Haag wil ik niet heen..
Molenaar mijn 1e beurtje laten doen daar. Is naar mijn inziens allemaal netjes gegaan. Zijn imo nette mensen qua onderhoud.
 
<Edit: dat was snel. Alles verkocht!>

  • [VERKOCHT] Rizoma NEXT remvloeistof reservoir incl. houder
  • [VERKOCHT] Rizoma Spiegel 'Reverse Retro' inclusief adapters en stuurgewichten/dempers
 
Laatst bewerkt:
Hij lijkt me niet echt total loss, maar begrijp ik uit je verhaal dat je er niet meer mee wil rijden...?

Meer schade dan je denkt :-) Klap op de bovenkant waardoor er een hoop stuk is over de hele lengte. In totaal bijna 10k aan schade, net niet total loss. Ik wil daar niet meer op rijden!
 
Meer schade dan je denkt :-) Klap op de bovenkant waardoor er een hoop stuk is over de hele lengte. In totaal bijna 10k aan schade, net niet total loss. Ik wil daar niet meer op rijden!
Poeh, dat zag ik er zo op het eerste oog niet aan af, zelf niks aan overgehouden hoop ik maar? Gelukkig vergoed je verzekering de nieuwprijs omdat ie nog geen jaar oud is?
 
Poeh, dat zag ik er zo op het eerste oog niet aan af, zelf niks aan overgehouden hoop ik maar? Gelukkig vergoed je verzekering de nieuwprijs omdat ie nog geen jaar oud is?
Poeh, dat zag ik er zo op het eerste oog niet aan af, zelf niks aan overgehouden hoop ik maar? Gelukkig vergoed je verzekering de nieuwprijs omdat ie nog geen jaar oud is?
Ik DM je ff, beetje off-topic voor hier!
 
Wat stil hier zeg..! Niemand al een leuk ritje gedaan in de zon of leuke accessoire geplaatst?:-)
Tja, ik heb eind januari mijn BMW total loss gereden en wacht al sinds die tijd op de afhandeling van de schade.
Sinds vorige week eindelijk schot in de zaak en als het goed gaat kan ik morgen de nieuwe ophalen....
 
Wat stil hier zeg..! Niemand al een leuk ritje gedaan in de zon of leuke accessoire geplaatst?:-)
Ik heb eind februari 1 ritje gemaakt...naar Mofra in Rijen. Daar heb ik hem achtergelaten.

Morgen haal ik mn 'nieuwe' tweedehands motor op, die ook ingezet gaat worden voor woon-werkverkeer (90km enkele reis..waarvan 87 snelweg), een R 1200 RT.
 
Ik heb eind februari 1 ritje gemaakt...naar Mofra in Rijen. Daar heb ik hem achtergelaten.

Morgen haal ik mn 'nieuwe' tweedehands motor op, die ook ingezet gaat worden voor woon-werkverkeer (90km enkele reis..waarvan 87 snelweg), een R 1200 RT.
Ha, ik ben daar morgen ook om mijn nieuwe S1000R op te halen, wellicht treffen we mekaar :W
 
Thanks en ja, een hele nieuwe :]
Mijn vorige was 7 maanden oud toen ik ermee crashte. Heel erg veel schade en volledig verzekerd dus nu uiteindelijk de verzekering ook uitbetaald heeft, heb ik groen licht voor een nieuwe.
Jij ook alvast veel plezier met jouw nieuwe fiets:W
 
Wat stil hier zeg..! Niemand al een leuk ritje gedaan in de zon of leuke accessoire geplaatst?:-)

Je hebt er nix aan Rik, maar..., gisteren toch nog ff 522 kilometers weggereden... :Y
Eerste ritje van het jaar... :/

'Moest' ff bij een buitenlandse collega zijn ; dus vandaar... :)

...en 'n frikandelbroodje mee uiteraard... :+



i-Q5nL6xf-XL.jpg
 
Je hebt er nix aan Rik, maar..., gisteren toch nog ff 522 kilometers weggereden... :Y
Eerste ritje van het jaar... :/

'Moest' ff bij een buitenlandse collega zijn ; dus vandaar... :)

...en 'n frikandelbroodje mee uiteraard... :+



i-Q5nL6xf-XL.jpg
Niet gezandstraald? 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan