Bmw S1000r de koning van de nakeds

Aanstaande maandag kan ik de S1000R eens lekker uitlaten op zandvoort. Iemand ervaring met de DB-meting met de standaard uitlaat? Kan ik bijvoorbeeld wel vollebak het rechte stuk op?
 
Aanstaande maandag kan ik de S1000R eens lekker uitlaten op zandvoort. Iemand ervaring met de DB-meting met de standaard uitlaat? Kan ik bijvoorbeeld wel vollebak het rechte stuk op?
Maandag ben ik er ook.
Met het standaard systeem hoef je je geen enkele zorgen te maken.
Tenzij verkeerd schakelen en in groepjes rijden. :)
 
Enig idee wat dit is? Zou dit een overloop zijn of iets dergelijk?

Heb het uitgekuist en er zit wel een gaatje in waar iets doorkan
dat is de overloop van je waterpomp, als daar koelwater, of zoals nu te zien is, olie uit komt, is er een seal lek. Normaal hoort er nog een rubber in te zitten met een klein gaatje.
 
vorige week mijn 1200LT ingeruild en een bijna nieuwe s1000r , dec.’20 met 9000 km, dynamisch pakket, akrapovich hp.
wil er nog een iets hoger kuipruitje op en kettingspanners. rijdt top,,moet nog wel wennen aan quickshifter, bij lage toeren een schok, bij 6000 is dat over,,onwillekeurig draai ik toch nog het gas dicht,,effe wennen dus. geluid is prima, maar er kan nog wel wat bij wat mij betreft,,,de carbonkap is er zo af (3 schroeven) , maar de rest van het interieur zit op veel plekken geklonken, dus zou moeten worden uitgeboord. is dit de moeite waard en zit er eigenlijk wel een db-killer in,,,moet hier (spanje) om de 2 jaar naar de apk, dus als het openmaken weinig zin heeft, dan maar niet,,
 
das wel echt een hele stap, van een bankstel naar een 1000r _O-
Ik kon niet normaal blijven rijden met die enkele R op de openbare weg.
Voor dagelijks gebruik een veel te dynamische motor.
Snel een A2 BMW er bij.
Bizar goed apparaat die S1000R. :')
 
das wel echt een hele stap, van een bankstel naar een 1000r _O-
dat lijkt zo ind.d., maar had tot vorige maand nog mijn cbr1000rr en die heb ik prive kunnen verkopen hier, helaas, want die heb ik van 2008 tot nu gehad met uiteindelijk 99.000 km en nooit problemen, alleen onderhoud en banden,,wat een kwaliteit!! die LT was niet prive te verkopen, dus vandaar de inruil
 
Zondag een schuivertje gemaakt op Mettet 🙃
 

Bijlagen

  • sliding_smokey_smol.png
    sliding_smokey_smol.png
    516,9 KB · Weergaven: 123

Bijlagen

  • IMG_20220529_192248768.jpg
    IMG_20220529_192248768.jpg
    112,4 KB · Weergaven: 73
  • IMG_20220529_192311039.jpg
    IMG_20220529_192311039.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 72
  • IMG_20220529_192327006.jpg
    IMG_20220529_192327006.jpg
    129,3 KB · Weergaven: 73
Had eventjes geleden geregend en het was nog aan het opdrogen, ben iets te diep gegaan met banden die een slickzone hebben 8)7
 
dat lijkt zo ind.d., maar had tot vorige maand nog mijn cbr1000rr en die heb ik prive kunnen verkopen hier, helaas, want die heb ik van 2008 tot nu gehad met uiteindelijk 99.000 km en nooit problemen, alleen onderhoud en banden,,wat een kwaliteit!! die LT was niet prive te verkopen, dus vandaar de inruil
Ik kan me in die schok niet herkennen.. Zowel up als down schakelen werkt?
 
Nu met het lekkere weer al een flink aantal kilometers achter de rug. Echter begin ik mij enigszins zorgen te maken over mijn Schakelassistent. Deze begint namelijk steeds meer te weigeren bij het shiften van twee naar drie. In lagere toeren (+-5.000) schokt de motor om vervolgens weer terug te belanden in de tweede versnelling. In hogere toeren (+-9000) weigert hij gewoon compleet en beland hij terug in de tweede.
Soms doet hij het wel, soms ook weer niet. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Anders ga ik binnenkort even een ritje langs de garage maken..
 
Heb je aan de quickshifter zitten draaien om de pook in een andere positie te krijgen,?
 
Nee dat niet. Eind vorig seizoen de schuur in beland en begin dit seizoen voor een onderhoudsbeurt geweest. Sindsdien lijkt het probleem langzaam te zijn ontstaan. Wellicht dat ze er daar aan gedraaid hebben..
 
Heb je toevallig na die flink wat kilometers "slack" op je ketting. Heb wel eens gelezen dat het een relatie zou hebben. Succes !!
 
Heb je toevallig na die flink wat kilometers "slack" op je ketting. Heb wel eens gelezen dat het een relatie zou hebben. Succes !!

Vanochtend even gekeken, maar dit lijkt niet het geval. Thanks voor de tip in ieder geval!

Dit al eens geprobeerd?

Hmm dat zou ik vanmiddag eens kunnen uitproberen.

Vanochtend een beetje gedraaid en getrokken aan de quickshifter zelf. De rit naar werk vanochtend schakelde hij als boter met de shiftassist. Misschien dat het wel gewoon zo simpel opgelost is. Ik blijf het in de gaten houden in ieder geval!
 
Ik heb op het model uit 2017 gehad dat de schakel elektronica loskwam van de schakelstang. Dus het zwarte dingetje onder het metalen klemmetje zat niet meer goed. Er zitten twee lineaire positiesensoren in. Als je zelf verder wil diagnosticeren kun je bijv een multimeter pakken en de sensoren (met contact aan en stekker verbonden) doormeten op voltage. Bij beweging zul je de waardes zien veranderen. (meten kan dmv back probes/testnaalden)

Maar check eens dat dat zwarte stukje elektronica vast zit. Klemmetje even loshalen en dan moet 't eigenlijk nog vast zitten door de epoxy.
Ik heb mijne met hobbylijm terug geplakt op exact de juiste plek (dat was wel te zien namelijk) en vervolgens een tyrap goed strak eromheen gedaan. Dat een paar dagen op de kachel laten liggen (winter haha) en vervolgens gemonteerd en ingeleerd. De motor accepteerde de adapties daarna in 1 keer en dat gebeurde daarvoor gewoon helemaal niet. En het schakelen gaat nu al meer dan twee jaar zoals het hoort. Het zelfs het originele klemmetje weer teruggemonteerd ipv de tyrap. De sensor is onwijs duur dus ik had al snel de neiging om gewoon eens te kijken wat er mee kon gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een hilox bla bla bla in zitten. Doet het al meer dan een jaar. Mega update ten opzichte van halogeen. Inbouwen is wel lastig gezien de ruimte tussen de voorvork en de koplampunit. Ook heb ik een rubber meebesteld omdat de orginele niet meer past.

Ik weet niet of het mag maar ik heb de lamp hier besteld: H7 LED - Als Beste Getest - Hilox XTR Black
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een hilox bla bla bla in zitten. Doet het al meer dan een jaar. Mega update ten opzichte van halogeen. Inbouwen is wel lastig gezien de ruimte tussen de voorvork en de koplampunit. Ook heb ik een rubber meebesteld omdat de orginele niet meer past.

Ik weet niet of het mag maar ik heb de lamp hier besteld: H7 LED - Als Beste Getest - Hilox XTR Black
Gewoon een reserve origineel rubber of een aangepaste?
En waar heb je die doos/controller weggestoken?
 
Gewoon een reserve origineel rubber of een aangepaste?
En waar heb je die doos/controller weggestoken?
Ik heb dit rubber Rubber behuizing kap 52mm erbij besteld. Paste prima maar wel wat lastig in te krijgen. achterkant een kruisje in gesneden om de stekker er doorheen te halen. De Led-lamp is ook wat groter op de aansluiting dan de halogeen versie. Ik heb er nauwelijks tot geen vocht in gehad en rij er het hele jaar mee.

De controller hangt in tyraps achter de koplampunit. Ik heb die gewoon vastgemaakt aan andere dingen die ik tegen ben gekomen. Wel heb ik er rekening mee gehouden dat het (volgens mij) luchtinlaat gedeelte in het midden van het frame zit. Hier hangt de controller niet voor.
Voor het mooie moet ik de koplamp-unit er een keer afhalen om het netjes weg te werken. Maar zoals alles, werkt het, is het functioneel en zit het prima :). De koplamp-unit eraf is volgens mij ook niet heel makkelijk.

Als ik het niet vergeet zal ik vandaag kijken of ik er een foto van kan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan