Bmw S1000r de koning van de nakeds

Dat is een bijzonder filmpje. Het was meer een "mechanical failure" van de PC. Maar: doorrijden nadat je olie is aangelengt met brandstof is a mechanical failure waiting to happen.

Doet me een beetje denken aan die vacuum bediende kranen die je vroeger had (en nu ook nog wel hebt op een enkele carb fiets). Als het membraan het begeeft stroomt de brandstof via het inlaatkanaal in het carter. Ik kan me nog een VX800 herinneren (van de rijschool waar ik klusde) waar op eens een drijfstang naar buiten kwam zetten. Suzuki wilde alleen de onderdelen vergoeden en aangezien alles inwendig vervangen moest worden zijn we die motor heel wat weekjes kwijt geweest.
 
Dat is een bijzonder filmpje. Het was meer een "mechanical failure" van de PC. Maar: doorrijden nadat je olie is aangelengt met brandstof is a mechanical failure waiting to happen.

Doet me een beetje denken aan die vacuum bediende kranen die je vroeger had (en nu ook nog wel hebt op een enkele carb fiets). Als het membraan het begeeft stroomt de brandstof via het inlaatkanaal in het carter. Ik kan me nog een VX800 herinneren (van de rijschool waar ik klusde) waar op eens een drijfstang naar buiten kwam zetten. Suzuki wilde alleen de onderdelen vergoeden en aangezien alles inwendig vervangen moest worden zijn we die motor heel wat weekjes kwijt geweest.
Ik had het filmpje maar tot halverwege gekeken. _O-

Ja mooie oldskool verhalen. :) :)
Ik had in 1993 een nieuwe Jawa 640 die regelmatig een plas onder de motor liet staan.
Weg er mee.. nu zou ik gewoon even de vlotterbak loshalen en de naalden/vlotter doorspuiten.

Ondertussen wel sinds 2002 met diverse crossers bezig geweest ( KLX650C, CR500 ) en zes jaar geleden met een Jawa span die niet starte. Vlotterbak los - reinigen - klaar. En met de quad was aftappen genoeg.
Maar nu met injectie vind ik bijna alles fijner. *O* Rijmodi ook leuk trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren terug van 4 dagen sturen in Moezel en Eifel. Wát een fantastische fiets :} Kan echt alles, snelweg kilometers, lange doordraaiers en haarspeldbochten vreten. Vond het indrukwekkend.
Hij lust wel een slokje in verhouding tot mijn vorige fietsen maar dat is dan maar zo.

Die roffel en ploffen bij gas los en lekker op vermogen de bocht uit knallen, verslavend werkelijk!

Enne Worldbeater, super die Blaze tassen! :t
 
Gisteren terug van 4 dagen sturen in Moezel en Eifel. Wát een fantastische fiets :} Kan echt alles, snelweg kilometers, lange doordraaiers en haarspeldbochten vreten. Vond het indrukwekkend.
Hij lust wel een slokje in verhouding tot mijn vorige fietsen maar dat is dan maar zo.

Die roffel en ploffen bij gas los en lekker op vermogen de bocht uit knallen, verslavend werkelijk!

Enne Worldbeater, super die Blaze tassen! :t
Ik twijfelde nog even of ik moest reageren.
Ik was mij van geen kwaad bewust.. ik heb hier geen foto's van Blaze tassen gepost?

Dacht nog wel net dat ik even aan user Andrew moest vragen of ze bevallen.
Zat net te checken of de privé conversaties er nog waren.

Maar nu valt het kwartje. _O-

De BMW lust inderdaad wel een slokje.. misschien is er nog iets te verbeteren met afstellen. :rolleyes:
( Maar een Powercommander heeft blijkbaar ook nadelen )

Ik moet nog week wachten. maar dan gaan we nog even een paar dagen naar Sauerland :)
Jij hebt ook een vervelend leven. :D:D

Jullie zijn wel kilometervreters geloof ik. Lekker hoor. *O*
 
Voor een fiets die van een racer afstamt begrijp ik niet zo goed dat ik hem bij 155+ erg vindt, ja hoe zeg je dat, wiebelen? Het stuur wordt erg onrustig wat niet echt vertrouwen geeft om hem nog harder door te trekken.
Is dat herkenbaar? En zo ja, is hier iets aan te doen? Even afgezien van rustiger rijden ;)


Nou, ik ging vanavond achter een fireblade aan, maar bij 170-175 km/u ging bij mij ook het voorwiel dusdanig wiebelen, dat ik hem maar heb laten gaan...
 
@Worldbeater
Ja ik dacht ik doe het even in dit topic en niet meer via de priveconversatie ;)

@Maus75
Kijk dan ben ik toch niet de enige hier. Zie het ook met regelmaat op internationaal forum terugkeren. Afstelling, demping, houding op de fiets, kleding, scherm,banden etc. alles is al voorbij gekomen las ik. Bij de een helpt het een en bij de ander het andere of een combi van dingen.

Overigens werkt de regenstand super fijn. Hadden een hoosbui en dan is die stand erg prettig als er 1 a 2 cm water op de weg ligt!
 

Eindelijk dan toch een Rizoma-update gedaan; Elisse spiegels, kleiner remolie-potje en ruitje. Kost wat maar ziet er stuk strakker uit dan origineel en vrijwel geen vibraties meer op de spiegels!

En na 9150 km mijn eerste banden wissel. De eerste 260 km zitten al weer op de Bridgestone's S21.
 
@Worldbeater
Ja ik dacht ik doe het even in dit topic en niet meer via de priveconversatie ;)

@Maus75
Kijk dan ben ik toch niet de enige hier. Zie het ook met regelmaat op internationaal forum terugkeren. Afstelling, demping, houding op de fiets, kleding, scherm,banden etc. alles is al voorbij gekomen las ik. Bij de een helpt het een en bij de ander het andere of een combi van dingen.

Overigens werkt de regenstand super fijn. Hadden een hoosbui en dan is die stand erg prettig als er 1 a 2 cm water op de weg ligt!

Over welke afstelling hebben we het dan?
Mijn fiets staat in de Dynamic mode met de vering in de harde stand. Andere scherm heb ik niet (origineel) en de banden zijn ze goed als nieuw. Dunlop Qualifer II.

Dat geloof ik graag.
 

Eindelijk dan toch een Rizoma-update gedaan; Elisse spiegels, kleiner remolie-potje en ruitje. Kost wat maar ziet er stuk strakker uit dan origineel en vrijwel geen vibraties meer op de spiegels!

En na 9150 km mijn eerste banden wissel. De eerste 260 km zitten al weer op de Bridgestone's S21.


Dat ziet er netjes uit! (y)
 
@Worldbeater
Ja ik dacht ik doe het even in dit topic en niet meer via de priveconversatie ;)
Door het nieuwe forum dacht ik dat je iemand anders was. _O-

Als ik ga knallen dan zet ik de S1000R ook in Dynamic. Maus75 doet dat dus altijd.
Eerste rondje op CPZ stond die nog standaard en dat wiebelt wel erg.
Terug naar huis even op Soft gehad trouwens, ook fijn. Maar niet om te knallen. o_O
 
Door het nieuwe forum dacht ik dat je iemand anders was. _O-

Als ik ga knallen dan zet ik de S1000R ook in Dynamic. Maus75 doet dat dus altijd.
Eerste rondje op CPZ stond die nog standaard en dat wiebelt wel erg.
Terug naar huis even op Soft gehad trouwens, ook fijn. Maar niet om te knallen. o_O

Hij staat inderdaad meestal op Dynamic als ik alleen rijd. Rijd ik met mijn vrouw, dan zet ik hem op Road en de vering op Normal.

Een kennis van me werkt bij BMW en die geeft aan dat het niet normaal is.
Moet wat zaken na laten kijken: onbalans in band of wiellagers checken of andere voorband, maar die is eigenlijk nog nieuw.
 
Hij staat inderdaad meestal op Dynamic als ik alleen rijd. Rijd ik met mijn vrouw, dan zet ik hem op Road en de vering op Normal.
Ik rij wel eens met mijn zoontje van tien, en dan zet ik hem op Rain en de vering soft.
Voor de zekerheid. :D

Met de G310R reden we pas de voetsteunen aan de grond.
Hoe harder, hoe leuker hij het vind.
Ik had het raken van de grond alleen niet verwacht bij de snelle slingers.
Later ook alleen alles aan de grond.

Morgen weer naar CPZ met de S1000R, in de Audi-S komt ook de linkervoetsteun aan de grond.
Even kijken of ik nog meer kan verzitten. En ook de bocht wat ruimer nemen.

En hopelijk de rondetijd van de vorige keer evenaren of zelfs verbeteren.
Mijn PR is vooralsnog op een ZX-10R 2008, dus dat is nog 2.5 seconde verwijderd, maar ook op een uitgebreide circuitdag met wedstrijd gereden.
Alweer in 2010 derde tijdens de MSL Cup.

Morgen helaas maar circuittijd voor 2 x 4 snelle rondjes..
Volgend jaar moet het in ieder geval wel lukken om een nieuwe tijd te zetten. :]
 
Ik rij wel eens met mijn zoontje van tien, en dan zet ik hem op Rain en de vering soft.
Voor de zekerheid. :D

Met de G310R reden we pas de voetsteunen aan de grond.
Hoe harder, hoe leuker hij het vind.
Ik had het raken van de grond alleen niet verwacht bij de snelle slingers.
Later ook alleen alles aan de grond.

Morgen weer naar CPZ met de S1000R, in de Audi-S komt ook de linkervoetsteun aan de grond.
Even kijken of ik nog meer kan verzitten. En ook de bocht wat ruimer nemen.

En hopelijk de rondetijd van de vorige keer evenaren of zelfs verbeteren.
Mijn PR is vooralsnog op een ZX-10R 2008, dus dat is nog 2.5 seconde verwijderd, maar ook op een uitgebreide circuitdag met wedstrijd gereden.
Alweer in 2010 derde tijdens de MSL Cup.

Morgen helaas maar circuittijd voor 2 x 4 snelle rondjes..
Volgend jaar moet het in ieder geval wel lukken om een nieuwe tijd te zetten. :]


Ik bedoelde eigenlijk; mijn vrouw rijdt zelf motor, maar omdat het tempo dan wat lager ligt zet ik hem in de road-modus en de vering op normaal.

Heel veel plezier op CPZ!
Ik hoop volgend jaar weer een keer een circuit-dag te doen. Ga er dit jaar niet meer aan toekomen vrees ik.
 
Ik bedoelde eigenlijk; mijn vrouw rijdt zelf motor, maar omdat het tempo dan wat lager ligt zet ik hem in de road-modus en de vering op normaal.
Oh leuk, dan heb je mijn droomvrouw. Een echte motormeid. (y)*O*
Heel veel plezier op CPZ!
Ik hoop volgend jaar weer een keer een circuit-dag te doen. Ga er dit jaar niet meer aan toekomen vrees ik.
Ik heb dit jaar ook geen circuitdag gedaan.
Rij alleen twee korte sessie van tien minuten bij de Motor en Autoclub Zandvoort.
In januari een ongeluk gehad en ben pas volgend jaar januari helemaal hersteld. Maar die tien minuutjes op de baan zonder racen gaat wel. :]

Misschien rijden we dan volgend jaar een circuitdag met een aantal S1000R motoren van het forum. :giggle:(y)
 
Alles wees erop dat het gisteren niet mijn dag was. _O-
( Onder meer 4 uur geslapen wegens buikkramp, geld in de PIN automaat laten zitten :$ )

Maar toch twee hele goede sessies kunnen rijden. *O*


Volgende keer kan ik ook wat meer verzitten, dat ging nu niet door een privé 'gevoelig' probleempje.
De rijwind was al pijnlijk genoeg. :+
 
@Worldbeater
helaas kan ik je bijgevoegde item niet zien. Maar dus weer op circuit geweest? Mag dat wel van de verzekering dan, omdat je aangaf niet op de weg te mogen rijden, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Een meeting met andere S1000r-ers lijkt me wel leuk op zich, of ik echter het circuit zal op gaan, dat weet ik niet. Waren vorige week ook bij de Nurburgring, weer even kijken, maar nooit de behoefte gehad er eens op te rijden (niet met auto of motor).

@Maus75
Mocht jij iets op het spoor gekomen zijn wat het instabiele kopschudden voorkomt, laat het dan ajb weten. Juist omdat het aan zoveel kan liggen is het nogal een zoekwerkje.
 
@Worldbeater
helaas kan ik je bijgevoegde item niet zien. Maar dus weer op circuit geweest? Mag dat wel van de verzekering dan, omdat je aangaf niet op de weg te mogen rijden, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Een meeting met andere S1000r-ers lijkt me wel leuk op zich, of ik echter het circuit zal op gaan, dat weet ik niet. Waren vorige week ook bij de Nurburgring, weer even kijken, maar nooit de behoefte gehad er eens op te rijden (niet met auto of motor).

@Maus75
Mocht jij iets op het spoor gekomen zijn wat het instabiele kopschudden voorkomt, laat het dan ajb weten. Juist omdat het aan zoveel kan liggen is het nogal een zoekwerkje.
Ja apart, ik mis dus 30+ pagina's aan media in MF en de beelden zie ik zelf wel maar jij dus niet.
Moet nog even zoeken, in het oude forum had ik ook geen prive instellingen. O-)

Even via TinyPic. :Y

o5p3kz.jpg


Circuitrijden is overrated qua moeilijkheidsgraad. Er zijn geen tegenliggers of kruisingen.
Het is iedere 4.6 kilometer hetzelfde, maar je kan 3x zo snel als op de openbare weg.
Dus het is wel een stukje adrenaline. :9

Kopschudden had ik nu ook last van. :o
Hoog in toeren bocht uit en direct en fel op het gas.
Voorheen reed ik iets vloeiender.

Nummer één is voor mij de stuurdemper, maar ga wel even informeren bij Hyperpro.
Volgend jaar wil ik 2 cm meer grondspeling. De rest moet ik zelf oplossen met ruimere bochten en 'hangwerk'. :+
 
Oh leuk, dan heb je mijn droomvrouw. Een echte motormeid. (y)*O*Ji

Jip. Ik heb haar met het motorvirus besmet. Het hoeft voor haar alleen niet zo hard.


Ik heb dit jaar ook geen circuitdag gedaan.
Rij alleen twee korte sessie van tien minuten bij de Motor en Autoclub Zandvoort.
In januari een ongeluk gehad en ben pas volgend jaar januari helemaal hersteld. Maar die tien minuutjes op de baan zonder racen gaat wel. :]

Misschien rijden we dan volgend jaar een circuitdag met een aantal S1000R motoren van het forum. :giggle:(y)

Zou leuk zijn :Y
 
@Worldbeater
helaas kan ik je bijgevoegde item niet zien. Maar dus weer op circuit geweest? Mag dat wel van de verzekering dan, omdat je aangaf niet op de weg te mogen rijden, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Een meeting met andere S1000r-ers lijkt me wel leuk op zich, of ik echter het circuit zal op gaan, dat weet ik niet. Waren vorige week ook bij de Nurburgring, weer even kijken, maar nooit de behoefte gehad er eens op te rijden (niet met auto of motor).

@Maus75
Mocht jij iets op het spoor gekomen zijn wat het instabiele kopschudden voorkomt, laat het dan ajb weten. Juist omdat het aan zoveel kan liggen is het nogal een zoekwerkje.

Zal ik doen!
 
Jip. Ik heb haar met het motorvirus besmet. Het hoeft voor haar alleen niet zo hard.
Misschien een VRO bochten cadeau doen voor de verjaardag?
Ik had vorig jaar twee motorlessen gegeven. Die gingen perfect en ze was helemaal motorgek.
Ze nam zelf direct een heel lespakket van drie maanden, mooie roze helm, pak en de beste laarzen.

Maar was een les later na twee valpartijen genezen. O-)
 
Ja apart, ik mis dus 30+ pagina's aan media in MF en de beelden zie ik zelf wel maar jij dus niet.
Moet nog even zoeken, in het oude forum had ik ook geen prive instellingen. O-)

Even via TinyPic. :Y

o5p3kz.jpg


Circuitrijden is overrated qua moeilijkheidsgraad. Er zijn geen tegenliggers of kruisingen.
Het is iedere 4.6 kilometer hetzelfde, maar je kan 3x zo snel als op de openbare weg.
Dus het is wel een stukje adrenaline. :9

Kopschudden had ik nu ook last van. :o
Hoog in toeren bocht uit en direct en fel op het gas.
Voorheen reed ik iets vloeiender.

Nummer één is voor mij de stuurdemper, maar ga wel even informeren bij Hyperpro.
Volgend jaar wil ik 2 cm meer grondspeling. De rest moet ik zelf oplossen met ruimere bochten en 'hangwerk'. :+


Ik zie ze meestal van ohlins, die stuurdempers.. Als je die dichtzet staan ze ook echt dicht :P

wbt die grondspeling, HP remschakelset?

Wat was je rondetijd eigenlijk? O-)
 
Ik zie ze meestal van ohlins, die stuurdempers.. Als je die dichtzet staan ze ook echt dicht :P

wbt die grondspeling, HP remschakelset?

Wat was je rondetijd eigenlijk? O-)
2.11, 2.11.5, 2.12, 2.13 in vier rondjes stemde wel goed.
Het is nog nog een stukje van het PR vandaan, maar dat was ook bij een hele MSL Cupdag en op een ZX-10R.
Dit jaar weinig gereden want mijn rechterarm is nog officieel versplinterd. ( Ellepijp en spaakbeen zijn in januari weer 100% )

Een avond met gebreken :+ in Bos Uit kon ik niet goed op het gas, eerst de knie naar binnen.
Het binnenwerk deed veel te veel pijn in die wind. _O-
Daarom had ik een ander pak en andere laarzen aan.

Volgend jaar de S21 eraf en een setje Pirelli's erop.
Remschakelset is een goed idee trouwens. Niet aan gedacht. :t
Meestal vind ik het een nutteloos accessoire.
 
Misschien een VRO bochten cadeau doen voor de verjaardag?
Ik had vorig jaar twee motorlessen gegeven. Die gingen perfect en ze was helemaal motorgek.
Ze nam zelf direct een heel lespakket van drie maanden, mooie roze helm, pak en de beste laarzen.

Maar was een les later na twee valpartijen genezen. O-)

Vorig jaar had ik een dagje Lelystad cadeau te gaan, maar toen reed ze een Thundercat en voelde ze zich niet happy op.
Nu rijdt ze cb600 en gaat al beter en wilt ze het nog een keer proberen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan